Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

На 29.11.2019 г. в 15:31, Jorro каза:

Бърз въпрос. Токущо ми се обадиха от БГ ер, че отменят полета Виена-София на 1.12.2019 и ми предлагат сутрешен полет на аустриан ( моя беше в 20:55ч.) . Мен не ме устройва и ми предложиха на следващия ден, но според тях не ми се полага хотел, защото ми предлагат опция същия ден и реално аз я отказвам. Така ли е наистина? За компенсация от 250 евро е ясно, че ще ги гоня, но ме интересува хотел и храна дали се полага.

Всичко е въпрос на пазарлък, те дори не са задължени да ти предлагат алтернативи, могат просто да ти кажат - ето ти парите за полета, ето ти 250 евро компенсация, чао. 

Връзка към коментар
На 29.11.2019 г. в 15:31, Jorro каза:

Бърз въпрос. Токущо ми се обадиха от БГ ер, че отменят полета Виена-София на 1.12.2019 и ми предлагат сутрешен полет на аустриан ( моя беше в 20:55ч.) . Мен не ме устройва и ми предложиха на следващия ден, но според тях не ми се полага хотел, защото ми предлагат опция същия ден и реално аз я отказвам. Така ли е наистина? За компенсация от 250 евро е ясно, че ще ги гоня, но ме интересува хотел и храна дали се полага.

Здравейте. Ако откажете премаршрутиране, имате право само на възстановяване стойността на билета.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
13 minutes ago, Аероиск said:

Здравейте. Ако откажете премаршрутиране, имате право само на възстановяване стойността на билета.

Това не се ли отнася само за премаршрутиране със закъснение до 3 часа? Ако не ме устройва премаршрутиране за следващия ден не мога ли просто да искам обезщетението или трябва да приема непременно и неудобното премаршрутиране?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 часа, Topfly каза:

Това не се ли отнася само за премаршрутиране със закъснение до 3 часа? Ако не ме устройва премаршрутиране за следващия ден не мога ли просто да искам обезщетението или трябва да приема непременно и неудобното премаршрутиране?

Обезщетението си важи при всички положения, ако отклонението е повече от 3 часа. Обезщетението не се обвързва по никакъв начин с последващите пазарлъци. От там нататък авиокомпанията може просто да ти върне парите или да ти предложи вариант с нощувка и без хотел, или с нощувка и хотел, абе трябва да се разберете. 

Връзка към коментар
На 1.12.2019 г. в 9:36, Topfly каза:

Това не се ли отнася само за премаршрутиране със закъснение до 3 часа? Ако не ме устройва премаршрутиране за следващия ден не мога ли просто да искам обезщетението или трябва да приема непременно и неудобното премаршрутиране?

Здравейте. Относно премаршрутирането - можете да го откажете, ако не ви устройва и тогава авиокомпанията трябва да възстанови стойността на билета. Приемането или не на заместващ полет не касае правото ви да поискате обезщетение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тази причина основателна ли е за отказване на обезщетение за закъснял над три часа полет?

Цитат

I would like to kindly advise you that Wizz Air flight W9 4498 from KEF to LTN on the 8th of November 2019 was delayed due to the weather conditions at KEF on the previous leg of the flight. Please be informed that our flights operate on rotational principle of aircraft, therefore if one flight is delayed, cancelled or diverted, the following flights get delayed or cancelled, depending on aircraft availability

 

Връзка към коментар
преди 13 часа, Биксбит каза:

Тази причина основателна ли е за отказване на обезщетение за закъснял над три часа полет?

 

Основателна е, ако е вярна 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

 

имаме полет за Рим с Бългерия Еър от 7:50. Билетът е на AlItalia, купен през агенция (TripAir). Чекирали сме се онлайн предния ден и не минаваме през чек-ин. На летището сме в 7:00, отиваме в бизнес салона около 7:10. Статусът на полета на екрана с всички полети е още check-in. Стояхме около 20 минути там, статусът се промени на boarding. При напускането на салона около 7:35, статусът все още беше boarding. По пътя не сме чули да има последно повикване с имената ни. На гейта бяхме най-късно в 07:40 и вече беше затворен.

Имаме ли право на някакви претенции и ако да, към оператора на полета ли (БългерияЕър), към авиокомпанията ли (АлИталия) или към летище София?

Благодаря предварително!

Връзка към коментар

Абсолютно нямате право, съжалявам 🙂 Ваша отговорност е да следите процеса, а в условията на билета ясно пише колко минути преди излитането трябва да сте на гейта, не знам наизуст как е за България Ер, но положително е повече от 10 минути.

 

Ако по някога летищата правят услуга на пътниците с последно повикване, то това не им е задължение, а точно това - услуга. 

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Последно повикване и евентуално чакане има, ако пътника има чекиран багаж.

Правят го, защото ще се забавят доста повече, ако трябва да им извадят багажа, но не е задължително, както и повикването.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На самата бордна карта го има часът на затваряне на гейта, обикновено е 30 мин. преди полета. Те може и да го държат отворен и след това, но не са задължени. Рядко се случва организацията да е толкова добра, че всичко като време да е в нормите, но сте имали лош късмет, разчитайки че ще се бавят, както се случва обикновено...

Връзка към коментар
Преди 1 час, georgebg каза:

но сте имали лош късмет, разчитайки че ще се бавят, както се случва обикновено...

Не мисля, че става въпрос за  "лош късмет" при условие, че  се е разчитало на "последно повикване". И нямат никакво значение  нито  статутът, нито   местонахождението  на пътниците на територията на терминала на летището. Най-добре е темата да бъде заключена, защото колкото и реакции да получат отделните постове, казусът си е  от вида: След дъжд- качулка.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това е горе-долу както пробите с куфарите за ръчен багаж. В повечето случаи минават по-големи и доста често се пита дали еди къде си ги гледат стриктно, но понякога има изгорели, лично даже съм присъствал на тежки скандали.

 

Важното е да се вземе поука от случаят и да не се повтаря за в бъдеще.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ама големи симпатяги сте, разсмяхте ме. 🙂 

Мили хора, дори без багаж е желателно да сте на летището поне час по-рано, примерно час и 10 минутки, а не 50 мин по-рано. Ако има големи опашки или някакви проблеми и се забавите 20-тина минути, няма гаранция, че гейтът няма да затвори. Особено и както преди мен споменаха - не сте имали багаж, който да свалят. Вие сте длъжни да сте си на гейта в посоченото време и да следите, аз 30 мин преди полет излизам от бизнес салона, а вие влизате. 

Връзка към коментар

Човек се учи докато е жив , споделената случка ми звучи като на хора летяли за пръв път , инак логично обяснение защо ще посядваш в лаундж до !!! 10-15 минути преди полета,  не намирам никакво...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Happy_Traveler каза:

да следите, аз 30 мин преди полет излизам

 

преди 15 минути , stanislavpp каза:

10-15 минути преди полета,  не намирам никакво...

Прекалено голям акцент в дискусията  се поставя върху  тайминга:  10 мин, 20 мин, 30мин, седнал, станал, влязъл, излязъл.  Авторът на съобщението  постави акцент върху  материалното-  парично обезщетение за липсата на последно повикване.  Още в първия отговор @Георги точно и ясно отговори на въпроса.  А тайминга потърпевщият добре си го е научил. Когато загубиш пари от  пропуснат полет  и сам можеш да обясниш кога трябва да си на летището и кога да си на гейта.  По-интересен е въпросът в тази нелепа ситуация как става излизането обратно и процедурата по паспортен контрол?  Сигурно е било в съпровождане на представител на polizia di frontiera? 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , adreno каза:

По скоро на Гранична Полиция

Не  по-скоро,  а със сигурност! 🙂  Нелепа грешка и от моя страна, която обаче не ми коства никакви материални загуби  🙂  🙂   Подсъзнателно не допусках, че  е възможно да е станало в София, но:

 

На 8.12.2019 г. в 10:30, RoX0r каза:

за Рим с Бългерия Еър от 7:50

 

Връзка към коментар
преди 12 часа, epetkov каза:

По-интересен е въпросът в тази нелепа ситуация как става излизането обратно и процедурата по паспортен контрол?

Най-вероятно,по-стълбичките надолу и през паспортен контрол.Нали става въпрос за Т2.Ако в този момент има пристигнал полет и опашки пред гишетата,служителите може и да не обърнат внимание от къде идваш.Само предполагам 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 7.08.2019 г. в 16:58, vinidj каза:

Днес полета на България Еър София-БерлинТегел FB319 е кацнал с 3 часа и 1 минута закъснение според ФлайтРадар и точно с 3 часа закъснение според летището в Берлин. Кой от двата се гледа и дали точно при 3.00 часа закъснение също се дължи обезщетение?

Взимайки отношение по този случай. Когато полетът е закъснял под 4 часа (но над 3) се дължи само 50% от предвиденото обезщетение, нали?

Връзка към коментар
2 minutes ago, tch said:

Взимайки отношение по този случай. Когато полетът е закъснял под 4 часа (но над 3) се дължи само 50% от предвиденото обезщетение, нали?

Няма такова нещо, откъде го прочете?

Връзка към коментар
преди 5 минути , Jorro каза:

Няма такова нещо, откъде го прочете?

If the airline has offered you re-routing and you reach your final destination with a delay of 2, 3 or 4 hours, your compensation may be reduced by 50%.

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm#compensation-delay-1

 

 

2. Когато на пътниците се предложи премаршрутиране до крайния пункт на пристигане с друг полет съгласно член 8, времето на пристигане не превишава времето на пристигане по разписание на първоначално резервирания полет а) с два часа за всички полети до 1500 километра; или б) с три часа за всички полети на територията на Общността над 1500 километра и за всички други полети между 1500 и 3500 километра; или в) с четири часа за всички полети, непопадащи под букви а) и б), опериращият въздушен превозвач може да намали обезщетението, предвидено в параграф 1, с 50 %.

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN

Връзка към коментар
Just now, tch said:

If the airline has offered you re-routing and you reach your final destination with a delay of 2, 3 or 4 hours, your compensation may be reduced by 50%.

 

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm#compensation-delay-1

E това е частен случай, когато си приел премаршрутиране -

Ако авиокомпанията ви е предложила премаршрутиране и сте достигнали крайната си дестинация със закъснение от 2, 3 или 4 часа, вашата компенсация може да бъде намалена с 50%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Jorro каза:

E това е частен случай, когато си приел премаршрутиране -

Ако авиокомпанията ви е предложила премаршрутиране и сте достигнали крайната си дестинация със закъснение от 2, 3 или 4 часа, вашата компенсация може да бъде намалена с 50%.

Много ме съмнява да важи само при премаршрутиране. Значи полетът ти София-Амстердам се изпълни с 3:15 минути закъснение - прибиращ 400 евро, а ако те премаршрутират на София-Виена-Амстердам и кацнеш с 3:15 получаваш 200 евро. Яко ми се губи логиката

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.