Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 12 минути , Морска сирена каза:

Въпросът ми беше към Аероиск,вие техен служител ли сте или на Esky?Никой не работи даром,но и никой не плаща за нищо 41 евро.Техните условия се считат за нищожни ,когато противоречат на ЗЗП.А те могат да си търсят от АК парите по издаване на билети.Исках компетентно мнение,затова се обърнах към Аероиск и ако незнаете да ви усведомя,че при неизпълнение на договореното се дължат обезщетения

А кой би водил дела за 41 евро?

Връзка към коментар
преди 3 минути , tch каза:

А кой би водил дела за 41 евро?

Въстановени 101евро, остават 261 евро

преди 2 минути , Морска сирена каза:

Въстановени 101евро, остават 261 евро

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това променя нещата, но не го уточнихте в първоначалния си пост.  Вече не изглежда като "такса обслужване", а по-скоро като канселиране по ваше желание при което авиокомпанията възстановява само част от стойността на билета.

Тук вече наистина Аероиск ще помогнат за изясняване на цялата история кой, какво, кога, как. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , stanimir каза:

Това променя нещата, но не го уточнихте в първоначалния си пост.  Вече не изглежда като "такса обслужване", а по-скоро като канселиране по ваше желание при което авиокомпанията възстановява само част от стойността на билета.

Тук вече наистина Аероиск ще помогнат за изясняване на цялата история кой, какво, кога, как. 

 

Не по мое желание.Написала съм първоначално анулиране от АК

Връзка към коментар
преди 9 минути , stanimir каза:

Но не и сумата. Ако разликата беше в рамките на 30€ можеше да се обясни с административната такса на eSky. Вече не. 

 

Или са 4 отделни билета и всеки са обрулили с по 40 евро.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , tch каза:

Или са 4 отделни билета и всеки са обрулили с по 40 евро.

Не знаем цялата история, но звучи логично. Ще се разбере. 

 

40€ ли таксуват вече 😞

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , tch каза:

Или са 4 отделни билета и всеки са обрулили с по 40 евро.

Или са 2 такси по 40€ за възстановяване на две отделни резервации - Букурещ - Лисабон с Раян и Лисабон - Букурещ с Blue Air + въпросните 80€, за които също не става ясно защо са ги платили - дали са били разлика с цената на Раян или допълнителна такса на eSky за rebooking, след като Раян са отменили връщането... 

На 26.03.2020 г. в 23:24, Морска сирена каза:

Blue air. Закупени билети чрез esky. RAYNER ми анулира билетите само за връщане и доплащах 80евро за да си купя билети 2бр от blue air. Тогава още нямаше този вирус. Как да си получа парите, мисля да изчакам още малко и да търся съдействие от esky. Разбирам, че и на авиокомпаниите не им е лесно, но това са несъществени полети без разходи гориво, пилоти и т.н.Плащаме за превоз, а получаваме само един номер за ваучер. Тази пандемия може да продължи и година, кой знае дотогава какви цени ще обявяват на билети. Пак ще ни принудят да доплащаме. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, Морска сирена каза:

Здравейте! Закупени самолетни билети от esky, анулирани от АК.Възстановяване частично след повече от 6 месеца при проведен телефонен разговор днес ми заявяват,че такса обслужване не се възстановява.Това не противоречи ли на правата на пътниците?Имам ли основание да си искам платената сума за такса обслужване?

Здрвейте. Авиокомпанията трябва да върне само стойността на билета. Еsky издават два отделни документа - един за платената такса за тяхната услуга и друг, в който се вижда стойността на билета/резервацията. От тях можете да видите каква сума трябва да ви върнат.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

@Аероиск, здравейте! Използвам възможността, че се включвате във форума за да задам въпроса, който силно ни вълнува. Има ли промяна при прилагането на Регламентът в условия на пандемия? Действа ли отново задължението АК да дава обезщетение при промяна/отмяна  по-малко от 14 преди полета? А как стои въпроса със закъсненията над 3 часа?

Благодаря предварително 🙂

 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Аероиск каза:

Здрвейте. Авиокомпанията трябва да върне само стойността на билета. Еsky издават два отделни документа - един за платената такса за тяхната услуга и друг, в който се вижда стойността на билета/резервацията. От тях можете да видите каква сума трябва да ви върнат.

Здравейте! Eskу трябва ли да върне такса обслужване на клиентите?За билетите е ясно

Връзка към коментар
преди 3 минути , Морска сирена каза:

Здравейте! Eskу трябва ли да върне такса обслужване на клиентите?За билетите е ясно

На практика eSky са извършили услугата, за която сте платили, така че не дължат връщане на таксата.

 

Това е извадка от Общите условия на eSky:

"Такса за обслужване включва услугата по персонална обработка на всяка резервация и коректно издаване на самолетен билет,професионална спешна помощ при възникнал проблем с резервацията и/или пътуването,обслужване по телефона или на място в офиса, своевременна информация за евентуални промени или анулиране на полет,посредничество при преговори с авиокомпании, застрахователи и летища във връзка с резервацията и/или пътуването."

Преди 1 час, Мари Николова каза:

@Аероиск, здравейте! Използвам възможността, че се включвате във форума за да задам въпроса, който силно ни вълнува. Има ли промяна при прилагането на Регламентът в условия на пандемия? Действа ли отново задължението АК да дава обезщетение при промяна/отмяна  по-малко от 14 преди полета? А как стои въпроса със закъсненията над 3 часа?

Благодаря предварително 🙂

 

Здравейте. Разширен е обхвата на случаите, в които авиокомпанията не дължи обезщетение при отмяна на полета, като вече са освободени от плащане дори и при анулиране поради оперативни причини като например недостатъчен брой пътници. Относно закъснелите полети - при тях важат старите правила - търсим причината за закъснението и ако няма извънредни обстоятелства, тогава трябва да платят обезщетение. 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , Аероиск каза:

На практика eSky са извършили услугата, за която сте платили, така че не дължат връщане на таксата.

 

Това е извадка от Общите условия на eSky:

"Такса за обслужване включва услугата по персонална обработка на всяка резервация и коректно издаване на самолетен билет,професионална спешна помощ при възникнал проблем с резервацията и/или пътуването,обслужване по телефона или на място в офиса, своевременна информация за евентуални промени или анулиране на полет,посредничество при преговори с авиокомпании, застрахователи и летища във връзка с резервацията и/или пътуването."

Благодаря ви много!Вие много правилно цитирахте какво е такса обслужване.Посредничество при преговори, помощ при възникнал проблем,но смятате ли,че след повече от 6 месеца не са възстановили сумата на билетите това е помощ и съдействие?Сама подавах формуляри за въстановяване към АК ,те само издадоха билети на анулирани полети.Клиенти си търсят обещетение по време на пандемия,а аз си търся само платената сума.Все пак ви благодаря искрено!!!Ако вие поемете такъв случай само при успех клиента дължи такса,а Esky получава такса даже при анулирани полети без съдействие при проблем

Връзка към коментар
преди 16 минути , Аероиск каза:

Разширен е обхвата на случаите, в които авиокомпанията не дължи обезщетение при отмяна на полета

Да разбирам, че все пак има случаи, при които АК дължи обезщетение при анулиране по-малко от 14 преди полет, макар и да са изключение?Предполагам, че такова обезщетение би било трудно да се получи, но по-важното е че малко или много, това би спряло АК да отменят полети безразборно в последният момент?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Аероиск каза:

Разширен е обхвата на случаите, в които авиокомпанията не дължи обезщетение при отмяна на полета, като вече са освободени от плащане дори и при анулиране поради оперативни причини като например недостатъчен брой пътници. Относно закъснелите полети - при тях важат старите правила - търсим причината за закъснението и ако няма извънредни обстоятелства, тогава трябва да платят обезщетение. 

Факт е обаче, че напоследък авиокомпаниите масово не смеят да отменят полети за до 14 дни напред и има много примери за това, включително за полети, които оперират почти празни, но все пак не се отменят. Очевидно нещо ги възпира, може би в разширената директива е заложена някаква спирачка, която все пак не позволява на авиокомпаниите да правят каквото и когато си искат?

 

Раян например при промяна/отмяна на полет в имейла изрично споменават, че това се случва повече от 2 седмици преди датата на излитане и не се полага компенсация по евро директивата. Защо въобще биха си правили труда да го пишат, ако могат безнаказано да отменят полета когато си пожелаят по оперативни причини?

 

Отказвам да повярвам, че някой може да отмени полет примерно 3 часа преди излитане поради недостатъчен брой пътници и да не понесе никакви последствия. А и като гледам подобно нещо не се случва на практика, авиокомпаниите пипат много внимателно напоследък.


Всъщност има ли къде точно да прочетем текста на обновената директива, въпросът е наистина интересен.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 6 минути , Георги Матеев каза:

 

...има ли къде точно да прочетем текста на обновената директива, въпросът е наистина интересен.

Всъщност, има ли някакъв друг документ, освен онази препоръка?  :scratch_one-s_head:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, Морска сирена каза:

Благодаря ви много!Вие много правилно цитирахте какво е такса обслужване.Посредничество при преговори, помощ при възникнал проблем,но смятате ли,че след повече от 6 месеца не са възстановили сумата на билетите това е помощ и съдействие?Сама подавах формуляри за въстановяване към АК ,те само издадоха билети на анулирани полети.Клиенти си търсят обещетение по време на пандемия,а аз си търся само платената сума.Все пак ви благодаря искрено!!!Ако вие поемете такъв случай само при успех клиента дължи такса,а Esky получава такса даже при анулирани полети без съдействие при проблем

Те са си предоставили услугата - качеството е отделен въпрос. В момента проблемът с онлайн посредниците е действително сериозен, защото много пътници не могат да си възстановят сумите за билети именно заради тяхното бездействие.

 

Връзка към коментар
преди 4 часа, Георги Матеев каза:

Факт е обаче, че напоследък авиокомпаниите масово не смеят да отменят полети за до 14 дни напред и има много примери за това, включително за полети, които оперират почти празни, но все пак не се отменят. Очевидно нещо ги възпира, може би в разширената директива е заложена някаква спирачка, която все пак не позволява на авиокомпаниите да правят каквото и когато си искат?

 

Раян например при промяна/отмяна на полет в имейла изрично споменават, че това се случва повече от 2 седмици преди датата на излитане и не се полага компенсация по евро директивата. Защо въобще биха си правили труда да го пишат, ако могат безнаказано да отменят полета когато си пожелаят по оперативни причини?

 

Отказвам да повярвам, че някой може да отмени полет примерно 3 часа преди излитане поради недостатъчен брой пътници и да не понесе никакви последствия. А и като гледам подобно нещо не се случва на практика, авиокомпаниите пипат много внимателно напоследък.


Всъщност има ли къде точно да прочетем текста на обновената директива, въпросът е наистина интересен.

Има много отменени полети, но не се "виждат", защото ако се отменят 2-3 и повече дни преди датата на излитане не се включват в разписанието на летището, нито в статистиката на тракерите. Доста хора се оплакват и за отмяна на полетите в самия ден на полета.

От друга страна нискотарифните авиокомпании продават билети дори за полети, които нямат намерение да изпълнят, а след това връщат парите за билетите след няколко месеца ходене по мъките. 

Относно Райънер - те могат да пишат каквото си искат, но истината е, че най-много оплаквания за отменени техни полети. Според нас пишат това за 14-те дни, за да си спестят обработка на искове, защото дори и с отказ, трябва да отговорят на жалбите. А ако случайно полетът е отменен по-малко от 14 дни и някой реши да пусне жалба, изпращат директно отказ на основание Тълкувателните насоки.

 

преди 6 часа, Мари Николова каза:

Да разбирам, че все пак има случаи, при които АК дължи обезщетение при анулиране по-малко от 14 преди полет, макар и да са изключение?Предполагам, че такова обезщетение би било трудно да се получи, но по-важното е че малко или много, това би спряло АК да отменят полети безразборно в последният момент?

Да, например ако полетът е отменен поради технически проблем със самолета, тогава трябва да платят обезщетения.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , Аероиск каза:

Има много отменени полети, но не се "виждат", защото ако се отменят 2-3 и повече дни преди датата на излитане не се включват в разписанието на летището, нито в статистиката на тракерите. Доста хора се оплакват и за отмяна на полетите в самия ден на полета.

От друга страна нискотарифните авиокомпании продават билети дори за полети, които нямат намерение да изпълнят, а след това връщат парите за билетите след няколко месеца ходене по мъките. 

Относно Райнер - те могат да пишат каквото си искат, но истината е, че най-много оплаквания за отменени техни полети. Според нас пишат това за 14-те дни, за да си спестят обработка на искове, защото дори и с отказ, трябва да отговорят на жалбите. А ако случайно полетът е отменен по-малко от 14 дни и някой реши да пусне жалба, изпращат директно отказ на основание Тълкувателните насоки.

Благодаря за обяснението. Доста неприятни новини, разбира се - значи полетите ще продължават да са руска рулетка до последно.

 

И все пак, от чисто любопитство, къде бихме могли да се запознаем с текста на обновените Тълкувателни причини, разширяващи обхвата на случаите, в които авиокомпанията не дължи обезщетение при отмяна на полета? Предполагам не само на мен ще ми е интересно да разберем подробно точно колко сме прецакани 🙂

Връзка към коментар
преди 15 минути , Георги Матеев каза:

Благодаря за обяснението. Доста неприятни новини, разбира се - значи полетите ще продължават да са руска рулетка до последно.

 

И все пак, от чисто любопитство, къде бихме могли да се запознаем с текста на обновените Тълкувателни причини, разширяващи обхвата на случаите, в които авиокомпанията не дължи обезщетение при отмяна на полета? Предполагам не само на мен ще ми е интересно да разберем подробно точно колко сме прецакани 🙂

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=celex:52020XC0318(04)

  • Харесвам 6
  • Благодаря 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 26.02.2020 г. в 20:13, Mitaka FU каза:

Привет на всички ви!

 

 Вече повече от 6 месеца от,, Еър Бългериа" 🤓 се правят на ,,........." ! Имат да ни изплащат  над 500 евро за закъснението им.... Не отговарят на запитвания и т.н.  Дадохме случеят на  една от големите фирми в Германия, да се занимават те с тях!🤫

На кореспонденицията с профитата, от Еъра също се правят на ,,........." , и сега ги чака съдебната подкана......

 Много съм любопитен, на коя стъпка в тази правова ситуация, те ще се решат  да си платят най-после за гяволъка?!

 

    Ще ви информирам за тази Байганьовска сага с тях😈

 

   Някой да има същият опит с тях?🤔

Получихме известие от,, Flug verspätet. de", че са осъдили,, нашенците "... Те даже и не се явили на делото! 🤔😁😉🙄

Сега  да видим, кога ще си получим обещетението... Вътрешно съм много,, накефен"!!! 😁😇🤫🙏

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 8 месеца по-късно ...

Ще подавам клейм за компенсация към Уиз за над 7 часа закъснение. В резервацията сме двама пътници - за двамата заедно ли пускам или за всеки по отделно? Всякакви съвети са полезни, включително от магеланския талисман @Георги Матеев 🙂 @Branko, благодаря за среднощното включване със съпорт 🙂

И нещо важно - ако получа откази от Уиз, мога да се обърна към посредник, независимо че първо съм действала сама, нали? 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Близък приятел вчера трябваше да лети Стокхолм-Атина-София-Варна на един билет с гърците и накрая с бгер, имаше нощувка в София, предполагам, че билета е бил по-скъп отколкото междуконтиненталните.

 

Още в Атина са изпуснали връзката, престоя е бил само 1 час, а от Стокхолм са кацнали с 30мин закъснение.

В момента са в Атина и имат нови билети Атина-Виена-Варна, трябва да излитат сега за Виена.

 

В крайна сметка ще стигнат във Варна 6-7 часа по-късно.

Питах вече някои магеланци дали вече са започнали да плащат и ще му кажа да пробва.

В случая минимално закъснение е обърнало каруцата и не знам как биха се отървали да не платят.

 

Връзка към коментар
преди 29 минути , Яничка каза:

Ще подавам клейм за компенсация към Уиз за над 7 часа закъснение. В резервацията сме двама пътници - за двамата заедно ли пускам или за всеки по отделно? Всякакви съвети са полезни, включително от магеланския талисман @Георги Матеев 🙂 @Branko, благодаря за среднощното включване със съпорт 🙂

И нещо важно - ако получа откази от Уиз, мога да се обърна към посредник, независимо че първо съм действала сама, нали? 

 

То няма много какво да се даде като съвет. Подавай директно за двамата, няма смисъл от 2 отделни клейма. Ако имаш касови бележки за храна/напитки директно пусни и тях.

 

А ако получиш отказ (включително мълчалив) това въобще не пречи да опиташ и през посредник.

 

Пожелавам успех 🙂

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.