Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 6 минути , dimitrov6 каза:

Ако са ви предупредили ,мисля 14 дни преди полета ,няма обезщетение.

Не, не, полета си беше нормално планиран, после със закъснение, и на края отменен. Прочетох регламент 261/2004. Не е толкова сложно за да се разбере, че се полагат всякакви обезщетения и т.н. Но защо не са вмъкнали текст, че това става автоматично. Какво ще доказваме, всички материали са при АК - като температури, бури, часове на отмяна и други. И защо АК приема пари за билети, като не знаят дали ще свършат услугата. Ами парите да стоят блокирани някъде, където си искат и да се връщат автоматично, дори без намеса на оператор. Това време искам да доживея.

Връзка към коментар
преди 58 минути , rdd каза:

Аероиск, отговаряте ли все още на въпроси, изобщо приемате ли заявки по образеца, който е приложен към темата?

Да ви питам: при отменен полет, може ли да се иска обезщетение или само парите за билета. Благодаря!

Здравейте. Приемаме, да 🙂

Зависи колко време преди полета са ви уведомили за отмяната. Ако са по-малко от 14 - тогава можете да искате обезщетение + стойността на билета. А ако са ви съобщили за отмяната повече от 14 дни преди полета, тогава имате право или да ви върнат стойността на билета или да ви дадат друг полет, който ви устройва.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Аероиск каза:

Здравейте. Приемаме, да 🙂

Зависи колко време преди полета са ви уведомили за отмяната. Ако са по-малко от 14 - тогава можете да искате обезщетение + стойността на билета. А ако са ви съобщили за отмяната повече от 14 дни преди полета, тогава имате право или да ви върнат стойността на билета или да ви дадат друг полет, който ви устройва.

 

Как да се свържем с вас?

Връзка към коментар
преди 2 часа, agenta каза:

Здравейте @Аероиск,

 

Бих искал да попитам дали полет FB984 от 28.06.2019г. на България Еър от София за Бургас има право на обещетение, съгласно Регламента?

Здравейте. Този полет е пристигнал с под три часа закъснение, така че нямате право на обезщетение.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

 

Имам едно принципно питане, дали съгласно Регламента - чл.7, т.1, буква А, във връзка с чл.6, т.1, буква А, дали пътниците имат право да претендират обещетение в размер на 250 евро, за дестинации до 1500км. със закъснение за повече от 2 часа.

Тоест тук се включват вътрешните полети на България Еър и доста полети на други авиокомпании до 1500км., защото закъснението пада на над 2 часа.

Нека по-запознатите да кажат как тълкуват това, а също и @Аероиск може да каже дали на базата на това, може да се отправят към тях подобни искове, ако и те тълкуват по този начин постановката в Регламента?

Връзка към коментар
преди 31 минути , agenta каза:

Здравейте,

 

Имам едно принципно питане, дали съгласно Регламента - чл.7, т.1, буква А, във връзка с чл.6, т.1, буква А, дали пътниците имат право да претендират обещетение в размер на 250 евро, за дестинации до 1500км. със закъснение за повече от 2 часа.

Тоест тук се включват вътрешните полети на България Еър и доста полети на други авиокомпании до 1500км., защото закъснението пада на над 2 часа.

Нека по-запознатите да кажат как тълкуват това, а също и @Аероиск може да каже дали на базата на това, може да се отправят към тях подобни искове, ако и те тълкуват по този начин постановката в Регламента?

Здравейте.

Чл. 6 регламентира задължението на превозвача да положи грижа за пътниците - храна, напитки, хотел, трансфер. В чл. 6 дори не е посочено, че пътниците на закъснели полети имат право на обезщетение (както това е направено за пътниците на отменени полети и при отказан достъп на борда).
Обезщетенията при закъснение се основават Решение на Съда на ЕС C-402/07, C-432/07 "Когато достигнат крайния пункт на пристигане три часа или повече след времето по разписание, пътниците на закъснели полети могат да искат от авиокомпанията да заплати фиксирано обезщетение", потвърдено по-късно с Решение C-581/10, C-629/10.

