Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Публикувано:

По моя казус с Еър Балтик от лятото, при който първия полет София-Рига закъсня с 4.59ч спрямо първоначалния график, което водеше до изпускане на връзката Рига-Осло същия ден, и щях да пристигна на следващия,което пък не ме устройваше и си купих от летището директен София Осло на Норвегиан, първоначално Еър Балтик ми отказаха компенсация заради no show, изпратих на Аероиск и те също ми казаха, че след като са прегледали всички документи нямам право на компенсация и затварят кейса. Аз им благодарих и се върнах обратно самостоятелно при Еър Балтик и им писах, че няма да претендирам за обещетението, но искам пълен рефънд на билетите и багажа. След два-три нови отказа от тяхна страна, които не приех и продължихме кореспонденцията, накрая се съгласиха и ми преведоха сумата за билетите и багажа, която на мен ми покри разходите за новите билети, които бях купила и ме устройваше. Не беше максималното и може би можеше и повече да постигна, но бях решила да не съм максималистка и да си покрия допълнителните разходи основно. За мен беше важно и да не си променям първоначалния план и да кацна в Осло същата вечер, а не на другия ден.  Иначе си виждам грешките сега и отначало подходих доста небрежно и погрешно. Случаят беше спорен заради една минута разлика до 5 часа, които щяха да ми дадат право и на възстановяне на сумата на билетите и на компенсация, даже и да бях се отказала от полета, което направих.

  • Харесвам 8
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Здравейте,

Полета ни от Истанбул до Махе закъсня с повече от 4ч (обяснението беше технически причини). Мога ли да предевя иск по регламент 261, в предвид че началната ни точка на пътуването е София и двата полета са на един билет закупен от турките авиолинии?

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Някой има ли опит с иск за компенсация при забавен над 3ч полет от Turkish airlines? Интересува ме каква е процедурата.

Публикувано:
преди 3 минути , penkoyordanov каза:

Някой има ли опит с иск за компенсация при забавен над 3ч полет от Turkish airlines? Интересува ме каква е процедурата.

Да. Предполагам, че става въпрос относно предното мнение и полетът е с начална точка София. В такъв случай им пишете през feedback формата от тук https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback и се позовете на регламент EC261/2004. Може да им обясните, че тъй като първият полет е с начална точка летище от ЕС, те са длъжни да се съобразят с него. Директно им цитирайте сумата, за която претендирате (според разстоянието, на което сте летели). 

Feedback формата им е доста дървена, особено, когато трябва да отговаряте на тяхно съобщение. Пишете им по отделно за всеки пътник в резервацията.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Пуснах иск към Луфтханза за канселиран втори полет минути преди бординг.

Получих  мейл с номер и изненада, след няколко часа дойде мейл от Lufthansa team- (нормално се подписва в края  някой истински човек), който си беше чист образец, празни приказки и накрая да не търся обезщетение-в случая 400€.

 

Понеже се бях подготвил има върнах мейл със снимка на излитащите полети в този час от Мюнхен, като нямаше закъснения или други анулирани полети, освен въпросния.

 

Както и втора интересна снимка, показваща, как самолета има два анулирани полета и след това над 48часа няма други  полети. Явно е имало ремонти.

 

IMG_8581.png.3e62ed23e0e31ddfb536c2c8a81b37c9.png

 

По друг случай колега се бори месеци, дадоха на двама от трима със зор, след това и на третия. Обаче вместо 250+10€ преведоха само 10. Пише им, те казват преведохме 260€ и май ще ги дава на фирма, че все едно си пише с чат робот.
Навсякъде е чудо, за каквото и да става дума, все по-зле става.

да не говорим  колко са смешко тези 250€ обезщетение масовите в Европа само един хотел и ядене ги изяждат веднага вече. 

 

  • Харесвам 4
  • Шок 2
Публикувано:
преди 23 минути , Alexander каза:

Пуснах иск към Луфтханза за канселиран втори полет минути преди бординг.

