Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 11 минути , Фичо каза:

Обаче изглежда, че дерогацията на регламента, във връзка с Covid-19, се отнася само за отмяна на полети, но за зъксненията продължава да важи.  

Не знам от къде съдиш за това, но и аз тези дни гледах, че Колибра продължават да дават пари за закъснения над час и вероятно си прав.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Мари Николова каза:

Не знам от къде съдиш за това, но и аз тези дни гледах, че Колибра продължават да дават пари за закъснения над час и вероятно си прав.

Точно заради Колибра предположих. :yes:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, Фичо каза:

Обаче изглежда, че дерогацията на регламента, във връзка с Covid-19, се отнася само за отмяна на полети, но за зъксненията продължава да важи.  

Така е - новите тълкувателни насоки дават по-голяма свобода на авиокомпаниите да отменят полети без да дължат обезщетения. За закъснелите полети може да се претендира обезщетение, друг е въпроса доколко то е дължимо, той като много от закъсненията са свързани с проверки от страна на гранична полиция или се налагат заради противоепидемични мерки, но това е въпрос на доказване 🙂 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
14 Aug 2020 Sofia (SOF) Basel (BSL) A321 (HA-LXN) 1:54 19:45 22:52 21:05
 
Landed 23:47

 

При това положение май нямаме право на обезщетение? Все пак, в следствие на закъснението изпуснахме влака и автобуса до Колмар и се наложи да заплатим допълнителна нощувка в хотел до летището. Излетяхме с 3 ч. закъснение, но кацнахме със закъснение по-малко от 3 ч.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , Eva eva каза:

Излетяхме с 3 ч. закъснение, но кацнахме със закъснение по-малко от 3 ч.

 

Гледа се часът на кацането => нямате право на обезщетение. Единствено може да предявите претенции отностно разходи направени за храна и вода на летището в София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
28 minutes ago, tch said:

Гледа се часът на кацането => нямате право на обезщетение. Единствено може да предявите претенции отностно разходи направени за храна и вода на летището в София.

Благодаря за отговора! Все пак пуснах иск през Аероиск. Поне допълнителната нощувка да ни платят... да не говорим за стреса на летището, тъй като изпуснахме влака и автобуса за Колмар, нямаше таксита, нито работеше някакво заведение. По картата намерихме някакъв хотел до който стигнахме пеша през магистралата, гадно си беше.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Eva eva каза:

Благодаря за отговора! Все пак пуснах иск през Аероиск. Поне допълнителната нощувка да ни платят... да не говорим за стреса на летището, тъй като изпуснахме влака и автобуса за Колмар, нямаше таксита, нито работеше някакво заведение. По картата намерихме някакъв хотел до който стигнахме пеша през магистралата, гадно си беше.

Наистина неприятно изживяване. На първо четене съм леко скептичен, че ще поемат нещо, но  дано греша. Като има развръзка може да споделиш каква е била тя 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Както и @tch е написал, не ти дължат друго обезщетение по директива 261, освен направените разходи за храна на летището в София за закъснение при излитане над 2 часа, така че не очаквай да те компенсират за хотел или каквото и да било друго... точно пък Wizz. A ако не сте си купили и храна и нямате касови бележки и за храна няма да ви дадат пари.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Eva eva каза:

Благодаря за отговора! Все пак пуснах иск през Аероиск. Поне допълнителната нощувка да ни платят... да не говорим за стреса на летището, тъй като изпуснахме влака и автобуса за Колмар, нямаше таксита, нито работеше някакво заведение. По картата намерихме някакъв хотел до който стигнахме пеша през магистралата, гадно си беше.

Виж си застраховките по кредитните карти, какво компенсират при закъснение.

Яничка имаше подобен случай с Изиджет. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря на всички за отговорите! Аероиск ми отговориха бързо и компетентно, че нямам право на обезщетение за закъснението. Застраховка за пътуването не направих, че повече се бях фиксирала в медицинския аспект на въпроса, а плащането за полета беше с натрупани кредити. Все пак ще пиша на wizz 🙂 Нищо не очаквам, но ей така за спорта 🙂 

Както и да е, допълнителните разходи в случая не са сериозни, няма и 100 лв. за двама ни. Важното е, че всичко друго беше наред и си изкарахме страхотно. Ще останат само хубавите спомени 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
52 minutes ago, Eva eva said:

Благодаря на всички за отговорите! Аероиск ми отговориха бързо и компетентно, че нямам право на обезщетение за закъснението. Застраховка за пътуването не направих, че повече се бях фиксирала в медицинския аспект на въпроса, а плащането за полета беше с натрупани кредити. Все пак ще пиша на wizz 🙂 Нищо не очаквам, но ей така за спорта 🙂 

Както и да е, допълнителните разходи в случая не са сериозни, няма и 100 лв. за двама ни. Важното е, че всичко друго беше наред и си изкарахме страхотно. Ще останат само хубавите спомени 🙂 

Още нещо важно - счупи каръка с отменените полети и провалените пътувания. Като писа, че Ви смъкват от самолета, чак на мен ми стана зле 😀

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Eva eva каза:

Застраховка за пътуването не направих, че повече се бях фиксирала в медицинския аспект на въпроса, а плащането за полета беше с натрупани кредити.

За да се активира застраховка по банкова карта (ако имаш такава към твоята карта) не е нужно да си платила точно самолетинте билети с нея, а каквото и да е, свързано с пътуването - например резервации за настаняване, атракции и пр.  

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
5 minutes ago, Фичо said:

За да се активира застраховка по банкова карта (ако имаш такава към твоята карта) не е нужно да си платила точно самолетинте билети с нея, а каквото и да е, свързано с пътуването - например резервации за настаняване, атракции и пр.  

Благодаря за мнението. Звънях в ДСК, нямам такава застраховка.

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Предвид новите правила на регламента за отменените полети как мислите- има ли шанс да се получи обезщетение за отменен полет при по-малко от 14 дни до заминаването , като полета е вътрешен в Гърция на Волотеа? Предлагат ми рефънд или ваучер, но аз искам рерутинг, защото новия билет първо ще ми е за друга дата и второ над 6 пъти по-скъп.

Връзка към коментар
преди 8 часа, Jorro каза:

Предвид новите правила на регламента за отменените полети как мислите- има ли шанс да се получи обезщетение за отменен полет при по-малко от 14 дни до заминаването , като полета е вътрешен в Гърция на Волотеа? Предлагат ми рефънд или ваучер, но аз искам рерутинг, защото новия билет първо ще ми е за друга дата и второ над 6 пъти по-скъп.

Къде ги пише тези нови правила? От една фирма,  подобна на Аероиск ми отговориха, че няма промяна в регламента и обезщетенията се получават. 

https://www.claimhelp.eu?gclid=EAIaIQobChMIjb_w5-3Y6wIVnIBQBh3zyg1ZEAAYASAAEgLxmPD_BwE

Ето тези.

Връзка към коментар
38 minutes ago, slujitel said:

Къде ги пише тези нови правила? От една фирма,  подобна на Аероиск ми отговориха, че няма промяна в регламента и обезщетенията се получават. 

https://www.claimhelp.eu?gclid=EAIaIQobChMIjb_w5-3Y6wIVnIBQBh3zyg1ZEAAYASAAEgLxmPD_BwE

Ето тези.

 Малко по-нагоре macf1an ги е постнал

On 3/22/2020 at 6:06 PM, macf1an said:

На когото му се чете:

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

(Регламент по време на ковид19)

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Jorro каза:

Предвид новите правила на регламента за отменените полети как мислите- има ли шанс да се получи обезщетение за отменен полет при по-малко от 14 дни до заминаването , като полета е вътрешен в Гърция на Волотеа? Предлагат ми рефънд или ваучер, но аз искам рерутинг, защото новия билет първо ще ми е за друга дата и второ над 6 пъти по-скъп.

Дори и при настоящите условия трябва да предложат избор между възстановяване или премаршрутиране.

преди 1 час, slujitel каза:

Къде ги пише тези нови правила? От една фирма,  подобна на Аероиск ми отговориха, че няма промяна в регламента и обезщетенията се получават. 

https://www.claimhelp.eu?gclid=EAIaIQobChMIjb_w5-3Y6wIVnIBQBh3zyg1ZEAAYASAAEgLxmPD_BwE

Ето тези.

Промяна в регламента няма, но е разширен обхвата от случаите, в които авиокомпаниите не дължат обезщетение за отменените полети, включително и в случай на оперативни причини като недостатъчно пътници, което на практика им "развръзва ръцете", дори и да е имало друга причина за отмяната. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
2 hours ago, Аероиск said:

Дори и при настоящите условия трябва да предложат избор между възстановяване или премаршрутиране.

Промяна в регламента няма, но е разширен обхвата от случаите, в които авиокомпаниите не дължат обезщетение за отменените полети, включително и в случай на оперативни причини като недостатъчно пътници, което на практика им "развръзва ръцете", дори и да е имало друга причина за отмяната. 

Те в случая ми предлагат ваучер или рефънд, но не и рерутинг. Въпроса е имам ли шанс за компенсация или поне на цената на новия билет, който е в пъти по-скъп. Като причина изтъкват оперейшънал рийзънс... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако новия полет, който искаш е същата дестинация и същата компания пробвай като им се обадиш, дори да не го предлагат в автоматичния мейл.

Иначе, виж предния пост за оперейшънъл рийзънс

Връзка към коментар
1 hour ago, neuromancer said:

Ако новия полет, който искаш е същата дестинация и същата компания пробвай като им се обадиш, дори да не го предлагат в автоматичния мейл.

Иначе, виж предния пост за оперейшънъл рийзънс

В това е проблема, че не е. Волотеа вече нямат полети, само Ейджън. Не искат да ми предложат билет с тях. Аз мисля въпреки всичко да пробвам да ги клеймна поне сумата на новите билети. 

Освен това в регламента е написано много двуяко. Всеки може да си го тълкува по свой си начин.

:

 

3.4. Right to compensation 
Regulation 261/2004 also provides for fixed sum compensations in some circumstances. 
This does not apply to cancellations made more than 14 days in advance or where the
cancellation is caused by 'extraordinary circumstances' that could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. For details, see Article 5(1) and Article 7
of the Regulation.
The Commission considers that, where public authorities take measures intended to
contain the Covid-19 pandemic, such measures are by their nature and origin not inherent
in the normal exercise of the activity of carriers and are outside their actual control.
Article 5(3) waives the right to compensation on condition that the cancellation in
question “is caused” by extraordinary circumstances, which could not have been avoided
even if all reasonable measures had been taken.
This condition should be considered fulfilled, where public authorities either outright
prohibit certain flights or ban the movement of persons in a manner that excludes, de
facto, the flight in question to be operated.
This condition may also be fulfilled, where the flight cancellation occurs in
circumstances where the corresponding movement of persons is not entirely prohibited,
but limited to persons benefitting from derogations (for example nationals or residents of
the state concerned).
Where no such person would take a given flight, the latter would remain empty if not
cancelled. In such situations, it may be legitimate for a carrier not to wait until very late,
but to cancel the flight in good time (and even without being certain about the rights of
the various passengers to travel at all), in order for appropriate organisational measures to
be taken, including in terms of care for passengers owed by the carrier. In cases of the
kind, and depending on the circumstances, a cancellation may still be viewed as “caused”
by the measure taken by the public authorities. Again, depending on the circumstances,
this may also be the case in respect of flights in the direction opposite to the flights
directly concerned by the ban on the movement of persons.
Where the airline decides to cancel a flight and shows that this decision was justified on
grounds of protecting the health of the crew, such cancellation should also be considered
as “caused” by extraordinary circumstances.
The above considerations are not and cannot be exhaustive in that other specific
circumstances in relation to Covid-19 may also fall under the ambit of Article 5(3).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 8.09.2020 г. в 16:41, Jorro каза:

В това е проблема, че не е. Волотеа вече нямат полети, само Ейджън. Не искат да ми предложат билет с тях. Аз мисля въпреки всичко да пробвам да ги клеймна поне сумата на новите билети. 

Освен това в регламента е написано много двуяко. Всеки може да си го тълкува по свой си начин.

