Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Виадукт Millau(ФРАНЦИЯ).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    За да разберете по-добре защо виадуктът Millau е „чудовище“ на архитектурата, ето някои допълнителни цифри, които ще ви замаят:

Виадуктът Millau тежи като цяло 206 000 тона (5 пъти повече от общото тегло на самолетоносача Charles-de-Gaules, когато е пълен)
Теглото на престилката се изчислява на 36 000 тона, което е равностойно на 4 Айфелови кули или теглото на 5100 слона
Престилката разполага с магистрала 2 х 2, както и 2 аварийни маршрута
Максималната му височина е 343 метра, докато Айфеловата кула измерва "само" 324 метра
Има 7 батерии, които го поддържат, с индивидуално тегло 650 тона
Височината на P2, най-високата купчина: 343 метра. Това е най-високата купчина в света
Има 154 кожуха, чието напрежение се колебае между 900 и 1200 тона; 2460 м обща дължина
Общата продължителност на концесията е 78 години (3 години строителство + 75 години експлоатация).

123456.jpg

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Мостът Дом Луиш I (Ponte Dom Luís I) е метален, на две нива. По горното вървят мотрисите на метрото, а долното е предназначено за коли.

Проектант на моста е Гюстав Айфел (Gustave Eiffel), чийто прокет също е и Айфеловата кула (Tour Eiffel) в Париж, Франция (Paris, France). През 1879 година той предлага проект за мост на едно ниво, но градската управа го отхвърля. Порто се разраства бързо и им трябва решение, което улеснява трафика. Една година по-късно проектът за Дом Луиш I на две нива е готов и одобрен. През годините мостът е обновяван, разширяван и адаптиран за мотрисите на метрото.

84131072_126230141996531_6123951038505418752_n.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Виадуктът Гарабит е железопътен арков мост, обхващащ река Труер, близо до Руйн-ан-Маргарид, Кантал, Франция, в планинския централен район Масив. Мостът е построен между 1882 и 1884 г. от Густав Айфел,  и е открит през 1885 г. Дължина е 565 м и има главна арка с 165 m разстояние.

FB_IMG_1581069587781.jpg

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 10 месеца по-късно ...

Мостът над река Янтра при Бяла, построен от Кольо Фичето през 1867 г. Има 14 свода украсени с изборажения на животни.

За Колю Фичето и Беленския мост Феликс Каниц казва: „И тоя скромен човек в потури и абичка не знае, че с Беленския си мост е построил най-голямата хидравлическа постройка на Балканския полуостров извън Цариград.“

 

DSC_4789.JPG.7ee60ee445363a56fb2191bcb866b253.JPG

 

DSC_4792.JPG.f15f8702ea70da184a023834284bd748.JPG

 

Още един шедьовър на Кольо Фичето - покритият мост над река Осъм в Ловеч. Единствен по рода си на Балканския полуостров

 

DSC_4067.JPG.83e649b1f350eb0a180d5e939b07f2d2.JPG

 

DSC_4098.JPG.2cab974c4008599f42607061b69ddecf.JPG

 

Дяволският мост над река Арда (16 в.)

 

DSC_3105.JPG.9afa2919d15fe39c483ee612c28061c4.JPG

 

DSC_3086.JPG.1e4ec1a0f1d07fcc9801f24e0054c7d4.JPG

 

И още един стар мост някъде в Родопите

 

DSC_3915.JPG.9e526f472a5551979b95ee870192fe12.JPG

 

Кадин мост в Невестино (1470 г.)

 

DSC_7645.JPG.ec22225c3f0dbfec15b38803ae771ef0.JPG

 

 

  • Харесвам 19
  • Браво 1
Връзка към коментар

Една специална група мостове - т.н. висящи мостове, които на определени места от света са изключително важни и спестяват дни ходене

 

Тибет:

 

1252490748_HTC20091194.jpg.fde00bccc3f9ea6c92d1de5417890f8f.jpg

 

2094959259_HTC20091200.jpg.6c2a6f8fda097e6b4396b57f8de4635d.jpg

 

Мост в Непал, на 160 метра над реката. Популярно място за бънджи скокове

 

42247123_HTC20092284.jpg.b5f1415ec1d613cacd42c3c6b97feed4.jpg

 

1521932779_HTC20092312.jpg.98c89cfd3189954cce70b0216a95362b.jpg

 

1633549739_HTC20092213.jpg.635e6b03c6b041604f317afe635aa45f.jpg

 

Мост в Таджикистан, едиствена връзка на няколко села в долината Бартанг

 

DSC_1012.JPG.e8f87cee651c63539c7d781e3cd3b173.JPG

 

Някъде в Бутан

 

DSC_0429.JPG.cf022d33d44466da1dbc4c355789109e.JPG

 

И един мост, полезен май само за туристите. Мадагаскар, Tsingi de Bemaraha

 

_DSC3110.JPG.e025faeade86ac1cb5c02cc749b4dfa8.JPG

 

U-Bein bridge, Мианмар. Дълъг 1,2 км. тиков мост над езеро

 

DSC_0497.JPG.a6f4500ab0ecddf9f76510a0f143f062.JPG

 

DSC_0453.JPG.bc1b8f31655e4b21aa332d71f54abe93.JPG

 

Howrah Bridge, един от символите на Калкута

 

DSC_0418.JPG.3b5ceb3636a2d75cba0624c023111380.JPG

 

Покрит мост, който води към Paro Dzong, Бутан

 

DSC_0164.JPG.0542132c91a9ee6bee35dd364c3e1b2f.JPG

 

Мостът, който свързва Зимбабве и Замбия при водопада Виктория

 

DSC_5550.JPG.885f386036c4b5e43cfceaad09e49771.JPG

 

По моста минава и влак

DSC_5542.JPG.7e1cdfc126f8da8c5e5eb5ddc7ad64cd.JPG

 

 

  • Харесвам 21
  • Благодаря 1
  • Браво 4
Връзка към коментар

Един мост който е разрушен, но мисля че заслужава да бъде в тази класация. 

Траяновия мост при Железни врата.

 

2005725951_Trajans_Bri1.jpg.d3ed8f95cfbc6166f43d9965ddbad02a.jpg

 

(Drobeta-Turnu Severin)

 

3.jpg.46ddb783f5e2808c0d115d511a75e653.jpg

 

Построен 103 г.-105 г. за да може император Траян да прехвърли по него над 250 000 войници,

хранителни запаси, бойна техника необходими му при втората кампанията срещу даките.

На обратно естествено са минавали колите пълни с плячка.

 

106990895_BridgeofApollodorusovertheDanube2.png.8ed298f2d43eb05d3ec4b98429671c7a.png

 

Моста е бил дълъг около 1135 м., (на това място реката е широка приблизително

800 м.), моста е около 15 м. широк, и 19 м. висок над повърхността на реката.

Проектиран от главният архитект на Траян Аполодор (Apollodorus) от Дамаск.

 

Apollodorus_of_Damascus.jpg.e18a2923a2c92a719991b518311b0be5.jpg

 

Той използва дървени арки, всяка с дължина 38 м. стъпили на 20 зидани стълба на 50 м разстояние един от друг с петоъгълна и шестоъгълна форма. Острите ъгли имали за цел да намалят триенето на водата и затова били обърнати срещу течението.

 

Tr1.png.678ad16df0e886c7c4533971af26c161.png

 

От двата края има построен Castrum – укрепление от където става преминаването.

 

376980048_BridgeofApollodorusovertheDanube2021-01-0410-12-48.png.a9813012f3d333ac6c75e53c8ca5b151.png

 

Моста може да се види увековечен на Траяновата колона в Рим.  

 

trajan_column_rome.jpg.e0d4fa83ed634458c5e172dde3899447.jpg

 

Tc1.jpg.5f2b674e2c70f54efcea8b25de718b24.jpg

 

Tc2.png.ed092f89eb9618120833af029fc0d7e4.png

 

Конструкцията на този мост е била част от още по голям проект на странични канали, за да може да се управляват водите на Дунав и път в скалите през пролома от Singidunum днешния Белград следвайки коритото на реката при Viminacium (днешния Pozarevac) през Ниш (Nis), София (Serdica), Пловдив (Philippopolis), Одрин (Adrianople)  за Константинопол така нареченият via Militaris или via Diagonalis.

 

map.png.131fa843e7c37b4b64ea3a555782cf2e.png

 

Не ясно кога е бил разрушен, но се предполага, че е станало по времето на император Аврелиан около 270 г. след напускането на римляните на Дакия.

До наши дни частично е останал надписа Tabula Traiana

 

23tabula-traiana.jpg.1a7b59b9719a4b94d5de85eb2d8fda2d.jpg

IMP. CAESAR. DIVI. NERVAE. F
NERVA TRAIANVS. AVG. GERM
PONTIF MAXIMUS TRIB POT IIII
PATER PATRIAE COS III
MONTIBVUS EXCISI(s) ANCO(ni)BVS
SVBLAT(i)S VIA(m) F(ecit)

интерпретиран като:

Император Цезар син на божествения Нерва, Нерва Траян, Август, Германик, Понтифекс Максимус, Трибун четири пъти, баща на отечеството, консул три пъти, изкопавах планинските  скали и с дървени греди  направих този път. 

Има и няколко каменни стълба.

 

46.jpg.ce9c74a1b675dfcda1c11874f19b4ba2.jpg

 

45.jpg.b98a6dc1e353ea06689401837a71dea2.jpg

 

На същото място днес се намира хидроцентралата Железни врата.

В регионалния музей на Дробета-Турну Северин има макет на моста.

