Прескочи до съдържание

мечтаното пътуване


sunz

Препоръчани мнения

https://drive.google.com/open?id=10vHjxd2ux-9_bmJZmgwWimzQ5Os&usp=sharing

Здравейте,
пускам тази тема с надежда, че ще намеря съмишленици и добри хора, които могат да помогнат с информация при организиране на "нашето мечтано пътуване".
Защо нашето?
Ние сме младо семейство, обичаме да пътуваме, да опознаваме нови хора, светове, страни, религии, храна  и т.н. Нашите пътешествия извършваме най - вече с мотор.
И сега решихме, че е дошло времето да направим това пътешествие - "Мечтаното пътуване".
По горе в прикаченият линк сме оформили идеята - стартовата и началната точка, страните и градовете през който сме решили да пътуваме.
Моля ако някои от всички вас са били или ще бъдат по тези места, споделете вашият опит и знания с нас.
Благодарим Ви предварително.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Изглежда интересно, но може би малко повече информация ще е полезна :) Много по-лесно се получават отговори, когато имате и по-конкретни въпроси. Колко време мислите за всяка държава и цялото пътуване? По какви места ще спите? Има ли задължителни и незадължителни неща в плана ви? Нещата с визите изяснили ли сте ги? Имате ли план как ще се върнете от Сингапур с мотора? Какви конкретни затруднения срещате?

 

Много въпроси, а нямат отговор, колкото сте по-подробни вие, толкова по-подробни съвети ще получите :)

Връзка към коментар

Здравей и добре дошла. Интересно пътуване :)

 

Както правилно ви е казал Георги, хубаво е да задавате конкретни въпроси. Освен това може би е добре да ги разбиете по държави, плюс общи въпроси. Само идея.

 

Едни първоначални 5 стотинки от мен: в Мианмар не навсякъде е разрешено свободното движение на чужденци, има много рестрикции, но доколкото виждам от картата ви, мисля сте го взели в предвид. 

 

Поздрави.


P.S. Около Monywa има изумителни пещери, непременно трябва да ги видите! :)


П.П.П. Виждам не сте включили основната забележителност на Мианмар - Баган. Искрено препоръчвам да завиете малко и да посетите също така и езерото (и областта) Inle. 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Здравейте,

Първоначалният замисъл е :

2 месеца далеч от ежедневието, което ни е погълнало изцяло.

2 месеца далеч от проблемите, които в моменти са ежедневие :)

2 месеца искаме да се потопим в нови култури и за нас нови светове.

Планът ни по дни изготвям в момента. Ще го приложа до края на седмицата в отделен документ.

 

Но като за начло въпрос който много ме вълнова :

Има ли възможност за сухопътно прекосяване на границата Пакистан - Индия. Въпрос на който все още не мога да намеря отговоr.

/ двете страни имат изострени взаимотношения покрай спора си за териториите на Кашмир /

В плана съм включил прекосяване през единствения граничен пункт който съм намерил а именно Wagah.

 

http://nova.bg/news/view/2016/10/25/162835/%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D1%83%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%B0%D0%BA%D1%82-%D0%B2-%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE/

 

Този град е първа спирка по плана в Пакистан. Започвам да се замислям дали да не отбия през Sibi и оттам през Shikarpur. Което автоматически, ще удъллжи пътуването и престоя в Пакистан с един ден.

Благодаря на Rainy за съветите, ще прочета повече ще сметна разстоянията и .............. може би защо не.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Погледни тази дискусия за визите между Пакистан и Индия, не съм сигурен дали не е в обратната посока на вашето движение, но все пак: http://magelanci.com/topic/3057-околсветско-с-велосипед/?p=58559

 

И цялата тема може да е полезна.

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте отново,

В най общи линии, без да изпадам в много подробности, като посещение на забележителност, входни такси, избор на хотели по места за преспиване - пътуването изглежда общо оформено.

Естетвено, няма да откажем съвети, от всеки един, посетил една или всички тези държави.

Надяваме се на вашето мнение и препоръки.

Благодарим предварително.

post-6791-0-14966400-1479019652_thumb.jpg

Връзка към коментар

Здравейте отново,

В най общи линии, без да изпадам в много подробности, като посещение на забележителност, входни такси, избор на хотели по места за преспиване - пътуването изглежда общо оформено.

