Прескочи до съдържание

Малко отклонение в размера на багажа


Препоръчани мнения

Имам следните чуденки за багажа:

 

Голям салонен багаж. Ограничението е 55х40х20, моят е 55х35х22, като тези 2 идват заради колелцата. Ако ще го проверяват с калъпа, няма да влезе категорично. Шансовете да се заядат за тези 2 сантима, специално на българското летище?

 

Малък салонен багаж. Ограничението е 40х20х20, моята раничка е 35х25х15, като реално проблемната 25-ца може да се свие до 20 см. Ще влезе в калъпа без никакъв проблем.

 

Напоследък се заглеждам по опашките и специално за малкия багаж има очебийно по-големи чанти от допустимото и никой не им прави проблем. Но пък съм виждал и за 1 см колелце да правят проблем...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На всичките ми полети миналата година на никое летище не са проверявали багажите. Освен това, кошарите са малко по-големи, така че няма да имаш проблем. Бих ти препоръчал като отидеш на летището да си го пробваш, но не помня и кошари да съм видял...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Когато имам съмнения за 1-2 см с нов куфар ходя да си го тествам на летището, ей така на разходка :) , но пък после нямам притеснения.

Обсъждано е многократно, че е шанс ще минеш ли или не с по-голям куфар/чанта. Много пъти се получава, но трябва да сме готови и безропотно да си платим ако шанса не е на наша страна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Когато имам съмнения за 1-2 см с нов куфар ходя да си го тествам на летището, ей така на разходка :) , но пък после нямам притеснения.

Обсъждано е многократно, че е шанс ще минеш ли или не с по-голям куфар/чанта. Много пъти се получава, но трябва да сме готови и безропотно да си платим ако шанса не е на наша страна.

Къде на летището може да се провери? Обикновено тези "кошарки" са на изхода, след проверката за сигурност, където пускат само хора с билети.

Връзка към коментар

Там, където се оставя чекирания багаж. Дори да нямате такъв, на червената линия пред гишетата има такива преносими "форми", в които можете спокойно да си премерите куфарите/чантите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз съм имал 4 полета с тях, на 4 различни летища и никъде не проверяваха багажите, а имаше хора с очевидно по-голям от разрешения.

Аз съм имала n-брой полети с тях, допреди един месец даже не бях виждала проверка големината на ръчен багаж, докато при последния полет, преди качване в автобуса към самолета, отделиха  половината пътници с по-големи според тях, багажи. Моят извод е, че проверката при всеки полет е различна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз пък не разбирам защо в тази и конкурентната тема на нискотарифните, периодично се поставя този въпрос под една или друга форма? Какво значи правят ли проверки и колко меродавен може да бъде нечий отговор на този въпрос при положение, че има ясно написани правила? Правилата трябва да се спазват! Всичко останало е нарушение на правилата, което в повечето случаи се заплаща от нарушителя. Не разбирам логиката на излишното успокоение, че щом някой е минал метър, може би и аз ще имам късмет...

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

Аз пък не разбирам защо в тази и конкурентната тема на нискотарифните, периодично се поставя този въпрос под една или друга форма? Какво значи правят ли проверки и колко меродавен може да бъде нечий отговор на този въпрос при положение, че има ясно написани правила? Правилата трябва да се спазват! Всичко останало е нарушение на правилата, което в повечето случаи се заплаща от нарушителя. Не разбирам логиката на излишното успокоение, че щом някой е минал метър, може би и аз ще имам късмет...

 

Ние само споделяме опит и впечатления. Всеки сам си преценява дали да наруши правилата.  ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Duke, струва ми се, че преиграваш малко. В правото имаше едно понятие - "дух на закона" му се казваше, което в редица случаи може да противоречи на буквата на закона. Предполагам, че се сещаш какво искам да ти кажа. Поздрави ;) 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не те разбрах, но карай. С две думи искам да кажа, че правилата трябва да се спазват. Ако по една или друга причина решим да ги нарушим, следва да сме подготвени и за съответните санкции. Така мисля и така постъпвам, но ако това за теб е "преиграване" - така да бъде...

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Не те разбрах, но карай. С две думи искам да кажа, че правилата трябва да се спазват. Ако по една или друга причина решим да ги нарушим, следва да сме подготвени и за съответните санкции. Така мисля и така постъпвам, но ако това за теб е "преиграване" - така да бъде...

 

Това е така, но доста често за определени правила има неофициален толеранс. Ако си запознат с практиката може леко да нарушиш правилата без опасност от наказание. В повечето държави в Европа например има неофициален толеранс от 10% при нарушаване на ограниченията на скоростта. Никой няма да те глоби ако при ограничение 50 км/ч, караш с 53 км/ч.

