Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 5 часа, ДиянаВ каза:

В член 3 на европейския Регламент № 261/2004 има т.3, която гласи: Настоящият регламент не се прилага за пътници, пътуващи безплатно ...

Не знам, обаче плаща ли се нещо и колко за билета на бебето.

Плаща се, и то добре. Особено в KLM.

Връзка към коментар
преди 8 минути , Goal & Boss каза:

Плаща се, и то добре. Особено в KLM.

При LOT сестра ми плати около 1000$ двупосочен билет за възрастен и около 250$ билет за бебе под 2 години. Бебето е без седалка, с право на ползване на бебешки кош.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз си проверих стари билети... Всъщност сбъркал съм - при KLM за бебета се плащат ниски цени и няма такси, а при катарците таксите надвишават цената по тарифа. Но така или иначе, бебетата не пътуват безплатно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, ven62 каза:

@Аероиск, имам следния въпрос.

 

Канцелиран полет на KLM Амстердам-Берлин.

3-ма пътници, единия от които е бебе на 8 месеца.

KLM им предлагат алтернативен маршрут през Люксенбург и в крайна сметка кацат в Берлин с 6-7 часа закъснение.

Изплатено обезщетение за двамата възрастни. Отговорът на KLM за обезщетението за бебето е, че не му се полага, защото нямало самостоятелна седалка.

Така ли е?

 

 

Здравейте. Изпратете ни на имейл office@aeroisk.bg документи за полета, за да видим какво точно е платено и ще можем да ви отговорим по-конкретно.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте, туко-що баща ми се обади, че полетът от Франкфурт до София на Wizz Air е отменен, защото полетът от София до Франкфурт е отменен. Тъй като на мен никога не ми се е случвало, и честно казано не съм достатъчно запознат със детайлите, бих искал да попитам е правилно малкото, което знам:

  • трябва да му осигурят нов полет до София?
  • хотел за нощувка(и);
  • храна;
  • транспорт от и до летището и хотела;
  • бихме могли да поискаме и финансова компенсация? чрез формата на Аерориск или някаква форма на wizz air?

    трябва да си пази и бордната карта. Нещо да изпускам?

Благодарско.

Връзка към коментар

Да, трябва да му осигурят тия неща. Ако няма хора на място да правят ребукинг, ще трябва да им се обади с детайли за отменения полет. Дали ще има компенсация ще зависи от причината за отмяната на полета, така че пъро уредте другото, а това може и после, след като си стигне вкъщи.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , Граф Вронски каза:

Здравейте, туко-що баща ми се обади, че полетът от Франкфурт до София на Wizz Air е отменен, защото полетът от София до Франкфурт е отменен. Тъй като на мен никога не ми се е случвало, и честно казано не съм достатъчно запознат със детайлите, бих искал да попитам е правилно малкото, което знам:

  • трябва да му осигурят нов полет до София?
  • хотел за нощувка(и);
  • храна;
  • транспорт от и до летището и хотела;
  • бихме могли да поискаме и финансова компенсация? чрез формата на Аерориск или някаква форма на wizz air?

    трябва да си пази и бордната карта. Нещо да изпускам?

Благодарско.

Непременно ще се включат експертите с точни указания, но аз само да напомня, че АК имат навика да предложат полагащата се грижа за пътника по реда на Регламента, след подписване на документ, че се отказвате от полагащото се обезщетение също по Регламента. Не подписвайте. На ред с грижата за пътника, която включва изброеното от вас по-горе, ще си търсите обезщетение за отменен полет. Но това зависи от причините поради, които е отменен полета. Срока е голям, години. Прочетете Регламента, няколко члена и точки, разбираем е.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Така, да пиша какво се случи! В крайна сметка ми отговориха следното:

 

"

Dear ********,

First of all, we apologize for the adverse effect of this irregularity on your flight plan.
 
In case of a flight delay, the passengers are informed considering the waiting period and provided with phone , food / beverage services, transportation and accommodation facilities. In all flights delayed for 1 hour and longer, the transactions of the passengers who want reservation / route change are made free of charge. In all delays for 1 hour and longer in domestic line flights and for 5 hours and longer in international line flights, if the passengers give up their travels, their ticket fares are refunded regardless of the ticket rule. 
 
