Прескочи до съдържание

Дебитна карта Revolut


Георги Матеев

Препоръчани мнения

Платих в сайта на Раян билет с революта на цена 9.99€.

От революта ми го хванаха 10.62€,като го минаха 9.39£

А в акаунта съм си задал да ми е евро

Някой има ли идея защо така се получава? 

Редактирано от Branko
Връзка към коментар
преди 11 часа, edbloom каза:

За утрешното събитие на Revolut , колко хора мислят да идат в крайна сметка ? 🙂

Аз ще ходя със сигурност.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Branko каза:

Платих в сайта на Раян билет с революта на цена 9.99€.

От революта ми го хванаха 10.62€,като го минаха 9.39£

А в акаунта съм си задал да ми е евро

Някой има ли идея защо така се получава? 

Тъй като картата е английска, явно Ryan я разпознават като такава и те charge-ват в паунди по някакъв техен дървен курс, след което Revolut превалутира от паунди в €. Случвало ми се е в AirBNB да ми трансформира дължимата сума автоматично в паунди при плащане с Revolut-a.

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Branko каза:

 

А в акаунта съм си задал да ми е евро

Някой има ли идея защо така се получава? 

Наскоро имах 2 казуса по същата причина. Първо в Братислава в един хостел плащах 2 пъти и уж на безконтактно устройство и не видях какво ми маркират. После ми дадоха касови бележки с цените в евро. Понеже беше късно вечерта само хвърлихме раниците и излязохме да търсим ядене. И на сутринта видях app-a , че са ме чарджнали в паунди и сумите бяха по-високи.  Реших да не се разправям с рецепциониста защото той не е виновен. След това

няколко седмици по-късно теглих 80 евро в Барселона от банкомат и на бележката ми изписа 80 евро, запазих я, а ме чарджнаха пак в паунди близо 9 евро повече. И вече се свързах с тях, писах на съпорта, че вече 2 пъти в Словакия и Испания ме чарджват в паунди, след като картата е в евро - пратих им бележките и ми дадоха линк през, който да вляза и да ги прикача отново и опиша проблема. Около 3 седмици след това - точно вчера получих разликите. Та това е, имаше проблем, но съм доволен от съпорта и реакцията им.

 

P.S. и аз мисля да мина довечера на събитието 🙂

Capture+_2018-10-25-13-41-54-1.png

Редактирано от edbloom
  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 1 час, edbloom каза:

И вече се свързах с тях, писах на съпорта, че вече 2 пъти в Словакия и Испания ме чарджват в паунди, след като картата е в евро - пратих им бележките и ми дадоха линк през, който да вляза и да ги прикача отново и опиша проблема. Около 3 седмици след това - точно вчера получих разликите. Та това е, имаше проблем, но съм доволен от съпорта и реакцията им. 🙂

Capture+_2018-10-25-13-41-54-1.png

А обясниха ли какъв е проблемът и дали е отстранен генерално? 

Връзка към коментар

същото беше и при нас като теглихме форинти от революта, обмени паунди, въпреки че акаунтът ми е в евро

 

но това за паундите го видях само като нотификация при транзакцията, а после в приложението беше в евро изчислено

Редактирано от antea
Връзка към коментар

Сблъскали сте се с Dynamic Currency Conversion - подла практика на определени банки да изкарат повече пари от разплащанията.

Ако е на пос терминал - терминалът трябва да попита в каква валута да бъде разплащането - оригиналната или предложената, спрямо произхода на картата.

Някои търговци отговарят на въпроса вместо вас, като получават процент от курсовата разлика. При безконтактни плащания понякога и въпрос няма, с цел "улеснение на плащането".

На бележката трябва да е отбелязано каква валута е избрана и какъв е курсът.

 

При теглене от банкомат задължително трябва да има въпрос на екрана в каква валута да бъде таксувана картата.

 

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 7 минути , macf1an каза:

Сблъскали сте се с Dynamic Currency Conversion - подла практика на определени банки да изкарат повече пари от разплащанията.

Ако е на пос терминал - терминалът трябва да попита в каква валута да бъде разплащането - оригиналната или предложената, спрямо произхода на картата.

Някои търговци отговарят на въпроса вместо вас, като получават процент от курсовата разлика. При безконтактни плащания понякога и въпрос няма, с цел "улеснение на плащането".

На бележката трябва да е отбелязано каква валута е избрана и какъв е курсът.

 

При теглене от банкомат задължително трябва да има въпрос на екрана в каква валута да бъде таксувана картата.

