Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Ако добре си спомням веднъж зададох подобен въпрос на @Аероиск и те казаха, че евентуално биха поели случая, ако не беше изтекла давността. При такава ситуация не бих се пробвал сам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Получавала съм обезщетение чрез Аероиск,при закъснение поради технически проблем на машината,установен и отстранен в началото на деня,който обаче довежда до закъснение на всички останали полети за деня.Моят беше вечерен.

Връзка към коментар
преди 10 минути , домосед каза:

Това е проблем на авиокомпанията. Не е външен фактор.

Дадох този пример,защото техническите причини също са в сивата,отиваща към черно зона и често се тълкуват като независещи от АК.Затова и се доказват в съда. Идеята беше,че събитие случило се сутринта,не е задължително да бъде основателна причина за закъснение на следващите полети през деня.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Мари Николова каза:

Дадох този пример,защото техническите причини също са в сивата,отиваща към черно зона и често се тълкуват като независещи от АК.Затова и се доказват в съда. Идеята беше,че събитие случило се сутринта,не е задължително да бъде основателна причина за закъснение на следващите полети през деня.

Доколкото знам, техническите проблеми се считат за част от вътрешните операции на авиокомпанията и не се считат за извънредни обствоятелства. Така че не мисля, че са "сива" зона.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , П.Кръстев каза:

Доколкото знам, техническите проблеми се считат за част от вътрешните операции на авиокомпанията и не се считат за извънредни обствоятелства. Така че не мисля, че са "сива" зона.

Зависи от какво е предизвикан техн.проблем.Доскоро въобще нямаше шанс да се получи обезщетение за закъснение поради технически проблем.Разглеждаха го като форсмажор.Прецедент направи британски съд,ако не се лъжа,оттам започнаха да се водят масово дела.Коментирали сме го във форума,даже съм цитирала решението на въпросният съд в яростната кореспонденция с АК 🙂

Както и да е,дано домосед да има късмет 🙂

 

 

Връзка към коментар

Да напиша и аз няколко букви по темата. На  04.03.20  самолетът на турските авиолинии при кацане в Порто набира височина и  отлита за Лисабон, където каца успешно. Пътниците са извозени с автобуси от Лисабон до Порто. Причината за некацането в Порто е мъгла. Днес групата от 15 човека излита от Порто за Истанбул и отново неуспешно кацане. Този път самолетът вместо да кацне в Истанбул е пренасочен за Чорлу/Текирдаг. Каква е причината все още не знам. То бива каръшко пътуване, ама чак толкова 😞 Един от  групата е на 1г и 2м.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

За мен най-важнотото е  в последния абзац  :

 

IMG_20200322_191548.jpg

 

 

Да видим как ще сработи на практика. Надявам се при отказ за изплащане или фалит на авиокомпания, chargeback през банката да е работещо решение. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Георги Матеев

Аз вече няколко пъти се позовах на това при отменени полети, но авиокомпаниите категорично отказват връщане на пари - само ваучери и точка. Въобще не ме кефи.

 

Проблемът на ваучерите е, че особено при по-малките регионални авиокомпании като примерно Aegean - които принципно са много по-заплашени от фалит - няма никаква гаранция, че въобще някога ще можеш да ги ползваш.

 

Утре мисля да пусна 4-5 чарджбека чрез банката и ще пиша какво е развитието по-натам (предполагам ще отнеме месеци за отговор).

 

В момента диспютвам и 7 транзакции чрез Пейпал, като има новини и за това ще пиша.

 

P.S. Поне свободно време има в момента 🤣 В нормална ситуация щях да вдигна ръце и да прежаля парите, че разправията си е сериозна.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Имаме тема Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти.

Мисля, че е добре да бъдат преместени последните постове там. След време по-лесно ще намираме полезната информация🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"In the Netherlands the Minister of Infrastructure just announced in a letter to parliament that the EU261 regulations will not be upheld with regards to cancelations. Vouchers are allowed instead of cash refund from 1st of March till end of June. Voucher period is 12 months, after that a cash refund is due for the unused part and the initiative of the reimbursement after one year is with the airline.
She also adds that the Dutch Cabinet suggested to the EC to temporarily modify EC261 to reflect a similar change.

 

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/cora-van-nieuwenhuizen/documenten/kamerstukken/2020/03/30/aanwijzing-aan-de-ilt-inzake-handhaving-verordening-eg-nr-261-2004"

 

 

Разбира се това не отменя Регламента (поне засега). Остава възможността човек да си търси правата по съдебен път или просто да се съгласи на ваучер.  Няма да е изненада, ако и други правителства пробват да прокарат нещо подобно. 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Холандският план за даване на ваучери вместо кеш бе блокиран от Европа. На практика единственото, което остава на авиокомпаниите и тур операторите, е да бавят с месеци връщането на пари, но нямат право да отказват и да принуждават пътника да приема ваучер.

 

EUROPE BLOCKS DUTCH PLAN TO LET AIRLINES GIVE VOUCHERS FOR CANCELED FLIGHTS

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 24 минути , Георги Матеев каза:

Холандският план за даване на ваучери вместо кеш бе блокиран от Европа. На практика единственото, което остава на авиокомпаниите и тур операторите, е да бавят с месеци връщането на пари, но нямат право да отказват и да принуждават пътника да приема ваучер.

