neuromancer Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 Малко офтопик, ама сигурно знаете, а не ми се говори по телефона с България сега. Имам онлайн банкиране в ПИБ със електронен подпис. Сега влязох за пръв път от доста време и ми предлагат (всъщност изискват, защото не мога да откажа) да мигрирам към нова система. Някой знае ли дали пак ще мога да влизам с електронния подпис както досега, за да правя преводи? Да не изискват токен или нещо друго, което няма как да го взема в близките месеци? Връзка към коментар
antea Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 ще можеш, но първо ще трябва да си регистрираш подписа в myfibank, не се прехвърля автоматично сертификата аз я минах миграцията преди месец-два, и поне тогава така беше 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 6 април, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 април, 2017 A как се регистрира подписа в myfibank? Нали става през сайта, а не трябва да ходя в клон? В краен случай може и да се обадя по телефона... Доколкото разбирам, ако не я направя тая миграция не мога нищо да правя? Мога да откажа да приема общите условия, но тогава сигурно пак нищо не мога да правя? Щеше ми се да направя един превод както съм си свикнал, пък после да си играя колкото трябва... Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 Аха, ние още сме в известно недоумение: "мигрираха" ни без нашето съгласие. Не можем да направим никакъв превод, като питахме в банката ни отсвириха и казаха "Обадете се на телефона". Само не мога да разбера защо трябва да плащам на импулсен телефон да ми обяснят как работи нещо, което до онзи ден буквално ползвахме без проблем. Връзка към коментар
antea Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 мисля, че телефоните им не са импулсни? @neuromancer, не помня дали ми се наложи да звъня предварително в ПИБ за нещо, но регистрирането на подписа, след като мигрираш, става в меню Настройки - Регистриране на сертификат, отделно има настройка за преводи между собствени сметки да ползваш само парола най-добре да ползваш Explorer-a за браузър, че Firefox има някакви драми, копирам ти от сайта им: Спойлер Настройки на браузерите за работа със сертификати и подписване за Internet Explorer Internet Explorer подписва документи с помощта на ActiveX контроли. Необходимо е те да бъдат разрешени. Стъпки: · От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Trusted sites->Sites · В бялото прозорче въведете адреса на електронното банкиране на БАНКАТА – https://my.fibank.bg/ и натиснете бутона Add, след което Close . · Изберете OK · От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security-> Trusted sites-> Custom level->ActiveX controls and plug-ins. Намерете в списъка Initialize andscript ActiveX controls not marked as safe и изберете Enable . · Затворете с ОК и ОК. · Рестартирайте браузъра . Ако имате повече от един валиден сертификат, е необходимо да забраните Tools/Internet Options/Security/Custom Level/Don't prompt for client certificate selection whenno certificates or only one certificate exists /Disable. Подписването на документи през Моята Fibank е възможно само през 32-битовата версия на Internet Explorer. Можете да откриете 32-битовата версия на Internet Explorer тук “C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ iexplore.exe”. За Ваше удобство можете да създадете short cut към изпълнимия файл на Вашия декстоп, като "провлачите" изпълнимия файл до работния плот и създадете нова икона за 32-битовата версия. Невъзможността за използване на 64-битова версия на Internet Explorer е породена от липсата на 64-битова версия на CAPICOM компонента, използвана за дигитално подписване на документи. за MozillaFirefoxВ Mozilla няма ActiveX контроли. Необходимо е: · Намерете в списъка Tools->Options->Advanced->Encryption->View certificates->Authorities името на Вашия издател на сертификата, например Infonotary.Стъпете на него и за всеки един сертификат по отделно натиснете бутон Edit. Маркирайте This certificate can identify mail users. · Затворете с Ok. · Рестартирайте браузъра. · При подписване на документи ще видите прозорец Text Signing Request , който се потвърждава с въвеждане на Вашия пин код. · Ако имате повече от един валиден сертификат е необходимо да изберете Tools/Options/Advanced/Encryption/Ask me every time, за да ви пита браузера кой от многото сертификати да използвате. Регистриране на сертификат. · Може да бъде само КЕП, издаден от български издател. Уважаеми клиенти, Във връзка с промените в Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) в сила от 01.07.2011 г. Ви уведомяваме, че Първа инвестиционна банка запазва политиката си за приемане на електронни подписи (КЕП) и Токен. ПИБ ще приема квалифицирани електронни подписи (КЕП) по смисъла на ЗЕДЕП, удостоверенията за които съдържат атрибути, индивидуализиращи автора и титуляря (като ЕГН, ЕИК, БУЛСТАТ и др.). В случай че такива данни липсват, КЕП ще може да се регистрира за ползване при ПИБ, само след потвърждение от Банката. При необходимост от съдействие може да се обръщате към нашите оператори на телефон 0700 12 777. Връзка към коментар
Vyara Публикувано: 6 април, 2017 Сподели Публикувано: 6 април, 2017 (редактирано) Аз след миграцията не мисля, че съм си регистрирала ел. подпис отново. Подписа се води company, а сметката на ФЛ. Нямах никакви проблеми с плащанията, смао където имаш ограничено хистори мисля до 1 г. назад. Ако ти трябва някакво инфо си го запази предварително. Редактирано 6 април, 2017 от Vyara Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 6 април, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 април, 2017 Мда, мерси много. Просто стиснах зъби и го направих, и то взе та тръгна без да трябва да се обаждам. Трябва да се чете какво пишат обаче, че за изискването само 32битов експлорър нямаше да се сетя сам... Не са им импулсни телефоните, дори този 0700. Но аз съм в чужбина, а доколкото помня отпреди не работеха със Скайп, та става дявол на магаре. Връзка към коментар
chandni Публикувано: 7 април, 2017 Сподели Публикувано: 7 април, 2017 преди 5 часа, neuromancer каза: Не са им импулсни телефоните, дори този 0700 0700 са особени телефони... Ако звъниш от стационарен телефон (и то май трябваше да е Vivacom-ски) те таксуват само за 1-вата минута, от там нататък разговорът се плаща от собственика на 0700 линията. Ако обаче звъниш от мобилен телефон, си плащаш всяка минута ти и за да е "още по-сладко", разговорите към 0700 не се взимат от безплатните минути към плана, а се плащат отделно по цената на минута, според тарифния ти план.... та внимавайте, когато ви се налага да звъните на 0700 номера. 4 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 7 април, 2017 Сподели Публикувано: 7 април, 2017 преди 7 часа, chandni каза: 0700 са особени телефони... Явно е така, защото когато звъня на Близу от мобилния телефон ме таксуват като разговор към национални мрежи, тоест, безплатно според плана ми. С две думи, да не обобщаваме така категорично... Връзка към коментар
ShaMan-H_Fel Публикувано: 9 април, 2017 Сподели Публикувано: 9 април, 2017 IE не е задължителен. Аз си го ползвам електронното банкиране с Firefox (то така или иначе няма IE под Linux). За да можеш да подписваш с Firefox ти трябва signTextJS plus. Това е един плъгин, който връща тази функционалност в браузъра, защото я махнаха от него преди време. Аз нямах проблем с миграцията, подписа си работеше автоматично след това, но аз имах регистрация и в двете системи преди това. Връзка към коментар
antea Публикувано: 9 април, 2017 Сподели Публикувано: 9 април, 2017 така е, работи този add-on, но трябва да се debug-ва преди употреба /ако браузъра или компютъра са рестартирани от последното подписване/ Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 9 април, 2017 Сподели Публикувано: 9 април, 2017 Може да им пишете за насоки и във ФБ, отговарят сравнително бързо Връзка към коментар
cck Публикувано: 21 април, 2017 Сподели Публикувано: 21 април, 2017 На 6.04.2017 г. в 18:24, neuromancer каза: Малко офтопик, ама сигурно знаете, а не ми се говори по телефона с България сега. Имам онлайн банкиране в ПИБ със електронен подпис. Сега влязох за пръв път от доста време и ми предлагат (всъщност изискват, защото не мога да откажа) да мигрирам към нова система. Отговорили са ти, но аз да подскажа, че има смисъл да изтеглиш и app-а за телефон. Първо го регистрираш като устройство в my.fibank, а после и през него можеш да нареждаш (ако си с токен) и правиш справки. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 21 април, 2017 Автор Сподели Публикувано: 21 април, 2017 Оправих се аз, не съм с токен, а с електронен подпис, който изтича утре, та днес ще направя един последен превод. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега