tonica Публикувано: 15 ноември, 2016 Публикувано: 15 ноември, 2016 А за практиката на ПИБ имам следния неприятен опит: Разглеждам книги в германско издателство, почти съм решила да купя, въвеждам номер на кредитна карта, но още НЕ НАТИСКАМ бутон "купи", защото решавам да погледна същата книга в Амазон, късна нощ е и накрая отлагам всичко за следващия ден. Излизам коректно от сайта на издателството БЕЗ да съм натиснала "купи". На следващия ден в картата ми са блокирани 17 Евро - чакат към издателството. Мигновено отивам в ПИБ и казвам, че желая да спрат това плащане, обяснявам, че дори не съм натиснала "купи". Вдигане на рамене, "Нищо не можем да направим". 30 минути настоявам "Вие сте моята банка, това са моите пари, как няма да спрете плащане, което дори не е започнало, нали работите в мой интерес и т.н." Не си мръднаха пръста, поне да имитират защита на интересите ми. Сумата стоя блокирана 1 месец, издателството не я тегли и всички приключи ОК, но нежеланието на ПИБ да защити парите ме потресе. 3
maris Публикувано: 15 ноември, 2016 Автор Публикувано: 15 ноември, 2016 Може ПИБ, чието нарицателно име е МОЯТА БАНКА, точно това да НЕ Е. Няма значение как е станала кражбата - виждате,че тези хакери са гении! Важното е, че аз твърдя своята невинност (а и по телефона те усетиха колко съм стресирана и уплашена, че дори шефът на "Картови разплащания" започна да ме успокоява, че нямало страшно, защото банката имала фонд за компенсация), алармирах ги два дни преди парите ми да се осчетоводят, търговецът е базиран в Лондон-Меката на финансовия бизнес, и никой не ме защити.Това е пълен абсурд! Запомнила съм една сентенция на Мадам Чан Кайши "what is morally wrong cannot be politically right" Значи неспаведливо е, но... това е положението, за банката (респ.MasterCard) транзакциите са "изрядни". Върхът на абсурда е едно от писмата, които получих от NETELLER: Thank you for your email. We do regret all the inconvenience you have experienced when you found out about the unauthorized transactions with your business card. After careful deliberation of the provided document regarding the transactions that you did not authorize, we shall advise that you contact your bank to update your banking, debit, or card details. Please complete a chargeback claim with your bank or card provider if necessary. Once you have reported the unauthorized transaction or activity, it is your bank that should contact our company with all the necessary transaction details in order to locate and investigate the transaction in question. If you also plan to contact your local police, you may also send a copy of your report to our Investigations department at: investigations@neteller.com. Please note that the most important action is to raise and report chargebacks or unauthorized use with your bank or card provider. Once again, we are truly sorry for the inconvenience caused. Kind regards, Daniela NETELLER Team Copyright © Paysafe Group plc. All rights reserved. Paysafe Financial Services Limited (FRN: 900015) is authorised by the Financial Conduct Authority under the Electronic Money Regulations 2011 for the issuing of electronic money and payment instruments. Paysafe Merchant Services Limited is licensed by the Financial Services Authority of the Isle of Man (Ref. 1357) to carry out money transmission services. Net+ prepaid cards are issued by Paysafe Financial Services Limited pursuant to a licence from MasterCard International. MasterCard is a registered trademark of MasterCard International.
maris Публикувано: 15 ноември, 2016 Автор Публикувано: 15 ноември, 2016 https://help.financial-ombudsman.org.uk/help Попълних подробен въпросник (без точките за осигуровките) и ... submit Прикачих им част от кореспонденцията си с NETELLER и рипорта от банката за транзакциите. Моля се да ми обърнат внимание! От Икономическа полиция инспекторът ми каза, че срокът за разследване при тях бил 2 месеца, т.е. ще трябва да чакам още един месец.
Георги Публикувано: 15 ноември, 2016 Публикувано: 15 ноември, 2016 Реших да информирам за wizz-мейл, който получих тия дни, макар че не мога да преценя има ли пряка връзка с темата. В първия момент реших, че е ОК, но като чета темата, започнах да се притеснявам. Ето мейла (най-долу на PDF-файла има текст за посредник): Ти си ок, няма интернет измама, която да не се опита да те накара да си въведеш някъде данните на картата А тук изрично си казват, че не е необходимо нищо да правиш, просто за счетоводството предишната им фактура да я сложиш с тази.
