Прескочи до съдържание

Да извоюваме нови евтини дестинации от България


Препоръчани мнения

Приятели,

 

Сигурно и на вас не ви е приятно, че докато ровичкате lowcost линиите или дори редовните такива, имате дилемата дали да изхарчите 60 евро за билет до Бове, 50 до Шарлероа или 80 до Лутън. А сигурно ви става още неприятно, като с мъка отбележите, че тези като нас, с широки души и големи travel планове ... живеещи малко по на север над Трансилвания възприемат подобни суми като пладнешки обир. Да не говорим за късметлиите от Западна Европа, които могат спокойно да летят всеки уикенд за по 20-30 евро: дестинация и линия по техен избор.

Чак ми е неудобно да се обяснявам на приятели от Унгария или Полша, защо аджеба нито ми е евтино, нито ми е удобно да си планирам едно пътуване до избрана дестинация ... а всъщност дестинацията трябва да избере мен ... и то по възможност извън сезона ... и най-добре ако не е уикенда ... а за капак е най-добре да имам wizz discount и дамска чанта/хюмнетка за да мога да вляза в сумата от 50 евро за двупосочен билет.

Позабравиха ни нас българите ... позабравиха, че и тук хората обичат да летят ... а и, че нямаме кой знае какви средства. А пък нас източните българи съвсем ни позабравиха.

Използвайки успешни подобни социални инициативи от Централна Европа, много бих искал да създадем една широко-мащабна платформа и да "тормозим" ежедневно и аргументирано големите магарета, от които зависи това да летим лесно, евтино и с избор.

Идеята ми дойде в момента на фалит на Малев, които ползвах редовно между Варна и Будапеща. Полетите бяха ежедневно, а Будапеща беше прозорец към света за цяла Източна България ... и какво се случи след това ... накараха всички ни от Източна България да се "оправяме" сами ... кой през Букурещ, кой през Истанбул, кой не дай си Боже през София с нашия превозвач. Да ... разбира се, искам преди всичко да извоювам постоянна lowcost дестинация от Варна или Бургас ... но съм готов с нокти и страст да се боря за всяка нова дестинация и от София. Но трябва да сме силни, да знаем какво искаме и как да го представим.

Още тогава бях подготвил едно кратко писмо, което исках да пратя на Wizz с цел възстановяване на целогодишна линия Варна-Будапеща на мястото на Малев ... взаимоизгодно ... за тези които пътуват, работят, посещават близки ... Така и не го направих. Но ще го направя сега, защото знам, че трябва и защото знам, че няма ни един кадърен маркетинг мениджър на морските ни летища, които да се борят за нови линии. В София може би е по-развито това умение.

Таргет линията е преди всичко Wizz ...

Споделете моля ви вашите мнения, това което би могло и как да се извърши за да се направят първи стъпки. Какви нови дестинации по ваше виждане биха били полезни за София, Варна и Бургас. Да го направим заедно ... защото не сме малко и не сме глупави, че да плащаме на BgAir безумните им цени.

Подхващам една идея, която определено търпи дискусия и идеи.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Звучи много идеалистично, но реалността е друга. Тези авиокомпании си имат маркетингови отдели, правят си проучвания коя дестинация би вървяла, а пък специално Уиз имат и практически опит. След като София - Будапеща не им тръгна какво те кара да мислиш, че Варна - Будапеща би вървяла? Малев се ползваше основно за прекачвания, нещо което нискотарифните не предлагат, тоя трафик в момента си го глътват австрийците и/или БГ Еър. 

 

По линия на авиокомпаниите нищо не можеш да направиш, не се трогват от петиции, не им е и работа да се трогват. И ти ако беше бизнес, банда хора с изтънели джобове нямаше да те трогнат. 

 

По линия на държавата да свали таксите...съмнявам се до колко би имало ефект. Ниските такси не помогнаха на Пловдив, а на морето няма резон да се свалят след като в сезон легловата база се пука по шевовете така и така. 

 

Истината е само една - трябва да забогатеем като държава, иначе не можем да се надяваме на нищо. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Жоро, съгласен съм и не съм съгласен. София-Буда не е интересна дестинация просто защото не е удачна да се ползва като трансферно летище, предвид сравнително евтините полети до Виена, Берлин или Франкфурт. Но Варна-Буда ... дори и за самия Wizz е удачна връзка, не само защото могат спокойно да проверят трафика който е бил преди с Малев, а и знаейки, че в момента самия Wizz предлага вече много връзки от самата Буда ... просто с Ryan си делнаха унгарския пазар бързо и лесно. Достатъчно е да пуснат 2 полета седмично, сравнителни рано ... да си направят едно проучване, кой и за къде лети от Варна и Бургас.

Аз не говоря за петиции ... не говоря и за разни молебени, вуду магии и жертвоприношения. Wizz имат грешна представа от потенциалния трафик от морето през Буда, защото пускат летни курсове, а всъщност нито унгарците почиват в БГ, нито пък оттук някой се е юрнал да лети през/до Буда през лятото. Дори съдейки по себе си, с почти 150 полета зад себе си, никога не съм летял някъде през август например.

А и разбира се не бих тръгнал с аргумента: пуснете ни евтина целогодишна линия, щото сме бедни като мишки. Но бих тръгнал с аргумента: вижте какво стана с пътниците ползващи Малев ... вижте какви цени предлагат Austrian ... и просто грабнете тези хора ... ранни полети, без смяна на терминал ... и нека да си продължават с други полети на Wizz от Буда.

Самолетите ще са фул ... гаранция отма.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Разбирам те идеално, аз просто съм малко по-скептичен. Пазара като цяло не търпи празнини, а летищата ни вървят в обратна посока, тук-там с някоя искрица. На времето имаше полети на Бритиш от Варна, вече ги няма. За Малев и за това, че никой не се засили да запуши дупката оставена от тях също стана въпрос. 

 

Има и друго нещо, Уиз на който на практика разчитаме, са в процес на невероятна експанзия на изток и не им достигат самолети. Дори и да има хляб във Варна - Будапеща просто залагам, че предпочитат да пробват тая честота да е полет до Баку или Тел Авив. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Разбира се, експанзията им на Изток и Кавказ е сериозен залък ... предполагам ще инвестират доста там ... да не забравяме и Москва, а и отново се пробват да летят до Истанбул. Варна/Бургас са им генерално в крачола, но нищо не пречи да се пробваме ... аз съм човек търговец, а търговците сме малко по-нахални и нямаме много пердета пред очите :)

 

Това, което е необходимо за Варна/Бургас като постоянна дестинация е именно Будапеща.

А какви са вижданията са софийските дестинации?

Връзка към коментар

Гледайки дестинациите от Букурещ, например Сардиния, Ница, Сицилия, и на мен ми се иска да имаме полети до по-интересни места. Напълно съм съгласна, че от Варна / Бургас положението е много зле. Освен до UK, хората от морето ползват алтернативните летища Букурещ и дори Истанбул, по-рядко София. Т.ч. аз ще се подпиша, ако се направят стъпки в тази посока. А и не харесвам собствениците на БгЕър, че съсипаха града и изгониха Уиз от линията Варна-София.

