AlexandraKo Публикувано: 16 декември, 2016 Публикувано: 16 декември, 2016 (редактирано) Да, точно така е станало, но го разбрах твърде късно.Явно съм се предоверила на антивирусните програми.Заразяването е станало на 22.08, а неоторизираните транзакции на 27.08.Явно през тия пет дни, а и след това до почистването на лаптопа ми от IT специалисти, съм била наблюдава от хакерите и те вече имат всички мои пароли. Просто ужасно. Гледам един сериал " Кибер престъпления" и все ми се струваше, че там са малко попресилени нещата. Ама се оказва, че и у нас вече не е безопасно нищо, което правим в нета и е свързано с лични данни, пароли и кредитни/дебитни карти. Нали се оплаках и аз, че тази година два пъти ми източваха КК. направо вече ме е страх да пазарувам из нета. Редактирано 16 декември, 2016 от AlexandraKo 2
maris Публикувано: 16 декември, 2016 Автор Публикувано: 16 декември, 2016 Тези имейли са легитимни, няма проблем с подателя и прикаченият pdf файл. Смятам даже, че отварянето на pdf само по себе си няма как да активира зловреден код. Съвсем друго е да се следват линкове от pdf обаче. Един обикновен потребител на интернет като мен трудно може да различи легитимните имейли от хакерските.Сега съм толкова наплашена, че отварям писма само от колеги и запитвания идващи от контактите през сайта ни. Скоро говорих с колежка от София, която преди работеше за врачанска туристическа агенция.Разбрах, че колегите са имали още по-голям проблем - бил е хакнат сървъра, където е хостван сайта им и хакерите са им искали голям откуп.Колегите са предпочели да си направят нов сайт!!! 3
ven62 Публикувано: 16 декември, 2016 Публикувано: 16 декември, 2016 Проблема е в това, че технологиите се развиват много по-бързо от хората и тяхното мислене. Замисляли ли сме се, че ползваме компютрите си за всичко - работа, забавления, поща, филми, музика, обогатяване на обща култура, четене, БАНКИРАНЕ, ... Това е все едно с камион, дето превозва пясък, да отидем да вземем булката. 4
maris Публикувано: 16 декември, 2016 Автор Публикувано: 16 декември, 2016 Просто ужасно. Гледам един сериал " Кибер престъпления" и все ми се струваше, че там са малко попресилени нещата. Ама се оказва, че и у нас вече не е безопасно нищо, което правим в нета и е свързано с лични данни, пароли и кредитни/дебитни карти. Нали се оплаках и аз, че тази година два пъти ми източваха КК. направо вече ме е страх да пазарувам из нета. Аз виждам само едно решение на тази напаст: за онлайн разплащания да се ползвам отделен компютър, който да е гарантирано чист.Да се ползват всички възможни защити, които предлага банката, като 3d secure code, но да е динамичен, а не като моя статичен. Може би има и други начини, но виждате, че хакерите са изключително изобретателни и е трудно човек да се опази. Друго решение, за което се сещам, е да се ползват две банкови сметки и тази, която е свързана с картата, да се захранва със сумата за покупката непосредствено преди транзакцията и после пак да стои празна (или с минимална сума). Присъствах на едно обучение за киберпрестъпленията адресирано към малкия и средния бизнес.Лекторът каза, че ако ходим в командировка в Китай, хакерските атаки били толкова повсеместни, че просто трябвало да си изхвърлим лаптопа след като се приберем в България! 3
ven62 Публикувано: 16 декември, 2016 Публикувано: 16 декември, 2016 (редактирано) Присъствах на едно обучение за киберпрестъпленията адресирано към малкия и средния бизнес.Лекторът каза, че ако ходим в командировка в Китай, хакерските атаки били толкова повсеместни, че просто трябвало да си изхвърлим лаптопа след като се приберем в България! Това последното е като: "Пияни от Кока-Кола американски войници изнасилват гръцки девойки на пристанището в Пирея" или "Само една капка от река Мисисипи да ти падне на кожата и получаваш екзема - толкова е замърсена" - на лекция по политикономия в ВМЕИ "Ленин". Инджова ни беше асистент. Sorry, за офтопика - не можах да се въздържа. Редактирано 16 декември, 2016 от ven62 8
Ilian359 Публикувано: 16 декември, 2016 Публикувано: 16 декември, 2016 Аз не знам как моите антивирусни програми не са могли да се справят с тази атака, но явно е била доста сериозна, щом и други колеги са станали жертва предполагам на същата хакерска група. Антивирусната програма не е ваксина, а лекарство за вече известна инфекция. Винаги вирусите са една крачка напред. Трябва да минат дни или седмици, докато бъдат разпространени и идентифицирани от разработчиците на антивирусни програми преди да бъдат разпратени ъпдейти на клиентите. Един обикновен потребител на интернет като мен трудно може да различи легитимните имейли от хакерските. Нямаш друг избор. Единствената защита е твоето собствено внимание и интелигентна преценка. Сега съм толкова наплашена, че отварям писма само от колеги и запитвания идващи от контактите през сайта ни. Груба грешка! Ако e-mail клиентът на компютъра на твоя колега е заразен, той изобщо няма да разбере, че е разпратил зловредни писма до контактите си. Казвам го от собствен опит като човек, чиято поща беше открадната. От мое име бяха разпратени над 20000 писма за по-малко от час. За щастие пощата ми е платена и доставчикът на услугата ми я възстанови след като ме идентифицира. Значи моята хипотеза за вирусчето се оказа правилна. Защо тогава продължаваш да обвиняваш банката? И аз съм бесен тази банка за много неща, ама в случая тя няма абсолтно никаква вина. Нито има законов механизъм, по който да те обезщети. 3
maris Публикувано: 17 декември, 2016 Автор Публикувано: 17 декември, 2016 (редактирано) Антивирусната програма не е ваксина, а лекарство за вече известна инфекция. Винаги вирусите са една крачка напред. Трябва да минат дни или седмици, докато бъдат разпространени и идентифицирани от разработчиците на антивирусни програми преди да бъдат разпратени ъпдейти на клиентите. Нямаш друг избор. Единствената защита е твоето собствено внимание и интелигентна преценка. Груба грешка! Ако e-mail клиентът на компютъра на твоя колега е заразен, той изобщо няма да разбере, че е разпратил зловредни писма до контактите си. Казвам го от собствен опит като човек, чиято поща беше открадната. От мое име бяха разпратени над 20000 писма за по-малко от час. За щастие пощата ми е платена и доставчикът на услугата ми я възстанови след като ме идентифицира. Значи моята хипотеза за вирусчето се оказа правилна. Защо тогава продължаваш да обвиняваш банката? И аз съм бесен тази банка за много неща, ама в случая тя няма абсолтно никаква вина. Нито има законов механизъм, по който да те обезщети. Сами разбирате, че съм лаик по отворената от мен тема.Когато съм коментирала поведението на банката, аз съм цитирала мнението на други по-компетентни хора, както и други подобни казуси. Бях споменала по-горе случая с журналистката от сайта manager.bg - абсолютно идентичен като моя случай, с тази разлика, че данните на госпожата са били откраднати чрез фишинг, а не с Троянски кон.Обслужващата банка е същата, но са й обърнали внимание.Специалисти от Съпорт отдела на ПИБ са установили, че клиентката им е станала жертва на хакери и са й помогнали.При мен не стана така.Имаше пълно мълчание в продължение на 42 дни и накрая едно типово писмо-отговор, в което са сменили само датите и сумата. От пострадалите колеги от туристически агенции всички бяха обезщетени от банките си с изключение на мен и една колежка от Габрово, която е клиент на същата банка. Обобщавам:антивирусните програми не са ме защитили, заразяването е станало съвсем скоро и е нямало никаква симптоматика, алармирала съм банката преди сумите да са осчетоводени и т.н.Къде е моята безотговорност и престъпна небрежност?Трябва ли всеки ден преди работа лаптопът ми да минава на проверка при Ай Ти специалисти?Аз си отчитам грешката - трябваше да използвам един друг чисто нов лаптоп, който да ми е само за онлайн разплащания.Но ако нямах такъв? Споменах, че присъствах постфактум на едно обучение за киберпрестъпленията (същият експерт след два дни даде интервю по БНТ).Изводът:НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА Е СИГУРЕН, ЧЕ ЩЕ СЕ ОПАЗИ ОТ ХАКЕРИТЕ!Може да се опита, да направи каквото може, но няма как да е 100% сигурен.Това го казва експерт, а аз съм един обикновен потребител. Това последното е като: "Пияни от Кока-Кола американски войници изнасилват гръцки девойки на пристанището в Пирея" или "Само една капка от река Мисисипи да ти падне на кожата и получаваш екзема - толкова е замърсена" - на лекция по политикономия в ВМЕИ "Ленин". Инджова ни беше асистент. Sorry, за офтопика - не можах да се въздържа. Това за пияните от кока кола американски войници не е ли от 40-те години на миналия век? Вижте, аз никога не съм ходила и едва ли ще отида някога в Китай.Само цитирам думи на хора, които са ме впечатлили и не твърдя, че са вярни. Проблема е в това, че технологиите се развиват много по-бързо от хората и тяхното мислене. Замисляли ли сме се, че ползваме компютрите си за всичко - работа, забавления, поща, филми, музика, обогатяване на обща култура, четене, БАНКИРАНЕ, ... Това е все едно с камион, дето превозва пясък, да отидем да вземем булката. Много сполучлив и нагледен пример с камиона, с който трябва да возим булката.Хайде нека да е стара лека кола, защото малко хора имат камиони! Редактирано 17 декември, 2016 от maris
akair Публикувано: 17 декември, 2016 Публикувано: 17 декември, 2016 (редактирано) Най - добрата антивирусна е в задклавиатурното устройство. Всички сме относително внимателни къде си вадим порфейла, какъв АТМ и//или ПОС позлваме. А седнали пред компютъра, понякога не внимаваме какво правим... Няколко прости мерки, като внимателно проверяване от какъв мейл е пратено дадено писмо, какъв линк има и къде води, обичайни практки - напр. дали а/к обикновено праща мейл с прикачена фактура или всеки сам трябва да отиде на техния сайт, за да свали фактурата, ... ще предотвратят доволно голяма част от проблемите Иначе и в Китай живеят хора. Подобни крайни изказвания, особено от хора, които твърдят, че са експерти по темата, са белег относно експретността на лектора... И в Китай живеят хора, а за оборотите на онлайн търговията там много европейски търговци могат само да мечтаят... Отделно са развили социални мрежи, които освен средство за комуникация между хора, е и средство за разплащане. Ако опасностите са толкова много, то самите китайци нямаше да ги ползват този вид услуги Няма лошо да се дават ексремни примери с педагогическа цел, но дори това има граници, които е добре да не се минават Редактирано 17 декември, 2016 от akair 6
malDivka Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Току що приятели ми се обадиха, за да ми кажат че са им хакнати кредитни карти с резервации направени от букинг! Дали има някой с такъв проблем? И двамата са резервирали един и същ хотел /пътуваме група /. От моята карта само е изтеглена сумата за нощувките към момента...Резервацията е от преди около 10тина дни. 2
Георги Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Току що приятели ми се обадиха, за да ми кажат че са им хакнати кредитни карти с резервации направени от букинг! Дали има някой с такъв проблем? И двамата са резервирали един и същ хотел /пътуваме група /. От моята карта само е изтеглена сумата за нощувките към момента...Резервацията е от преди около 10тина дни. Проблема може да е отвсякъде, не е задължително да е от хотела. Логиката предполага и ти моментално да си блокираш картата и да я смениш, просто като предварителна мярка, за приятелите ти вече трябва да са го направили. 3
malDivka Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 (редактирано) Проблема може да е отвсякъде, не е задължително да е от хотела. Логиката предполага и ти моментално да си блокираш картата и да я смениш, просто като предварителна мярка, за приятелите ти вече трябва да са го направили. Да, благодаря за съвета, чудех се дали да се занимавам, но явно за по-сигурно трябва да се задействам. А дали има някакъв мейл на букинг, на който може да се подаде информация? Аз намирам само формите касаещи резервацията и телефон, който също е за въпроси относно резервации. Редактирано 26 януари, 2017 от malDivka
Гост Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Току що приятели ми се обадиха, за да ми кажат че са им хакнати кредитни карти с резервации направени от букинг! Дали има някой с такъв проблем? И двамата са резервирали един и същ хотел /пътуваме група /. От моята карта само е изтеглена сумата за нощувките към момента...Резервацията е от преди около 10тина дни. Цяла сутрин имах сериозен разговор с Barclays, от които имам издадена Виза. Установени невалидни транзакции. Първата я бяха поставили в pending (чакаща оторизация) за 96 паунда, не я припознах, втора транзакция от снощи - за над 350 паунда, директно е била блокирана и ми изпратиха смс за проверка, след което последва разговор. Аз съм правила резервации основно с тази карта. Букинг osnowno - последните дни, и не само. Бях направила резервация през Asiatravel най-скорошна. Дали е оттам измамата, обаче, не мога да кажа...Тук са много добри в следенето на измами - имам позитивен опит и с American Express и съм им много благодарна. Само където сега изскача един основен проблем - има огромна вероятност новата карта да не пристигне за един ден, независимо че е писана спешна и тогава ще берем дертове с колата под наем в Куба. Там AMEX не приемат. Надявам се Mary да има Visa, а ако няма, ще мислим какви да ги вършим...
Topfly Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Аз виждам само едно решение на тази напаст: за онлайн разплащания да се ползвам отделен компютър, който да е гарантирано чист.Да се ползват всички възможни защити, които предлага банката, като 3d secure code, но да е динамичен, а не като моя статичен. Може би има и други начини, но виждате, че хакерите са изключително изобретателни и е трудно човек да се опази. Друго решение, за което се сещам, е да се ползват две банкови сметки и тази, която е свързана с картата, да се захранва със сумата за покупката непосредствено преди транзакцията и после пак да стои празна (или с минимална сума). Присъствах на едно обучение за киберпрестъпленията адресирано към малкия и средния бизнес.Лекторът каза, че ако ходим в командировка в Китай, хакерските атаки били толкова повсеместни, че просто трябвало да си изхвърлим лаптопа след като се приберем в България! Виртуална дебитна банкова карта с динамичен 3d secure code и проверка на сайта през който плащаме може да да даде почти пълна сигурност. Кредитните карти с голям лимит и дебитните карти с голямо салдо са един отворен порфейл за хакерите! Гарантирано чист компютър според мен не съществува! Това, че антивирусните програми не намират вирус не означава, че такъв не съществува на компютъра. Винаги съществува вероятност да сме заразени от някой нов вирус. Само където сега изскача един основен проблем - има огромна вероятност новата карта да не пристигне за един ден, независимо че е писана спешна и тогава ще берем дертове с колата под наем в Куба. Там AMEX не приемат. Надявам се Mary да има Visa, а ако няма, ще мислим какви да ги вършим... Не знам скоро имало ли е промени, но преди години не само AMEX не приемаха в всички дебитни и кредитни карти издадени от банки собственост на банки в САЩ. Блокажът не е от кубинците, а от САЩ. 2
Гост Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Виртуална дебитна банкова карта с динамичен 3d secure code и проверка на сайта през който плащаме може да да даде почти пълна сигурност. Кредитните карти с голям лимит и дебитните карти с голямо салдо са един отворен порфейл за хакерите! Гарантирано чист компютър според мен не съществува! Това, че антивирусните програми не намират вирус не означава, че такъв не съществува на компютъра. Винаги съществува вероятност да сме заразени от някой нов вирус. Проблемът е, че има много резервации, които изискват кредитна карта... Дори една кола под наем не мога да резервирам без такава карта, и не само това. Знам, че има хора тук, които чудесно се оправят без кредитна карта, но аз не съм от тях. И не съм само аз... За съжаление, няма абсолютно никаква сигурност - освен да не резервираш, но това също не е валидно при мен (и при други). За момента основно разчитам на реакциите на финансовите институции - много пъти са ми задавали неподозирани въпроси за неподозирани транзакции. Бarclays са като кучета - имам Barclayscard Visa... Апропо, и American Express, и Visa са били много адекватни в реакциите си. Надявам се да продължават да са такива. Това са последиците от интернет банкирането, трябва да го приемем - за съжаление, това си е сериозен психически тормоз., да имаме резервни варианти и да не се отказваме от оспорване. Защото този проблем е колккото наш, толкова и на банките. Несигурността вкарва и тях в омагьосан кръг.
ven62 Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 ... Това са последиците от интернет банкирането, трябва да го приемем - за съжаление, това си е сериозен психически тормоз., да имаме резервни варианти и да не се отказваме от оспорване. Защото този проблем е колккото наш, толкова и на банките. Несигурността вкарва и тях в омагьосан кръг. Все пак, предимно на банките. Да не ги жалим чак толкова, горките. Като знам и колко работят. (В Холадия - 4 дни от 7) В краен случай ще си раздадат годишни бонуси с 1% по-малки. 1
Гост Публикувано: 26 януари, 2017 Публикувано: 26 януари, 2017 Все пак, предимно на банките. Да не ги жалим чак толкова, горките. Като знам и колко работят. (В Холадия - 4 дни от 7) В краен случай ще си раздадат годишни бонуси с 1% по-малки. Изобщо не ги 'жаля' - всъщност, винаги се позовавам на закона,а в случая и на здравия икономечески разум на самите банки (заплатите - друга опера, и не само банкова), както и окуражавам хората никога да не се отказват. Проблемът е и силно наш, обаче - не всеки може да извади свободни пари или друга конвертируема карта, ако му хакнат основната карта...
malDivka Публикувано: 30 януари, 2017 Публикувано: 30 януари, 2017 И да продължа само с информация по развитието на хакнатите карти след резервация от booking.com - снощи и от моята карта беше направен опит да изтеглят пари - транзакция от Франция. Тук е мястото да похваля и Уникредит Булбанк - транзакцията независимо че беше за 39 евро беше отказана моментално от тях, което е успокоение за по-сигурна система и ми спестява разправии. Всички резервации в букинг до сега съм правила с картата на мъжа ми, за първи път използвам моята. Гаранция, че проблема е от тези резервации. След разговор с букинг се оказа, че те не носят никаква отговорност за плащанията. Те изпращат данните от КК на хотела, а там в чий ръце попадат ...Ако това е схемата на работа на всички резервационни сайтове -идеи как да случват нещата безопасно? 1
dimitrov6 Публикувано: 30 януари, 2017 Публикувано: 30 януари, 2017 Може да се използва виртуална карта,не знам само дали трябва задължително да се плаща с кредитна за хотел.Зарежда се преди плащането с точната сума и след това си остава празна. 1
Емика Публикувано: 30 януари, 2017 Публикувано: 30 януари, 2017 Главата ме заболява, като чета тази тема. Но, за да не ме заболи още повече, държа малка наличност в двете карти, с които плащам непрестанно и навсякъде, и в интернет и в магазини. През онлайн банкиране си зареждам дебитната карта с малко пари от влоговата сметка /мога да го правя непрестанно и колкото пъти искам на ден/, а за кредитната упорито отказвам да ми увеличават лимита, въпреки, че звънят непрестанно. Не вярвам нито на компютър, нито на сървър, нито на антивирусни. Единствено на ниска наличност в картите. Мисля, че е правилно. 8
Георги Публикувано: 30 януари, 2017 Публикувано: 30 януари, 2017 Докато определени предпазни мерки са задължителни - да се следи периодично за съмнителни транзакции, да не се държат свръх високи лимити и т.н., то не мисля и че съвсем затваряне в черупката е от полза Има много теми за съмнителни транзакции от кредитна карта, почти всичките приключват благополучно за собственика. Всъщност, не се сещам в този форум някой случай, в който парите да не са върнати, но може да не помня. Понякога е необходима повече упоритост, понякога може би дори малко късмет да попаднеш на точния човек от другата страна, но като цяло картите си имат механизми и застраховки за защита от източване. 2
Ilian359 Публикувано: 30 януари, 2017 Публикувано: 30 януари, 2017 И да продължа само с информация по развитието на хакнатите карти след резервация от booking.com По-добре посочи хотела, който си резервирала. Там става измамата, не в booking.com . 5
malDivka Публикувано: 31 януари, 2017 Публикувано: 31 януари, 2017 По-добре посочи хотела, който си резервирала. Там става измамата, не в booking.com . Да, точно така! Аз си мислех, че букинг само имат достъп до картите, а се оказа че букинг не виждат данните от картата, а ги предоставят на хотела. Хотела има достъп 10 дни до данните, след което се изтриват от системата. Разбира се данните само се щракват от служител на хотела с телефона и са съхранени за винаги....За мен тази информация беше също важна, защото това прави системата не особенно сигурна. Те твърдят, че такива случай са доста редки, ама то веднъж се случва(: След любезно съдействие от страна на букинг - обещаха да разследват случая /така че ще пиша за развитието/ казаха, че работят в посока данните да се съхраняват при тях, а те да се разплащат с хотела ама кога ще стане... Така поне веригата от заподозрени се съкращава. Хотела е в Белиз, а там толкова съфорумци май не пътуват за това и не съм го написала. Ако разследването на букинг докаже, че проблема е в хотела - а то гарантирано е от там ще спрат да работят с него. 3
noshtna_ptica Публикувано: 31 януари, 2017 Публикувано: 31 януари, 2017 Имах същата случка с хотел в Мадрид и наистина този хотел престана да работи с Букинг, но не знам дали това имаше нещо общо с оплакването ми. По-скоро си мисля, че не. Вече са налични първите банкомати в София, от които могат да се теглят пари безконтактно. Казват, че така не е възможно скимиране на картата и били по-сигурни. 1
noshtna_ptica Публикувано: 1 февруари, 2017 Публикувано: 1 февруари, 2017 Да, пин се въвежда, но картата не се вкарва, а само се доближава. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега