Прескочи до съдържание

Пътуване с малки бебета с Wizz


Препоръчани мнения

За първи път купувам за двама пълнолетни + бебешки билет. И до колкото разбирам вариантите при Уиз са 2:

 

1. Купуваш infant билет за носене в скута, който носи със себе си infant fee от 25€ или ако основните билети са по-евтини (както е в моя случай) е на тяхната цена. 

2. Купуваш си цял билет от тях за бебето за да може да ползва детско столче за кола, този билет е пак на цената на целия и е предпочитан от нас вариант, понеже най-малкото разлика в цената няма да има. 

 

Правилно ли съм разбрал, че ако действам по опция 2 в поленцето за трети пълнолетен трябва да въведа първо име INFANT и фамилно име каквото си е истинското на бебето?

 

attachicon.gif 09-02-2017 08-46-57.png

 

Малко объркано е написано...

 

Как е положението с местата, в бенефитите за пътуване с бебета пише: 

 

 

Това означава ли, че избора на места е безплатен (както например personal item-a в първата подточка и priority boarding-a) или, че просто ме съветват (заплашват!), че трябва да си платя места, ако не искам да стоим разделени?

 

Отделям го в нова тема, защото силно вероятно и други родители да се сблъскат с този проблем, а и изглежда много малко бебета пътуват с Уиз, достатъчно малко че дори да обърква хората в колцентъра :) Избрахме опцията да пътуваме със столче за кола, съответно направихме резервацията за трима според инструкциите като третият пътник беше INFANT+Фамилия. 

 

Пристъпих към онлайн чекин и както очаквах, системата не беше достатъчно умна за да разпознае, че третото място е за бебе, съответно нямаше как да въведем точните паспортни данни, защото избора на дата за раждане спираше през 2003-а. 

 

Наложи се обаждане на неимпулсния телефон за резервации, чаках около 10 минути за свързване, не е болка за умиране. Разбрахме се, че все пак е необходимо да се добави бебе към резервацията (не само третото място с име INFANT+Фамилия), на въпроса ми, че по този начин и сумата ще е по-висока, отговора беше че тогава им звъня и ще ми върнат парите. А, ако не добавиш бебе, трябва пак да звъннеш, защото пък третото място го възприема като пълнолетен. С две думи - няма как да резервираш онлайн за родители+бебе в столче за кола без да звъниш допълнително след това за уточнения - или за да ти върнат надвзетата сума, или за да добавят бебето към единия от родителите. 

 

Както и да е, разбрахме се че ще оправят резервацията и да пробвам да се чекирам по-късно. Само че като опитах по-късно резервацията ми изкарваше грешка. Бях посъветван да пробвам през старата версия на сайта, новата все още дава проблеми, в старата всичко беше наред. Чекирахме се ние+бебето, но третият човек нямаше как да го чекирам без фиктивни данни. А това на практика беше резервацията за бебето и трябваше да го чекирам за да получа мястото за него. В противен случай според мен имаше риск някой друг човек да си чекира това трето място и да стане лека каша :) Поредна имейл комуникация и се разбрахме, че човека е въвел инструкция за персонала на летището в резервацията, но все пак е добре да чекираме и третия човек с фиктивни данни. Така и направихме, и в двете посоки получихме един ред места за нас. 

 

В крайна сметка сме чекирани четирима човека: родители, бебето прикачено към една от родителските резервации и бебето прикачено на допълнителното място, но с фиктивна рождена дата, понеже там менюто свършва през 2014.

 

Положителни страни на процеса: много бърза и учтива комуникация с Уиз, чакането на телефона не беше много, в последствие разменихме по 5 имейла и на всичките беше отговорено бързо и целия процес приключи горе-долу лесно. Всъщност не помня от кога не съм общувал с някоя организация толкова бързо по имейл.

