Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Публикувано:

Понеже видях,че нямаме тема за нито една от африканските авиолинии, т.ч и Етиопските, реших да пусна една тема. Етиопските авиолинии според данни са една от най-печелившите авиолинии в Африка.Обслужват редица "забутани" дестинации в Африка , но и доста в световен мащаб. От тази година стартират полети до Чънду(Китай), Конакри(Гвинея), Джакарта, Осло и Сингапур. Някой може ли да ми сподели мнения за авиокомпанията, защото ми стана доста интересно - африканска авиокомпания с много дестинации и самолети. Също така, ако някой е пътувал с друга авиокомпания от Африка също би ми било интересно да чуя отзиви. :)

Публикувано:

Обикновено африканските авиокомпании са синоним на лошо управлявани, със супер стари самолети, с пренебрегвани норми за безопасност и в определени случаи и риск за живота. 

 

Етиопците са пълно отрицатение на това и са общо взето еталон за всяка една авиокомпания по света, включително прехвалените стари европейски и американски авиокомпании, които минават в червено в момента, в който някой профсъюз им хлъцне или горивото скочи. Ethiopian са просто пример, че когато даден бизнес се управлява правилно и разумно, резултатите са налице. Много ми е мерак да летя с тях, надявам се някой ден да имам възможност. 

 

Ето този цитат от уики е достатъчно показателен:

 

 

Strategic ambitions and landmarks[edit]

The airline was featured by The Economist as an example of excellence in late 1987,[92] and economist Paul B. Henze recognised it in 2000 as being "one of the most reliable and profitable airlines in the Third World".[93] In July 2011, Ethiopian was named Africa's most profitable airline for the year 2010 by Air Transport World,[13] and it has also been praised by AFRAA for its sustained profitability over recent years.[94]
 
As a long term company policy, in addition to the carrier's main activities, revenues are also generated by providing aircraft maintenance to foreign airlines,[95] and specialist training for both Ethiopian and foreign trainees.[96] Every year, pilots and technicians graduate from both the Pilot School, inaugurated in 1964, and the Aviation Maintenance Technician School, established in 1967.[97][98] The American Federal Aviation Administration accredited the airline's maintenance division with license No. ETIY 102F.[99][100]
 
Ethiopian Airlines started “Vision 2010” in 2005, which aimed to increase passenger traffic to 3 million, revenue to US$1 billion and employees to 6,000 by 2010. By the year 2010 Ethiopian had exceeded all goals set in “Vision 2010”,[101] and the company's net profit for the fiscal year ended 2010-6-30 was US$121.4 million.[13] The results were attributed in part to an aggressive marketing campaign and major cost cutting measures.[102]
 
In 2010 Ethiopian adopted "Vision 2025", a 15-year development strategy, under which the airline anticipates increasing its fleet to 120, the number of destinations to 90, carrying more than 18 million passengers and 720,000 tonnes (710,000 long tons; 790,000 short tons) of cargo, with 17,000 employees.[10][103] ″Vision 2025″ also considers a fourfold expansion of the capacity building for trainees in the airline's aviation academy.[104]
 
Ethiopian signed in July 2013 a deal for the acquisition of 49% of the Malawian carrier Air Malawi. The new airline will be named Malawian Airlines.[105] The remaining shareholding will be held by the government of Malawi and private Malawian investors.[106][107] Malawian Airlines started operations in January 2014.[108] For the operation year 2013-14, Ethiopian Airlines was ranked the most profitable airline in Africa and 18th most profitable airline in the world with a profit of $228 million.[109]

 

Колкото до други авиокомпании - с националните превозвачи на по-развитите африкански държави не би трябвало да имаш проблеми -  Kenya Airways, South African, Royal Air Maroc и т.н. Fastjet са интересни с това, че са африкански лоу кост опит, дори в момента има два самолета на България Ер, които летят за тях в Танзания и Зимбабве. 

