Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано:

На първо време запази бордните карти. Казвам го, защото след полет се случва да "изчезнат" от приложението.

Не пречи, че ще действаш първо сама. Посредника ще ти поиска кореспонденцията с АК.

Хубаво е да се спомене в клейма, че пращаш копие на ГВА, това ги раздвижва по-бързо.

Ето мейла на нашето ГВА:

caa@caa.bg

 

 

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

Според мен отделни жалби е по-добре.

Преди време аз и моя колежка бяхме пуснали отделно за един и същи полет.

На мен ми признаха, на нея не.

Аз й дадох номера на моята одобрена  жалба  и тя писа нов мейл с приложен номер на моята жалба и веднага одобриха и нейната.

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Публикувано:
Преди 1 час, Яничка каза:

Ще подавам клейм за компенсация към Уиз за над 7 часа закъснение. В резервацията сме двама пътници - за двамата заедно ли пускам или за всеки по отделно? Всякакви съвети са полезни, включително от магеланския талисман @Георги Матеев 🙂 @Branko, благодаря за среднощното включване със съпорт 🙂

И нещо важно - ако получа откази от Уиз, мога да се обърна към посредник, независимо че първо съм действала сама, нали? 

 

Щом пътниците са на една обща резервация по-добре подайте един общ за двамата. Ако ви откажат няма проблем да се свържете и с посредник за съдействие. Ние сме на линия :)

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Публикувано:
Преди 1 час, Alexander каза:

Близък приятел вчера трябваше да лети Стокхолм-Атина-София-Варна на един билет с гърците и накрая с бгер, имаше нощувка в София, предполагам, че билета е бил по-скъп отколкото междуконтиненталните.

 

Още в Атина са изпуснали връзката, престоя е бил само 1 час, а от Стокхолм са кацнали с 30мин закъснение.

В момента са в Атина и имат нови билети Атина-Виена-Варна, трябва да излитат сега за Виена.

 

В крайна сметка ще стигнат във Варна 6-7 часа по-късно.

Питах вече някои магеланци дали вече са започнали да плащат и ще му кажа да пробва.

В случая минимално закъснение е обърнало каруцата и не знам как биха се отървали да не платят.

 

Дали имат или не право на обезщетение зависи от това каква е причината за закъснението, дори и да е минимално. Дано проблема да е у превозвача и приятелите ви да могат да си получат компенсациите 🙂

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 10 часа, Георги Матеев каза:

То няма много какво да се даде като съвет. Подавай директно за двамата, няма смисъл от 2 отделни клейма. Ако имаш касови бележки за храна/напитки директно пусни и тях.

 

А ако получиш отказ (включително мълчалив) това въобще не пречи да опиташ и през посредник.

 

Пожелавам успех 🙂

Преди това нека пробвай и с ГВА, няма нужда веднага да се отказва ит едни 30%... 🙂

  • Харесвам 2
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Горещо препоръчвам на всеки да пише първо на caa@caa.bg - ог Главната Дирекция имат имейлите на авиокомпаниите, които не отговарят и така успях най-накрая да се свържа с една малка българска скам компания VoyageAir.

Без да предупредят никого си спряха полетите от 1ви Август и като отидеш на летището няма такъв полет в разписанието, не отговарят на телефона, който са дали, но след подаване на жалбата, веднага написаха имейл и им излязоха още няколко имейла и телефони за контакт.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

Положително и светкавично развитие по моя случай със закъснението на Уиз от над 7 часа. Днес получих потвърждение, че ще платят обезщетение на мен и другия пътник в резервацията. Всичко се разви за по-малко от 2 седмици и половина, като най-много помогна това, че в мейла към Уиз с искане за обезщетение бих писала, че копие от този клейм пращам на ГВА и в последствие от ГВА ме копирава в мейл към Уиз с искане да предоставят реалната причина за голямото закъснение. Специални благодарности на @iMari за ценния съвет!

По повод на самото изплащане, някой от получавалите обезщетение до сега би ли споделил - предполагам, че в евро го превеждат? Revolut-ска сметка става ли?

  • Харесвам 9
  • Браво 5
Публикувано:
преди 8 минути , Яничка каза:

Положително и светкавично развитие по моя случай със закъснението на Уиз от над 7 часа. Днес получих потвърждение, че ще платят обезщетение на мен и другия пътник в резервацията. Всичко се разви за по-малко от 2 седмици и половина, като най-много помогна това, че в мейла към Уиз с искане за обезщетение бих писала, че копие от този клейм пращам на ГВА и в последствие от ГВА ме копирава в мейл към Уиз с искане да предоставят реалната причина за голямото закъснение. Специални благодарности на @iMari за ценния съвет!

А за къде беше това голямо закъснение?

Публикувано:
преди 5 минути , AlexandraKo каза:

А за къде беше това голямо закъснение?

Прибрахме се преди три седмици от Крит в понеделник сутринта вместо в неделя вечер по нормално време. Ама за разлика от Яничка ние още се туткаме с исковете 😄

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 42 минути , Яничка каза:

Положително и светкавично развитие по моя случай със закъснението на Уиз от над 7 часа. Днес получих потвърждение, че ще платят обезщетение на мен и другия пътник в резервацията. Всичко се разви за по-малко от 2 седмици и половина, като най-много помогна това, че в мейла към Уиз с искане за обезщетение бих писала, че копие от този клейм пращам на ГВА и в последствие от ГВА ме копирава в мейл към Уиз с искане да предоставят реалната причина за голямото закъснение. Специални благодарности на @iMari за ценния съвет!

По повод на самото изплащане, някой от получавалите обезщетение до сега би ли споделил - предполагам, че в евро го превеждат? Revolut-ска сметка става ли?

Уиз еър казват, че по технически причини не могат да плащат по Револют, но можете да опитате :)

Ще се радваме да споделите, ако има по-различен резултат.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

Здравейте!

 

Пиша за наш проблем, който очевидно са го имали и много други, с оглед случващото се в света през последните 18 месеца.

В началото на януари 2020г. си запазихме полет до Южна Америка за пет човека или общо пет билета. На отиване трябваше да летим от София до Лондон и от там до Рио с Norwegian Air - https://www.norwegian.com/uk/.

 

Очаквано няколко месеца по-късно полетът бе канселиран и парите ни бяха превърнати в cashpoint, което за нас бе ок. Само че големият проблем се появи тази година, когато ни информираха, че са преустановили полети до Южна Америка и ще може д апозлваме т.нар. cashpoint, но за други дестинации.

 

Нещо, което нас изобщо не ни устройвва, съответно си поискахме възстановяване на сумите, но ни бе обяснено, че cashpoint не може да бъде превърнато в пари и те да ни бъдат върнати. 

 

Интересува ме в случая какви с ашансовете ни да си възстановим парите, защото нямаме кой знае какъв интерес да пътуваме в Европа, отдавна имаме интерес към по-отдалечени дестинации, а компанията в крайна сметка едностранно промени правилата и за да пътуваме до Южна Америка по план, това означава да платим билета за отиване два пъти /за връщането от Аржентина засега нямаме проблем с компанията/.

Публикувано:
преди 49 минути , Toyotomi Hideyoshi каза:

Здравейте!

 

Пиша за наш проблем, който очевидно са го имали и много други, с оглед случващото се в света през последните 18 месеца.

В началото на януари 2020г. си запазихме полет до Южна Америка за пет човека или общо пет билета. На отиване трябваше да летим от София до Лондон и от там до Рио с Norwegian Air - https://www.norwegian.com/uk/.

 

Очаквано няколко месеца по-късно полетът бе канселиран и парите ни бяха превърнати в cashpoint, което за нас бе ок. Само че големият проблем се появи тази година, когато ни информираха, че са преустановили полети до Южна Америка и ще може д апозлваме т.нар. cashpoint, но за други дестинации.

 

Нещо, което нас изобщо не ни устройвва, съответно си поискахме възстановяване на сумите, но ни бе обяснено, че cashpoint не може да бъде превърнато в пари и те да ни бъдат върнати. 

 

Интересува ме в случая какви с ашансовете ни да си възстановим парите, защото нямаме кой знае какъв интерес да пътуваме в Европа, отдавна имаме интерес към по-отдалечени дестинации, а компанията в крайна сметка едностранно промени правилата и за да пътуваме до Южна Америка по план, това означава да платим билета за отиване два пъти /за връщането от Аржентина засега нямаме проблем с компанията/.

Евентуално може да пробвате да оспорите транзакцията с банката, с чията карта сте платили билетите, но е минало много време, почти 2 години, както разбирам, от закупуването на билетите и вероятността не е много голяма.

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 37 минути , Яничка каза:

Евентуално може да пробвате да оспорите транзакцията с банката, с чията карта сте платили билетите, но е минало много време, почти 2 години, както разбирам, от закупуването на билетите и вероятността не е много голяма.

По-скоро не съм наясно дали могат по такъв начин да променят дестинацията без наше съгласие. Идеята ни е да ходим в Бразилия, Аржентина, а те ни казват, че cashpoint-а важи единствено за Европа, защото са спрели полетите извън нея.

Публикувано:

Разбира се , че може щом не летят повече по тези дестинации. 
Единственото решение е , да направите чарджбек , ако сте платили с кредитна карта и не са минали повече от 365дни от дата на първият полет от билета .

  • Харесвам 2
Публикувано:

Срокът  за chargeback с Mastercard в размките на ЕС е 560 дни (скоро го установих при опит с Револют), дори и за дебитни карти.

При мен обаче проблемът беше, че бяха минали 570 дни и си останах с ваучери (от друга авиокомпания)

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 17 часа, Toyotomi Hideyoshi каза:

Здравейте!

 

Пиша за наш проблем, който очевидно са го имали и много други, с оглед случващото се в света през последните 18 месеца.

В началото на януари 2020г. си запазихме полет до Южна Америка за пет човека или общо пет билета. На отиване трябваше да летим от София до Лондон и от там до Рио с Norwegian Air - https://www.norwegian.com/uk/.

 

Очаквано няколко месеца по-късно полетът бе канселиран и парите ни бяха превърнати в cashpoint, което за нас бе ок. Само че големият проблем се появи тази година, когато ни информираха, че са преустановили полети до Южна Америка и ще може д апозлваме т.нар. cashpoint, но за други дестинации.

 

Нещо, което нас изобщо не ни устройвва, съответно си поискахме възстановяване на сумите, но ни бе обяснено, че cashpoint не може да бъде превърнато в пари и те да ни бъдат върнати. 

 

Интересува ме в случая какви с ашансовете ни да си възстановим парите, защото нямаме кой знае какъв интерес да пътуваме в Европа, отдавна имаме интерес към по-отдалечени дестинации, а компанията в крайна сметка едностранно промени правилата и за да пътуваме до Южна Америка по план, това означава да платим билета за отиване два пъти /за връщането от Аржентина засега нямаме проблем с компанията/.

Здравейте. При отмяната на полета дадоха ли ви някаква алтернатива или директно обърнаха парите ви в cashpoint? Не би трябвало да ви отказват връщане на сумата за билетите. 

Публикувано:

@Аероиск, какви за задълженията ни за да претендираме за компенсация?

Трябва ли да сме били на летището или стига да сме се чекирали?

Регулацията говори за:

image.png.9305bd398666db149e95e573d934d1f3.png

Kоето значи, че да си купя билет и да се чекирам е повече от достатъчно.

Ако закъснението е голямо, мога ли да се откажа от полета?

Може просто закъснението да е такова, че да ми се провалят плановете.

Не можах да видя други специални изискванията към пътника в регулацията.

Благодаря за разяснението!

Публикувано:
На 30.08.2021 г. в 12:02, Аероиск каза:

Здравейте. При отмяната на полета дадоха ли ви някаква алтернатива или директно обърнаха парите ви в cashpoint? Не би трябвало да ви отказват връщане на сумата за билетите. 

Здравейте!

 

Извинявам се за по-късния отговор, но исках да сме на 100% сигурни. Не са ни обърнали директно парите в cashpoints. Те анулираха полета и ни предоставиха 2 възможности: едната cashpoints, а другата да презапишем полета за друга дата. Тъй като не искахме да летим в разгара на Ковид и да правим планове за друга дата, избрахме cashpoints, които бяха в размер на 120 % от платените от нас средства! Решихме тези точки да използваме до същата дестинация за след 1 година.

Публикувано: (редактирано)

Една лека история за закъснения и компенсации.

2014г летим с КЛМ Амстердам - Делхи. Излитаме и след 3 ч пилота казва: 'сори пичове самолета се счупи'. Можем и да продължим, ама в Делхи не могат да го оправят, та ще се връщаме. Почна да изхвърля гориво, кеф.

Кацаме обратно на Скипхол. В една зала има 2 гейта, на единия кацнахме на другия ни чака другия самолет (същия 747). От КЛМ ни раздадоха по едно тесте ваучери - 20 евро за храна/питие на летището, 100 евро за тях за следващи полети и 30 евро за пазаруване в самолета.

Преместиха ни багажа и ние послени минаваме и гледаме индийците заебали ваучерите на пейките. Та се сдобихме с 6х30 евро за самолета и 2Х100 за полети. Колко карамелени вафли на борда са това, заеви, за малко да хвана захарна.

 

Прибираме се и им пиша на КЛМ - дайте сега 2х600 евро. Те: не, не става. чао. Ама от нас да мине ето 2х150 вауери за полети. И ни отсвириха.

Викам си ок. Купихме си билети за всички ваучери и пак им пиша да дават 2х600. Те пак: нали ви казахме, ХХХ.