Естетвено, няма да откажем съвети, от всеки един, посетил една или всички тези държави.

Надяваме се на вашето мнение и препоръки.

Благодарим предварително.

 

Картинката е малка и не се чете, форума ги оразмерява. Или качи целия файл или като текст може да го пуснеш :)

Връзка към коментар

Ето го плана в малко по-голям формат (клик за увеличния):

 

2016-11-13_22-02-00.png

На мен лично ми е висока топка, повечето градове са ми напълно непознати. 

Връзка към коментар

Доста смело,амбициозно и леко рисковано:-)).

Чел съм един- два пътеписа за Ирано-Пакистанската граница. Твърди се ,че там дори и ислямската гвардия не е в състояние да въведе законност и ред ,а управляват пакистанските наркобарони и иранските трафиканти!!.За първите 300км в Пакистан там е ясно-държава нямало. Не прочетох никъде маршрута обратно към България.

Лично аз ще стискам палци(малко са смелчаците от Европа, които се престрашават да минат по този маршрут в мотор).И с удоволствие бих чел впечатленията ви от Иран и най-вече Пакистан!!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Няколко препоръки за маршрута ви в Мианмар:

 

ден 29 - Калемьо - Манделей - /363 км. / 6,30 часа / - преспиване Мандалай

 

Минавате през уникални места – пещерите близо до Monywa, не ги пропускайте - пещерните храмове Hpo Win Hill Cave Temples & Shwe Ba Hill Cave,  минете попътно Moe Nyin Than Buddhay Pagoda, и вече близо до Mandalay може да видите няколко манастира, както и  мостът U Beiн.

 

ден 30 - Манделей - посещение на Моунъюа - преспиване в Манделей – за мен този ден е излишен. Ако Моунъюа означава Monywa, то не е нужно да се връщате там, откъдето минавате. Горе съм го описала. Минавала съм този маршрут с кола и не говоря на теория. Тоест:

 

Тоест направете ->

 

ден 30 - Манделей - Баган / 182 км./ 3,40 часа / - преспиване в Баган.

 

Една забележка – времето за предвижване не е по гугъл. Оставяйте си повече време. Виждам, че си оставяте половин ден за Баган. Малко му е, но явно сте пресиране във времето.

 

ден 31 -  Баган - Пегу / 564 км./ 7,30 часа / - преспиване 

 

Защо сте избрали Пегу? Ако е само заради границата, разбирам. Ако е за да посетите Golden Rock, не го виждам в графика. 

 

ден 32 – Пегу (Баго) - Мае сот / 347 км./ 7 часа / - преспиване

 

Ден 33 – спестен. Може да го използвате в Мианмар или другаде.
Връзка към коментар

Доста смело,амбициозно и леко рисковано:-)).

 

Лично за мен твърде рисковано. Друг свят е това. Ще следя темата, пожелавам ви късмет

Редактирано от Ивка
Връзка към коментар

Много смело начинание! Пожелавам ви успех и ще ми е интересно да чета впечатленията ви от тези страни. Един познат искаше да стигне до Индия с мотор, обаче му отказаха пакистанска виза... явно от притеснение да не емигрира там и да работи на черно  :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Няколко идеи от пръв прочит:

 

Визи - да подразбирам, че при така сгъстената програма от 2 месеца ще имате всички визи предварително (Иран, Пакистан, Индия и Миянмар плюс по-лесната тайландска). Проверете дали някои не започват от датата на издаването. По бегли спомени - индийската - всъщност тя беше 6 месечна. Иранската и пакистанската много по-трудно се вадят на път, отколкото по местожителство.

 

Старт - визирайки дъждовните сезони и температурите (от едната до другата крайност) най-удобни периоди за пътуване ми изглеждат Април/Май или Октомври/Ноември.