 

47.jpg.e4e529bba8ac551a68caa0d20697a780.jpg


 

  • Харесвам 12
  • Благодаря 2
  • Браво 6
Връзка към коментар

Няколко банални, но все пак красиви. 

 

Пражки - четири броя на Вълтава, Карловият е вторият.

 

41688659274_5b6972bfb7_o.jpg.ce73e8df2dacba6b778e715e63e6b2df.jpg

 

Пак Карлови мост.

 

524727522_42361857882_c04146e42c_o(1).jpg.e0e1e6590a84bce006b841763e5d365c.jpg

 

 

Още едно мини мостче на Вълтава, безименно.

 

42417273691_187095940b_o.jpg.b5ff8cc5012c2dff3a8743440a29b842.jpg

 

Мостът на Дрина от едноименния роман на нобелиста Иво Андрич - Вишеград, Босна и Херцеговина. Всъщност се казва "Мехмед Паша Соколович", но цял свят го знае като мостът на Дрина.

 

26310013771_683efd47ec_o.jpg.649557238dbdd8799ccfc2683dd5b726.jpg

 

 

Мостът на река Неретва в Мостар, пак БиХ. 

 

26350300216_fc0fde3f08_o.jpg.8f8359883bccaf2e2004e12d15783eba.jpg

 

"Клуб скачачи у воду "Мостари" - не скачат, само мамят туристите за пари 🙂

 

26283881352_37d7203563_o.jpg.6c00162224179d4c0f7732ad5f96d8ea.jpg

 

 

 

Дяволският мост на река Арда в Родопите.

 

DSC_4880.JPG.7f6f0f3e7e46f3c798228fef73d86c44.JPG

 

В Базел на Рейн, изабщо не му знам името.

 

1009052524_DSC_3173(2).JPG.7cd8d583609f5e92d0ce0d04ac4adbb7.JPG

 

Рио-Андирио, между континентална Гърция и п-ов Пелопонес.

 

DSC_7606.JPG.771e0ec612b5e766afb07d2be80fd4b7.JPG

  • Харесвам 16
Връзка към коментар

Malabadi Köprüsü, Турция

Моста е построен през 1147 г. от Timurtaş Bin-i İlgazi през периода Artuklu Beylik. Той е 7 м широк и 150 м дълъг, височината от водата до върха на арката е 19 м. Моста Малабади е с най- голямата каменна арка в света. Той е включен в световното богатство на ЮНЕСКО. 

 

malabadikprs4.jpg.84e14b053d43955c62641d73e9336257.jpg

 

malabadikprs.jpg.9cb7e9a1e4b444a05012a11d8f6314e7.jpg

 

Има по две малки арки от двете страни използвани от пътниците и керваните като подслон, особено през тежките зими. 

 

malabadikprs6.jpg.a58a5d4779fb89d31b836d28c5e98e86.jpg

 

malabadikprs2.jpg.8aa7e584b2df0aded853e3feab44e7a2.jpg

 

Nissibi Köprüsü, Турция

Моста който свързва Турските провинции Adiyaman и Sanliurfa. Строежа му е започнат през 26 Януари 2012 г. и струва 80 милиона турски лири. Пуснат е в експлоатация на 21 Май 2015 г. Преди това Atatürk Barajı се е пресичал с ферибот. 

 

nissibikprs2.jpg.c770c52d1e35ccec251025716509d232.jpg

 

nissibikprs5.jpg.41cc15668ac18284bcb593c1a47f00f9.jpg

 

nissibikprs3.jpg.428c924777e6f7c5333795d800be28bb.jpg

 

Cendere Köprüsü, Турция

Строители на моста са XVI-тия легион по време на римския император Setimius SEVERUS (193 - 211 Сл.Хр.) Мостът е построен като величествена арка на две скали в най-тясната точка на реката. С просвет от 34,2 м мостът може би е вторият по големина тип арка строен от римляните. Той е с дължина 120 м и ширина 7 м. 

 

cenderekprs2.jpg.abaee7106ba0581fdf673b16895f040f.jpg

 

cenderekprs25.jpg.57b6edb5889bcce9758b4742bcec033f.jpg

 

cenderekprs26.jpg.2a866221ae8a8edb8918876200d131ca.jpg

 

cenderekprs7.jpg.06e82b357f5caf6f9472aac0665cb19c.jpg

 

Издигнати са 4 колони за императора S. Severus жена му J. Domna и техните синове, Caracalla и Geta. Geta е убит от брат си Caracalla и колоната издигната в негова чест е съборена (211 - 217 Сл.Хр.). Caracalla е наредил да бъде изтрито името на Geta от всички камъни където е било написано.

 

cenderekprs24.jpg.9021bac60ba9e0af1ece65ea57caead7.jpg

 

cenderekprs31.jpg.a17ace0c3baf9bbf79dae72ce61b0bd6.jpg

 

cenderekprs23.jpg.63a61826dffea15cc2657cd33fdf5d36.jpg

 

cenderekprs4.jpg.ac59a783c47c2803dbc52fabb7bfcb26.jpg

 

Има снимки вече на моста във Вишеград, но бих желал да добавя и моите със синята река.

