Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Мога ли да помоля някой с платен профил във flightradar24 да ми каже полета SOF-LHR 14:05- 15:40  BA891 на 16.12.2018 с какво закъснение е кацнал в Лондон? От бравофлай ме спамят яко, че бил кацнал с 3ч и 7 мин закъснение и мога да поискам обещетение през airhelp. Благодаря предварително!

 

 

Връзка към коментар
преди 29 минути , Jorro каза:

Мога ли да помоля някой с платен профил във flightradar24 да ми каже полета SOF-LHR 14:05- 15:40  BA891 на 16.12.2018 с какво закъснение е кацнал в Лондон? От бравофлай ме спамят яко, че бил кацнал с 3ч и 7 мин закъснение и мога да поискам обещетение през airhelp. Благодаря предварително!

 

 

@georgebg  ^ 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2.08.2019 г. в 20:06, Jorro каза:

Мога ли да помоля някой с платен профил във flightradar24 да ми каже полета SOF-LHR 14:05- 15:40  BA891 на 16.12.2018 с какво закъснение е кацнал в Лондон? От бравофлай ме спамят яко, че бил кацнал с 3ч и 7 мин закъснение и мога да поискам обещетение през airhelp. Благодаря предварително!

 

 

Здравейте. За този полет няма информация във flightradar24, изписва статус Unknown, а във flightstats данните са, че е изпълнен навреме.

Връзка към коментар

Днес полета на България Еър София-БерлинТегел FB319 е кацнал с 3 часа и 1 минута закъснение според ФлайтРадар и точно с 3 часа закъснение според летището в Берлин. Кой от двата се гледа и дали точно при 3.00 часа закъснение също се дължи обезщетение?

Връзка към коментар
На 2.08.2019 г. в 20:06, Jorro каза:

Мога ли да помоля някой с платен профил във flightradar24 да ми каже полета SOF-LHR 14:05- 15:40  BA891 на 16.12.2018 с какво закъснение е кацнал в Лондон? От бравофлай ме спамят яко, че бил кацнал с 3ч и 7 мин закъснение и мога да поискам обещетение през airhelp. Благодаря предварително!

Дали са на форсаж, ама не са успели да наваксат достатъчно. Почвай ги! :wink:

image.png.ee9f990cb0b3dd2cac16b1c0b6e099fd.png
 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 36 минути , vinidj каза:

Днес полета на България Еър София-БерлинТегел FB319 е кацнал с 3 часа и 1 минута закъснение според ФлайтРадар и точно с 3 часа закъснение според летището в Берлин. Кой от двата се гледа и дали точно при 3.00 часа закъснение също се дължи обезщетение?

При точно три часа също се дължи обезщетение.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 44 минути , vinidj каза:

. Кой от двата се гледа и дали точно при 3.00 часа закъснение също се дължи обезщетение?

Не съм юрист, но в регламента е казано "за три или повече часа ..."  което според мен включва и закъснение от точно три часа, иначе щеше да пише нещо от сорта "повече от три часа" или "над три часа" ...
Но все пак @Аероиск имат опит и биха могли да дадат отговор каква е съдебната практика. 

Edit:  писали сме едновременно 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
On 10/24/2018 at 7:04 PM, Ivan Todorov said:

Задължително. Това започва да им е като ежедневие.

Юни и на нас ни отмениха полет и отказаха компенсация.

Аз използвах Аероиск и още чакам. Колегата ползва различен от Аероиск и днес получи мейл от Австрийците, че ще му изплатят обезщетението.

Явно и Аустриан, въпреки че не са НТА се опитват да минат метър от време на време, като отказват компенсации.

Връзка към коментар

Здравейте и от мен със следното питане.

 

На 27.07.2019г. имахме полет със сръбските авиолинии София - Белград - Москва /Шереметиево/. По програма при пристигане в Белград  имахме 55 минути за прикачване към Москва, но още в София се оказа, че самолетът им закъснява с час, което бе достатъчно да изпуснем полета.

И вместо да излетим в 18,00 часа на 27.07.2019г., го направихме в 5,00  сутринта на 28.07.2019г. Естествено, сърбите ни подсигуриха с хотел и вечеря.

Не знам как, но няколко дни след прибирането ни в България с колегата, с който пътувахме, се свързали AirHelp и предложиха да предявят иск от наше име, като за тях остават 35% от от обезщетението, което пак според тях е около 400 евро.

Честно казано, имам си достатъчно ангажименти и се съгласихме, дали сме им данните от полета, както и нашите имена и сега чакаме.

Някакви идеи доколко AirHelp са сериозна организация и колко реални са шансовете ни да получим някакво обезщетение.

Връзка към коментар
На 17.08.2019 г. в 11:29, Toyotomi Hideyoshi каза:

Здравейте и от мен със следното питане.

 

На 27.07.2019г. имахме полет със сръбските авиолинии София - Белград - Москва /Шереметиево/. По програма при пристигане в Белград  имахме 55 минути за прикачване към Москва, но още в София се оказа, че самолетът им закъснява с час, което бе достатъчно да изпуснем полета.

И вместо да излетим в 18,00 часа на 27.07.2019г., го направихме в 5,00  сутринта на 28.07.2019г. Естествено, сърбите ни подсигуриха с хотел и вечеря.

Не знам как, но няколко дни след прибирането ни в България с колегата, с който пътувахме, се свързали AirHelp и предложиха да предявят иск от наше име, като за тях остават 35% от от обезщетението, което пак според тях е около 400 евро.

Честно казано, имам си достатъчно ангажименти и се съгласихме, дали сме им данните от полета, както и нашите имена и сега чакаме.

Някакви идеи доколко AirHelp са сериозна организация и колко реални са шансовете ни да получим някакво обезщетение.

Здравейте. Не бихме искали да коментираме работата на колегите.

Относно казуса, който изложихте - действително обезщетението е 400 евро на пътник. Би трябвало да получите отговор на иска си в рамките на два месеца. Можете да ни пишете отново, в случай че няма развитие.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 17.08.2019 г. в 15:29, Toyotomi Hideyoshi каза:

Някакви идеи доколко AirHelp са сериозна организация и колко реални са шансовете ни да получим някакво обезщетение.

Щом могат да научат кои пътници са пътували с този полет, да ги издирят и да се свържат с тях, за да им предложат услугите са, как мислиш - дали са сериозни? Даже са прекалено сериозни, ако питаш мен, и изглежда прекалено сериозно са си набъркали ръчичките в бази данни, до които не би трябвало да имат достъп.

Лично аз бих стоял настрана от такива - щом нямат задръжки да купуват данни, значи сигурно със същата лекота ги и продават.

 

Да не говорим, че "АероИск" ще те таксуват с по-малко от 35%.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Най-вероятно всичко е минало през сайта за резервиране, ти даваш на тях данните си, те после те питат "абе така и така да ги препратим ли към еди коя си фирма" и ти казваш да ги препратят. Няма купуване на данни тук, във всеки един момент ти си информиран какво се случва с данните ти, но да, можеш да си четеш ситния шрифт детайлно. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 17.08.2019 г. в 11:29, Toyotomi Hideyoshi каза:

якакви идеи доколко AirHelp са сериозна организация и колко реални са шансовете ни да получим някакво обезщетение.

Може би ще си получите обезщетението, но от всички посредници - тези са ми най-противни (а съм сравнително толерантен). Еднократният ми опит с тях беше за полет на Swiss - за една година, не само, че не направиха нищо, но и на шестия месец ме обвиниха, че съм получил обезщетението директно от Swiss и да им пратя тяхната част. Естествено нямаше нищо такова и им отговорих както подобава (не по български - учтиво им обясних, че не са професионалисти, а мърлячи) и те веднага ми пратиха стандартен, предварително подготвен отговор, че е станала грешка и т.н. Така или иначе след още шест месеца ги питах правят ли изобщо нещо и тогава след още една седмица си признаха, че нищо не правят, защото трябвало да заведат дело и нямали адвокат, който да поеме риска. Тогава се отказах от услугите им и пробвах през Аероиск. Варненците след три месеца ми преведоха обезщетението без да завеждат дело. Другото дразнещо е, че явно плащат комисиони на много посредници и като закъснее или бъде канселиран полет, за който са продали билет посредникът изпраща мейл до клиента, че Airhelp може да му помогне да вземе обещетение. Това последното не знам доколко е легално, но текстовете са подвеждащи по гнусен начин.

Истината е, че Swiss са едни от най-трудноплащащите обезщетения, но аз ползвам посредници само в трудни случаи. Считам, че ако сам можеш да си получиш обезщетението без особен разход на време и нерви - посредникът е излишен, а в останалите случаи такива като Airhelp са безполезни.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

@Аероиск, имам следния въпрос.

 

Канцелиран полет на KLM Амстердам-Берлин.

3-ма пътници, единия от които е бебе на 8 месеца.

KLM им предлагат алтернативен маршрут през Люксенбург и в крайна сметка кацат в Берлин с 6-7 часа закъснение.

