Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Гледа се общото закъснение, т.е. има право на обезщетение, ако е по вина на компанията. Възстановяване на разходите за хотел също, независимо от причините. За багажа не знам точно, мисля, че е само възстановяване на разходи с бележки. Ако нищо не са купили, значи нищо.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Благодаря на @Аероиск и @neuromancer за бързата реакция. Пуснах на Аероиск на лично съобщение номера на полета с молба за проверка на причината за закъснението.

Връзка към коментар

След повече от пет месеца /от подаване на жалбата за закъснение повече от 3 часа за полет  София- Анталия/ получих писъмце от България Ер , че предлагат / на  3 човека/ безплатен  ваучер за полет без прекачване / а на мен ми се ходеше някъде с прекачване.../.  Смятам да искам парично обещетение  - в правото ли съм си?

Връзка към коментар
преди 8 минути , Izabela каза:

Благодаря! И аз така мисля!

 

Може да приложиш писмената кореспондеция до момента като коствено доказателство, че признават вината си, щом предлагат някакъв вид обезщетение.

Връзка към коментар
преди 10 часа, Izabela каза:

След повече от пет месеца /от подаване на жалбата за закъснение повече от 3 часа за полет  София- Анталия/ получих писъмце от България Ер , че предлагат / на  3 човека/ безплатен  ваучер за полет без прекачване / а на мен ми се ходеше някъде с прекачване.../.  Смятам да искам парично обещетение  - в правото ли съм си?

Здравейте. Могат да ви компенсират с ваучер само, ако се съгласите. Имате право да настоявате за полагаемото парично обезщетение за този маршрут.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 10 часа, Izabela каза:

След повече от пет месеца /от подаване на жалбата за закъснение повече от 3 часа за полет  София- Анталия/ получих писъмце от България Ер , че предлагат / на  3 човека/ безплатен  ваучер за полет без прекачване / а на мен ми се ходеше някъде с прекачване.../.  Смятам да искам парично обещетение  - в правото ли съм си?

Това,което може да получите като обезщетение е 250 евро на човек.Ако ползвате посредник ще получите чисто 320-340лв.Вие преценете,кое ви е по-изгодно.Дали билет или обещетение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, Мари Николова said:

Това,което може да получите като обезщетение е 250 евро на човек.Ако ползвате посредник ще получите чисто 320-340лв.Вие преценете,кое ви е по-изгодно.Дали билет или обещетение.

Когато говорим в цифри е добре да сме точни според мен.

250Е * 1.95583 = 488.98лв. Комисионната на Аероиск е 24%. За теб трябва да останат точно 371.60лв.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , jorocontrola каза:

Когато говорим в цифри е добре да сме точни според мен.

250Е * 1.95583 = 488.98лв. Комисионната на Аероиск е 24%. За теб трябва да останат точно 371.60лв

Комисионата на Аероиск миналата година,когато аз получих обещетение беше 15%+20%ДДС.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Мари Николова каза:

Комисионата на Аероиск миналата година,когато аз получих обещетение беше 15%+20%ДДС.

Ще ви коригирам - 25%+ДДС.

От 14.02. тази година по случай третия ни рожден ден сме с нова цена на услугата - 20%+ДДС.

  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, Мари Николова said:

Комисионата на Аероиск миналата година,когато аз получих обещетение беше 15%+20%ДДС.

image.png.2ea8feac009421f70895b9e5b1600cf8.png

Това е информацията на сайта им сега - 20% + 20%*.2 (ДДС) = 24%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , Мари Николова каза:

Това,което може да получите като обезщетение е 250 евро на човек.Ако ползвате посредник ще получите чисто 320-340лв.Вие преценете,кое ви е по-изгодно.Дали билет или обещетение.

Пишете пак на БГ ер,че искате парично обезщетение и че ако откажат ще се обърнете към посредник.Може пък и да стане чудо и да ви ги преведат без повече разправии.Иначе Аероиск са професионалисти и до месец, най-много два парите ще са в сметката ви.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Понеже досега не ми се е случвал овърбукинг имам следния въпрос - ако, в случай на овърбукинг, на гейта пътник се съгласи на някаква парична компенсация (и евентуално настаняване в хотел) и прехвърляне на по-късен полет,  (който пристига до крайната дестинация след повече от 3 часа от предвиденото според неговия билет) , това отменя ли обезщетението по Регламент 261/2004 и всъщност как се оформя "сделката" - пътникът подписва някакъв документ, че се съгласява да го премаршрутират и приема паричната компенсация, като се отказва от други претенции, така ли става? :scratch_one-s_head:

Връзка към коментар
преди 2 минути , Фичо каза:

Понеже досега не ми се е случвал овърбукинг имам следния въпрос - ако, в случай на овърбукинг, на гейта пътник се съгласи на някаква парична компенсация (и евентуално настаняване в хотел) и прехвърляне на по-късен полет,  (който пристига до крайната дестинация след повече от 3 часа от предвиденото) , това отменя ли обезщетението по Регламент 261/2004 и всъщност как се оформя "сделката" - пътникът подписва някакъв документ, че се съгласява да го премаршрутират и приема паричната компенсация, като се отказва от други претенции, така ли става? 