 

Мостът над Дрина, Вишеград, Босна и Херцеговина

Мостът на Дрина е изграден в периода 1571 – 1577 г. по нареждане на Мехмед паша Соколович (сърбин, родом от Херцеговина) – велик везир на Османската империя възстановил Печката патриаршия. Мостът е шедьовър на средновековното строителство и архитектура, заедно с другия най-известен мост на Босна и Херцеговина – Стари мост в Мостар. От 2007 г. проектирания от Синан мост е включен в Списъка на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО. Мостът е 180 м дълъг с 11 свода, построен през 1577 г. от прочутия османски архитект Мимар Синан.

 

photo143.jpg.03ee71beba6bc10395902f5872bdafed.jpg

 

photo144.jpg.cb2f357b8f854bb3a8046b7f75f6b96b.jpg

 

photo139.jpg.bcc588e8e81f78009eb5ba9d36d5702f.jpg

 

Римският мост над Стара Река, България

Римският мост се намира на около 60 км югозападно от Търговище, между селата Виданово и Малко Доляне, над Стара река. Въпреки името си, той не е от римско време, а е строен през XVI – XVII век. Дълъг е 60 м, широк 4 м, а височината в най-връхната му точка е 10 м. Има форма на дъга с един централен свод и 5 спомагателни. Строен е направо върху естествената скала. Изходен пункт е село Стеврек (на пътя Омуртаг-Елена), свързано с автобусен транспорт с Омуртаг и Антоново. От него до моста са 8 км (пеш за около 1.30-2 ч) по междуселски път, годен за превозни средства тип Джип. Преминава се през бившето вече село Малко Доляне. 

Дядо ми е родум от Виданово и тази година с Боби преминахме през въпросния мост и се опитахме да се доберем с колелата до изоставената от десетилетия махала Виданово. В раздел България има тема и мой документален филм за това премеждие.

 

photo12.jpg.96dc01729520dbb95d1aa0dd933c595b.jpg

 

photo19.jpg.5939efcfe33043301f94e3406d704f95.jpg

 

photo14.jpg.2b5f8962d411e1c0809e78a7ed626931.jpg

 

Владишки мост, България

„Владишкият мост“ над река Янтра се намира в кв. Асенов във Велико Търново и се смята за един от най-старите мостове в града. Съоръжението е изградено с масивни каменни устои и дървена конструкция. Според някои историци от двете страни моста е имало отбранителни кули. Построен през 1774 г. като е свързвал обитаваните от българи и турци ляв бряг (крепостта „Царевец“ на турски – „Хисар“) и десен бряг (крепостта „Трапезица“). До 1935 г. е бил единственият мост в Асенова махала, по който е минавал пътят от Търново за селището Арбанаси.Поради красивата си гледка, мостът е и любимо място на влюбените. В знак на вечна любов, много катинарчета са заключени за него.

 

photo60.jpg.ae2a27307cec44d5f6d1d2c5a4c567c4.jpg

 

photo57.jpg.ae9bf7839372cb50524631af019a89a8.jpg

 

photo58.jpg.c41c765f50185d52bc2b82e36e8250cf.jpg

 

photo59.jpg.331c55dad1b9c07d692aa8c8bea02cb2.jpg

 

photo61.jpg.a6f88f951a6c8e6bf26220773adfc1ec.jpg

 

photo63.jpg.085e43d1b6546cf36be40608bbb6bff6.jpg

 

Нощен полет над моста и други забележителности из Старата столица може да видите тук:

 

Къпински мост, България

Това е стар Римски мост с каменна арка в близост до нашето село Златарица, Търновско. Няма точна информация за него. Преди време е свързвал стария път от Златарица за Велико Търново, сега има изграден нов път с нов съвременен мост в близост. Израснал съм под този мост, къпане, риболов, вечеринки и моите деца много често са го посещавали по същата схема. Моста е построен над река Веселина водеща началото си от яз. Йовковци.

 

photo85.jpg.7c6732037fb726a3944b1d66d6f06e63.jpg

 

photo86.jpg.9efa47ed28ea9b5a6a49f89c6cddd849.jpg

 

photo90.jpg.9c37840bc7134a4f4b33d88123acb960.jpg

 

photo93.jpg.468c25d0a22d4fcdfd377540d5b3ef4a.jpg

 

photo99.jpg.a244fc1a1667e79645e8f50b59509f4a.jpg

 

photo100.jpg.af2c4390dcfb4d37f36c05b7eb21e3ac.jpg

 

Мостът над яз. Йовковци, България

Снимките са правени от каяк по време на плаването ни из язовира с Боби през 2017 г. Моста свързва гр. Елена с гр. Велико Търново, като втори допълнителен път.