Редактирано от lesy
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Уиз в Македония вече имат 13 дестинации от Скопско  с/у 14 от Софето :)  Скоро ще ни надминат с тези темпове на разширяване. Летището им е  на 220 км., даващо ни много възможности на липсващи дестинации от столицата ни. :)

Връзка към коментар

Таргу Муреш в Румъния - 125 хил. град - 11 дестинации с Wizz;

Тимишоара - 300 хил. град с 10 дестинации + основна база на Carpatair;

Клуж Напока - 310 хил. град с 16 дестинации;

Тези три румънски града са сравнително близко един от друг на разумно разстояние с кола и въпреки това предлагат 37 дестинации с Уиз

 

Дебрецен, Унгария - 210 хил. град с 3 дестинации - но е само на 190 км по магистрала /1.5 часа/ от Будапеща

Подобни нива имат Бърно в Чехия и Кошице в Словакия. Но разбира се тук остава една много важна уговорка: Кошице е на разстояние от 3 часа с кола до Краков, Будапеща, Катовице или Клуж ... същото важи и за Бърно - Виена, Прага, Вроцлав.

 

По-горните числа показват ... че очевидно един 300 хил. град /Варна/ + Бургас /200 хил./ и близките райони на които София им е далеч имат достатъчно потенциал: бизнес; имиграция; фън и т.н. Да не говорим за летния сезон, където Уиз могат спокойно да удвоят полетите и да включат немски, британски и скандинавски полети, които да обслужват зажаднелите западни туристи :)

 

Що се касае до Софйските дестинации - има резон в още британски дестинации и Франция, а защо не и Скандинавия.

Връзка към коментар

Освен след този обстоен маркетинг и както спомена, че си добър търговец... - да основеш една нова нискотарифна АК ;) .

Qui също не звучи лошо като бранд :) , за кинти - има фондове за рисково инвестиране, а ако направиш IPO - може и магеланци да се включим с по някоя и друга акция :P

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Като казахте за балканите, има и друго нещо. Погледнете flydubai, летят навсякъде без България. Погледнете pegasus - летят навсякъде освен България. Вторите дори пробваха, но явно не им се получи. 

 

Не може всички тия компании да бъркат, според мен има нещо, което прави България неприемлива за тях, и дори Скопие, Прищина и т.н. им се струват по-печеливши. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

^ Летищни такси или някакви други рестрикции?

 

По този повод нещо интересно. През 2004 г. концерт в София изнесе Питър Гейбриъл. Концертът закъсня малко, защото тировете с оборудването бяха задържани на българо-турската граница. На всичкото отгоре, поради тогавашната безумна политика на летище "София", публиката на ст. "Академик" не успя да се наслади на долното произведение на изкуството, предвидено за първи бис, защото летището затваряше някъде около 23:30 часа и чартърния полет на Питър нямаше как да излети по-късно, което наложи и съкращаване на сетлиста...

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е има и проблясъци - катарците добавят още един полет към София

От 17 септември ще има полет и всеки вторник. От четири минават на пет полета седмично

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

^ Летищни такси или някакви други рестрикции?

 

По този повод нещо интересно. През 2004 г. концерт в София изнесе Питър Гейбриъл. Концертът закъсня малко, защото тировете с оборудването бяха задържани на българо-турската граница. На всичкото отгоре, поради тогавашната безумна политика на летище "София", публиката на ст. "Академик" не успя да се наслади на долното произведение на изкуството, предвидено за първи бис, защото летището затваряше някъде около 23:30 часа и чартърния полет на Питър нямаше как да излети по-късно, което наложи и съкращаване на сетлиста...

 

Затварянето на летището е донякъде оправдано, масово в Европа е такава практиката, дори за летища отдалечени от населеното място, а нашето си е кажи-речи в центъра...

 

Не съм сравнявал таксите на различните балкански летища, но е интересно как сме балканска дупка в картата на много авиокомпании...

Връзка към коментар

Да си кажа и аз мнението по темата. Както Основателят правилно заяви, откриването /и закриването/ на линии се прави на базата на задълбочени маркетингови проучвания, но и не само на това. Понякога значение има и политиката на съответната държава, способността на самото летище да бъде гъвкаво и конкурентно, а много често /особено в България/ голямо значение имат и други фактори, като напр. местни мафиоти и концесионери и т.н. Пример летище Пловдив - ремонтираха го основно, намалиха значително летищните такси с някакъв фонд от местните общини, но така и не откриват нови линии, само се говори за такива. Не само не откриват, но и затвориха вече съществуващи, като тази до Милано.

Аз си мисля, че не може да се сравняваме с Румъния и Полша например, това е огромен пазар, в пъти по-голям от нашия, освен това хората са по-платежоспособни и пътуват повече. Специално поляците се скъсват да пътуват, имам преки наблюдения.

За Варна и Бургас все си мисля, че концесионерът прави сечено, не мога да си го обясня по друг начин.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За Пловдив, понеже съм местен, мога да кажа със сигурност, че райн махнаха Милано заради общината, тъй като умишлено им забави някакви плащания. Иначе си беше много успешна линия.

Връзка към коментар

За Пловдив, понеже съм местен, мога да кажа със сигурност, че райн махнаха Милано заради общината, тъй като умишлено им забави някакви плащания. Иначе си беше много успешна линия.

Общината какви плащания може да има към Райн? По-скоро е обратното? Освен това линията до Лондон не е спирала.

Връзка към коментар

За Варна и Бургас все си мисля, че концесионерът прави сечено, не мога да си го обясня по друг начин.

То не случайно европейските институции държат на разделянето на функциите в такива случаи, както е напр. при железниците - отделно инфраструктура, отделно превози, за да няма нелоялна конкуренция ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Общината какви плащания може да има към Райн? По-скоро е обратното? Освен това линията до Лондон не е спирала.

 

Т.нар. фонд за подпомагане на туризма в Пловдив и региона, напрактика е фонд Раянеър. За да летят до много европейски дестинации, ирландчетата изискват разни отстъпки или директно да им се плати. Дълга тема е до колко това е коректен метод за водене на бизнес, има добри аргументи и от двете страни. 

 

В тоя фонд вноска внасяха всички общини от региона, община Пловдив се беше забавила с вноската си и линията отхвърча. Последното, което знам е, че община Плодвид изцяло се изтегли от фонда, останалите общини са вътре, но не знам как ще се оправят. Полети на Раянеър след октомври не се виждаха тия дни. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Те Ryan се скараха и с Хирона и Италия по едно време. Спряха полетите за известно време , но се върнаха с подвита опашка обявявайки го за победа подобно на родна партия загубила парламентарни избори ...

Нищо , че нито Хирона , нито италианските власти им дадоха каквото искат .

В Пловдив просто си намериха повод да отрежат една неизгодна за тях линия ....

Еаsy също пълнеха самолетите си до Мадрид и Милано от София , но ето че ги спряха. Неведнъж е казвано и тук , че пълен самолет невинаги означава изгодна линия за превозвача.

Като са им спрели плащанията защо не спряха Лондон , а го отнесе Милано ???

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

E отнася го най-малко рентабилната дестинация естествено :) А в Хирона, до колкото знам, парите към раян си текат, просто са от организация на местните бизнесмени, а не са държавни...

Връзка към коментар

Политика на Райън е колкото странна, толкова и успешна ... тук две мнения няма. Който ги хване ги плюе, но пък и се пълнят безпроблемно, макар, че именно Wizz да се превърнаха в малко по-евтина линия в генерален план. Пловдив е явно също толкова неуспешен колкото се оказа и Констанца ... а само да решат могат да смачкат румънския пазар като натупат Wizz & Blue в Букурещ ...но те си знаят. O'leary и сие са костелив орех са често непреклонни. Не им се участва в битката в България, макар и да се говориха какви ли неща ... и за Балчик и за развитие на пловдивските полети.

А концесионерът на морските летища няма генерално интерес да развива бизнеса си, както много други свои бизнеси ... и вярвам, че причината не е в нискотарифните или редовните компании. А сега с новите си морски терминали, ще си вдигнат още повече претенциите ... на гол тумбак, чифте пищови.

Хич не ме е еня, тия дни ще се пробвам да се свържа с Уиз ... и да се сближим :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.