Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Благодаря за отговора!

За подфорумът е ясно. За това искам и тяхното мнение.

Казаха, че BGAir са доста "трудни", така че може и да стигна до посредника.

 

За финалната точка:

По план се очакваше: Arrival 15 April 09:30

Получи се: Arrival     :16:45 -Tunis

 

Тотално ми разбиха плановете. Но като цяло имаше и доста по-зле от мен ...

Редактирано от Daniel Penchev
Публикувано:
На 15.04.2019 г. в 12:59, Daniel Penchev каза:

Полет днес сутрин за Рим. Мисля, че има 3ч закъснение. Отделно си изтървах връзката за Тунис. Билетите са ми от Алиталия, но ме отсвириха и казаха да се оправям с БГаир. Кой реално е отговорен? Принципно се говори за 3ч закъснение. Но когато се изтърве връзка и за 4:30 полет направя 15ч по летищата, ако върже... Кой и за какво да търся? Мога ли да се оправям сам и да си искам парите после

Здравейте. Полетът е бил опериран от България Ер, така че те носят отговорност. Закъснението на полета от София до Рим е 2 ч 54 мин. В случай, че двата ви полета са на една обща резервация, може да се претендира за обезщетение. Можете да се обърнете директно към авиокомпанията, а ако искате можем и ние да го направим от ваше име. Както прецените.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Здравейте, къде мога да проверя точни часове на излитане и кацане, които фигурират в системата на летището и авиокомпанията? Мисля, че закъснението на петъчния ми полет беше малко над 3 часа, но не знам в кой момент точно се отчита - дали самото приземяване, или влизането в летището и т.н. Причина за закъснението също не можахме да получим от Ryanair, или изобщо някакво съдействие. Благодаря предварително!

 

Публикувано:

Имам и аз въпрос към @Аероиск

Полет HND-DOH-SOF на един билет с Qatar. Първия полет от Токио закъснява и се изпуска връзката за София. След което пътника е пренасочен през Варшава. Крайния резултат е кацане в София в 17:15 вместо в 12:00 както е било предвидено с директния полет DOH-SOF.

Има ли право на обезщетение и в какъв размер?

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 часа, cybersimo каза:

Има ли право на обезщетение и в какъв размер?

Няма право на обезщетение. При полет КЪМ ЕС, обезщетение се дължи само ако авиокомпанията е регистрирана в ЕС, а Qatar Airways определено не са. Ако полетът е от ЕС навън, тогава няма значение къде е регистрирана АК.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 3 часа, cybersimo каза:

Имам и аз въпрос към @Аероиск

Полет HND-DOH-SOF на един билет с Qatar. Първия полет от Токио закъснява и се изпуска връзката за София. След което пътника е пренасочен през Варшава. Крайния резултат е кацане в София в 17:15 вместо в 12:00 както е било предвидено с директния полет DOH-SOF.

Има ли право на обезщетение и в какъв размер?

В случая няма основание за претендиране на обезщетение.

преди 3 часа, Antonaq каза:

Здравейте, къде мога да проверя точни часове на излитане и кацане, които фигурират в системата на летището и авиокомпанията? Мисля, че закъснението на петъчния ми полет беше малко над 3 часа, но не знам в кой момент точно се отчита - дали самото приземяване, или влизането в летището и т.н. Причина за закъснението също не можахме да получим от Ryanair, или изобщо някакво съдействие. Благодаря предварително!

 

Кой е номера и датата на полета? Ще направим проверка на обстоятелствата и ще ви отговорим конкретно.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Благодаря! Полетът е FR4674, Малага-Бергамо, на 19.04. Намирам различна информация и за разстоянието на полета, но всякак е съвсем малко над границата за къс полет от 1500км за съжаление.

Публикувано:

 Имам подадена жалба  на 6,01,2019 г към България Ер  за закъснял полет София - Анталия на 30,12,2018 г  с 3 часа и 27 минути /при кацане/  с България Ер - чартър и още нямам отговор от тях. В профила ми жалбата е със статус Отворен. Какъв е срокът за отговор на жалба, защото не можах да намеря такъв?

Публикувано:
преди 2 минути , Izabela каза:

Какъв е срокът за отговор на жалба, защото не можах да намеря такъв?

6 седмици. Ако не ти отговорят в този срок, намесваш ГВА - изпращаш жалбата си и до тях с копие до БГ еър. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 17 часа, Antonaq каза:

Благодаря! Полетът е FR4674, Малага-Бергамо, на 19.04. Намирам различна информация и за разстоянието на полета, но всякак е съвсем малко над границата за къс полет от 1500км за съжаление.

Здравейте. Закъснението на полета е под три часа при пристигане и поради тази причина нямате право на обезщетение в случая.

Публикувано:
преди 11 часа, Izabela каза:

А как да изпратя жалбата си до ГВА - даже не знам какво е ....

Здравейте. Информация можете да намерите в интернет, а ако прецените можем и ние да ви съдействаме, пишете ни на лично съобщение.

  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Със закъснение да похваля австрийците - много бързо реагираха и ми изплатиха обезщетението в рамките на седмица, след като пуснах жалбата през формата на техния сайт.

 

  • Харесвам 4
Публикувано:

А поради неочаквана стачка на местното РВД и отмяна на полет, пристигането е с доста повече от 3 часа закъснение, дължи ли се обезщетение. Рано е още да задавам такива въпроси, но да съм подготвена 😉 

Публикувано:
преди 13 минути , Lyubina каза:

А поради неочаквана стачка на местното РВД и отмяна на полет, пристигането е с доста повече от 3 часа закъснение, дължи ли се обезщетение. Рано е още да задавам такива въпроси, но да съм подготвена 😉 

Здравейте. Стачка на трафик контрола се счита за извънредно обстоятелство и нямате право на обезщетение.

  • Харесвам 3
Публикувано:
41 minutes ago, Аероиск said:

Здравейте. Стачка на трафик контрола се счита за извънредно обстоятелство и нямате право на обезщетение.

Какво ви е мнението за Error fare? Има ли правото авиокомпанията просто да анулира билета на пътник, ако не може да докаже, че той съзнателно се е възползвал от оферта за която знае че е грешка? Подобно поведение на авиокомпанията не може ли да се тълкува като отказ до достъп на борда по вина на авиокомпанията и да се иска обезщетение?

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 минути , Topfly каза:

Какво ви е мнението за Error fare? Има ли правото авиокомпанията просто да анулира билета на пътник, ако не може да докаже, че той съзнателно се е възползвал от оферта за която знае че е грешка? Подобно поведение на авиокомпанията не може ли да се тълкува като отказ до достъп на борда по вина на авиокомпанията и да се иска обезщетение?

Анулирането на билет е съгласно общите условия на съответната авиокомпания, така че според нас не може да се претендира за отказан достъп на борда, защото ако билета е анулиран, на практика нямате валиден документ за полета. Разбира се тук пак опираме до момента с уведомяването, защото ако пътника установи, че няма билет едва при пристигане на летището, то в този случай има известни основания за претенция, но няма да се мине без битка 🙂

А по първия въпрос мисля, че щом на сайта на превозвача има обявени цени, пътниците могат да си купят билети на тях без да се налага да доказват каквото и да било, а дали са грешни или не, си е проблем на авиокомпанията.

  • Харесвам 5
Публикувано:
9 minutes ago, Аероиск said:

Анулирането на билет е съгласно общите условия на съответната авиокомпания, така че според нас не може да се претендира за отказан достъп на борда, защото ако билета е анулиран, на практика нямате валиден документ за полета. Разбира се тук пак опираме до момента с уведомяването, защото ако пътника установи, че няма билет едва при пристигане на летището, то в този случай има известни основания за претенция, но няма да се мине без битка 🙂

А по първия въпрос мисля, че щом на сайта на превозвача има обявени цени, пътниците могат да си купят билети на тях без да се налага да доказват каквото и да било, а дали са грешни или не, си е проблем на авиокомпанията.

Съществуват ли общи условия на авиокомпании, които позволяват избирателно да анулират билетите на пътници, само защото по преценка на авиокомпанията е станала грешка при определяне на цените на билетите? Аз лично си мисля, че в ЕС регулаторните органи не биха допуснали авиокомпания да сложи подобна точка сред общите условия...

Тук не става дума за анулиране на целия полет, а само до анулиране на билетите на отделни пътници, които по преценка на авикомпанията са купили билетите на грешна, но публично обявена цена.

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, Topfly каза:

 той съзнателно се е възползвал от оферта за която знае че е грешка? 

Само разсъждавам на глас (т.е. пиша) - откъде би могъл да знае един пътник, че някаква цена е "грешка"? Единствените, които биха могли да знаят, са служителите на авиокомпанията, които участват в процеса на ценообразуване, който процес предполагам е силно пазена търговска тайна. Както и ти сам каза в друга тема - виждали сме съвсем официално да се рекламират цени по 1,2, 3, 5 евро за самолетен билет.
 