 

Отрицателни страни: не мога да си представя, че резервация с бебе и столче за кола е толкова рядко срещана, че да е необходимо въобще да стигаме до тези стъпки с телефон и 10 имейла. Мисля си, че е редно подобна опция директно да е налична в интерфейса при резервиране и да не се налага да се звъни и да се пишат имейли. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Резервацията на бебе със столче според мен е доста рядка, защото реално става само с бебета до 12 месеца. За по големи деца седалките не са ръчно преносими. До такава възраст родителите обичат да возят бебето скута, а и в 99% от случаите това е и значително по евтиния вариант.

Добре е да питате обаче и за конкретния тип столче приема ли го авикокомпанията. Една позната с близнаци е имала подобен проблем преди 3-4 годин при полет с традиционна авиокомпания. Отказали са и да качи едното столче, защото не отговаряло на изискванията на авиокомпанията, които обаче не били публикувани никъде онлайн. На летището са я принудили едното столче да го чекира като допълнителен багаж, като е трябвало да плати и такса за свръхбагаж.

Връзка към коментар

Аз исках да добавя пътник - бебе на година и половина към съществуваща резервация След,като пробвах по мейл и претърсих целия сайт на Wizz, се оказа , че без кол центъра няма как да се мине. След 10 минутен разговор добавиха един infant,на цена 25 евро, билетите ни бяха по-евтини, като получихме като бонус priority бординг + една бебешка чанта багаж. Бебешката количка на бебе до 2 години също е без такса, само че трябва да си я чекираш -това го разбрахме при бординга :-) , но се оправдахме с кол центъра,че така са ни казали,а лелките бяха учудващо учтиви и ни залепиха стикера без разправии, преди да се качим в автобуса. Изобщо, като си с бебе, все едно не си на летище София, всички бяха супер учтиви "ама моля ви се не се редете на опашката минете напред и т.н." а в самолета и в двете посоки третия човек на реда все се случваше далновидно и доброволно да се премести на друго място, та да има седалка за бебето.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Изобщо, като си с бебе, все едно не си на летище София, всички бяха супер учтиви "ама моля ви се не се редете на опашката минете напред и т.н."

Струва ми се, че това би трябвало да е нормалното отношение навсякъде - независимо дали на ленище София, гара Подуене или автогарата в Търговище.

 

Положителни страни на процеса: много бърза и учтива комуникация с Уиз, чакането на телефона не беше много, в последствие разменихме по 5 имейла и на всичките беше отговорено бързо и целия процес приключи горе-долу лесно. Всъщност не помня от кога не съм общувал с някоя организация толкова бързо по имейл.

На мен всичко, което си описал, не ми звучи много като "бързо", но щом казваш.  ;) 

 

Тези 3 реда:

 не мога да си представя, че резервация с бебе и столче за кола е толкова рядко срещана, че да е необходимо въобще да стигаме до тези стъпки с телефон и 10 имейла. Мисля си, че е редно подобна опция директно да е налична в интерфейса при резервиране и да не се налага да се звъни и да се пишат имейли. 

може би е добре да им ги изпратиш като фийдбек на мейла и/или фейсбук страницата. Може пък да стигнат до някого, от когото зависи да се намери по-удачно решение на проблема. :rolleyes:  

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В интерес на истината от наблюденията ми преди време останах с впечатление, че никъде не може да резервираш бебе в седалка онлайн. Това с Уиз ми изглеждаше прекалено добре, за да е истина.


Резервацията на бебе със столче според мен е доста рядка, защото реално става само с бебета до 12 месеца. За по големи деца седалките не са ръчно преносими.

Те не са удобни за носене, но може да се носят, ако се наложи. Има и колички по летищата. А аз съм виждал разни варианти с колелца като куфар или като раница, доста по-скъпи от обикновено столче.

Връзка към коментар

Резервацията на бебе със столче според мен е доста рядка, защото реално става само с бебета до 12 месеца. За по големи деца седалките не са ръчно преносими. До такава възраст родителите обичат да возят бебето скута, а и в 99% от случаите това е и значително по евтиния вариант.

Добре е да питате обаче и за конкретния тип столче приема ли го авикокомпанията. Една позната с близнаци е имала подобен проблем преди 3-4 годин при полет с традиционна авиокомпания. Отказали са и да качи едното столче, защото не отговаряло на изискванията на авиокомпанията, които обаче не били публикувани никъде онлайн. На летището са я принудили едното столче да го чекира като допълнителен багаж, като е трябвало да плати и такса за свръхбагаж.

 

Абе не е толкова рядка, до 2 години е, а и ако цената на билета е по-ниска от 25€ както в нашия случай, то и таксата за бебе ще е на цената на билета. На практика дали бебето ще е в скута или на отделно място ни излиза на една цена, само дето трябва да мъкнем столчето, но ще се прежалим за допълнителния комфорт. И да, столчето отговаря на условията им.

 

 

На мен всичко, което си описал, не ми звучи много като "бързо", но щом казваш.  ;)

 

Е колко по-бързо да стане общуване по имейл? С абсолютно всяка голяма компания, с която разменям имейли в повечето случаи чакам по ден-два за отговор, тук разменихме по 5 имейла от двете страни в рамките на 24 часа през уикенд. Не виждам как може да стане по-бързо :)

В интерес на истината от наблюденията ми преди време останах с впечатление, че никъде не може да резервираш бебе в седалка онлайн. Това с Уиз ми изглеждаше прекалено добре, за да е истина.

Те не са удобни за носене, но може да се носят, ако се наложи. Има и колички по летищата. А аз съм виждал разни варианти с колелца като куфар или като раница, доста по-скъпи от обикновено столче.

 

В нашия случай столчето може да се закача на шасито на количката (което също може да вземем с нас), така че пренасянето не е никакъв проблем :)

Връзка към коментар

То столчето си е адски полезно, ако ще взимате кола после. Иначе аз поне не бих мъкнал. С бебе на почти 2 г. в скута не ми е било особено неудобно за къси полети до 2 часа.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абе не е толкова рядка, до 2 години е, а и ако цената на билета е по-ниска от 25€ както в нашия случай, то и таксата за бебе ще е на цената на билета. На практика дали бебето ще е в скута или на отделно място ни излиза на една цена, само дето трябва да мъкнем столчето, но ще се прежалим за допълнителния комфорт. И да, столчето отговаря на условията им.

 

В самия самолет не е кой знае какъв допълнителен комфорт столчето. Бебето спокойно може да си спи и на седалката. Да се взима столче за път си струва само ако може да се закачи на бебешката количка и да се ползва като столче в кола под наем.

На теория може да взимаш столче за дете до две години, но на практика е удобно да се носят само столчетата за бебета до 12 месеца. Не съм и сигурен дали тези столчета, които са за над 12 месечни деца изобщо ще ги пуснат на борда.

Случаят с Уиз ер а малко специален, защото в повечето авиокомпании деца под 2 години пътуват напълно безплатно. Аз лично имам опит само с fly Niki за деца на такава възраст и там беше абсолютно безплатно ако дететето пътува в скута.

Аз исках да добавя пътник - бебе на година и половина към съществуваща резервация След,като пробвах по мейл и претърсих целия сайт на Wizz, се оказа , че без кол центъра няма как да се мине. След 10 минутен разговор добавиха един infant,на цена 25 евро, билетите ни бяха по-евтини, като получихме като бонус priority бординг + една бебешка чанта багаж. Бебешката количка на бебе до 2 години също е без такса, само че трябва да си я чекираш -това го разбрахме при бординга :-) , но се оправдахме с кол центъра,че така са ни казали,а лелките бяха учудващо учтиви и ни залепиха стикера без разправии, преди да се качим в автобуса. Изобщо, като си с бебе, все едно не си на летище София, всички бяха супер учтиви "ама моля ви се не се редете на опашката минете напред и т.н." а в самолета и в двете посоки третия човек на реда все се случваше далновидно и доброволно да се премести на друго място, та да има седалка за бебето.