  • Харесвам 5
Публикувано:

Летяхме с тях ноември 2016 - от Милано до Дар ес Салам през Адис, и от Банкок до Милано пак през Адис. Бяха ОК - малко занемарен интериор на самолетите (износени седалки, неработещи touch-screens на системата за entertainment), но откъм точност, обслужване и (усещане за) сигурност всичко беше ОК. Lounge-а им в Адис, ако някой се интересува, е доста зле.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Миналата година летяхме с тях, съвсем нормална компания. Единият ни полет го бяха отменили без да ни предупредят, но ни осигуриха трансфер, хотел и изхранване, както си трябва.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Обикновено африканските авиокомпании са синоним на лошо управлявани, със супер стари самолети, с пренебрегвани норми за безопасност и в определени случаи и риск за живота. 

 

Етиопците са пълно отрицатение на това и са общо взето еталон за всяка една авиокомпания по света, включително прехвалените стари европейски и американски авиокомпании, които минават в червено в момента, в който някой профсъюз им хлъцне или горивото скочи. Ethiopian са просто пример, че когато даден бизнес се управлява правилно и разумно, резултатите са налице. Много ми е мерак да летя с тях, надявам се някой ден да имам възможност. 

 

Ето този цитат от уики е достатъчно показателен:

 

 

Колкото до други авиокомпании - с националните превозвачи на по-развитите африкански държави не би трябвало да имаш проблеми -  Kenya Airways, South African, Royal Air Maroc и т.н. Fastjet са интересни с това, че са африкански лоу кост опит, дори в момента има два самолета на България Ер, които летят за тях в Танзания и Зимбабве. 

Благодаря много  :)  И на мене ми е много мерак да летя с тях  :lol:

Публикувано:

Съгласен съм с Георги и и другите изказали се. Ethiopian са една от добрите авиокомпании за Африка. Последно летях с тях от Южна Африка до Судан. Никакви забележки.

 

Но ... не мога да се сдържа да не напомня случката от 2005, когато по вътрешната линия Аксум-Мекеле-Адис Абеба пилотът (на Fokker 50) съвсем съзнателно размота товаренето, за да изпуснем с пет минути разрешения час за излитане от Мекеле (преди залез). И после го видяхме под ръка със стюардесата да се отправят към една стая в хотела, в който настаниха за сметка на авиокомпанията и пътниците и екипажа  B)

  • Харесвам 9
  • Смея се 1
  • 2 години по-късно ...
Публикувано:

Етиопците се завръщат в Атина от декември с три полета седмично. 787 е заложената машина. 

 

Знам, че темата не е за промоции, но в момента има и нелоши оферти от Атина до Адис Абеба на цени от ~320 евро двупосочно, цък.

Ранното пристигане в ADD предполага и възможност за връзки, като например виждам, че Атина - Йоханесбург се намира за 440 евро двупосочно директно от сайта им.

  • Харесвам 5
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Някой знае ли дали Етиопците пускат някакви намаления и ако да кога? Оглеждам се за билети от Адис Абеба за сега през Рим и Атина ми излиза най-евтино, съответно 380 и 343 евро. Не знам как е това като цена, но като добавя и полетите до там и цената скача над 500-540 евро.

Публикувано:

Аз си взех билет до Адис миналата седмица от сайта на Луфтханза - 860 лева отиване-връщане от София през Франкфурт, това е за 27ми Септември 2020. И аз гледах Ethiopian от Атина тъй като ще ползвам полет в Етиопия с тях и исках да му намаля цената като си взема и международен билет, даваше ми 680 лева от Атина + 90 за Райън от-до там , а аз имам и багаж ... отказах се, взех Луфтханза, стотина лева отгоре е, но на мен ми излиза по комфортно.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Да, видях ги и аз Луфтханза, но заради вътрешните се чудя и аз за Етиопците, все си мисля, че може би разликата там ще е повече от 150лв :dntknw:

Публикувано:

Доколкото имам спомен от познати.. намаленето за вътрешен полет е около 50% , аз още не съм купувал, но погледнах цените за датите ми -  излиза около 350 лева до Лалибела, ако имах намаление щеше да е 175 лева значи 

Публикувано:
преди 1 час, savagejo каза:

Нашите полети излизат към 440евро, не само до Лалибел, та....