Аз ОК. Звъня на холанското ГВА и обяснавам кой полет и тн. Те казаха да им пусна едно писмо по пощата (от ЮК). Пращам и след точно 1 седмица получих писмо с копие до тях да плащат. 30 дни нищо. Пак им пиша мейл и пак: казахме ви НЕ и ХХХ.

Само им написах реф номера от ГВА и дали няма да спазят разпоредбата.

След 3 часа ми пише някакъв шеф от КЛМ: ама сори, ама колегата объркал, ама дайте сметка. Дава ЮК сметка и му казвам: вие плащате за трансфера+искам да получа не по-малко от £1000 (1200 ев). Получих £1002. 🙂

Следващия мейл до него беше, че всичко е ОК, ама ако може да ми даде мейлите на останалите пътници, че имам нещо да им казвам.

Не ми отговори.

И така КЛМ от гяволък платиха предоволно. Отне 3 месеца.

 

Редактирано от chandni
Моля спазвайте добрия тон
  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Браво 5
  • Смея се 1
Публикувано:
На 31.08.2021 г. в 17:04, jorocontrola каза:

@Аероиск, какви за задълженията ни за да претендираме за компенсация?

Трябва ли да сме били на летището или стига да сме се чекирали?

Регулацията говори за:

image.png.9305bd398666db149e95e573d934d1f3.png

Kоето значи, че да си купя билет и да се чекирам е повече от достатъчно.

Ако закъснението е голямо, мога ли да се откажа от полета?

Може просто закъснението да е такова, че да ми се провалят плановете.

Не можах да видя други специални изискванията към пътника в регулацията.

Благодаря за разяснението!

Здравейте. Извинявам се за забавянето.

Ако полетът е закъснял (не отменен) и не пътувате с него, губите право на обезщетение, защото се счита, че сте "no show".

При закъснение повече от 5 часа можете да се откажте да пътувате. При това положение имате право да ви възстановят стойността на билета. Нямате право на обезщетение, защото се приема, че с отказа си да пътувате се отказвате от договора си за превоз.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Публикувано:
На 31.08.2021 г. в 19:21, Toyotomi Hideyoshi каза:

Здравейте!

 

Извинявам се за по-късния отговор, но исках да сме на 100% сигурни. Не са ни обърнали директно парите в cashpoints. Те анулираха полета и ни предоставиха 2 възможности: едната cashpoints, а другата да презапишем полета за друга дата. Тъй като не искахме да летим в разгара на Ковид и да правим планове за друга дата, избрахме cashpoints, които бяха в размер на 120 % от платените от нас средства! Решихме тези точки да използваме до същата дестинация за след 1 година.

По препоръка на ЕК ваучерите трябва да бъдат с минимален срок на валидност 12 месеца. В срок от 14 дни след изтичне на ваучера авиокомпанията трябва да възстанови стойността на билетите. Ако срокът на валидност на ваучера е повече от 12 месеца, тогава пътниците могат да поискат възстановяване в пари не по-късно от 12 месеца след издаването на ваучера.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 8 минути , Аероиск каза:

Ако полетът е закъснял (не отменен) и не пътувате с него, губите право на обезщетение, защото се счита, че сте "no show".

При закъснение повече от 5 часа можете да се откажте да пътувате. При това положение имате право да ви възстановят стойността на билета. Нямате право на обезщетение, защото се приема, че с отказа си да пътувате се отказвате от договора си за превоз.

Хм, това рязко преобръща някои мои представи.

 

През 2019 имах закъснял с над 6 часа полет с Раянеър, от който се отказах и не ползвах, и въпреки това авиокомпанията ми изплати €250 компенсация + стойността на билета. Да считам ли, че това е било грешка на някой техен служител?

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
В момента, Георги Матеев каза:

Хм, това рязко преобръща някои мои представи.

 

През 2019 имах закъснял с над 6 часа полет с Раянеър, от който се отказах и не ползвах, и въпреки това авиокомпанията ми изплати €250 компенсация + стойността на билета. Да считам ли, че това е било грешка на някой техен служител?

Най-вероятно е така. Късмет 🙂 

Това, което сме написали е указание от ГВА по изрично тяхно запитване до ЕК.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 14 минути , Аероиск каза:

Ако полетът е закъснял (не отменен) и не пътувате с него, губите право на обезщетение, защото се счита, че сте "no show".

При закъснение повече от 5 часа можете да се откажте да пътувате. При това положение имате право да ви възстановят стойността на билета. Нямате право на обезщетение, защото се приема, че с отказа си да пътувате се отказвате от договора си за превоз.

Благодаря за разяснението!

Това описано ли в директивата (аз поне не го намерих)?

Или е по-скоро резултат от решението на практически казуси?

 

Корекция: Писали сме заедно. Ясно 🙂

 

 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.