На първо място премаршрутирането или възстановяването стойността на билета е задължително.

Обикновено авиокомпаниите карат пътниците да подписват документ, че доброволно се отказват от мястотото си, като срещу това получават ваучер или някаква минимална компенсация. Тогава нямате право на обезщетение, защото отказа от място е доброволен.

Ако обаче ви дадат документ, в който не пише изрично, че се отказвате доброволно и ви компенсират със сума по-малка от размера на полагаемото обезщетение, то тогава има основание впоследствие да се иска разликата, макар че от авиокомпанията ще оспорват.

Като цяло съвета ни е, ако ви предлагат парична сума, която е по-малка от размера на обезщетението, да не я приемате и да не подписвате нищо и впоследствие да се претендира за обезщетение по стандартния ред.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Още няколко съвета по повод отказания достъп до борда:

 - Пазете бордната си карта като доказателство, че сте се явили навреме. Ако ви я поискат в замяна на бордна карта за заместващ полет, направете снимка преди да я предадете.

 - Изискайте документ, че са ви отказали достъп на борда. Не винаги ще ви дадат, но нищо не пречи да се поиска и ще бъде много полезен 🙂

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Аероиск каза:

Още няколко съвета по повод отказания достъп до борда:

 - Пазете бордната си карта като доказателство, че сте се явили навреме. Ако ви я поискат в замяна на бордна карта за заместващ полет, направете снимка преди да я предадете.

 - Изискайте документ, че са ви отказали достъп на борда. Не винаги ще ви дадат, но нищо не пречи да се поиска и ще бъде много полезен 🙂

Ако не се чекираш има ли право на обезщетение после?

Връзка към коментар
преди 32 минути , vinidj каза:

Ако не се чекираш има ли право на обезщетение после?

Не, защото ще е равносилно на неявяване, т.е. пътника сам се отказва от пътуването си.

 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте Аероиск

Мой приятел пътува със семейството си Торонто - Франкфурт - София с Луфтханза на един билет.  Излита от Торонто със закъснение, поради натрупано закъснение на самолета от предишната ротация. Изпускат си връзката във Франкфурт, не ги качват на следващия полет за София поради не наличност на места, прехвърлят ги през Мюнхен и кацат в София с 9 часа закъснение. 

Имат ли право на обещетение по регулация 261 или по някоя друга. 

Пуснали са иск до Луфтханза, но те са им отговорили, че закъснението било поради лошо време и не дължали обещетение в такъв случай. Но лошо време не е имало. Както и са написали, че това не е по регулация 261. Но все пак от добри чувства и заради неудобството, което са причинили ще му изплатят 451$ за цялото семейство - 4 човека. 

Благодаря предварително 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Branko каза:

Здравейте Аероиск

Мой приятел пътува със семейството си Торонто - Франкфурт - София с Луфтханза на един билет.  Излита от Торонто със закъснение, поради натрупано закъснение на самолета от предишната ротация. Изпускат си връзката във Франкфурт, не ги качват на следващия полет за София поради не наличност на места, прехвърлят ги през Мюнхен и кацат в София с 9 часа закъснение. 

Имат ли право на обещетение по регулация 261 или по някоя друга. 

Пуснали са иск до Луфтханза, но те са им отговорили, че закъснението било поради лошо време и не дължали обещетение в такъв случай. Но лошо време не е имало. Както и са написали, че това не е по регулация 261. Но все пак от добри чувства и заради неудобството, което са причинили ще му изплатят 451$ за цялото семейство - 4 човека. 

Благодаря предварително 

Здравейте. Странно е, че са написали, че не попада под Регламента, освен ако полета се оперира от друг превозвач. Ще направим по-обстойна проверка, включително и за лошото време, което са посочили като основание. Моля да ни изпратите резервацията на имейл office@aeroisk.bg.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аероиск, отговаряте ли все още на въпроси, изобщо приемате ли заявки по образеца, който е приложен към темата?

Да ви питам: при отменен полет, може ли да се иска обезщетение или само парите за билета. Благодаря!

Връзка към коментар
преди 14 минути , rdd каза:

Аероиск, отговаряте ли все още на въпроси, изобщо приемате ли заявки по образеца, който е приложен към темата?

Да ви питам: при отменен полет, може ли да се иска обезщетение или само парите за билета. Благодаря!

Ако са ви предупредили ,мисля 14 дни преди полета ,няма обезщетение.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.