Прескочи до съдържание

Ще помогне ли единен размер на багаж при всички авиокомпании?


Препоръчани мнения

преди 2 часа, Topfly каза:

Тук мисля, че е добре да се намеси регулаторът и да определят единни размери за ръчния багаж! Хубаво би било и в магазините куфарите да се продават със сертификат, че отговарят на този стандарт и да свършат мизериите с меренето на багажа.

Някой във форума няма ли познат евродепутат? След като изкарват толкова пари добре би било от време на време да свършат и някаква полезна дейност? Стотици милиони души в Европа страдат от проблеми с ръчния багаж, а разликата в стандартите прави по трудно сравними офертите на авиокомпаниите и нарушава ефективното работене на пазара. Ако има евродепутат, който да приеме присърце проблема, може да го подкрепим и с една петиция.

 

Да се съберат еврокомисията и авиокомпаниите и да съгласуват някакви единни стандарти за багажа. Животът и на авиокомпаниите и на пътниците ще стане много по лесен от една такава регулация.

Връзка към коментар
преди 35 минути , Topfly каза:

Да се съберат еврокомисията и авиокомпаниите и да съгласуват някакви единни стандарти за багажа. Животът и на авиокомпаниите и на пътниците ще стане много по лесен от една такава регулация.

Към момента дори и "редовните" авиокомпании нямат единна политика за размерите на кабинния багаж, какво остава за нискотарифните.

На посоки : Луфтханза - Dimensions for carry-on baggage: 55 x 40 x 23 cm, Еър Франс - Your hand baggage must not exceed the following dimensions: 55 x 35 x 25 cm 

 

Все си мисля , че колкото повече искаме всичко да е "еднакво" и "равно", толкова провече се връщаме към годините, които всички бяхме еднакви и равни ( а само парията беше по-равна).

В крайна сметка точно принципите на пазарната икономика позволиха тези ниски цени , благодарение на които летим по цял свят за "без пари".

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Имаше една инициатива на IATA - Cabin OK. Общо взето сметнали, че при размери 55х35х20 ще има място за всички. Тяхната идея беше куфарчета с такива размери да са маркирани с лого Cabin OK и по този начин да е задължително куфарчето да е с теб, когато авиокомпанията се е присъединила към инициативата. Така и не се разбраха и последно IATA обявиха, че всичко е 'paused'. Повече инфо:

 

http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2015-06-12-01.aspx

http://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2015-06-17-01.aspx

http://www.travelagentcentral.com/transportation/travel-agents-split-iata-carry-size-initiative

 

Та това беше само малка стъпка към стандартизация, която изрично отбелязваше,  че е доброволна и не води и няма идеи за обща стандартизация. Въпреки това, критиките бяха големи и не се разбраха. Такова решение, дори насилствено спуснато, неизменно ще ощети едни авиокомпании и ще помогне на други, не виждам как и някой европейски регулатор ще се намеси, защото ползите за клиента не са безспорни, както е например със смъкването на роуминг тарифите. Хич няма да съм доволен, ако някоя европейска институция ми намали размерите на куфара при Ryanair, спрямо това, което е в момента например. 

 

Аз разбирам твоята логика идеално, но размерите на куфарите са конкурентно предимство на една компания спрямо останалите и мисля, че е добре като конкурентен механизъм сами да си го решават. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 18 минути , funny каза:

Към момента дори и "редовните" авиокомпании нямат единна политика за размерите на кабинния багаж, какво остава за нискотарифните.

На посоки : Луфтханза - Dimensions for carry-on baggage: 55 x 40 x 23 cm, Еър Франс - Your hand baggage must not exceed the following dimensions: 55 x 35 x 25 cm 

 

Все си мисля , че колкото повече искаме всичко да е "еднакво" и "равно", толкова провече се връщаме към годините, които всички бяхме еднакви и равни ( а само парията беше по-равна).

В крайна сметка точно принципите на пазарната икономика позволиха тези ниски цени , благодарение на които летим по цял свят за "без пари".