Изплатено обезщетение за двамата възрастни. Отговорът на KLM за обезщетението за бебето е, че не му се полага, защото нямало самостоятелна седалка.

Така ли е?

 

 

Връзка към коментар
преди 48 минути , ven62 каза:

@Аероиск, имам следния въпрос.

 

Канцелиран полет на KLM Амстердам-Берлин.

3-ма пътници, единия от които е бебе на 8 месеца.

KLM им предлагат алтернативен маршрут през Люксенбург и в крайна сметка кацат в Берлин с 6-7 часа закъснение.

Изплатено обезщетение за двамата възрастни. Отговорът на KLM за обезщетението за бебето е, че не му се полага, защото нямало самостоятелна седалка.

Така ли е?

Сестра ми получи от поляците обезщетение и за малкия, въпреки, че и той беше без седалка. Само дето намалиха обезщетението на 50% (за всички, не само за него), понеже ги премаршрутираха и пристигнаха с 3 часа и 50 минути закъснение. Още 11 минути и щяха да получат пълното обезщетение.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Въпросът не е точно в това дали има или няма седалката, а дали е платено нещо за бебето и каква ще е интерпретацията на съдията, ако се стигне до съд, за което има и "прецедент".

 

https://www.moneysavingexpert.com/news/2017/04/judge-awards-300-flight-delay-compensation-to-baby/

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

 

преди 16 минути , Adventurer каза:

Въпросът не е точно в това дали има или няма седалката, а дали е платено нещо за бебето и каква ще е интерпретацията на съдията, ако се стигне до съд, за което има и "прецедент".

 

https://www.moneysavingexpert.com/news/2017/04/judge-awards-300-flight-delay-compensation-to-baby/

Знам от сина ми, че нещо е платено за малката, но какво точно и колко - ще разбера.

KLM ги "давам" на Аероиск, иначе дядото трябва да плати заслужената компенсация на принцесата.

:grin:

 

@Adventurer, прочетох линка. Случаят изглежда 1:1 с нашия. Да видим...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , chandni каза:

Сестра ми получи от поляците обезщетение и за малкия, въпреки, че и той беше без седалка. Само дето намалиха обезщетението на 50% (за всички, не само за него), понеже ги премаршрутираха и пристигнаха с 3 часа и 50 минути закъснение. Още 11 минути и щяха да получат пълното обезщетение.

За пръв път чувам за подобен случай.Доколкото знам, размера на обещетението е точно определен и е за 3 или повече часа закъснение,независимо дали има премаршрутиране или не.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Мари Николова каза:

За пръв път чувам за подобен случай.Доколкото знам, размера на обещетението е точно определен и е за 3 или повече часа закъснение,независимо дали има премаршрутиране или не.

Обезщетението се намалява с 50% когато превозвачът те премаршрутира и заместващият полет пристигне с по-малко от 4 часа закъснение.

Цитат

2.   Когато на пътниците се предложи премаршрутиране до крайния пункт на пристигане с друг полет съгласно член 8, времето на пристигане не превишава времето на пристигане по разписание на първоначално резервирания полет

а)

с два часа за всички полети до 1 500 километра; или

б)

с три часа за всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и за всички други полети между 1 500 и 3 500 километра; или

в)

с четири часа за всички полети, непопадащи под букви а) и б), 

опериращият въздушен превозвач може да намали обезщетението, предвидено в параграф 1, с 50 %.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 24 минути , chandni каза:

Обезщетението се намалява с 50% когато превозвачът те премаршрутира и заместващият полет пристигне с по-малко от 4 часа закъснение.

 

 

Цитат

…..

 

опериращият въздушен превозвач може да намали обезщетението, предвидено в параграф 1, с 50 %.

 

Да бе, супер кеф им да платят 100% като регламента им казва, че имат право да платят половината.

Ей, тия юристи, не спират да ме изненадват.

Защо едно изречение да е просто, като може да е сложно...

 

--------

Затова любимият ми виц е за  … как се правят юристите.

:grin:

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, ven62 каза:

Знам от сина ми, че нещо е платено за малката, но какво точно и колко - ще разбера.

"Нещо" със сигурност се плаща за бебе, дали е само летищни такси, дали такса бебе зависи от компанията.

В Бразилия май не се плащаше абсолютно нищо, съм забравил, отминаха тия времена.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В член 3 на европейския Регламент № 261/2004 има т.3, която гласи: Настоящият регламент не се прилага за пътници, пътуващи безплатно ...

Не знам, обаче плаща ли се нещо и колко за билета на бебето.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.