Прескочи до съдържание

Опции при отказване на билет от Wizz Air


Препоръчани мнения

Със сигурност някъде и в този форум е споменато, но все пак припомням един "нормален" телефон на WizzAir за разговори от България:

 

024917048

Мерси , това е полезно

аз не го знаех и май не съм видял тук да се споменава.

 

(Веднъж една кифла ми скъса нервите в един 10-минутен разговор на платения им телефон :mad: )

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Има нещо друго при този телефон. До преди няколко месеца съм го ползвала доста пъти без никакъв проблем. После обаче, след едни отменени полети / по-скоро направо линии/  и след това на няколко пъти ми отказваха отговор по въпроси, и  то всякакви, с обяснението, че това е телефон за спешни обаждания и отменени полети, който бил трябвало да се ползва само това. Няма да обяснявам, че не го приех това за отговор и си досаждах до край.

Редактирано от Тони
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Оказа се, че цената на билета е по-ниска от въпросната такса за смяна (=118 лева). Оттук следва въпросът - ако се откажа от полетите, като просто не се явя, ще има ли някакви последствия за вбъдеще? Или ако пропусна първия полет (защото просто физически няма как да го направя), но се класирам за връщането, може ли да има някакъв проблем като отказ от качване например?!?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Оказа се, че цената на билета е по-ниска от въпросната такса за смяна (=118 лева). Оттук следва въпросът - ако се откажа от полетите, като просто не се явя, ще има ли някакви последствия за вбъдеще? Или ако пропусна първия полет (защото просто физически няма как да го направя), но се класирам за връщането, може ли да има някакъв проблем като отказ от качване например?!?

Това е хубав въпрос. От скоро някои АК наказват (парично), ако не се явиш и не предупредиш.

Връзка към коментар

С Уиз нямам опит за тези неща, но не би трябвало да имаш проблеми, ако не ти става навик де.

По принцип ако не се явиш за един полет, всички следващи се канселират, но тук може и да е различно.

Връзка към коментар

Аз както ги разбирам нещата, конкретно при Уиз май само плащането на таксата за отказ се явява предупреждение за отказ, а това не ме устройва финансово, така да се каже =) 

 

Иначе в досието си имам три неявявания с Уиз - едно мое и две на спътник - и не е имало последствия, ама знае ли човек... 

Връзка към коментар

И защо да се канселират?

Не можеш ли да си ползваш само връщането, например?

За Уиз не знам, но фул-сървис така процедират. В много случаи билет А-Б-С е по-евтин от Б-С и неявяването анулира целия билет за да не минеш метър ако живееш в Б.

Ако цената е еднаква, взимаш отиването и връщането отделно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

- няма да имаш глоба за неявяване, не им пука съвсем на нискотарифните

- дали връщането ще изгори е деликатна тема. Според мен не, при тях са на практика 2 отделни отсечки, а не един както продават традиционните. От друга страна, ако ти променят датата и си поискаш парите обратно сигурно ще ти върнат и за двата полета. Т.е. деликатен момент е само да разсъждаваме наизуст, аз бих се обадил, или ако така и така пропускаш първия полет, виж после дали може да се чекираш, та да знаем :)

Това за нискотарифните, при традиционните изпуснеш ли отсечка всички полети нататък заминават. 

 

Таксата за промяна за това е толкова висока, за да те откаже да правиш смени :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз това съм го минавала, при това бяхме с 10 билета от моя акаунт. Просто смениха датата на събитието, за което летяхме и се наложи да вземем ново отиване и да ползваме само връщането. Никакъв проблем.

Чекирах двете посоки, а ползвах само връщането.

Редактирано от Тони
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И защо да се канселират?

Не можеш ли да си ползваш само връщането, например?

Не се яваваш за полет и готово. Нищо не им дължиш.

Mисля,че можеш да си ползваш връщането, защото няма нищо описано в клаузите по договор.

 

ПС. При България Ер точно това го има заложено, че ако не използваш отиването, губиш връщането.

Зимата изпуснах полет от София до Варна, защото решиха да излетят 10 минути по-рано. Пристигнах във Варна с автобус и започна едно писане със служителите на България ер дали ще мога да си използвам връщането. Според едни не може, а според други може. Всичко зависило от хората на чек-ин на летище Варна. :lol:  Вдигнах скандал по телефона, след което ми казаха да им напиша мейл, че нямам претенции за този полет, който съм изпуснал от София до Варна. А бе, шантава работа отвсякъде :biggrin:  , но се прибрах със самолет. :bye:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

За да не става объркване:

 

-при нискотарифните, специално при Уиз, Тони потвърди, че връщането не изгаря. В което има логика, защото дори да са на един билет, на практика са 2 отделни слепени отсечки. 

-традиционните продават комплексни билети, и освен в много редки случаи, както Holywood, може да направят компромис да те пуснат напред след като си изпуснал отсечка. Това е в рамките индивидуални ситуации, правилото е изпуснеш ли отсечка, губиш билета до края и не съветвам никой умишлено да изпуска отсечки с надеждата да може да си ползва остатъците от билета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За да не става объркване:

 

-при нискотарифните, специално при Уиз, Тони потвърди, че връщането не изгаря. В което има логика, защото дори да са на един билет, на практика са 2 отделни слепени отсечки. 