Стандартизацията няма нищо общо с комунизма, социализма и т.н. Стандартизацията е в основата на модерната и ефективната пазарна икономика!

Представи си, че си купуваш GSM но може да го ползваш във Франция поради различните стандарти. Подобно беше положението преди 20 години между Европа и САЩ. Споразумение за роуминг имаше, но с повечето продавани в Европа GSM тефефони нямаше техническа възможност да ги ползваш, поради различната честота на която работеха.

Източна Европа например би могла да купува много коли на старо от САЩ, но проблеми с различните стандарти на фаровете и т.н. правят много проблематично внасянето на коли от САЩ. Същият е проблема и с внасянето на нови или коли на старо от Великобритания.

Може да се смеем на ЕС, че се опитва да определи кривината на бананите, но единствено стандартизацията може да създаде единен и ефектвно работещ пазар. Ако всеки сам си измисля различни стандарти, търговията, услугите и т.н. много ще се затруднят.

Нека си представим какво би било в Европа ако всеки ползва различен стандарт за електричеството, бензина и т.н. Пътуването при такива условия би било ужасно сложно, защото на всяка граница би трябвало да сменяш превозното средство и да имаш трансфотматор за тока от най-различни волтажи. Как би излглеждал жп транспрта в ЕС, ако всяка държава имаше отделен стандарт за релсите и нс всяка граница трябваше да се сменят колата на влаковете, като става в момента на границите на бившия СССР с ЕС.

 

Връзка към коментар

При положение, че цяла България излъчва десетина евродУпетати, шанса не е голям. Освен това разликата между двамата големи играча Уиз и Раян вече са минимални, така че не виждам поводи за мърморене.

Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги каза:

Хич няма да съм доволен, ако някоя европейска институция ми намали размерите на куфара при Ryanair, спрямо това, което е в момента например. 

 

Аз разбирам твоята логика идеално, но размерите на куфарите са конкурентно предимство на една компания спрямо останалите и мисля, че е добре като конкурентен механизъм сами да си го решават. 

А доволен ли си от ситуацията, че за 20 различни авиокомпании трябва да имаш 20 различни куфара, които или ще са по малки или ще са по големи от стандарта и или ще си ощетен, че не можеш да качиш позволения размер багаж или ще се притесняваш, че може да те глобят? Ако искат да се конкурират с ръчния багаж, нека някой да пуска по два ръчни багажа, но размерът на ръчния багаж да е стандартен! Няма проблем да има стандарт за голям и малък ръчен багаж, но нека всички тогава задължително да пускат по един голям и един малък.

 

Сегашното състояние не е истинска конкуренция, а напротив. Може да те принуди да купиш по скъп билет само защото имаш куфар отговарящ на стандарта на определена авиокомпания или да платиш глоба само защото имаш куфар с няколко сантиметра по голям от стандарта. Ако има единен стандарт за багажа всички ще се конкурират основно с цената и пазарът ще е много по прозрачен и ефективен, а пътниците много по доволни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според мен проблемът е доста преекспониран с оглед на това, че разликите наистина са минимални. Ако някоя компания хитрее с размерите, естествено ще избера друга, в която моят куфар влиза без проблем. Вижда ми се много по-смислено да избирам авиокомпанията според куфара ми, а не куфара според авиокомпанията, но това е лично мое мнение. Ако тази с по-малкия куфар пък предлага много по-добра цена, то вадя молива, плюнча го и преценявам. Искам да имам вариантите задължително. Ти се опитваш да принизиш пазара на авиобилети със сол и захар (малко от другата тема дискутираща въпроса), но сравнението е супер погрешно, когато сравняваш продукт от само един компонент и такъв от много като комплексна авиоуслуга. 

 

Стандартите си имат място и не винаги са от полза, в един случай са удобство, но в друг са пречка. Смятам, че насилствено ограничение на размера на багажа е по-скоро второто. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , tch каза:

При положение, че цяла България излъчва десетина евродУпетати, шанса не е голям. Освен това разликата между двамата големи играча Уиз и Раян вече са минимални, така че не виждам поводи за мърморене.