We have conducted the necessary investigation in relation to your feedback and found out that the TK0714 Istanbul to Lahore flight dated 7th of June, 2019 was delayed 3 hours 26 minutes due to change of aircraft due to technical defects.

If you send us the invoice that shows the expenditure you have made during the waiting period through the "previous feedback" option of the following link.  
 
https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/index.html
 
In case of the flight delays, the necessary action is taken as per the rules and procedures applied at the departure point. In the event that the departure point is one of the European Union member countries, the ''EU Regulation” (EC)261/2004 rules apply. Therefore, the electronic travel / refund check (EMD) was issued on the date of 25th of July, 2019 for the delay in your flight. 
 
You can apply to our sales offices to use the electronic travel / refund check in ticket buying / changing transaction, or to pay for your excess baggage. If you prefer refund, we kindly request you to contact the office where you will have the relevant transaction made before going there.

You can learn the location of Turkish Airlines Sales Office closest to you through the following link: 

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/get-in-touch/index.html
 
Passenger Name / Surname: S ********
EMD number: **************
EMD value:  300 EUR
 
-EMD may be used for the abovementioned transactions by Turkish Airlines sales offices within 1 year as of the issuance date.
-EMD may be used for the sales transactions of Turkish Airlines flights only.
-It is not possible to change the name on EMD and/or transfer EMD to another person.
-EMD may not be used in online transactions.  
-EMD may be redeemed by Turkish Airlines sales offices within 2 year as of the issuance date. 

We apologize again for the inconvenience you have suffered and wish to host you again on your future flights. 
 
Sincerely yours, 
 
Ozan O.
Customer Representative
 
TURKISH AIRLINES INC.
Customer Contact Center

 

 

Така - 300 евро компенсация. Това добре ли е, какво ще кажете? На мен ми се стори малко, обаче приех да не се разправям. Но днес как ме вбесиха 🤬 Звънях им сигурно 20 пъти на офис телефоните за София и НИКОЙ не вдигна. А трябва да си закупя нов билет - София - Найроби и нямам много време за това. Та да ви питам 2 въпроса:

 

1. Да споря ли още за по-голяма компенсация?

2. Как да се свържа с тях, че да си закупя билет, ако не съм от София? 

 

Мерси!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За "централния" софийския офис (Landmark Center) трябва да слушаш музика докато ти вдигнат, това е положението. Не са много в час, на мен ми връщаха пари с кодове наскоро и на служителката от клиентския отдел и беше "доста сложно" по нейни думи и отне около месец да разбере какво да прави с тези кодове и колко точно трябва да ми върне. Накрая след като се обадих отново за пореден път тя реши, че трябва да пусне питане с висок приоритет, защото на предишните и "обикновени" питания не и били отговорили, и след няколко дни си получих парите в сметката, която и бях пратил по имейл и извинение за закъснението.  

 

Но все пак мога да се надявам, че са се научили какво да правят в такива ситуации вече.

 

При всички положения трябва да си по-настоятелна с този офис има дни, в които въобще не вдигат, или да се обадиш на голям кол център (Турция, Германия, САЩ, Франция и Англия), където веднага ще ти вдигнат и ще свършиш работата.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Забравих да се предупредя, че ако купиш билет от офис на Търкиш ще ти вземат и такса обслужване от типа на 30 евро, така че питай ги и затова, ако все пак през българския офис решиш да действаш. През големите кол центрове няма да има подобен тип такси или пък ако си вземеш парите и сама си купиш билет онлайн.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ох, ясно, значи ще трябва да ходя до София да ги взимам, то същото като 30-те лв.такса... 

Ще пробвам утре с варненския номер. Много тъпо - други авиолинии ти пращат ваучер, вкарваш си го при следваща покупка и всичко точно.

Adventurer, при теб какво беше обезщетението като сума?

Връзка към коментар

Всъщност най-добрият ти вариант е да напишеш едно писмо до sofsales@thy.com , в което да им кажеш, че искаш да си получиш обезщетението по банков път и да им дадеш банкова сметка и приложиш вътре и отговора от Търкиш с кодовете. Междувременно може се свържеш в тях в софийския офис, за да не се замотаят с превода. Те това и ще искат така или иначе, ако просто се разходиш до офис, може да нямат пари или да не знаят какво да правят, затова и искат да се обадиш предварително в съответния офис, за да получиш пари в брой.  

 

Платиха ми толкова, колкото трябваше не е имало проблем в това отношение.

 

Търкиш са ми първи избор "за летене" почти винаги, но online услугите са един аспект, в който са много изостанали, самият им сайт доскоро беше почти неизползваем и за много неща се налага да се свързваш по телефона с тях.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ама чакай малко, те ти предлагат 300 евро, а компенсацията е 600. Разбирам, че не ти се занимава, ама ако наистина е така хвани Аероиск и дори с тяхната комисионна пак ще вземеш повече от 300 (май 450 чисто, да не те излъжа) и няма да се занимаваш с колцентрове и простотии. Иначе можеш сама да ги натиснеш още, вината са си я признали само трябва да си платят каквото ти дължат. 

 

П.С. Моя грешка, тъй като закъснението е под 4 часа, дължат 300. Извинявам се за объркването. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги каза:

Ама чакай малко, те ти предлагат 300 евро, а компенсацията е 600. Разбирам, че не ти се занимава, ама ако наистина е така хвани Аероиск и дори с тяхната комисионна пак ще вземеш повече от 300 (май 450 чисто, да не те излъжа) и няма да се занимаваш с колцентрове и простотии. Иначе можеш сама да ги натиснеш още, вината са си я признали само трябва да си платят каквото ти дължат. 

 

П.С. Моя грешка, тъй като закъснението е под 4 часа, дължат 300. Извинявам се за объркването. 

Полетът е над 3500 км, нали над 3 часа е правилото, не 4? Снощи @Георги Матеев ми каза да не се съгласявам в никакъв случай и да им пиша да си ми дадат 600 евро. Което смятам и да направя. Ако си бяха вдигнали телефона, нещата щяха да се развият по съвсем друг начин, но понеже ги мързи, ще се занимавам и ще се заяждам до край. 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Значи и преди съм споменавал, че освен регулация 261 от 2004 има и едно прецизиране (Interpretative Guidelines) от 2016

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN

Цитат

4.4.9.   Amount of compensation

When the delay at arrival is less than four hours for a journey of more than 3 500 km involving an airport located outside the EU, the compensation can be reduced by 50 % and therefore amounts to EUR 300 (44) in application of Article 7(2) of the Regulation.

 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Реално нали се води, че полетът започва от ЕС, по-скоро това може да важи за полет Доха-Амстердам с KLM - аз така го вълнувам, може и да греша. Успех, дано изплатят повече пари. 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте, при анулиран полет и изплатено обезщетение по Регламента имам ли право на възстановяване на цената на закупения билет или той влиза в обезщетението? Питам, защото в крайна сметка ми се наложи да си закупя спешно нов билет на друга авиокомпания за същия ден и цената не се покрива напълно от обезщетението. 

Връзка към коментар
преди 4 часа, GeriK каза:

Здравейте, при анулиран полет и изплатено обезщетение по Регламента имам ли право на възстановяване на цената на закупения билет или той влиза в обезщетението? Питам, защото в крайна сметка ми се наложи да си закупя спешно нов билет на друга авиокомпания за същия ден и цената не се покрива напълно от обезщетението. 

Обезщетението не е свързано със задължението компанията да върне парите по анулирания билет. Но не са задължени да правят нищо относно новия с другата компания. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 часа, GeriK каза:

Здравейте, при анулиран полет и изплатено обезщетение по Регламента имам ли право на възстановяване на цената на закупения билет или той влиза в обезщетението? Питам, защото в крайна сметка ми се наложи да си закупя спешно нов билет на друга авиокомпания за същия ден и цената не се покрива напълно от обезщетението. 

Здравейте. Имате право да поискате и възстановяване стойността на неизползвания билет, освен ако са ви предложили премаршрутиране, което сте приели, но не сте използвали.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Бърз въпрос. Токущо ми се обадиха от БГ ер, че отменят полета Виена-София на 1.12.2019 и ми предлагат сутрешен полет на аустриан ( моя беше в 20:55ч.) . Мен не ме устройва и ми предложиха на следващия ден, но според тях не ми се полага хотел, защото ми предлагат опция същия ден и реално аз я отказвам. Така ли е наистина? За компенсация от 250 евро е ясно, че ще ги гоня, но ме интересува хотел и храна дали се полага.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.