Получих  мейл с номер и изненада, след няколко часа дойде мейл от Lufthansa team- (нормално се подписва в края  някой истински човек), който си беше чист образец, празни приказки и накрая да не търся обезщетение-в случая 400€.

 

Понеже се бях подготвил има върнах мейл със снимка на излитащите полети в този час от Мюнхен, като нямаше закъснения или други анулирани полети, освен въпросния.

 

Както и втора интересна снимка, показваща, как самолета има два анулирани полета и след това над 48часа няма други  полети. Явно е имало ремонти.

 

IMG_8581.png.3e62ed23e0e31ddfb536c2c8a81b37c9.png

 

По друг случай колега се бори месеци, дадоха на двама от трима със зор, след това и на третия. Обаче вместо 250+10€ преведоха само 10. Пише им, те казват преведохме 260€ и май ще ги дава на фирма, че все едно си пише с чат робот.
Навсякъде е чудо, за каквото и да става дума, все по-зле става.

да не говорим  колко са смешко тези 250€ обезщетение масовите в Европа само един хотел и ядене ги изяждат веднага вече. 

 

Хотелът и яденето са си отделно по принцип.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 2 часа, Alexander каза:

да не говорим  колко са смешко тези 250€ обезщетение масовите в Европа само един хотел и ядене ги изяждат веднага вече. 

Тия обезщетения не са ги променяли от години, а инфлацията расте.

Преди хотелче в голям град в Европа беше около 50 евро, сега по 100 труно се намира.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 2 часа, ivailo_radev каза:

Хотелът и яденето са си отделно по принцип.

В случая не, защото хотела е взет на крайната дестинация, понеже е стигната вместо в 12 на обяд в 23 часа. 
имаше след това автобус-влак 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 26 минути , boogy83 каза:

Тия обезщетения не са ги променяли от години, а инфлацията расте.

Преди хотелче в голям град в Европа беше около 50 евро, сега по 100 труно се намира.

От една страна е така, но спрямо цената на самолетните билети обезщетенията продължават да са доста сериозна тежест за авиокомпаниите. Ако има увеличение на обезщетенията, ще трябва да има и увеличение на цените на самолетните билети за да се върже сметката.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 4 часа, yordanov каза:

Да. Предполагам, че става въпрос относно предното мнение и полетът е с начална точка София. В такъв случай им пишете през feedback формата от тук https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback и се позовете на регламент EC261/2004. Може да им обясните, че тъй като първият полет е с начална точка летище от ЕС, те са длъжни да се съобразят с него. Директно им цитирайте сумата, за която претендирате (според разстоянието, на което сте летели). 

Feedback формата им е доста дървена, особено, когато трябва да отговаряте на тяхно съобщение. Пишете им по отделно за всеки пътник в резервацията.

Благодаря!

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, boogy83 каза:

Тия обезщетения не са ги променяли от години, а инфлацията расте.

Преди хотелче в голям град в Европа беше около 50 евро, сега по 100 труно се намира.

Въпросът е, че разходите за хотел се покриват отделно от дължимото обезщетение и в този смисъл нямат пряко отношение към неговия размер...

Преди 1 час, Alexander каза:

В случая не, защото хотела е взет на крайната дестинация, понеже е стигната вместо в 12 на обяд в 23 часа. 
имаше след това автобус-влак 

Е, това вече се нарича "къса клечка" и няма отношение към дължимото обезщетение от авиокомпанията, при положение, че последната отсечка/придвижване до крайната дестинация на пътуването не се изпълнява от тях...

Публикувано:

Ако не друго Луфти отговарят бързо!

Днес дойде мейл от господин Khoto, от Лесото-ЮАР, нарочно проверих името от къде идва.

явно единствената цел е да отколняват искове и да си измислят каквото има падне буквално.. много тъжна история.

 

Сега вече не е трафик в Мюнхен проблема, а лошо време в Билбао!

Бре, ама то се вижда много лесно какво е било преди няма и седмица   и дали е имало проблеми с полетите..


Времето е било повече от перфектно, без вятър и без дъжд. 

Изкарах 5-6 полета около времето в което трябваше да кацне отмения  ми полет и всичко са без абсолютно никакво закъснения.

Пратих всички снимки  им се присмях на фалшивите опити за оправдания.


Май ще се дават на фирма този път..

уникални боклуци 

Обаче в стачките са отличници, другите могат само да се учат от тях!

  • Харесвам 8
Публикувано:
На 14.01.2025 г. в 13:05, penkoyordanov каза:

Благодаря!

Май ще трябва да минавам през фирма посредник за обезщетение ...

 

image.png.5d55e58eee47d9f892c084f978095851.png

Публикувано:
преди 17 минути , penkoyordanov каза:

Май ще трябва да минавам през фирма посредник за обезщетение ...

 

image.png.5d55e58eee47d9f892c084f978095851.png

Винаги първо предлагат мили. Пиши им, че настояваш да ти изплатят дължимата сума според регламент EC261/200. Не си съгласен с милите и искаш кеш. 

  • Харесвам 7
Публикувано:

Здравейте! 

Някой ползвал ли е немски посредник за анулиран полет от Германия към София. Да ме насочи. Исках сама да се справя с Уиз, но не стана.

 

 

Публикувано:
На 24.01.2025 г. в 18:09, Ardent каза:

Защо ти е точно немски? Не върши ли всеки посредник същата работа?

Аероиск вземат 24%, останалите Немски и всякакви по 35%, досега недоволни от нашенците не съм чувал да има.

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 24.01.2025 г. в 17:09, Ardent каза:

Защо ти е точно немски? Не върши ли всеки посредник същата работа?

Аероиск ми отказаха, защото за България билета е изтекъл 2 години от анулацията. А полета излита от Германия, където е 3 години. 

Публикувано:

Здравейте,

Получих отговор на жалбата си:

  1. Instead of the Miles we have specified in our previous reply, we can credit 42.000 Miles to your Miles&Smiles membership account.
  2. We can credit 18.000 Status Miles to your Miles&Smiles membership account.
  3. If you prefer, we can issue a traveler’s cheque that is worth 720.00 Euros that you can use to pay for ticket purchases on Turkish Airlines flights.
  4. As an alternative to all these offers, we can issue a refund cheque that is worth 600.00 Euros that you can get in cash.

Някой възползвал ли се е от "traveler’s cheque"? Ако да, въпроса ми е този чек поименен ли е (може ли да се ползва от друг човек) и може ли да се купи билет през сайта на ТА или само по телефон/ офис?

Публикувано:
1 hour ago, penkoyordanov said:

Здравейте,

Получих отговор на жалбата си:

  1. Instead of the Miles we have specified in our previous reply, we can credit 42.000 Miles to your Miles&Smiles membership account.
  2. We can credit 18.000 Status Miles to your Miles&Smiles membership account.
  3. If you prefer, we can issue a traveler’s cheque that is worth 720.00 Euros that you can use to pay for ticket purchases on Turkish Airlines flights.
  4. As an alternative to all these offers, we can issue a refund cheque that is worth 600.00 Euros that you can get in cash.

Някой възползвал ли се е от "traveler’s cheque"? Ако да, въпроса ми е този чек поименен ли е (може ли да се ползва от друг човек) и може ли да се купи билет през сайта на ТА или само по телефон/ офис?

Не може онлайн.Само в офис или по телефон срещу съответната такса за резервация.Мисля беше 20€ , но предполагам  може да я провериш на сайта на Търкиш.

Публикувано:
преди 31 минути , stanimir каза:

Не може онлайн.Само в офис или по телефон срещу съответната такса за резервация.Мисля беше 20€ , но предполагам  може да я провериш на сайта на Търкиш.

Успях да се свържа с варненския офис откъдето ми обясниха, че чековете са поименни и могат да се ползват при закупуване онлайн.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.