 

Ние до 3,5 годишна възраст без проблем сме возили бебешка количка с различни авиокомпании и винаги е било безплатно. Да плащаш приорити бординг с дете а абсолютно излишно, защото винаги си пръв, но ако си с количка, това пътвенство не винаги е гарантирано. Докато ти вземат количката на самолета, пускат и останалите пътници и предимството ти в този момент изчезва.

Връзка към коментар

В самия самолет не е кой знае какъв допълнителен комфорт столчето. Бебето спокойно може да си спи и на седалката. 

 

Уиз мисля, че изрично са отбелязали, че допълнителната седалка се ползва само ако имаш столче със съответните характеристики - вътрешен колан, както и самото столче да има възможност как да се обвърже с колана от седалката. Не позволяват бебето директно да спи на седалката и е логично, няма как да го овържеш с колан, а знаем че turbulence can occur unexpectedly :)

Връзка към коментар

Аз пък не виждам полза от приорити бординг при пътуване с дете. Предпочитам да влизаме последни, така си спестявате 10-15 минути стоене на едно тясно място.

 

С Уиз съм пътувала, но с бебе върху мен, защото билетът ни бе по-скъпи от 30 евро. Но във вашия случай е по-добре отделен билет за бебето. Дори да не взимате столче с вас, предполагам при излитане и кацане ще ви дадат колан да я вържи те за вас. А в останалото време просто може да си играе на допълнителното място - по време на полет повече свободно пространство е винаги от полза.

И да, проверете кои столчета да позволени, защото всяка компания има своите изисквания.

Връзка към коментар

Уиз мисля, че изрично са отбелязали, че допълнителната седалка се ползва само ако имаш столче със съответните характеристики - вътрешен колан, както и самото столче да има възможност как да се обвърже с колана от седалката. Не позволяват бебето директно да спи на седалката и е логично, няма как да го овържеш с колан, а знаем че turbulence can occur unexpectedly :)

 

При излитане, кацане или когато свети сигнализацията за връзване на коланите детето трябва да е в скута. През останалото време никой не го интересува къде е детето и какво прави. Нашите са спали и на седалка и на пода между седалките по време на полет. Важното е да им е удобно и да са добре увити за да не им е студено ;)

В нашия случай столчето може да се закача на шасито на количката (което също може да вземем с нас), така че пренасянето не е никакъв проблем :)

 

Като написани изисквания съм чел при някои авиокомпании, че безплатно превозват само компактни бебешки колички които се сгъват като чадър, но може да опитате и с вашата.

Връзка към коментар

При излитане, кацане или когато свети сигнализацията за връзване на коланите детето трябва да е в скута. През останалото време никой не го интересува къде е детето и какво прави. Нашите са спали и на седалка и на пода между седалките по време на полет. Важното е да им е удобно и да са добре увити за да не им е студено ;)

 

Като написани изисквания съм чел при някои авиокомпании, че безплатно превозват само компактни бебешки колички които се сгъват като чадър, но може да опитате и с вашата.

 

Всъщност от условията на Уиз не се подразбира дали е задължително при излитане и кацане детето да е в скута, аз го бях подразбрал, че няма проблем да си стои в столчето, ако е според техните изисквания. Намерих ето това от ИАТА и то изглежда се съгласява с тази гледна точка, може и да стои в столчето стига авиокомпанията да има изработена политика какви столчета и при какво закрепяне вършат работа: https://www.iata.org/whatwedo/safety/Documents/IATA-Guidance-Safety-of-Infants-Children-onBoard.pdf

 

Предполагам, че на борда ще разбера Уиз от кои са :) А с тясното им място между седалките определено считам столчето за бонус, а и детето си е свикнало с него и е кротко вътре. 

Връзка към коментар

 А с тясното им място между седалките определено считам столчето за бонус, а и детето си е свикнало с него и е кротко вътре. 

 

При излитане и кацане едва ли ще е кротко поради промяна на налягането. Ако е първи полет подгответе се с няколко варианта. Кърмене, пиене на вода или сок, биберон, смучене на пръст и т.н. Различните деца различно понасят летенето и не мислете, че вашето спокойство и спокойството на околните ще е гарантирано ;)

Всъщност от условията на Уиз не се подразбира дали е задължително при излитане и кацане детето да е в скута, аз го бях подразбрал, че няма проблем да си стои в столчето, ако е според техните изисквания. Намерих ето това от ИАТА и то изглежда се съгласява с тази гледна точка, може и да стои в столчето стига авиокомпанията да има изработена политика какви столчета и при какво закрепяне вършат работа: https://www.iata.org/whatwedo/safety/Documents/IATA-Guidance-Safety-of-Infants-Children-onBoard.pdf

 

 

Аз лично не съм виждал до сега дете в столче в самолет и вероятно доста рядко се случва. Ако стюрдесата е несигурна с правилата и това до колко е подходящо столчето, вероятно ще ви нареди да го вземете в скута. От гледна точка на успокояването на детето при излитане и кацане вероятно това също е по добрата стратегия.

Връзка към коментар

Струва ми се, че това би трябвало да е нормалното отношение навсякъде - независимо дали на ленище София, гара Подуене или автогарата в Търговище.

На мен всичко, което си описал, не ми звучи много като "бързо", но щом казваш.  ;) 

 

Тези 3 реда:

може би е добре да им ги изпратиш като фийдбек на мейла и/или фейсбук страницата. Може пък да стигнат до някого, от когото зависи да се намери по-удачно решение на проблема. :rolleyes:  

То и на мен така ми се струва, но обикновено /за съжаление/ действителността е друга :)

 

 

В самия самолет не е кой знае какъв допълнителен комфорт столчето. Бебето спокойно може да си спи и на седалката. Да се взима столче за път си струва само ако може да се закачи на бебешката количка и да се ползва като столче в кола под наем.

На теория може да взимаш столче за дете до две години, но на практика е удобно да се носят само столчетата за бебета до 12 месеца. Не съм и сигурен дали тези столчета, които са за над 12 месечни деца изобщо ще ги пуснат на борда.

Случаят с Уиз ер а малко специален, защото в повечето авиокомпании деца под 2 години пътуват напълно безплатно. Аз лично имам опит само с fly Niki за деца на такава възраст и там беше абсолютно безплатно ако дететето пътува в скута.

 

Ние до 3,5 годишна възраст без проблем сме возили бебешка количка с различни авиокомпании и винаги е било безплатно. Да плащаш приорити бординг с дете а абсолютно излишно, защото винаги си пръв, но ако си с количка, това пътвенство не винаги е гарантирано. Докато ти вземат количката на самолета, пускат и останалите пътници и предимството ти в този момент изчезва.

Това все пак е Wizz и не съм сигурен дали за деца над 2 години няма допълнителна такса - както  при Ryan air, а за приорити бординг ясно, че няма смисъл при никакви обстоятелства, просто си върви като "Бонус" към платената такса.

Връзка към коментар

Ние за първи път летяхме с детето като беше на 4 м с уиз и преди това бях изчела всичко за пътуване във форума. Информацията се оказа доста противоречива, на места грешна.

Та за количката - можеше с уиз да се чекира, можеше и директно на гейта да се остави. Аз бях взела количка-чадър, но се оказа, че даже и да е от 2 части, пак можеш да я чекираш като 2 отделни багажа и няма проблем.

При излитане и кацаме изискваха детето да е в скута, независимо дали има платена седалка или не...

Другия месец ще летим пак с уиз и ще кажа, ако нещо се е променило...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.