 

EUROPE BLOCKS DUTCH PLAN TO LET AIRLINES GIVE VOUCHERS FOR CANCELED FLIGHTS

" If not, the canceled ticket must be refunded, European Commissioner for Transport Adina Valean said. "

Тя комисарката хубаво го е казала, но не разбрах има ли го някъде написано черно на бяло, за да може да го цитираме при заявления за рифънд.:rolleyes:

Връзка към коментар
преди 15 минути , Фичо каза:

" If not, the canceled ticket must be refunded, European Commissioner for Transport Adina Valean said. "

Тя комисарката хубаво го е казала, но не разбрах има ли го някъде написано черно на бяло, за да може да го цитираме при заявления за рифънд.:rolleyes:

Цитираме Регламента и насоките, за които има линк малко по-горе. Холандското предложение си е само предложение и не отменя задължението на превозвачите за възстановяване.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, Аероиск каза:

Цитираме Регламента и насоките, за които има линк малко по-горе. Холандското предложение си е само предложение и не отменя задължението на превозвачите за възстановяване.

Здравейте, @Аероиск и благодаря за разяснението. 

 

Имам следния въпрос: Имаме купени билети (за родителите на съпруга ми, но са плащани от нас) през януари за пътуване през септември. Билетите са със SAS, купувани през посредник - GoToGate.co.uk. Ако ситуацията не се нормализира до септември и полетът бъде отменен от авиокомпанията, парите трябва да бъдат търсени от посредника. Лошото е, че в тази ситуация посредниците не са никак отзивчиви и много хора се оплакват, че изобщо не отговарят. Има случаи, в които авиокомпанията им е върнала парите, а те се ослушват и предлагат ваучери или още по-лошо - не предлагат нищо. В същото време срокът за оспорване на транзакция пред банката също ще е изпуснат (от януари до септември са повече от 6 месеца). Какви са правата на пътниците в таакъв случай? Защитени ли са по някакъв начин, имат ли полезен ход или ако посредникът откаже да съдейства, трябва да "пият студена вода" за парите, които са платили?

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 3.04.2020 г. в 14:19, chandni каза:

Здравейте, @Аероиск и благодаря за разяснението. 

 

Имам следния въпрос: Имаме купени билети (за родителите на съпруга ми, но са плащани от нас) през януари за пътуване през септември. Билетите са със SAS, купувани през посредник - GoToGate.co.uk. Ако ситуацията не се нормализира до септември и полетът бъде отменен от авиокомпанията, парите трябва да бъдат търсени от посредника. Лошото е, че в тази ситуация посредниците не са никак отзивчиви и много хора се оплакват, че изобщо не отговарят. Има случаи, в които авиокомпанията им е върнала парите, а те се ослушват и предлагат ваучери или още по-лошо - не предлагат нищо. В същото време срокът за оспорване на транзакция пред банката също ще е изпуснат (от януари до септември са повече от 6 месеца). Какви са правата на пътниците в таакъв случай? Защитени ли са по някакъв начин, имат ли полезен ход или ако посредникът откаже да съдейства, трябва да "пият студена вода" за парите, които са платили?

 

Здравейте. За съжаление действително е така. Имахме няколко различни като проблематика казуса с такива посредници през последните седмици. Няма много полезни ходове, защото те действат спрямо общите си условия, комуникацията е много трудна както казахте, защото в един момент просто спират да отговарят. Вариант е да се пусне жалба към някоя потребителска организация, но не можем да кажем какъв би бил резултата. Според нас, ако пътникът предяви искането си възстановяване, той трябва да е с предимство, тъй като съгласно Регламента компенсациите се дължат на пътника. Въпреки това обаче много от авиокомпаниите, а и част от регулаторите са на друго мнение 🙂 

А за "студената вода" - не бива да се пие преди да се изчерпят дори и най-малките възможности за действие 🙂 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте, @Аероиск

и аз имам въпрос. Имам полет от декември 2019, за който България ер би трябвало да ми дължи обезщетение. Изпратих им жалба, но не отговориха и точно когато изтече срокът започна кризата с пандемията.

Въпросът ми е: ако ви дам случая на вас, има ли шанс скоро да си получа парите от обезщетението при настоящата ситуация или ще се чака повечко?

 

Връзка към коментар
На 6.04.2020 г. в 18:26, Aureliano каза:

Здравейте, @Аероиск

и аз имам въпрос. Имам полет от декември 2019, за който България ер би трябвало да ми дължи обезщетение. Изпратих им жалба, но не отговориха и точно когато изтече срокът започна кризата с пандемията.

Въпросът ми е: ако ви дам случая на вас, има ли шанс скоро да си получа парите от обезщетението при настоящата ситуация или ще се чака повечко?

 

Здравейте, има забавяне в момента. Ако искате можете да ни изпратите на имейла малко повече информация за полета и ще ви пишем как ще е най-добре да се процедира.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.