 

Не знам защо трябва да се потвърждава нещо очевидно. Между двата полета няма абсолютно нищо общо. Самите отсечки се буукват като самостоятелни, макар и с една транзакция. Ако не ползваш една от отсечките, това по никакъв начин не може да рефлектира върху другата отсечка. При традиционните авиокомпании нещата стоят по коренно различен начин...

Връзка към коментар

Ами не е толкова очевидно, защото ако да речем отменят първия полет мисля, че е възможно да поискаш рефънд и на двата...така че има някакво свързване все пак като е една резервация. 

Връзка към коментар

Да ти кажа не съм убеден, че можеш да поискаш рефънд и на втората отсечка, но дори и да е така, това е съвсем нормална политика, защото отменяйки първата отсечка, авиокомпанията те поставя в затруднение по отношение ползване на втората отсечка. Това обаче се случва по вина на авиокомпанията, а не по твоя лична. По-горе се говори за нещо друго, а именно канселиране/неявяване за една от отсечките от страна на потребителя на услугата. Разликата е огромна, надявам се е излишно да обяснявам защо...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не се яваваш за полет и готово. Нищо не им дължиш.

Mисля,че можеш да си ползваш връщането, защото няма нищо описано в клаузите по договор.

 

ПС. При България Ер точно това го има заложено, че ако не използваш отиването, губиш връщането.

Зимата изпуснах полет от София до Варна, защото решиха да излетят 10 минути по-рано. Пристигнах във Варна с автобус и започна едно писане със служителите на България ер дали ще мога да си използвам връщането. Според едни не може, а според други може. Всичко зависило от хората на чек-ин на летище Варна. :lol:  Вдигнах скандал по телефона, след което ми казаха да им напиша мейл, че нямам претенции за този полет, който съм изпуснал от София до Варна. А бе, шантава работа отвсякъде :biggrin:  , но се прибрах със самолет. :bye:

Дори за вътрешен полет трябва да си поне час по-рано на летището.. няма никакво значение, че са излетели 10 минути по-рано, след като ти не си бил там.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да ти кажа не съм убеден, че можеш да поискаш рефънд и на втората отсечка, но дори и да е така, това е съвсем нормална политика, защото отменяйки първата отсечка, авиокомпанията те поставя в затруднение по отношение ползване на втората отсечка. Това обаче се случва по вина на авиокомпанията, а не по твоя лична. По-горе се говори за нещо друго, а именно канселиране/неявяване за една от отсечките от страна на потребителя на услугата. Разликата е огромна, надявам се е излишно да обяснявам защо...

 

Естествено, че си прав. Единственото, което отбелязах, е че все пак има някаква свързаност между двете резервации - дори технически да са съвсем различни, все пак са с един резервационен код. Имайки предвид, че е момент, който може да доведе до анулиране на полет, колкото и малък шанс да е,  не исках да се ангажирам с твърда препоръка без да имам директен пример от практиката. 

Връзка към коментар

Понакупихме билетите за Киев и не пътуваме . Много сме лоши ама и аз така :) , но те пък първо пуснаха евтините билети, после промениха разписанието . Понеже и аз вървя по тази процедура с формуляра за Украйна ме учуди, че трябва да бъде изпратен на хартия , не може по електронна поща :)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

е не съм платил тази такса и никакви други.

написах им това писмо и те искат да възстановят цялата сума на полетите.

единственото което сега се сещам е че не съм регистрирал въобще полетите за да ги променям и отказвам

 

Приятелю, върнали са ти парите. Това е хубаво. Я сега кажи как и къде ти ги върнаха. По wizz сметката ли ти ги върнаха ,по банковата ти сметка или на ръка? Не съм чул все още да връщат пари, но може да е нещо ново.  Ако са в  wizz сметката, въднъж влезнали при тях се въртят в един кръг, от който нямат излизане. Все са си техни. :biggrin:

Връзка към коментар

Приятелю, върнали са ти парите. Това е хубаво. Я сега кажи как и къде ти ги върнаха. По wizz сметката ли ти ги върнаха ,по банковата ти сметка или на ръка? Не съм чул все още да връщат пари, но може да е нещо ново.  Ако са в  wizz сметката, въднъж влезнали при тях се въртят в един кръг, от който нямат излизане. Все са си техни. :biggrin:

Естествено, че връщат пари.. Моите ги върнаха по банкова сметка,която им бях дала. На ръка пари не връщат това е сигурно!

Връзка към коментар

 

е не съм платил тази такса и никакви други.написах им това писмо и те искат да възстановят цялата сума на полетите.единственото което сега се сещам е че не съм регистрирал въобще полетите за да ги променям и отказвам
Приятелю, върнали са ти парите. Това е хубаво. Я сега кажи как и къде ти ги върнаха. По wizz сметката ли ти ги върнаха ,по банковата ти сметка или на ръка? Не съм чул все още да връщат пари, но може да е нещо ново. Ако са в wizz сметката, въднъж влезнали при тях се въртят в един кръг, от който нямат излизане. Все са си техни. :biggrin:
Все още не са превели парите. Както писах искат да се попълни формуляр на хартия и да бъде изпратен с писмо до киев. Искат да бъдат приложени Ксерокопиран паспорта на заявителя на резервацията. Извлечение от транзакцията от банката. Банковата сметка както и копие от резервацията. Изпратил съм това което искат преди 4 дни. Едва ли веднага да получа отговор. Ако изпратят пари то ще бъдат по банковата сметка. И аз ще напиша че се е получило или съм имал отказ. А wizz сметката ако някой има пари в нея е много лесно. Резервираш си полет и даваш опция плащане с wizz сметка. То взима цялата налична сума и продължава с искането останалата сума да бъде платена с кредитна карта. И всичко е точно. Сметката остава празна. Тя беше изгодна за плащане с нея когато таксите през нея отпадаха. Даже те при отпадането на това условие ми заредиха бонус от 6 лв. Е не е нещо ама пък толкова им се е давало.
Връзка към коментар

Заява має бути надіслана за адресою:

 

ТОВ «Авиалинии Визз Эйр Украина»

Бульв. Шевченко 33-Б, Київ, 01032, Україна

Бізнес-центр «Європа-Плаза»

 

 

Заява повинна бути з оригінальним підписом та від імені платника (власника картки).

 

Див. бланк заяви на 2 сторінці.

 

________________________________________________

 

Application for refund has to be sent to this address:

 

Boulevard Shevchenko 33-B

01032 Kyiv Ukraine

LTD Wizz Air Ukraine Airlines

Business-center “Europe Plaza”

Application has to be signed with original signature of the payer.

 

Please see an application form on the second page.

 

II II

 

II II

 

II II

 

\\ //

 

\/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Від / dated ___ «____________» 201__р / y.

 

Генеральному директору ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» / To General Director of Wizz Air Ukraine Airlines LLC

Від / from: ​____

Що мешкає / address: ​

Паспорт серія / passport №: ​

Телефон / phone: ​

Електронна пошта / E-mail: ​

 

Заява / Request

 

Прошу повернути сплачені мною / Hereby I ask you to refund the amount paid by me on

___ «____________» 201__р / y.

за / for ​

(будь ласка, вкажіть деталі рейсу та код підтвердження бронювання /

please mention flight details and itinerary code)

кошти в сумі / in the amount of ____________ грн./ UAH ____ коп.

(будь ласка, вкажіть суму, що підлягає поверненню/ please indicate the amount to be refunded)

у зв’язку з / because ​

(будь ласка, вкажіть причину/ please indicate the reason)

До заяви додаю / I enclose copies of the following documents with this request:

1) копію квитанції, що засвідчує факт оплати / copy of bank statement confirming the payment

2) копію всіх заповнених сторінок паспорту з моїм підписом / copy of my passport with my signature on the copies

3) копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з моїм підписом / copy of certificate with Ukrainian Tax ID number (for non-residents only if available)

4) деталі мого банківського рахунку, на який прошу повернути вищезазначену суму / details of my bank account

5) електронний білет (код підтвердження) / itinerary

 

У разі надання недостовірної інформації ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» не несе відповідальності за затримку при поверненні коштів. / In case of assignment inauthentic information Wizz Air Ukraine Airlines LLC is not responsible for delay in refund process.

 

Я погоджуюсь на збір та обробку наданих мною персональних даних ТОВ «Авіалінії Візз Ейр Україна» та його суб-підрядникам у картотеках та/або за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи бази персональних даних «Клієнти» з метою надання послуг з авіаційного перевезення пасажирів та супровідних послуг згідно чинного законодавства України щодо захисту персональних даних та Політики захисту особистої інформації Товариства.

 

I hereby agree that my personal data which I have provided will be collected and used by “Wizz Air Ukraine Airlines” LLC and its subcontractors through paper-based and/or with electronic personal database “Klients” for the purpose of passenger air carriage and accompanying service provision in accordance with the current Ukrainian legislation in force about personal data protection and according to the Company Privacy Policy.

 

Підпис / Signature

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Приятелю, върнали са ти парите. Това е хубаво. Я сега кажи как и къде ти ги върнаха. По wizz сметката ли ти ги върнаха ,по банковата ти сметка или на ръка? Не съм чул все още да връщат пари, но може да е нещо ново. Ако са в wizz сметката, въднъж влезнали при тях се въртят в един кръг, от който нямат излизане. Все са си техни. :biggrin:

Е. Сега вече мога да кажа че парите вече са по сметката ми. Без допълнителни условия.

Пожелавам успех на всички които си подават заявленията за връщане на пари от wizz

Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

Здравейте,

 

в предни постове споменавате, че wiz няма да начисли такса неявяване , но в сайта им откривам следния текст:

 

 

 

Такса изпуснато заминаване

Пътниците трябва да се явят на летището не по-късно от 30 минути след часа на заминаване по разписание

На полет, на пътник 137,00 KM / 137,00 lv

 

 

Дали това е скорошна промяна от страна на wizz, или да го тълкувам по друг начин?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.