Ilian359 Публикувано: 15 ноември, 2016 Публикувано: 15 ноември, 2016 Не мога да смогна да чета, камо ли да напиша нещо Първо искам да уточня, че при връщане на пари след успешна рекламация на транзакция не се прилагат такси или курсови разлики. Т.е. ако аз съм платил преди половин година нещо за GBP100 на тогавашна стойност 280 лева и успешно оспоря транзакцията, днес банката ще ми върне точно платените 280 лева, а не GBP100, които сега струват 230 лева. И няма да има такса за получаване на суми. Второ - искам да попитам maris три конкретни неща - кой Windows е инсталиран на лаптопа, с какъв софтуер или браузър си отваря пощата и коя антивирусна програма използва. Подозирам, че става въпрос за Avast или AVG. Трето - ще разкажа една случка. Мой редовен клиент пенсионер, който все още извършва международна търговия с фирмата си, дойде с молба за чистене на вируси на лаптопа си. Без да го питам защо, той започна да разказва, че преди няколко дни му се обадил негов клиент, който го попитал каква е далаверата от банкова сметка в Италия. Оказало се, че без да знае моят клиент е изпратил подготвена фактура с очаквана стойност и реквизити, но с подменена банкова сметка на клиента си. Любопитството на последния е предотвратило измамата. Механизмът е прост - лаптопът беше заразен с десетки троянски коне. Чрез някой от тях са били откраднати документи, анализирани от човек, като на подготвената за изпращане последна фактура е било подменено съдържанието и е била изпратена на правилното място. Кой е виновен в тази ситуация? Престъпна небрежност ли е да разчиташ на безплатна антивирусна програма? А и да не е безплатна - липсата на човешки интелект ограничава надеждността дори и на най-скъпите защити. Те разчитат основно на разпознаване на вече известни зловредни кодове, така че винаги вторите са крачка напред. Аз не искам да взимам страна в случая на maris, но ако допуснем, че действително данните на картата й са откраднати с keylogger (старо и ефикасно решение), който би могъл да се крие с месеци и да се активира при изписване на WIZZ, то става въпрос за обикновена кибер кражба, за която нито тя, нито банката, нито АК имат някаква вина. Т.е. ако аз съм приготвил 20 лева да си платя кабелната телевизия и пред касата джебчия ми ги взима, аз не мога да се сърдя на кабеларката, че ми е спряла сигнала, защото не съм имал пари да им платя. И естествено у мен ще остане съмнение, че този джебчия неслучайно е бил пред тяхната каса. 8
ven62 Публикувано: 16 ноември, 2016 Публикувано: 16 ноември, 2016 Т.е. ако аз съм приготвил 20 лева да си платя кабелната телевизия и пред касата джебчия ми ги взима, аз не мога да се сърдя на кабеларката, че ми е спряла сигнала, защото не съм имал пари да им платя. И естествено у мен ще остане съмнение, че този джебчия неслучайно е бил пред тяхната каса. С по-голямата част от разсъжденията и изводите съм напълно съгласен, но с това последното - не. Ако примера е с банкова карта (открадват не 20 лв., а банкова карта и изтеглят 20 лв.) тогава ще плати банката. Тук не става въпрос за вина, а кой трябва да покрие щетите. Закона казва - банката (с някои условности )
Ilian359 Публикувано: 16 ноември, 2016 Публикувано: 16 ноември, 2016 Не претендирам, че примерът ми е 100% коректен. Искам просто да подхвърля, че банката може и да е права за това, че няма вина и не поема отговорност. 1
maris Публикувано: 16 ноември, 2016 Автор Публикувано: 16 ноември, 2016 Не мога да смогна да чета, камо ли да напиша нещо Първо искам да уточня, че при връщане на пари след успешна рекламация на транзакция не се прилагат такси или курсови разлики. Т.е. ако аз съм платил преди половин година нещо за GBP100 на тогавашна стойност 280 лева и успешно оспоря транзакцията, днес банката ще ми върне точно платените 280 лева, а не GBP100, които сега струват 230 лева. И няма да има такса за получаване на суми. Второ - искам да попитам maris три конкретни неща - кой Windows е инсталиран на лаптопа, с какъв софтуер или браузър си отваря пощата и коя антивирусна програма използва. Подозирам, че става въпрос за Avast или AVG. Трето - ще разкажа една случка. Мой редовен клиент пенсионер, който все още извършва международна търговия с фирмата си, дойде с молба за чистене на вируси на лаптопа си. Без да го питам защо, той започна да разказва, че преди няколко дни му се обадил негов клиент, който го попитал каква е далаверата от банкова сметка в Италия. Оказало се, че без да знае моят клиент е изпратил подготвена фактура с очаквана стойност и реквизити, но с подменена банкова сметка на клиента си. Любопитството на последния е предотвратило измамата. Механизмът е прост - лаптопът беше заразен с десетки троянски коне. Чрез някой от тях са били откраднати документи, анализирани от човек, като на подготвената за изпращане последна фактура е било подменено съдържанието и е била изпратена на правилното място. Кой е виновен в тази ситуация? Престъпна небрежност ли е да разчиташ на безплатна антивирусна програма? А и да не е безплатна - липсата на човешки интелект ограничава надеждността дори и на най-скъпите защити. Те разчитат основно на разпознаване на вече известни зловредни кодове, така че винаги вторите са крачка напред. Аз не искам да взимам страна в случая на maris, но ако допуснем, че действително данните на картата й са откраднати с keylogger (старо и ефикасно решение), който би могъл да се крие с месеци и да се активира при изписване на WIZZ, то става въпрос за обикновена кибер кражба, за която нито тя, нито банката, нито АК имат някаква вина. Т.е. ако аз съм приготвил 20 лева да си платя кабелната телевизия и пред касата джебчия ми ги взима, аз не мога да се сърдя на кабеларката, че ми е спряла сигнала, защото не съм имал пари да им платя. И естествено у мен ще остане съмнение, че този джебчия неслучайно е бил пред тяхната каса. Ползвам лицензициран WINDOWS10 и Malwarebyte. Днес съпругът ми ще занесе лаптопа ми на компютърен специалист да го провери за вируси, които може да съм прихванала без да се усетя. Аз умишлено не го направих до днес, за да не кажат разследващите органи, че съм манипулирала фактите, но вече трябва да знам.Ще искам и документ за състоянието на лаптопа ми.
Ilian359 Публикувано: 16 ноември, 2016 Публикувано: 16 ноември, 2016 (редактирано) Malwarebytes по мои впечатления е с най-висока ефективност измежду достъпните антивирусни програми на пазара. И пак опираме до там, че писачите на зловреден код винаги са крачка напред. P.S.: Malwarebytes с платен лиценз ли е? Редактирано 16 ноември, 2016 от Ilian359
georgiev Публикувано: 16 ноември, 2016 Публикувано: 16 ноември, 2016 (редактирано) Мога да ти препоръчам адвокат, специализиран по такива дела срещу банки - свърши ми чудесна работа, но отнема доста време и пари. Опитът ми от това дело е, че банките в България се интересуват много слабо от това, което пише в законите. Първата им стъпка в подобни случаи е да се опитат да те финтират и да те изкарат виновен. Другият съвет от мен е да стоиш далеч от банки с български собственици. Последният доклад на БНБ обяснява защо. Пиши на лично ако се решиш. Редактирано 16 ноември, 2016 от georgiev 2
maris Публикувано: 17 ноември, 2016 Автор Публикувано: 17 ноември, 2016 Здравейте, Лъч надежда за мен!Имам отговор от Британския финасов омбутсман, че е заведено дело за моя казус. Hello... Thank you for getting in touch with the Financial Ombudsman Service. I’m sorry to hear about the problems you’re having. We’ve received your email and have set up a case for you, your reference is 18700146 This has been passed to our customer contact team who will be in touch with you soon to let you know if and how we can help, hopefully within 14 days. If you haven’t already I would suggest contacting the Police as you may have been a victim of fraud. If you need any help in the meantime, please feel free to give us a call as this is the quickest option – please remember to quote your case reference. Our helpline number is 0800 023 4567 (Freephone) and we’re open Monday to Friday 8am-8pm and 9am-1pm on Saturday. Kind Regards Ken Kenneth Gray | Customer Help | Financial Ombudsman Service | +Exchange Tower London, E14 9SR
ven62 Публикувано: 17 ноември, 2016 Публикувано: 17 ноември, 2016 Не бързай да се радваш - чак пък дело - просто case. Вероятно за всяко оплакване вдигат case. 2
maris Публикувано: 17 ноември, 2016 Автор Публикувано: 17 ноември, 2016 Мога да ти препоръчам адвокат, специализиран по такива дела срещу банки - свърши ми чудесна работа, но отнема доста време и пари. Опитът ми от това дело е, че банките в България се интересуват много слабо от това, което пише в законите. Първата им стъпка в подобни случаи е да се опитат да те финтират и да те изкарат виновен. Другият съвет от мен е да стоиш далеч от банки с български собственици. Последният доклад на БНБ обяснява защо. Пиши на лично ако се решиш. Благодаря сърдечно!Ще Ви пиша, но искам да приключи полицейското производставо и да имам документ, че съм жертва на кибер-престъпление. Освен това по съвет Malwarebytes по мои впечатления е с най-висока ефективност измежду достъпните антивирусни програми на пазара. И пак опираме до там, че писачите на зловреден код винаги са крачка напред. P.S.: Malwarebytes с платен лиценз ли е? Не знам, защото синът ми се занимаваше с това.Ще го попитам по-късно. Проблемът при мен (и не само при мен) е принципен.Първо, защо NETELLER не реагираха на моята жалба, че транзакциите са НЕОТОРИЗИРАНИ от мен и защо изчакаха два дни докато се осчетоводят?! В друг подобен случай PAYPAL са действали в интерес на легиримния картодържач, а в при мен - в интерес на мошениците.Второ, след като онлайн разплащанията са рискови и предполагам банката има застраховка, защо не желае да ме компенсира, а ме набеждава, че аз съм виновна и трябва да си понеса щетата?Защо при напълно аналогичен случай колежката от Плевен си е получила парите от нейната банка?