 

 

При мен се получи при плащане в сайта на раян. Цената беше в евро и никъде не се показа, че ще се сменя или конвертира през паунди

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Branko каза:

При мен се получи при плащане в сайта на раян. Цената беше в евро и никъде не се показа, че ще се сменя или конвертира през паунди

Това вече звучи като бъг. Ако търговецът е визуализирал финално плащане в евро, с което ти си се съгласил, няма никаква логика да те чарджват в различна валута. Питай съпорта защо се получава така?

 

В имейл разписката от Раян плащането в каква валута го пише - евро или паунди?

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От съпорта ми обясниха точно 1 към 1 както го е написал @macf1an и казаха просто когато плащам на POS да казвам, че искам в евро. Но защо на банкомат в Барселона ми взе повече пак с паунди вместо 80 евро,(и излезе близо 9 евро тегленето) колкото натиснах, че искам и колкото ми излезе като бележка от банкомата, нямам идея. Ако нямах бележките нямаше да ми уважават искането, дори ми го казаха, така че пазете си бележките.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 42 минути , macf1an каза:

Някои търговци отговарят на въпроса вместо вас, като получават процент от курсовата разлика. При безконтактни плащания понякога и въпрос няма, с цел "улеснение на плащането". 

Точно по тая причина избягвам безконтактни плащания в чужбина. При плащане с чип все пак, докато се въвежда кода, по-лесно може да се забележи дали са обърнали сумата в друга валута. Имах няколко такива случая с Revolut в Чехия миналия месец, при които самият служител, на въпроса за избор на валута на плащане на POS устройството, беше избрал GBP (при налични опции за GBP и CZK)  без да ме пита.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, macf1an каза:

 

При теглене от банкомат задължително трябва да има въпрос на екрана в каква валута да бъде таксувана картата.

 

 

 

Точно така беше при банкоматите в Швейцария.  Изписваше,  че картата е  английска и даваше избор между валутите,  досега не бях забелязвал подобна практика. 

Благодаря за разясненията! 

 

Между другото швейцарските железници не приемат Revolut (нито Visa, нито Mastercard варианта)  както и Diners,  или поне моите не минават. 

 

 

Връзка към коментар

За да сме изцяло изчерпателни, официалните правила на Мастъркард изискват при безконтактно плащане без въвеждане на пин да няма DCC:

 

https://www.mastercard.com/elearning/dcc/docs/DCC Guide 20.02.17 EN.pdf

 

image.png.b0cc0fb4db53d64be5e5962dcbf7d737.png

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 18 минути , stanimir каза:

 

Точно така беше при банкоматите в Швейцария.  Изписваше,  че картата е  английска и даваше избор между валутите,  досега не бях забелязвал подобна практика. 

Благодаря за разясненията! 

 

Между другото швейцарските железници не приемат Revolut (нито Visa, нито Mastercard варианта)  както и Diners,  или поне моите не минават. 

 

 

Няколко пъти съм плащал билети за валкове с Дайнърс, включително на автоматите им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

DCC е ясно, но това по никакъв начин не обяснява как @Branko е видял крайна цена в евро в сайта на Ryanair, а после е таксуван в паунди.

 

Интересно ми е от Ryanair или от Revolut идва проблема, тъй като това е доста странна ситуация.

 

Ако в имейла от Раян плащането е изписано в евро - значи драмата е в Revolut и ще трябва допълнително проучване.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Офтопик :

Явно проблемът е в моята,  на няколко пъти получих отказ (онлайн в sbb) ,  минават ми само нормалните Visa и Mastercard. 

Редактирано от stanimir
Връзка към коментар

В агода и ммт като плащам с револют ми предлага по дефоул да плащам с паунди и всеки път си избирам друга валута, вкл. за няколко плащания едно след друго пак стандартно ми задава паунди. На някои места даже има допълнително предупреждение "картата ти е английска, сигурен ли си, че искаш да платиш в друга валута?"

Редактирано от T.E.Lawrence
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Георги Матеев каза:

Това вече звучи като бъг. Ако търговецът е визуализирал финално плащане в евро, с което ти си се съгласил, няма никаква логика да те чарджват в различна валута. Питай съпорта защо се получава така?

 

В имейл разписката от Раян плащането в каква валута го пише - евро или паунди?

Ето това ми е в мейла

IMG_20181025_182856.jpg

Ето и в революта

Screenshot_2018-10-25-18-30-06-954_com.android.printspooler.png

Редактирано от Branko
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Branko каза:

Ето това ми е в мейла

IMG_20181025_182856.jpg

Ето и в революта

Screenshot_2018-10-25-18-30-06-954_com.android.printspooler.png

Раян са те извъртяли, няма общо с Револют.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.