 

Пакистан - избийте си от главата да минете по пътя от картата след Куета. Той би спестил наистина доста км, но със сериозен риск да спести още по-ценни съставки от житието ви. Както правилно сте се ориентирали - пътят минава през Сики и Шикарпур. Също и ж.п. линията - правейки един огромен (но многократно по-безопасен от правата линия) завой. До Куета най-вероятно още в Захедан ще ви причислят конвой. В Куета може да се наложи да почакате за оформяне на изходни документи от военните, които така или иначе, няма да ви пуснат да пътувате през FATA и околните територии (ако или когато разберат). Границите и в Захедан и Уага/Атари имат работно време, започващо след второто кафе на шефа до някъде залез слънце. Бих сложил още 1-2 дни в Пакистан (Лахор е чуден за разглеждане град) и да - Уага/Атари поне до преди няколко години беше единствената сухопътна граница между Индия и Пакистан. Сутрин даже имаше достолепно шоу преди вдигането на бариерата. Скоро не съм проверявал дали се е появило някое ново ГКПП - едва ли.

 

Индия - с изключение на Делхи - Агра, свързани от нещо магистралоподобно, не очаквайте широки пътища. Няма чак много дупки, но трафикът едва ли ще позволи по-висока средна скорост от 40-50 км/ч. Ако примерно сутринта разгледате Лахор и после преминете границата - би било грехота да не спрете за няколко часа и в Амритсар. Така продължителността ще набъбне с още ден, но Лахор-Делхи и без това си е голяма хапка. Сигурно сте проверили вече въпроса относно разрешителните за чужденци за 7-те индийски щата (7 sister states - Arunachal Pradesh, Assam, Meghalaya, Manipur, Mizoram, Nagaland and Tripura). Изискванията се менят често, а ако ви е нужно разрешително, то най-вероятно няма да бъде издадено чрез посолството, а ще трябва да губите време на място (примерно в Делхи).

 

Изобщо както сте сложили 50 дни, си оставете поне още 5-10 като резерва - предполагам, че самолетните билети и транспортирането на мотора в обратната посока също ще са организирани предварително и вързани за някаква дата. УжасТно е да виждаш как изоставаш от графика, а напред има още 3-4 огромни и не много по-уредени държавици.

 

Нямам понятие какви документи се изискват при преминаването на граница с мотор, а съвети от сорта на "вместо Анкара разгледайте Гьореме" и "вместо Техеран наблегнете на Исфахан" ми е трудно да давам... но ще дам само тези горните два.

 

Ще се включвам пак, наистина не много редовно, но със сигурност - при още въпроси, пък може да се присетя и нещо допълнително. Поздрави!         
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравей Rainy

"минете попътно Moe Nyin Than Buddhay Pagoda"

http://www.myanmartours.us/destinations/monywa/mwa-attractions/thanboddhay-pagoda/ -

Благодаря храмът изглежда величествен ще се опитаме да го посетим.А ако се нелъжа това да GPS кординатите : 22°04'09.3"N 95°12'55.8"E

А колкото до предложението да посетим скалните храмове "Hpo Win Hill Cave Temples & Shwe Ba Hill Cave" дай боже да остане време.

"ден 31 -  Баган - Пегу / 564 км./ 7,30 часа / - преспиване 
 
Защо сте избрали Пегу? Ако е само заради границата, разбирам. Ако е за да посетите Golden Rock, не го виждам в графика."
 
Ето това беше една от идейте ми да пусна тази тема в "MAGELANCI" :)
Мнението и предложенията на хора, които са били в една или в няколко от тези държави или имат приятели които са ги посетили и после са споделили с тях.
Т. е ние търсим споделеният опит за да направим добра организация на това доста трудно пътуване.
Благодаря ти много със сигурност в тази част ще променим графика и ще посетим ""Golden Rock"".
Попаднах на тази информация която доста ме приитесни :
http://www.mfa.bg/120/findanembassy/0/196/ -

"Движение по пътищата

В Мианмар не се признават българските и международните шофьорски книжки."

т.е като в Китай.

Ако можеш да ми споделиш опит в тази посока, когато си била там ти ли шофираше или местен жител.

Или ако някои друг магеланец сподели законов начин и пътечка да премина със собственотот си МПС разбирасе като шофьор, през тази държава. Ще бъда много много благодарен.

Благодаря предварително.

Връзка към коментар

Здравейте Juriwaro,

Благодарим ви за изказаното мнение. В профила ви пише, че сте пътували много и това личи и от написаните от вас думи тук.