:

 

3.4. Right to compensation 
Regulation 261/2004 also provides for fixed sum compensations in some circumstances. 
This does not apply to cancellations made more than 14 days in advance or where the
cancellation is caused by 'extraordinary circumstances' that could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. For details, see Article 5(1) and Article 7
of the Regulation.
The Commission considers that, where public authorities take measures intended to
contain the Covid-19 pandemic, such measures are by their nature and origin not inherent
in the normal exercise of the activity of carriers and are outside their actual control.
Article 5(3) waives the right to compensation on condition that the cancellation in
question “is caused” by extraordinary circumstances, which could not have been avoided
even if all reasonable measures had been taken.
This condition should be considered fulfilled, where public authorities either outright
prohibit certain flights or ban the movement of persons in a manner that excludes, de
facto, the flight in question to be operated.
This condition may also be fulfilled, where the flight cancellation occurs in
circumstances where the corresponding movement of persons is not entirely prohibited,
but limited to persons benefitting from derogations (for example nationals or residents of
the state concerned).
Where no such person would take a given flight, the latter would remain empty if not
cancelled. In such situations, it may be legitimate for a carrier not to wait until very late,
but to cancel the flight in good time (and even without being certain about the rights of
the various passengers to travel at all), in order for appropriate organisational measures to
be taken, including in terms of care for passengers owed by the carrier. In cases of the
kind, and depending on the circumstances, a cancellation may still be viewed as “caused”
by the measure taken by the public authorities. Again, depending on the circumstances,
this may also be the case in respect of flights in the direction opposite to the flights
directly concerned by the ban on the movement of persons.
Where the airline decides to cancel a flight and shows that this decision was justified on
grounds of protecting the health of the crew, such cancellation should also be considered
as “caused” by extraordinary circumstances.
The above considerations are not and cannot be exhaustive in that other specific
circumstances in relation to Covid-19 may also fall under the ambit of Article 5(3).

Както ти казаха и от Аероиск по оперативни причини вече не дължат обезщетение до 3 часа преди полета могат да си правят каквото искат, според мен нямаш никакъв шанс и ще си изгубиш времето.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте! Закупени самолетни билети от esky, анулирани от АК.Възстановяване частично след повече от 6 месеца при проведен телефонен разговор днес ми заявяват,че такса обслужване не се възстановява.Това не противоречи ли на правата на пътниците?Имам ли основание да си искам платената сума за такса обслужване?

Връзка към коментар

Не мисля, че имате основание да си искате таксата, която esky начислява за услугата. Вярно е, че не сте получили услугата, за която сте платили (полета) и авиокомпанията е длъжна да възстанови на 100% платената ѝ сума, тъй като не е предоставила съответната услуга. Именно това са и направили - възстановили са на esky 100% цената, която е заплатена към тях. Еsky от своя страна нямат вина, че АК е отменила полета и че вие не сте получили услугата, за която сте платили. Те от своя страна са си свършили работата - продали са билета, за което са си натоварили такса, след това са извършили още една услуга по възстановяване на парите, тъй като АК не ги връща на вас, а на тях, така че те си събират таксите, които им дължите по общите им условия, с които сте се съгласили. 

 

Аз също очаквам възстановяване на пари от посредник, като съм се съгласила, че тази услуга струва 30€ на резервация. Не е приятно, но от гледна точка на посредника, тяхната работа е свършена и е редно да си получат парите за това. Никой не работи даром.

 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , chandni каза:

Не мисля, че имате основание да си искате таксата, която esky начислява за услугата. Вярно е, че не сте получили услугата, за която сте платили (полета) и авиокомпанията е длъжна да възстанови на 100% платената ѝ сума, тъй като не е предоставила съответната услуга. Именно това са и направили - възстановили са на esky 100% цената, която е заплатена към тях. Еsky от своя страна нямат вина, че АК е отменила полета и че вие не сте получили услугата, за която сте платили. Те от своя страна са си свършили работата - продали са билета, за което са си натоварили такса, след това са извършили още една услуга по възстановяване на парите, тъй като АК не ги връща на вас, а на тях, така че те си събират таксите, които им дължите по общите им условия, с които сте се съгласили. 

 

Аз също очаквам възстановяване на пари от посредник, като съм се съгласила, че тази услуга струва 30€ на резервация. Не е приятно, но от гледна точка на посредника, тяхната работа е свършена и е редно да си получат парите за това. Никой не работи даром.

 

Въпросът ми беше към Аероиск,вие техен служител ли сте или на Esky?Никой не работи даром,но и никой не плаща за нищо 41 евро.Техните условия се считат за нищожни ,когато противоречат на ЗЗП.А те могат да си търсят от АК парите по издаване на билети.Исках компетентно мнение,затова се обърнах към Аероиск и ако незнаете да ви усведомя,че при неизпълнение на договореното се дължат обезщетения

  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.