 

photo32.jpg.5658850e05f1980fd9d59c998b9cc7ed.jpg

 

photo24.jpg.5d1a85b3df7c44014f61ea9da016cf94.jpg

 

photo30.jpg.32ff4143455295faa3139e3c1e68cb2a.jpg

 

photo34.jpg.54067d3851b2cbc05624c209c0937cf8.jpg

 

Orb Aqueduct, Канал дьо Миди, Франция

Аквадуктът е мост, по който канала Миди преминава над река Орб. Широк е 28 м., дълъг е 240 м., а височината му е 12 м. Аквадукта е пуснат в експлоатация през 1858 г. Канал Дьо Миди е част от световното наследство на ЮНЕСКО. Изграден от Пиер-Пол Рике през 17 в. Дьо Миди е част от най-дългия плаваем канал във Франция, първият в света минаващ през тунел (Малпас) и първият в Европа, построен на този шлюзов принцип.

Беше невероятно преживяване да премина с кораб над река по мост, чак е трудно да си го представиш.

 

orbaqueduct6.jpg.5ed931fe7c9cf2d6960e8f8513af236b.jpg

 

orbaqueduct3.jpg.84d613214a5a63415f536fa0860dd289.jpg

 

orbaqueduct5.jpg.10baec33adb70388b2649431368d7552.jpg

 

orbaqueduct8.jpg.b21d3d8764249542d4f91e92bca89564.jpg

 

orbaqueduct7.jpg.9f2a44dda1322d03bfd473bb4030e2fa.jpg

 

orbaqueduct9.jpg.f41078e5cd6f08f5c6b4ca55315f75c1.jpg

 

orbaqueduct11.jpg.d59f18b6168fe4cb16f4bc88da872c96.jpg

 

Pont Van-Gogh, Франция

Pont Van-Gogh е подвижен мост мост в Арл, който е възпроизведен в няколко картини на Ван Гог през 1888 г. Като един от единайсетте подвижна моста построени от холандски инжинери над канала свързващ Арл с Port-de-Bouc, той вероятно е напомнял на художника за родината му.

 

pontvangogh8.jpg.1f3e8b7484222a459e205177bf443b10.jpg

 

pontvangogh6.jpg.c9601c325fb9f6e60a879439cdbd8bb8.jpg

 

pontvangogh4.jpg.5a004d0cbb226c6061c1689dccb7c6da.jpg

 

pontvangogh2.jpg.b3add19e6f5af2231652333612902982.jpg

 

Viaduc de Martigues, Франция

Виадуктът Martigues или виадукт Caronte е магистрален виадукт, пресичащ канала Caronte. Изграждането му започва през 1969 г. и завършва през 1972 г . Виадукът Мартиг се е превърнал в символично произведение на изкуството за града. Той поддържа ежедневен трафик от 80 000 превозни средства.

 

photo26.jpg.19bb5a8c9028da48b0f885efef2a13b8.jpg

 

photo21.jpg.bf685f6373e3205e42128046bc2e1d60.jpg

 

photo20.jpg.a02b90a1e8db5e0b3053d49ae1e64afa.jpg

 

Мост над река Драу, Австрия

 

102170921_photo57(1).jpg.e48a6bea5e0d2f8f856eda5d262161e9.jpg

 

Jauntalbrücke, Австрия

Jauntalbrücke е железопътен мост над река Драу. С височина 96 м и дължина 429 м го прави един от най-високите железопътни мостове в Австрия. Известен е и в цялата страна от 1991 г. заради използването му като платформа за бънджи скокове. Мостът Jauntal е построен между 1959 и 1962 г. и е открит и пуснат в експлоатация през 1964 г. като еднопътна железопътна линия. 

Трябваше да преминем по него с велосипедите при миналогодишното ни приключение на две колела с палатки из Австрия, но Вело алеята по него беше затворена. 

 

photo73.jpg.4be64d16c8a109ead5efb8a5b2964b89.jpg

 

photo72.jpg.0691a193fddaec4857af377cc8cfe63f.jpg

 

Живописный Мост, Русия

Въженият мост с летящата чиния над р. Москва. Това е вторият въжен мост в Москва след Кримския и е най-високият в Европа. Височината му е 105 метра. Конструкцията е уникална - има формата на огромна арка, която се явява пилон-опора, за който с помощта на 72 въжета е закачено пътното платно, а под него реката се извива под формата на буквата S. Мостът е на две нива, като горното е за движение на автомобили с по 4 ленти в посока, а по долното минава метрото.

В най-високата част на арката, на височина от 100 метра над реката, е окачена стъклена капсула под формата на летяща чиния с тегло от 650 тона. От нея се открива прекрасна гледка към Москва. Въпреки че отдолу стъклената капсула не изглежда голяма, тя също е с внушителни размери. Дължината и е 33 метра, ширината 24 метра, а височината е 13 метра. Мостът е най-големият в Европа с дължина от 1460 метра, ширина 37 метра и височина от 105 метра.