Относно пътуването през Пакистан: да опитваме се да спестим време и километри, а и нежелаем да опознаваме много много тази държава. Целта е да достигнем до Индия, но за съжаление друг път по суша освен този  няма.

Маршрутите във всяка една от държавите по пътя подлежът на промяна естествено.

Като за начало правилно сте отбелязали, че за съжаление има много голяма възможност Пакистанските власти да НЕ одобрят искането ни за визи и желанието ни за преминаването ни през територията на страна пък макар и то транзитно .

Което автоматично проваля цялото пътуване в тази си последователност.

Бихме били благодарни ако ни помогнете с повече информация относно Пакистан, защото за тази държава имаме най малко събрана.по разбираеми причини :mellow:

Относно Индия и разрешителното за чужденци в 7 -те щата които ще преминем, не сме, това го отчитам кото пропуск. И пак повтарям целта на темата е точно тази да открием колкото се може повече информация за страните.

Благодаря, ще бъдем се обърнем към посолството за помощ, но няма да откажем инфо от вас :)

Връзка към коментар

 

Здравей Rainy

"минете попътно Moe Nyin Than Buddhay Pagoda"

http://www.myanmartours.us/destinations/monywa/mwa-attractions/thanboddhay-pagoda/ -

Благодаря храмът изглежда величествен ще се опитаме да го посетим.А ако се нелъжа това да GPS кординатите : 22°04'09.3"N 95°12'55.8"E

А колкото до предложението да посетим скалните храмове "Hpo Win Hill Cave Temples & Shwe Ba Hill Cave" дай боже да остане време.

"ден 31 -  Баган - Пегу / 564 км./ 7,30 часа / - преспиване 
 
Защо сте избрали Пегу? Ако е само заради границата, разбирам. Ако е за да посетите Golden Rock, не го виждам в графика."
 
Ето това беше една от идейте ми да пусна тази тема в "MAGELANCI" :)
Мнението и предложенията на хора, които са били в една или в няколко от тези държави или имат приятели които са ги посетили и после са споделили с тях.
Т. е ние търсим споделеният опит за да направим добра организация на това доста трудно пътуване.
Благодаря ти много със сигурност в тази част ще променим графика и ще посетим ""Golden Rock"".
Попаднах на тази информация която доста ме приитесни :
http://www.mfa.bg/120/findanembassy/0/196/ -

"Движение по пътищата

В Мианмар не се признават българските и международните шофьорски книжки."

т.е като в Китай.

Ако можеш да ми споделиш опит в тази посока, когато си била там ти ли шофираше или местен жител.

Или ако някои друг магеланец сподели законов начин и пътечка да премина със собственотот си МПС разбирасе като шофьор, през тази държава. Ще бъда много много благодарен.

Благодаря предварително.

 

 

Здравейте. Радвам се, ако мога да помогна, 

 

Golden Rock принципно не е проблем. НО - шофирането през Мианмар се оказва е проблем. Боя се, че информацията на нашето министерство се припокрива с английската.

 

Наскоро вадих International Permit за шофиране с Бразилия и мернах информация за Мианмар (и останалите проблемни страни), но не задълбах. Сега отново отворих и е факт. The AA (The Automobile Association), откъдето си извадих permit-a, дават код K (техен си код) – IDP must be exchanged for a local driving licence. A small charge will be made. Давам линк.

 

http://www.theaa.com/motoring_advice/overseas/idp-requirements-by-country.html#notes

 

Разрових международни източници - оказва се, че има self-drive маршрути, за които се кандидатства.

 

https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g294190-i9408-k8275615-Self_Driving_Into_Myanmar-Myanmar.html

 

Аз лично се движих с коли с шофьори...

 

Желая успех. Само да кажа още нещо, че и аз като Juriwaro, считам резерв от време по-малък от десет дни при такова пътуване за меко казано нереалистичен...

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
Малко разхвърляни мисли:

 

Мианмарската книжка си е някаква дилема, но все пак законите на изток от Иран и на запад от Сингапур са малко по-абстрактни от това, на което сме свикнали в Европа и обикновено се решават с много чаши чай и някоя друга банкнота. Присъствал съм на процедурата по вадене на индонезийска книжка и съм сигурен, че и в Мианмар това ще бъде само формалност на стойност толкова и толкова. Но дали някой ще се нагърби да издаде книжка на индийската граница - едва ли. А да ходите до Янгон - пак не става, дори като махнем забраната за движение на мотори в самия град. Според мен никой няма да ви закотви на границата заради липсваща книжка, а дори и така да стане - винаги ще намерите как да качите моторите на една от хилядите самодвижещи се платформи, до следващия град или до Мандалай или до тайландската граница. Все пак трябва да има и неизвестни в начинанието - човешката способност за импровизация не бива да закърнява.

 

С реверанс към финансовата страна на въпроса, погледнете цените на горивата. Турция - много скъпо, Иран - ужасяващо евтино, Пакистан -поносимо евтино, Индия - малко по-скъпо и т.н. Между Тафтан и Куета няма бензиностанции, или поне ако не смятаме шишетата/варелите подредени крайпътно, хаотично и понякога хептен ненатрапващо се, за такива. Добре ще е да имате поне бегла представа кога да набумкате резервоарите до капачката. Хубаво е да разполагате и с достатъчно вода - цял Иран и поне до Куета си е каменна пустиня, чак след Инд пейзажът става мъничко по-зелен. За инструментите и поддръжката на моторите, вие си знаете най-добре. Подобен въпрос е и къде да си сменим валутата - обикновено на самата граница курсът е най-лош, за разлика от първият или последен град до нея. Навремето Иран не беше вързан за международната банкова система - сега има някакво раздвижване, но кога ще настъпят промените и къде можем да теглим с банкомат си е друг въпрос. Бих заложил за Иран все още на кеш-парата и по-скоро долари вместо евро. Подобно беше положението и в Мианмар - за щастие и доколкото чувам, прогресът с банкоматите там е осезаем. Извадете 2 различни системи карти, по бегли спомени, на места в Пакистан нямаше Маестро, а само Виза.

 

Почивни дни в Пакистан са съботата и неделята, а в Иран - четвъртък следобяд и петък. Границата Захедан/Тафтан може и да е отворена през тези почивни дни, но може точно тогава на никой да не му се работи. Бих избегнал да цъфна там между петък и неделя. Конвоят по принцип няма да ви струва нищо, но е неписан закон да поемете поне храната на хората, които ще ви съпровождат (те ще си намерят къде да спят). 95% от пакистанците са дружелюбни, достолепни и гостоприемни хора, които ще ви обгрижват и почитат като близки семейни гости. Ако потеглите от Тафтан сутрин, има някакви шансове да стигнете късно вечер в Куета, но съветът ми е дори с охрана да не пътувате след залез. Местата за нощуване са Далбандин и мисля Нушки (?). Може да нямате много достъп извън комплекса, където ще ви настанят, но всичко това е само за добро. Конвоят ще е до Куета, а може би и до края на провинция Балучистан. От няколко години се говори и за ферибот/комета между Чахбахар (Иран)/Гуадар(новото китайско пристанище) и Карачи. Говори се даже за връзка с Мускат. И всеки път правителствата са малко преди подписване на споразумение и линията ще бъде открита след 2-3 месеца и... после нищо. Целта на този алтернативен маршрут е по-голяма сигурност в транспорта на шиитски поклонници към иранските/иракските светини. Но диалогът между шиити и сунити в Пакистан винаги се е водел по морзовата азбука с патрони вместо точки и бомби вместо тирета, така че съм доста скептичен. Все пак следете дали наистина ще се появят ферита с възможност за превоз на мотори. Карачи не е рай, но от там нататък нещата стават по-прозаични.

 

И ако някъде съм писал "ви" - да се чете като две "ти"-та... с главно Т :)
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Чел съм доста интересни неща от фенове на двуколесните в offroad.bg форума. Може би и ти ще намериш нещо интересно и полезно, а и да попиташ, са отзивчиви, особено пък за сходна душа :)

Връзка към коментар

Маршрутът през Мианмар

 

post-3441-0-03315900-1481013190_thumb.jpg

 

и скучаещият експат Зак, отглеждащ пилци в Мандалай и даващ мотори под наем

 

http://www.mandalaymotorbike.com/p/about.html

 

за контакт относно документите за шофиране.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.