Т.е. при закъснение повече от два часа при излитане и по-малко от три часа при пристигане, имате право на храна и напитки, но не и на обезщетение.

Връзка към коментар
7 minutes ago, Аероиск said:

Здравейте.

Чл. 6 регламентира задължението на превозвача да положи грижа за пътниците - храна, напитки, хотел, трансфер. В чл. 6 дори не е посочено, че пътниците на закъснели полети имат право на обезщетение (както това е направено за пътниците на отменени полети и при отказан достъп на борда).
Обезщетенията при закъснение се основават Решение на Съда на ЕС C-402/07, C-432/07 "Когато достигнат крайния пункт на пристигане три часа или повече след времето по разписание, пътниците на закъснели полети могат да искат от авиокомпанията да заплати фиксирано обезщетение", потвърдено по-късно с Решение C-581/10, C-629/10.

Т.е. при закъснение повече от два часа при излитане и по-малко от три часа при пристигане, имате право на храна и напитки, но не и на обезщетение.

Благодаря за внесеното уточнение и разяснение, съгласно нормативните документи, които се прилагат при споровете и исковете между авиокомпания и пътник.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

Може да е отговорено, но нямах възможност да чета. Вчера полета ни от Варшава закъсня с повече от 3 часа. Получих първо СМС за закъснение от 1 час, после втори за още един час, съответно и и-мейли. Качиха ни на самолета в 14:10 вместо 11:45 - часът за излитане и чакахме и вътре в самолета. Накрая излетяхме в 15:07 часа, което прави закъснение повече от 3 часа, а и километрите са повече от 1500. Раздадоха ваучери от по 20 злоти на човек, като ние двама с два ваучера успяхме от указаното място да си вземем 2 кафета и 1 сандвич. Касови бележки не дадоха.

Обяснението на пилота: полетът от Катовице за Бургас не успял да кацне в Бургас, заради лошото време, препратили го до Варна и после пак до Бургас. Поради това закъснял и полета до Варшава. Имам ли шанс на обезщетение?

Връзка към коментар
преди 9 минути , Mamas каза:

Здравейте,

Може да е отговорено, но нямах възможност да чета. Вчера полета ни от Варшава закъсня с повече от 3 часа. Получих първо СМС за закъснение от 1 час, после втори за още един час, съответно и и-мейли. Качиха ни на самолета в 14:10 вместо 11:45 - часът за излитане и чакахме и вътре в самолета. Накрая излетяхме в 15:07 часа, което прави закъснение повече от 3 часа, а и километрите са повече от 1500. Раздадоха ваучери от по 20 злоти на човек, като ние двама с два ваучера успяхме от указаното място да си вземем 2 кафета и 1 сандвич. Касови бележки не дадоха.

Обяснението на пилота: полетът от Катовице за Бургас не успял да кацне в Бургас, заради лошото време, препратили го до Варна и после пак до Бургас. Поради това закъснял и полета до Варшава. Имам ли шанс на обезщетение?

Здравейте. Това е действителната причина за закъснението на полета, което е извънредно обстоятелство и не се дължи обезщетение.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте!

 

 На 7 юни 2019 година летях от София за Лахор, Пакистан през Истанбул с турските авиолинии и полетът ми закъсня с повече от 3 часа. Освен това не ни дадоха никакви храни или напитки, докато чакахме.  Закъснението беше на втория полет от Истанбул за Лахор. 

 

Бихте ли ми казали КЪДЕ да пусна оплакване (моля за мейл!), както и примерен текст, който би имал ефект. Миналият път като си го написах сама - ефект нямаше! Много ще съм благодарна за тази помощ, мерси!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доколкото знам обещетение по европейската директива се изплащат ако АК е регистрирана в ЕС или пътуването започва от летище в ЕС.