При Уиз ер например по едно време правилата за ръчния багаж бяха много строги, но след масови оплаквания на пътници обявиха, че ще се стремят да са по гъвкави и например заради стърчащи колела на ръчния багаж няма да глобяват пътниците.

Разбира се не може да разчиташ 100% на подобни неофициални толеранси, но нали затова е форума за да споделяме и ако има промяна в политика на дадена компания да го научаваме на време.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Да де, ама ако заради стърчащи колела + сърдита леля + глоба, дали потърпевшият ще има повече вяра на форумна информация ?

А и Ганьо Балкански все тарикат го играе - пресен пример с очевадно по-големите багажи на пътуващите с Раян и скандалите след молбите за чекиране на ръчни багажи. Подкрепям Duke, че правилата следва да се спазват.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

...неофициален толеранс. Ако си запознат с практиката може леко да нарушиш правилата без опасност от наказание. В повечето държави в Европа например има неофициален толеранс от 10% при нарушаване на ограниченията на скоростта. Никой няма да те глоби ако при ограничение 50 км/ч, караш с 53 км/ч.

 

 

Точно защото е неофициален, не може да бъде основание да го добавяш към разрешеното и да се стремиш винаги да караш с 55 км/ч например. Той е по-скоро "резервен" вариант, ако нарушиш неволно, и илюстрира точно спазването на "духа на закона", а не на буквата, но по изключение.

 

В случая с размерите на багажа е още по-неправилно за мен да си калкулираш нови размери. И това съзнателно и окончателно. При това го правиш когато си купуваш или тръгваш с куфар с подобни "раздути" стойности, което означава, че още тогава превръщаш изключението в правило - липсва оправданието, основано на случайността и неволността, както е при скоростта.

А на основание на подобни разсъждения пък да искаш и някаква гаранция, че никога няма да бъдеш санкциониран, за мен е лека утопия.

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно защото е неофициален, не може да бъде основание да го добавяш към разрешеното и да се стремиш винаги да караш с 55 км/ч например. Той е по-скоро "резервен" вариант, ако нарушиш неволно, и илюстрира точно спазването на "духа на закона", а не на буквата, но по изключение.

 

В случая с размерите на багажа е още по-неправилно за мен да си калкулираш нови размери. И това съзнателно и окончателно. При това го правиш когато си купуваш или тръгваш с куфар с подобни "раздути" стойности, което означава, че още тогава превръщаш изключението в правило - липсва оправданието, основано на случайността и неволността, както е при скоростта.

А на основание на подобни разсъждения пък да искаш и някаква гаранция, че никога няма да бъдеш санкциониран, за мен е лека утопия.

 

Какво разбираш под това съзнателно и окончателно? Много пъти стриктното спазване на определени правила изисква нереално високи разходи и внимание от страна пътника, шофьора и т.н. Не е коректно и справедливо пътник, който има чанта почти отговаря на стандарта да го принуждаваш да си купува нова чанта или да го санkционираш само защото му стърчат колелата или чантата е по голяма с 1 сантиметър. “Духът на закона“ или правилото изискват да не ги нарушаваш значително, а не с минимален размер. На кого ще навредиш ако колелата на чантата ти стърчат? Не е от полза на никого ако контролиращи и контролирани изпадат в свръхбюрократичност. Едва ли някой в този форум иска “гаранции“ за нарушаване на правилата, но ако пътуваш веднъж и имаш куфар със старчащи колела може да си струва да се опиташ да минеш с него вместо да си купуваш чисто нов куфар при положение, че ти кажат, че има толеранс по този въпрос. Ако те глобят в крайна сметка няма да платиш повече от колкото е цената на един нов куфар.

При карането на автомобил е същото. Много по опасно е постоянно да гледаш километража и да не смееш да минеш с 1-2 километра ограничението на скоростта от колкото колкото да гледаш пътната обстановка около теб и да се движиш със скоростта на колоната, независимо, че тя може да е малко по висока от ограничението.

 

Много е важно обаче човек да значе ако някой и някъде не използва никакъв толеранс. Тогава ако искаш сигурност и “гаранция“ е добре да се целиш под ограничението. Форумът може да е полезен точно в тази посока и да помага, къде трябва да спазваме дослово ограниченията и къде може да се движим просто в “духа на ограниченията“.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да де, ама ако заради стърчащи колела + сърдита леля + глоба, дали потърпевшият ще има повече вяра на форумна информация ?

А и Ганьо Балкански все тарикат го играе - пресен пример с очевадно по-големите багажи на пътуващите с Раян и скандалите след молбите за чекиране на ръчни багажи. Подкрепям Duke, че правилата следва да се спазват.

 

Да се движиш в толеранса винаги е рисково, но форумът може да помогне в посока струва ли си да се поеме този риск. Има огромна разлика между очевадно големи багажи и минимална разлика със стандарта. Аз също съм виждал хора които качват на борда на НТА три вместо един куфари и успяха да го направят без санкции, но в момента не говорим за това. Говорим струва ли си да се купи нов куфар примерно за едно пътуване само защото колелета стърчат или е по голям с 1 сантиметър от стандарта.

 

Като говорим за толеранс моят опит при чекираните багажи е, че толерансът на НТА е около 1 килограм, което е около 5% за куфар от 20-23 килограма. Грешката на един домашен кантар спокойно може да е по голяма от тази разлика, така че внимателно с претъкването на куфарите с багаж! За сметка на това меренето на ръчния багаж е изключително рядко и си струва по тежките неща да се слагат в ръчния багаж!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

...но ако пътуваш веднъж и имаш куфар със стърчащи колела може да си струва да се опиташ да минеш с него вместо да си купуваш чисто нов куфар при положение, че ти кажат, че има толеранс по този въпрос. Ако те глобят в крайна сметка няма да платиш повече от колкото е цената на един нов куфар.

 

 

Напълно подкрепям разсъжденията ти. Те допринасят значително всеки да направи своя информиран избор по въпроса с багажа.

 

За себе си съм го направил по-отдавна. :)

Затруднително ми се вижда да обяснявам на проверяващите, че пътувам "веднъж" и затова се опитвам да мина "със стърчащи колелца". Особено ако като се огледам около себе си, видя на опашката още 150 стърчащи такива и до тях притежателите им, "наежени" да обясняват същото като мен. Май няма да можем да излетим по график... ;)

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Напълно подкрепям разсъжденията ти. Те допринасят значително всеки да направи своя информиран избор по въпроса с багажа.

 

За себе си съм го направил по-отдавна. :)

Затруднително ми се вижда да обяснявам на проверяващите, че пътувам "веднъж" и затова се опитвам да мина "със стърчащи колелца". Особено ако като се огледам около себе си, видя на опашката още 150 стърчащи такива и до тях притежателите им, "наежени" да обясняват същото като мен. Май няма да можем да излетим по график... ;)

 

Ако се стигне до обяснения вече е проблем. Смисълът на толеранса е изобщо да не те питат защото ти стърчат колелата и ако видимо багажът ти не надминава значително стандартите изобщо да не се занимават с него! Ако те спре полицая и те пита защо караш с 53 км/ч вместо с 50 км/ч вече е проблем дори да не те глоби.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Ако те спре полицая и те пита защо караш с 53 км/ч вместо с 50 км/ч вече е проблем дори да не те глоби.

Преди няколко месеца един от шофьорите в офиса се оплака, че има много глоби за превишена скорост, защото в една област (забравих коя, но примерно В. Търново или Шумен, в тази посока някъде) направили камерите да снимат всички нарушения с 1 км/ч над ограниченията. Така че и това го има.

 

А сега видях, че в сайта на Райън продават и куфарчета с размер по ограниченията. И цените не бяха лоши за Американ туристър.

 

post-103-0-50217400-1485687293_thumb.jpg

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Преди няколко месеца един от шофьорите в офиса се оплака, че има много глоби за превишена скорост, защото в една област (забравих коя, но примерно В. Търново или Шумен, в тази посока някъде) направили камерите да снимат всички нарушения с 1 км/ч над ограниченията. Така че и това го има.

 

Не казвам, че не е възможно да го има, но за това е форума за да споделим и в тази област да караме с 45 км/ч за да не минем и случайно ограничението от 50 км/ч.

 

А сега видях, че в сайта на Райън продават и куфарчета с размер по ограниченията. И цените не бяха лоши за Американ туристър.

 

attachicon.gifam_tourister.jpg

 

В случая хубавото е, че ти гарантират, че размерите са ок и ще ти го приемат за ръчен багаж. Виждал съм олайн магазини, където продават куфарите с гаранция за съответните авиокомпании и ако те глобят магазина ти връща парите :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Преди няколко месеца един от шофьорите в офиса се оплака, че има много глоби за превишена скорост, защото в една област (забравих коя, но примерно В. Търново или Шумен, в тази посока някъде) направили камерите да снимат всички нарушения с 1 км/ч над ограниченията. Така че и това го има.

 

E, сега, това е несериозно. И как са го глобили, при положение че стъпката за санкциониране за превишена скорост започва от 10 км/ч над ограничението?

Връзка към коментар

За това с 2та сантиметра... просто обърни куфара наобратно и ще влезе :) Отгоре няма колелца. Това съм го тествал :D Няколко пъти така и като влиза наобратно не правят проблем, въпреки, че реално влиза до колелцата само :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Както и да е. Благодаря на колегите, които споделиха информация по-горе. В крайна сметка реших да рискувам. Обещавам да се разпиша най-надлежно в темата за оплакванията, ако някоя сърдита леля ми мине път на проверката B)

Редактирано от Георги
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.