 

photo8.jpg.c08f9b07d4ad6de42668b3b738750a47.jpg

 

photo7.jpg.20579d070b016168b68349bbcfc02f07.jpg

 

photo5.jpg.310c93b4b6437b6e328f5aba8499bae4.jpg

 

Пушкинский мост, Русия

Пушкински (Андреевский) е пешеходен мост, построен над река Москва. Основната арка на пешеходния мост е с тегло около 1500 тона и е била преместена на сегашното си място от три баржи през 1999 г.

 

photo92.jpg.9adf64d19708dab2859022123dfb610b.jpg

 

photo91.jpg.128c431d3b8a18eea4adda86a3cff006.jpg

 

photo96.jpg.11244dc44d8d20ec4cebbb3a07c0eba5.jpg

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
  • Браво 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...

Не гледайте надолу! 10 моста, от които ще ви се завие свят!

Следващите снимки и места не са за хора със страх от високото.

Макар да не са подходящи за слаби сърца, тези мостове са едни от най-изумителните човешки творения, независимо дали са строени преди векове или са дело на съвременни инженери.

Ако сте търсачи на силни усещания, включете в списъка си за пътуване следващите спиращи дъха мостове по света.

 

Мостът над езерото Шлегайс в Австрия (на заглавната снимка)

От всички красиви гледки към Австрийските Алпи едва ли има някоя, която може да бие панорамата от моста над езерото Шлегайс на около 2000 м надморска височина. До моста със спираща дъха гледка се стига след 2 часа преход в планината. Тези, които са го посетили, знаят, че всъщност мостът не е толкова висок, колкото изглежда на снимките, но гледките са точно толкова впечатляващи.

Мостът при водопадите Виктория в Замбия и Зимбабве

 

Мостът при водопадите Виктория в Замбия и Зимбабве

Този мост не само прехвърля река Замбези на метри от мощните струи на водопадите Виктория, но и на практика се пада държавна граница между Зимбабве и Замбия. От двете страни на моста има гранични пунктове на двете страни, а пропастта под краката ви е близо 130 м. По моста минава влак, а от ръба му почитателите на високия адреналин не само поглеждат надолу към пропастта, но и скачат в нея с бънджи.

 

Дяволският мост в Германия

 

Дяволският мост в Германия
В много държави по света, включително и България, има мостове, които носят името Дяволски. Причина за това обикновено е невероятната им архитектура, която според местните хора може да е дело само на нечисти сили. Дяволският мост в Кромлау, Германия е построен през 19-и век, като формата му е такава, че когато се отрази във водата, да образува съвършен кръг. Този мост е в графата "красив, но не много практичен" и преминаването по него е забранено, за да не се срути. 

 

Стъкленият мост в Китай

 

Стъкленият мост в Китай
Стъкленият мост в Китай

Стъкленият мост в Китай

Снимка: iStock by Getty Images

Когато беше завършен през 2016 г., стъкленият мост в китайската провинция Хунан влезе във всички новини. За времето си той беше най-дългият и най-високият стъклен мост в света. Дълъг е над 400 м, а гледката към пропастта, която е на повече от 350 м под краката на посетителите, може да смрази кръвта.

 

Мостът Клифтън във Великобритания

 

Мостът Клифтън във Великобритания

Мостът Клифтън във Великобритания

Снимка: iStock by Getty Images

Висящият мост Клифтън се намира край британския град Бристол и ще ви пренесе над водите на река Ейвън на височина от над 100 м. Още от пускането си в експлоатация през 1864 г. мостът има такса за преминаване, парите от която отиват за поддръжката му.

 

Мостът Гайерлай в Германия

 

Мостът Гайерлай в Германия

Мостът Гайерлай в Германия

Снимка: iStock by Getty Images

 

Мостът Гайерлай в Германия

Мостът Гайерлай в Германия

Снимка: iStock by Getty Images

Най-дългият висящ мост в Германия е дестинация за тези, които не се страхуват да погледнат надолу. Според информация на германското издание "Шпигел" 20% от хората, които идват при моста, не се осмеляват да го преминат. От двете страни на Гайерлай има по едно село - Мьорсдорф и Сосберг.

 

Златният мост във Виетнам

 

Златният мост във Виетнам

Златният мост във Виетнам

Снимка: iStock by Getty Images

Ако има място на света, където да почувствате с всяка клетка на тялото си, че съдбата ви е в ръцете на боговете, съвсем буквално това място би било Златният мост край Дананг, Виетнам. 150-метровата конструкция от златист метал изглежда сякаш е поддържана от две гигантски каменни ръце (които всъщност са от фибростъкло и метална мрежа). Мостът изглежда като място, директно излязло от магическо кралство или от небесните селения, особено когато има мъгла или по здрач.

 

Въжените мостове в Крим

 

Въжените мостове в Крим

Въжените мостове в Крим

Снимка: iStock by Getty Images

Изкачването на връх Ай Петри (Свети Петър) в Кримските планини на полуостров Крим е ветровито преживяване, по време на което усещането за твърда земя под краката е рядкост. За да стигнат до върха, ентусиастите трябва да преминат по серия от подмятани от силните ветрове въжени мостове, при това обикновено в мъгла. И ако за трети път споменаваме думата "вятър", това е защото тук ветровитите дни са средно 125 годишно, а силата на вятъра често е над 100 км/ч. Сега си представете, че сте на това мостче.

 

Мостът Егюий дю Миди във Франция

 

orig.jpg?_=1617708514
Снимка: iStock by Getty Images

Егюий дю Миди е връх в планинския масив Монблан в Алпите. Намира се над френския курорт Шамони. Въпреки че се намира на надморска височина над 3800 м, е леснодостъпен с лифт от Шамони, а маршрутът преминава през любимия на туристите мост.

 

Стената на язовир Кьолнбрайн в Австрия

 

orig.jpg?_=1617708162
Снимка: iStock by Getty Images

 

orig.jpg?_=1617708056

Снимка: iStock by Getty Images

Това не е мост, но гледките от 200 м височина на ръба на стената на язовир Кьолнбрайн в Австрия са не по-малко главозамайващи. Може да се стигне с автомобил до язовирната стена, където има ресторанти и магазин за сувенири. Туристите могат да се разходят по стената, както и да стъпят на специална наблюдателна площадка, която сякаш е увиснала във въздуха до стената. Площадката е и популярно място за бънджи скокове.

 

  • Харесвам 8
  • Браво 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 10 месеца по-късно ...

Тези дни бе открит мостът "Чанаккале 1915" на Дарданелите, който е забележителен и с това, че е мостът с най-дълго разстояние между основните подпори в света - 2023м.

https://www.mediapool.bg/erdogan-otkri-nai-dalgiya-visyasht-most-v-sveta-news333554.html

orig_c15f2b3491e746d704e6fdc760835c49.jp

 

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
На 3.01.2021 г. в 23:24, Svetulche каза:

Една специална група мостове - т.н. висящи мостове, които на определени места от света са изключително важни и спестяват дни ходене

 

Тибет:

 

1252490748_HTC20091194.jpg.fde00bccc3f9ea6c92d1de5417890f8f.jpg

 

2094959259_HTC20091200.jpg.6c2a6f8fda097e6b4396b57f8de4635d.jpg

 

Мост в Непал, на 160 метра над реката. Популярно място за бънджи скокове

 

42247123_HTC20092284.jpg.b5f1415ec1d613cacd42c3c6b97feed4.jpg

 

1521932779_HTC20092312.jpg.98c89cfd3189954cce70b0216a95362b.jpg

 

1633549739_HTC20092213.jpg.635e6b03c6b041604f317afe635aa45f.jpg

 

Мост в Таджикистан, едиствена връзка на няколко села в долината Бартанг

 

DSC_1012.JPG.e8f87cee651c63539c7d781e3cd3b173.JPG

 

Някъде в Бутан

 

DSC_0429.JPG.cf022d33d44466da1dbc4c355789109e.JPG

 

И един мост, полезен май само за туристите. Мадагаскар, Tsingi de Bemaraha

 

_DSC3110.JPG.e025faeade86ac1cb5c02cc749b4dfa8.JPG

 

U-Bein bridge, Мианмар. Дълъг 1,2 км. тиков мост над езеро

 

DSC_0497.JPG.a6f4500ab0ecddf9f76510a0f143f062.JPG

 

DSC_0453.JPG.bc1b8f31655e4b21aa332d71f54abe93.JPG

 

Howrah Bridge, един от символите на Калкута

 

DSC_0418.JPG.3b5ceb3636a2d75cba0624c023111380.JPG

 

Покрит мост, който води към Paro Dzong, Бутан

 

DSC_0164.JPG.0542132c91a9ee6bee35dd364c3e1b2f.JPG

 

Мостът, който свързва Зимбабве и Замбия при вдопада Виктория

 

DSC_5550.JPG.885f386036c4b5e43cfceaad09e49771.JPG

 

По моста минава и влак

DSC_5542.JPG.7e1cdfc126f8da8c5e5eb5ddc7ad64cd.JPG

 

 

DSC_1012.JPG.e8f87cee651c63539c7d781e3cd3b173.JPG

 

Дали наистина е някъде в Земята на гъмотевичния дракон?? 🇧🇹 🤔 

Трябва изрично да попитам водача ми от минало и бъдещи пътешествия в Бутан🙂

 

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 3.01.2021 г. в 23:24, Svetulche каза:

Една специална група мостове - т.н. висящи мостове, които на определени места от света са изключително важни и спестяват дни ходене

 

Тибет:

 

1252490748_HTC20091194.jpg.fde00bccc3f9ea6c92d1de5417890f8f.jpg

 

2094959259_HTC20091200.jpg.6c2a6f8fda097e6b4396b57f8de4635d.jpg

 

Мост в Непал, на 160 метра над реката. Популярно място за бънджи скокове

 

42247123_HTC20092284.jpg.b5f1415ec1d613cacd42c3c6b97feed4.jpg

 

1521932779_HTC20092312.jpg.98c89cfd3189954cce70b0216a95362b.jpg

 

1633549739_HTC20092213.jpg.635e6b03c6b041604f317afe635aa45f.jpg

 

Мост в Таджикистан, едиствена връзка на няколко села в долината Бартанг

 

DSC_1012.JPG.e8f87cee651c63539c7d781e3cd3b173.JPG

 

Някъде в Бутан

 

DSC_0429.JPG.cf022d33d44466da1dbc4c355789109e.JPG

 

И един мост, полезен май само за туристите. Мадагаскар, Tsingi de Bemaraha

 

_DSC3110.JPG.e025faeade86ac1cb5c02cc749b4dfa8.JPG

 

U-Bein bridge, Мианмар. Дълъг 1,2 км. тиков мост над езеро

 

DSC_0497.JPG.a6f4500ab0ecddf9f76510a0f143f062.JPG

 

DSC_0453.JPG.bc1b8f31655e4b21aa332d71f54abe93.JPG

 

Howrah Bridge, един от символите на Калкута

 

DSC_0418.JPG.3b5ceb3636a2d75cba0624c023111380.JPG

 

Покрит мост, който води към Paro Dzong, Бутан

 

DSC_0164.JPG.0542132c91a9ee6bee35dd364c3e1b2f.JPG

 

Мостът, който свързва Зимбабве и Замбия при водопада Виктория

 

DSC_5550.JPG.885f386036c4b5e43cfceaad09e49771.JPG

 

По моста минава и влак

DSC_5542.JPG.7e1cdfc126f8da8c5e5eb5ddc7ad64cd.JPG

 

 

Покрит мост, който води към Paro Dzong, Бутан - Ето ме стъпила на него на влизане в дзонга, март 2019 г. 🇧🇹

 

 

 

IMG_20190320_131942.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 34 минути , Anna Kalinovska каза:

DSC_1012.JPG.e8f87cee651c63539c7d781e3cd3b173.JPG

 

Дали наистина е някъде в Земята на гъмотевичния дракон?? 🇧🇹 🤔 

Трябва изрично да попитам водача ми от минало и бъдещи пътешествия в Бутан🙂

 

P.S. По-скоро си мисля за някъде в Непал, Тибет...

  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 1 час, Anna Kalinovska каза:

P.S. По-скоро си мисля за някъде в Непал, Тибет...

А аз по-скоро за Пакистан, но ти не си разчела правилно поста на @Svetulche.

Този мост е в Таджикистан 🙂

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 13.05.2017 г. в 20:54, Ushakal каза:

Много харесвам мостове и ма толкова краси снимки в тази тема.

 

Железният мост до Паро, Бутан. Строен е някъде около 1300 г. и казват, не ръждясвал.

 

IMG_5043.JPG

 

Мостчето към Пунакха дзонг в Бутан.

 

IMG_4480.JPG

 

Един от мостовете в Такагава, Япония.

 

P1050938.JPG

 

Арашияма в дъждовно лято.

 

P1060255.JPG

 

Уж писах за всяка отделна снимка и не мога да разбера защо излезе по този начин

Да, @Железният мост до Паро, Бутан. Строен е някъде около 1300 г. и казват, не ръждясвал.

 

Той беше първата забележителност, където и ние спряхме по пътя от Паро към столицата Тхимпху рез март 2019 г., непосредствено след кацането.

 

В съседство е старият висящ мост, чието ползване не е разрешено и безопасно. Него само снимахме.
Наред с този железен висящ мост Тантгтонг Гуалпо е построил още 108 мостове със същата конструкция на различни места в Бутан. 

 

Съвсем наблизо е средновековен манастир от 14 в. не е действащ и представлява фамилна собственост. 

 

 

IMG_5043.JPG.f28cd766e55e53e6f4b38a424987b3f7.JPG

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Снимка от вчерашното официално откриване на моста Пелешац, който свързва едноименния хърватски полуостров и района на Дубровник с останалата част на хърватското далматинско крайбрежие, като така вече не се налага да се минава сухопътно през Босна и Херцеговина и  няколко пъти да се минава през граничен контрол.

 

Screenshot_20220727-205140_Facebook.jpg.a31582baa74c84370cd56dc14e0bc1b6.jpg

  • Харесвам 18
  • Браво 3
Връзка към коментар
На 27.07.2022 г. в 21:06, master_of_germs каза:

Снимка от вчерашното официално откриване на моста Пелешац

Ама и с тези самолети е направо прекрасно :girl_witch:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.