Най-точен отговор ще получиш от Аероиск в тази тема:

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Пиши им директно във feedback формата избери Flight irregularities > Delay on flight ще ти искат снимка на паспорта, билети, бордна карта и всякакви документи които се отнасят до случая.

 

Дори и Европейската директива да не покрива твоя случай, за което пак си питай, има еквивалентно турско законодателство - Regulation on Air Passenger Rights (SHY-PASSENGER) на което да се позовеш.
https://turkishairlines.ssl.cdn.sdlmedia.com/file/636029672890722479CP.pdf
http://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Писах им. Все пак това е свързващ полет, самото пътуване започва от София, това би трябвало да има значение?  Или не? 

@Аероиск Вие какво ще кажете?

Връзка към коментар

Няма да ти отговорят навярно. Те отдавна са прехвърлили капацитета на възможностите си и поради тази причина вече не са ми любима компания. Клиентът отдавна там не е каквото беше...

 

Аз ги осъдих, но чрез Аероиск. 3 х 600.

С турците нямаш никакъв шанс сам, освен ако не си супер настоятелна и поне половин адвокат.

7-8 месеца продължи сагата, мина и през пазарлъци откровени, но в крайна сметка варненци си свършиха работата.

 

Могат и стария случай да ти поемат Аероиск.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Вероятно ще получиш отговор до две седмици и повече от вероятно няма да е това което искаш, но продължавай съвсем кратко и ясно да настояваш да ти отговорят дали ще ти изплатят (евентуално) полагащата ти се компенсация съгласно EU Flight Compensation Regulation 261 of 2004 и Turkish Airlines' Regulation on Air Passenger Rights (SHY-PASSENGER) of 2012, като съответно любезно ги предупредиш, че при липса на отговор или нежелание за изплащане на компенсация ще прехвърлиш случая на адвоката ти. 

 

Не се връзвай на задълбочени анализи за миграцията на облаците, психологията на птиците или там с каквато друга "научна" дейност се занимават авиокомпаниите и обичат да споделят с клиентите си.

 

Не е нужно и да се настройваш негативно предварително, има всякакви истории с абсолютно всички авиокомпании, нямаш и бърза работа, изчакай търпеливо да видиш на къде ще тръгнат нещата и ако видиш, че нищо не става или ти омръзне да се занимаваш, тогава най-лесното нещо е да се обърнеш към посредник.

    

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте. Днес полети LO6351/LO6352 на LOT от Катовице до летище Бургас и обратно са с огромно закъснение. Има ли как да се разбере дали това е по вина на авиокомпанията и съответно дали пътниците имат право на обезщетение?

Връзка към коментар
преди 2 часа, zzxxcc каза:

Здравейте. Днес полети LO6351/LO6352 на LOT от Катовице до летище Бургас и обратно са с огромно закъснение. Има ли как да се разбере дали това е по вина на авиокомпанията и съответно дали пътниците имат право на обезщетение?

В сайта на Аероиск пише, че има право на обезщетение.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 18 часа, Happy_Traveler каза:

Благодаря Ви много, златни сте! Ще чакам отговор. Аероиск активен ли е тук, ако пратя лично съобщение или направо на сайта им?

Звънни им да ти обяснят какво да им пратиш на мейла.

Ще трябва и договор да подпишеш с тях.

 

Всички посредници в нета взимат по 30% комисион. Хубавото на Аероиск е, че комуникирате на български. И са доста експедитивни.

За справка, приятел пробва през известен европейски сайт и след месец му отговориха какво е необходимо. А той вече беше забравил, че им е писал. Беше си взел вече обезщетението директно от превозвача (става въпрос за Изи джет, а те са уникални в такива случаи, даже го бяха подканили, ако има още приятели, които са изпуснали полета с него, да им кажел...)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Гледат тук, може и през техния сайт, а може и направо с формичката за заявка, която имаме във форума 🙂

 

https://magelanci.com/forums/forum/106-проверка-за-право-на-обезщетение/

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.