  • Харесвам 11
Публикувано:
преди 3 часа, Topfly каза:

Съществуват ли общи условия на авиокомпании, които позволяват избирателно да анулират билетите на пътници, само защото по преценка на авиокомпанията е станала грешка при определяне на цените на билетите? Аз лично си мисля, че в ЕС регулаторните органи не биха допуснали авиокомпания да сложи подобна точка сред общите условия...

Тук не става дума за анулиране на целия полет, а само до анулиране на билетите на отделни пътници, които по преценка на авикомпанията са купили билетите на грешна, но публично обявена цена.

В общите условия на всяка авиокомпания би трябвало да са определени условията за анулация на билет, с всички произтичащи от това права и задължения на страните, без значение какви са мотивите самата анулация. Едва ли са посочени конкрентни случаи, включително и този, който описахте.

В крайна сметка анулацията е едностранно прекратяване на договора за превоз от страна на авиокомпанията, с който пътниците са се съгласили при покупката на билета. Тук вероятно ще навлезем в друга тема - за неравноправните клаузи, които някои превозвачи налагат, но това можем да го коментираме конкретно за различните авиокомпании, тъй като и условията им са различни.

  • Харесвам 7
Публикувано:

@Аероиск, Моля за съвет.

Всичко е на един билет на TAP:  Дъблин - Лисабон и от там Лисабон - Сал, Кабо Верде. Първият полет закъснява (с около 2 часа т.е. няма 3 часа закъснение) и пътниците изпускат втория. От TAP са им презаверили билетите за следващия ден, тъй като това се случва късно вечерта. Пътниците сами са си намерили и платили хотел за тази нощувка, защото от ТАР им казали, че в техните нямат свободни стаи и после щели да им възстановят хотела и таксито от/до летището. Заради закъснението и изпуснатата връзка пътниците не са могли да ползват първата си нощувка в Кабо Верде, която съответно трябва да платят.

Освен това при пристигане в крайната дестинация багажът им е забавен от ТАР с 2 дни, за което пътниците имат документ, но не са имали възможност да пазаруват неща от първа необходимост и не могат да искат възстановяване на разходи за тях от Дайнерс или от ТАР. В този случай парично обезщетение за багажа може ли да се иска?

На какво имат право пътниците по рекламента? На обезщетение или на възстановяване на разходите? Това, че закъснението на първия полет няма  3 часа пречка ли е? Реално пътуването е забавено с цяло денонощие заради закъснението на първия полет и пътуването е до голяма степен провалено още в началото.

Публикувано:
преди 22 минути , Яничка каза:

@Аероиск, Моля за съвет.

Всичко е на един билет на TAP:  Дъблин - Лисабон и от там Лисабон - Сал, Кабо Верде. Първият полет закъснява (с около 2 часа т.е. няма 3 часа закъснение) и пътниците изпускат втория. От TAP са им презаверили билетите за следващия ден, тъй като това се случва късно вечерта. Пътниците сами са си намерили и платили хотел за тази нощувка, защото от ТАР им казали, че в техните нямат свободни стаи и после щели да им възстановят хотела и таксито от/до летището. Заради закъснението и изпуснатата връзка пътниците не са могли да ползват първата си нощувка в Кабо Верде, която съответно трябва да платят.

Освен това при пристигане в крайната дестинация багажът им е забавен от ТАР с 2 дни, за което пътниците имат документ, но не са имали възможност да пазаруват неща от първа необходимост и не могат да искат възстановяване на разходи за тях от Дайнерс или от ТАР. В този случай парично обезщетение за багажа може ли да се иска?

На какво имат право пътниците по рекламента? На обезщетение или на възстановяване на разходите? Това, че закъснението на първия полет няма  3 часа пречка ли е? Реално пътуването е забавено с цяло денонощие заради закъснението на първия полет и пътуването е до голяма степен провалено още в началото.

Здравейте.

При всички случаи може да се иска възстановяване на разходите.

Относно обезщетението - трябва да проверим причините за закъснението на полета. Ако няма извънредни обстоятелства, може да се претендира и за обезщетение.

При забавен багаж пътниците имат право да закупят най-необходимите неща и след това тези разходи се възстановяват от превозвача. Тъй като в случая те не имали възможност за това, може да се търси компенсация, но не всички авиокомпании изплащат обезщетения за забава. Компенсациите свързани с багаж няма фиксирани суми, обикновено при загубен багаж се изчисляват на база тегло, а при забавен - за ден забавяне и всяка авиокомпания има вътрешна тарифа.

  • Благодаря 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.