Още се чудя де, ама  тия дни ще го измисля

Вътрешните полети , общо 4ри , ни излязоха под 200€ на човек или точно 50%.

Друг е въпроса че освен при купуването им, където отбелязах че имаме международен полет с тях, въобще не си спомням някой да ни е проверявал или питал

 

преди 9 часа, savagejo каза:

Някой знае ли дали Етиопците пускат някакви намаления и ако да кога?

Да, и в момента има от Рим за 303€ . Нашите бяха от Мадрид ( и без това не бяхме ходили) под 300€  купени 8 (осем) осем месеца по-рано

Публикувано:
преди 8 часа, stefanrusev каза:

Вътрешните полети , общо 4ри , ни излязоха под 200€ на човек или точно 50%.

Друг е въпроса че освен при купуването им, където отбелязах че имаме международен полет с тях, въобще не си спомням някой да ни е проверявал или питал

 

Да, и в момента има от Рим за 303€ . Нашите бяха от Мадрид ( и без това не бяхме ходили) под 300€  купени 8 (осем) осем месеца по-рано

Да, видях го това, но не е точно намаление на Етипците, а и за съжаление не дава намаление за септември-октомври 😞 

Благодаря все пак.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Някой резервирал ли си е безплатно предварително седалки при полети с Ethiopian? Те позволяват ли изобщо това?

 

Имам билети с тях Варна - Истанбул (с Turkish) - Адис Абеба - Ентебе. Всичко е на един билет, взет от посредник (Go To Gate). Полетите ми излизат на сайтовете и на двете а/к. Турците ми дадоха да си резервирам седалка на отиване, на връщане не ми разреши системата (може би е още рано, полета за обратно е на 22-ри април). На сайта на етиопците, както споменах вече, полетите ми излизат, има линк за запазване на седалки, но изобщо не ми позволява да си избера седалка. Чудя се дали не е рано още, в софтуера да има заложени брой дни преди полета. Някъде бях чел, че можело да се резервират седалки с обаждане по телефона до техен офис, но в кой офис да се обади човек...

Някой с опит по въпроса?

Публикувано:
преди 2 минути , FlyTraveler каза:

Някой резервирал ли си е безплатно предварително седалки при полети с Ethiopian? Те позволяват ли изобщо това?

 

Имам билети с тях Варна - Истанбул (с Turkish) - Адис Абеба - Ентебе. Всичко е на един билет, взет от посредник (Go To Gate). Полетите ми излизат на сайтовете и на двете а/к. Турците ми дадоха да си резервирам седалка на отиване, на връщане не ми разреши системата (може би е още рано, полета за обратно е на 22-ри април). На сайта на етиопците, както споменах вече, полетите ми излизат, има линк за запазване на седалки, но изобщо не ми позволява да си избера седалка. Чудя се дали не е рано още, в софтуера да има заложени брой дни преди полета. Някъде бях чел, че можело да се резервират седалки с обаждане по телефона до техен офис, но в кой офис да се обади човек...

Някой с опит по въпроса?

Що не им пишеш в техния live chat и да ти кажат. Наскоро гледах билети за Мадагаскар с тях и имаше някакви драми с тяхната търсачка. Писах в чата и много бързо ми отговориха.

 

  • Харесвам 1
  • 7 месеца по-късно ...
Публикувано:

Имам закупени билети за другия месец с Ethiopian, но предвид ситуацият май няма да се лети. Според сайта им има само възможност за презаверяване на билетите или ваучер, което мен много не ме устройва. Та някой да е успял покрай ковид-а да си вземе парите от тях? 

  • 3 месеца по-късно ...
Публикувано:
Преди 1 час, savagejo каза:

Случайно някой да се е опитвал и да е успял да си ребукне билет с Етиопците в последните месеци?

Имах закупен билет с тях за април 2020 г. Летището в Ентебе беше затворено и анулираха полетите, разбира се.