maris Публикувано: 17 ноември, 2016 Автор Публикувано: 17 ноември, 2016 Не бързай да се радваш - чак пък дело - просто case. Вероятно за всяко оплакване вдигат case. Добре, не е дело, а преписка.Грешката е моя.Все пак е малка надежда, че някой ще разследва това необяснимо бездействие на NETELLER. 1
maris Публикувано: 20 ноември, 2016 Автор Публикувано: 20 ноември, 2016 http://btvnovinite.bg/video/video/tazi-sutrin/cheti-etiketa-s-biljana-gavazova-riskovete-na-onlajn-pazaruvaneto.html 2
AlexandraKo Публикувано: 20 ноември, 2016 Публикувано: 20 ноември, 2016 http://btvnovinite.bg/video/video/tazi-sutrin/cheti-etiketa-s-biljana-gavazova-riskovete-na-onlajn-pazaruvaneto.html Само при мен ли не тръгва този клип?
chandni Публикувано: 20 ноември, 2016 Публикувано: 20 ноември, 2016 Само при мен ли не тръгва този клип? Не знам дали е САМО при теб, но при мен върви 1
AlexandraKo Публикувано: 20 ноември, 2016 Публикувано: 20 ноември, 2016 Не знам дали е САМО при теб, но при мен върви Благодаря ти, издирих го и в нета и пак не ще.Утре ще го гледам на големия компютър. Може да е от таблета.
maris Публикувано: 20 ноември, 2016 Автор Публикувано: 20 ноември, 2016 Здравейте, Писах имейл на Биляна Гавазова от рубриката "Чети етикета" по БТВ с молба да направи продължение на темата. Не стана ясно споменатата клиентка, която е била "ожилена" от хакери, дали е била компенсирана от банката.Говориха за големите загуби на банките, но нищо за загубите на клиентите им. Според мен времето беше малкко за толкова важна и актуална тема.
maris Публикувано: 20 ноември, 2016 Автор Публикувано: 20 ноември, 2016 Получих отговор от Финансовия Омбудсман на Великобритания, който гласи накратко следното:информирали са бизнеса, от който се оплаквам (Paysafe, който се явява шапка на NETELLER), за моята жалба към Финансовия Омбудсман и бизнесът трябва в 14-дневен срок да ми отговори.Ако не го направи, пак трябва да информирам Омбудсмана. Писах също до http://ec.europa.eu/consumers/ecc/docs/chargeback_report_en.pdf и получих автоматичен отговор, че писмото ми регистрирано. Надявам се утре да получа истински отговор.Ще ги търся и по телефона на Софийския им офис. 2
maris Публикувано: 22 ноември, 2016 Автор Публикувано: 22 ноември, 2016 http://www.blitz.bg/kriminalni/prestplenie/prez-poslednite-24-chasa-khakerska-ataka-udari-khilyadi-blgarski-potrebiteli-chrez-priyatelite-im-vv-feysbuk_news465173.html 1
ven62 Публикувано: 22 ноември, 2016 Публикувано: 22 ноември, 2016 @Maris, струва ми се, че твърде много разчиташ (се доверяваш) на медиите. За съжаление те са по-непрофесионални от повечето други области/браншове в БГ. 1
AlexandraKo Публикувано: 22 ноември, 2016 Публикувано: 22 ноември, 2016 @Maris, струва ми се, че твърде много разчиташ (се доверяваш) на медиите. За съжаление те са по-непрофесионални от повечето други области/браншове в БГ. Е, недей така - трябва да се опита всичко. Не се знае кое ще помогне. 1
liliya Публикувано: 22 ноември, 2016 Публикувано: 22 ноември, 2016 Maris , предполагам си гледала пресконференцията относно разследването на JIT за кибер престъпленията и разкритията на ГП и ГДБОП. Възможно и ти да си една от жертвите. Пиши директно жалба в ГДБОП. 2
Гост Публикувано: 22 ноември, 2016 Публикувано: 22 ноември, 2016 Е, недей така - трябва да се опита всичко. Не се знае кое ще помогне. Точно така.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега