Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Не е задължително премаршрутирането да е по различен маршрут. Досатъчно е да е с друг полет. Миналата година, когато сестра ми се прибираше от САЩ, полетът на ЛОТ излетя с над 6 часа закъснение, но поради големият брой полети от Варшава до София (3 на ден), успяха да ги качат на следващата връзка Варшава - София, пристигнаха с 3 часа и 40 минути закъснение и им изплатиха по 300 евро, а не 600, именно заради клаузата, която @tch е цитирал за намаляването на обезщетението с 50% при премаршрутиране и пристигане в крайната точка с по-малко от 4 часа закъснение. При пристигане в крайната точка с първоначалния полет важи правилото за 3 часа - 600€

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 21.12.2019 г. в 15:09, tch каза:

Взимайки отношение по този случай. Когато полетът е закъснял под 4 часа (но над 3) се дължи само 50% от предвиденото обезщетение, нали?

Няма премаршрутизиране, полетът е същия.

България Еър не благоволи да отговори нито на мен, нито на Аероиск.

Връзка към коментар
преди 21 часа, vinidj каза:

Няма премаршрутизиране, полетът е същия.

България Еър не благоволи да отговори нито на мен, нито на Аероиск.

Ако полетът е закъснял над три часа, авиокомпанията дължи пълния размер обезщетение, което е регламентирано за съответия маршрут.

А относно България Ер - неотговарянето на искове е стандартната им политика 🙂  Така не малка част от потърпевшите се отказват да продължат да си търсят правата, защото не вярват, че ще получат обезщетение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Случаят е особен, но предвид това, че често се случва при дълги полети една отсечка да бъде оперирана от различна авиокомпания, реших да отворя нова тема с надеждата отговорите да не са полезни само на мен.

Случаят е следният: Прибирам се към България с полет на Ер Франс от Колумбия до Париж и от Париж до София на един билет. Полетът Париж - София обаче се оперира от България Ер и е отменен, което води до закъснение >3 часа. Доколкото разбирам, отговорност носи авиокомпанията, която оперира полета, т.е. България Ер и исковете за обезщетение трябва да се предявяват към нея. Как обаче се определя размерът на обезщетението? Брои се цялата отсечка (Богота-София) или само последната част (Париж-София)? Пак казвам: на един билет са.

Връзка към коментар

След като са на един билет, разстоянието се брои от Богота до София и е над 3500 км, а обезщетението е 600€ на пътник. И да, обезщетението трябва да се търси от България еър.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Веднъж питах по повод на закъснял полет от Бали за КЛ. Казаха ми "не" от Аероиск.

Но , предполагам, може да водиш преговори с АК по специфичния казус.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Преди 1 час, antea каза:

А Хърватия не може ли да си намери нещо друго,с което да блесне,докато е председател?!?:unsure:

Предпочитам да намалят размера на обезщетението,отколкото да увеличават времето за закъснение.Три часа са напълно достатъчни,да ти провалят плановете.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 1 час, antea каза:

Тези промени се коментират периодично от може би пет и повече години. Не казваме, че няма да ги приемат, всичко може да се случи... в крайна сметка всичко е въпрос на политика и лобизъм.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Оправданието на Хърватия е доста глупаво и нелогично - то форсмажорното обстоятелство не води до обезщетение

''Загреб е направил предложенията, "за да се вземе предвид голямото финансово бреме за авиолиниите и фактът, че закъсненията все по-малко се дължат на авиокомпаниите", се казва в документа.''

 

 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Привет на всички ви!

 

 Вече повече от 6 месеца от,, Еър Бългериа" 🤓 се правят на ,,........." ! Имат да ни изплащат  над 500 евро за закъснението им.... Не отговарят на запитвания и т.н.  Дадохме случеят на  една от големите фирми в Германия, да се занимават те с тях!🤫

На кореспонденицията с профитата, от Еъра също се правят на ,,........." , и сега ги чака съдебната подкана......

 Много съм любопитен, на коя стъпка в тази правова ситуация, те ще се решат  да си платят най-после за гяволъка?!

 

    Ще ви информирам за тази Байганьовска сага с тях😈

 

   Някой да има същият опит с тях?🤔

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
4 minutes ago, Mitaka FU said:

Привет на всички ви!

 

 Вече повече от 6 месеца от,, Еър Бългериа" 🤓 се правят на ,,........." ! Имат да ни изплащат  над 500 евро за закъснението им.... Не отговарят на запитвания и т.н.  Дадохме случеят на  една от големите фирми в Германия, да се занимават те с тях!🤫

На кореспонденицията с профитата, от Еъра също се правят на ,,........." , и сега ги чака съдебната подкана......

 Много съм любопитен, на коя стъпка в тази правова ситуация, те ще се решат  да си платят най-после за гяволъка?!

 

    Ще ви информирам за тази Байганьовска сага с тях😈

 

   Някой да има същият опит с тях?🤔

Аз имам такъв случай и май и доста други. При мен тъкмо изтекоха двата месеца, в които трябваше да ми отговорят и нищо. Пак ще ги побутна и ако не стане и аз ще се обърна към някоя компания да ми събере обезщетението. Разбира се, това ще означава, че оттук нататък ще ги избягвам винаги когато мога, включително и за служебните пътувания, въпреки че понякога са ми удобни и иначе съм доволен. Това поведение обаче ме отказва от тях. 

Ако не е тайна, на коя немска комапния даде случая?

Връзка към коментар

Защо по този Евро Регламент не се покриват глобите от паркинг ?! 

Отишъл си някъде, оставил си колата и не може да се върнеш заради форсмажорно обстоятелство и да си освободиш колата, а после трябва да платиш 200Паунда глоба за забавяне 4 дена...би трябвало да включат и това какво смятате?

Връзка към коментар
преди 8 минути , vinidj каза:

Отишъл си някъде, оставил си колата и не може да се върнеш заради форсмажорно обстоятелство и да си освободиш колата, а после трябва да платиш 200Паунда глоба за забавяне 4 дена...би трябвало да включат и това какво смятате?

Регламентът смята, че ти се полагат 250/400/600 евро дори и да си изпуснал сделка за милиони.

Преди 1 час, Mitaka FU каза:

   Някой да има същият опит с тях?🤔

С Аероикс станаха доста по-бързо нещата. Но щом вече си предал случая на германците нямаш право да се обръщаш към втора компания.

Връзка към коментар
преди 5 минути , tch каза:

 

С Аероикс станаха доста по-бързо нещата. Но щом вече си предал случая на германците нямаш право да се обръщаш към втора компания.

  Нас времето не ни интересува- искам морално удолетворение за ,,.................." им поведение с клиентите!!!🧐🤬

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
54 minutes ago, vinidj said:

Защо по този Евро Регламент не се покриват глобите от паркинг ?! 

Отишъл си някъде, оставил си колата и не може да се върнеш заради форсмажорно обстоятелство и да си освободиш колата, а после трябва да платиш 200Паунда глоба за забавяне 4 дена...би трябвало да включат и това какво смятате?

По регламента не трябва да доказваш размера на вредата. Сумата на обезщетението е фиксирана, един вид като предварително договорена неустойка.

Можеш да претендираш и вреди в по-голям размер, но е въпрос на доказване по съдебен ред, както и дали вредите са преки, причинно-следствени, придвидими и т.н.

Връзка към коментар
преди 11 часа, Mitaka FU каза:

 Вече повече от 6 месеца от,, Еър Бългериа" 🤓 се правят на ,,........." ! Имат да ни изплащат  над 500 евро за закъснението им.... Не отговарят на запитвания и т.н.  🤔

През последните 6-7 месеца това е обичайната практика на България Ер. Не отговарят на искове, нито плащат без съдебни действия. Всъщност, ако трябва да сме коректни има и доброволни плащания - приблизително 1 на всеки 50-60 иска :)

преди 10 часа, rdd каза:

И аз чакам от 30 юни м.г. 

Здравейте, чрез нас ли сте подали иска си?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 часа, vinidj каза:

Защо по този Евро Регламент не се покриват глобите от паркинг ?! 

Отишъл си някъде, оставил си колата и не може да се върнеш заради форсмажорно обстоятелство и да си освободиш колата, а после трябва да платиш 200Паунда глоба за забавяне 4 дена...би трябвало да включат и това какво смятате?

Съгласно Регламента авиокомпанията трябва да покрие разходи за храна, напитки, хотел и трансфери за времето, през което се изчаква заместващ полет. Друго не е предвидено - нито пропуснати нощувки, нито паркинг. Не вярвам някоя авиокомпания да ги плати доброволно и остава варианта да се търсят по съдебен ред, а изхода от това е твърде относителен, тъй като ще се разчита изцяло на преценката на съдията за всеки конкретен случай. И понеже въпроса ви конкретно беше за платена глоба за паркинг за забава поради форсмажорни обстоятелства - много по-голяма е вероятността съда да не уважи иска.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Ясно е, че ако един полет закъснее поради метеорологични прични, не е виновна авиокомпанията.

Въпросът е - колко закъснения на един и същи самолет могат да бъдат оправдани с една метеорологична причина?

 

Пример: Ако е имало снежна буря сутринта и полетът от точка А до точка В е закъснял, оправдано ли е и последващото закъснение от точка В до точка A (или до C) със същия заложен самолет при вече оправило се време? Може да се спори, че авиокомпанията е можела да реагира и да оперира полетите от B с друга машина.

 

Има ли писано правило или е в сивата зона?

Връзка към коментар

Твърдо в сивата зона, по това което съм чел. 

 

Като е по-наситено сиво, ако т.B не е база на съответната авиокомпания, т.е е по-малък шанса за обезщетение. По-светло сиво и по-голям шанс е, ако е база, което предполага, че са могли да намерят друг самолет/екипаж който да изпълни полета. Сивото също изсветлява в зависимост коя ротация е за деня - за закъснение в края на деня предизвикано от метеорологично събитие в началото, в летище което е база за авиокомпанията шансовете са по-големи. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.