Дадоха ми възможност или да си презаверя билета за същата дестинация до края на 2021 година или да си поискам ваучер, който да важи за всяка тяхна дестинация за парите, които съм платил и който да важи една година след издаването. Това са двете възможности, които дават. 

Публикувано:
преди 3 минути , FlyTraveler каза:

Имах закупен билет с тях за април 2020 г. Летището в Ентебе беше затворено и анулираха полетите, разбира се.

Дадоха ми възможност или да си презаверя билета за същата дестинация до края на 2021 година или да си поискам ваучер, който да важи за всяка тяхна дестинация за парите, които съм платил и който да важи една година след издаването. Това са двете възможности, които дават. 

Да, знам че това са двете възможности и след като ни анулираха нашите полети за Адис Абеба за септември, в момента се опитвам да си презаверя нови билети с тях.  И е някакъв ужас. От една седмица не можем да се разберем. Предлагат ми билети с дати които не ни устроиват и изобщо не ми обръщат внимание на въпрости за смяна на летище. Знаят си едно и си го повтарят до втръсване.

Та затова питам, някой дали е успял да си вземе нови билети.

Публикувано:
преди 3 минути , savagejo каза:

Да, знам че това са двете възможности и след като ни анулираха нашите полети за Адис Абеба за септември, в момента се опитвам да си презаверя нови билети с тях.  И е някакъв ужас. От една седмица не можем да се разберем. Предлагат ми билети с дати които не ни устроиват и изобщо не ми обръщат внимание на въпрости за смяна на летище. Знаят си едно и си го повтарят до втръсване.

Та затова питам, някой дали е успял да си вземе нови билети.

Не съм стигал до момента да искам презаваряване за определена дата или ваучер още. Явно ти си в по-напреднала фаза на преговорите.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 49 минути , savagejo каза:

някой дали е успял да си вземе нови билети.

не, не успяхме - направиха  2-3 прекачвания  за да запазят датата,  но НЕ смениха  крайната дестинация ( март  2019 ) 

Публикувано:
Преди 1 час, stefanrusev каза:

не, не успяхме - направиха  2-3 прекачвания  за да запазят датата,  но НЕ смениха  крайната дестинация ( март  2019 ) 

Ние не искаме да сменяме крайната дестинация. Само началната (вместо Атина, искаме да излетим от Истанбул) и то понеже нямат полети за датите които ни интересуват от Атина.

Другото е, че ТЕ ни канселираха първоначалните полети, но сега ни искат пари за ребукинг, заради разлика в тарифите:huh:

Публикувано:
Преди 1 час, savagejo каза:

Ние не искаме да сменяме крайната дестинация. Само началната (вместо Атина, искаме да излетим от Истанбул) и то понеже нямат полети за датите които ни интересуват от Атина.

Точно това и направихме - държахме на определена дата да сме в крайната дестинация тъй като имахме вече други билети или в краен случай да я сменят с по-близка  , София или Букурещ .  Не мисля че ще сменят начална или крайна точка , по-скоро да ви прехвърлят през друга АК  от Star Alliance , стига да има полети разбира се....
Всъщност при нашия случай всичко стана през колцентъра в Англия, но при нас голяма дъщеря се резправя от там,  а тя умее да си постига нейното, или  заради  английския номер ...   не се отказвайте!

Публикувано:
преди 52 минути , stefanrusev каза:

Точно това и направихме - държахме на определена дата да сме в крайната дестинация тъй като имахме вече други билети или в краен случай да я сменят с по-близка  , София или Букурещ .  Не мисля че ще сменят начална или крайна точка , по-скоро да ви прехвърлят през друга АК  от Star Alliance , стига да има полети разбира се....
Всъщност при нашия случай всичко стана през колцентъра в Англия, но при нас голяма дъщеря се резправя от там,  а тя умее да си постига нейното, или  заради  английския номер ...   не се отказвайте!

А вие защо сте сменяли билети? Заради канселиран полет? Доплащахте ли нещо?

За момента всички варианти които те предлагат са с доплащане заради тарифите. А все си мисля, че не би трябвало ние да плащаме, при условие, че те канселираха

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.