Въпросът не е само за тях а за всички авиокомпании в Европа. За голям ръчен багаж има минимум 7-8 различни стандарта. Раликата може да е минимална, но някой път точно заради такава минимална разлика могат да ти сложат абсолютно заслужена глоба. Освен това няма никаква гаранция, че Уиз ер няма да върне старата политика или друга авиокомпания да промени условията си.

 

Много по чист и прозрачен би бил пазара, ако изискванията за размерите на багажа са стандартни и във всеки магазин би могъл да си купиш куфар който е ок за всички авиокомпании! Това е същото като GSM. Купуваш си в България телефон, но без проблем може да го ползваш в цяла Европа.

Връзка към коментар
7 minutes ago, tch said:

При положение, че цяла България излъчва десетина евродУпетати, шанса не е голям. Освен това разликата между двамата големи играча Уиз и Раян вече са минимални, така че не виждам поводи за мърморене.

До колкото си спомням инициатива за стандартно зарядно за мобилни телефоните(USB) дойде от българин. Ако идеята е разумна тя се приема от всички.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Лично моето мнение е че еднаквостта пречи на гъвкавоста в ценообразуването.

Аз лично не желая еднакви седалки, сандвичи, багажи и прочие в различните авиокомпании, защото по всяка вероятност това ще уеднакви и цените а на мен те си ми харесват в сегашния гъвкав вариант.

 

Следващия етап от едно такова уеднаквяване би могло да бъде да ми влезнат в офиса и да ми кажат че в тая стая не може да работят 2-ма човека, защото по "стандарт" трябва до 25 кв.м. да работи един, или да ми определят с каква печалба да си продавам продуктите , пак защото има стандарт. Мразя някой да ме стандартизира в каквото и да е отношение. Искам си разнообразието, пък аз си имам глава на раменете как да го съвместя между различните компании :) (макар и главата ми да е руса ) :)

 

Редактирано от funny
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 9 минути , Климент каза:

До колкото си спомням инициатива за стандартно зарядно за мобилни телефоните(USB) дойде от българин. Ако идеята е разумна тя се приема от всички.

Има стандарти и стандарти. Когато два стандарта изпълняват реално една и съща функция, естествено че е по-добре единия да отпадне. Но, когато говорим за куфари с различни размери, те не могат да изпълняват еднаква функция - едното събира повече от другото. Ти не би бил ОК, ако този евентуален стандарт е с размерите на бившия малък на Уиз Ер, нали? Това разумна идея ли е, която всички биха приели? Докато при зарядните устройства различния жак не носи никакво предимство. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Според мен проблемът е доста преекспониран с оглед на това, че разликите наистина са минимални.

 

До вчера разликите не бяха минимални и утре пак могат да станат големи и не мисля, че въпрос, който едва ли ежеседмично се повдига във форума е преекспониран. Постоянно някой пита и се притеснява какво ще стане ако багажът му е сняколко сантиметра разлика и преживява излижни душевни терзания. От какъв зор са тези излишни притеснения и реални проблеми от вереме на време, ако може този проблем и да не съществува?

Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

 Животът и на авиокомпаниите и на пътниците ще стане много по лесен от една такава регулация.

Kaк ще стане по-лесен живота на някоя авиокомпания ако я задължат да приема повече ръчен багаж или пък обратното, да съкрати размерите на ръчния багаж (нещо, което и е давало предимство пред конкурент на пазара.)

 

Как моя живот ще стане по-лесен, ако се вземе решение, че всички компании трябва да намалят размера на ръчния си багаж до размера на Wizz? Директно съм ощетен, защото вече когато летя с Ryan или Easyjet ще имам по-малък ръчен багаж.

 

Говоря хипотетично, но не мисля, че ползите са кристално ясни за всички страни и ще може да се стигне до някакво решение.

 

 

P.S. И единен стандарт да се направи, пак ще има хора, които питат "Какво ще стане ако багажът ми е с няколко см повече?" Това винаги го има и не мисля, че се дължи на разликите в размерите на различните АК

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

До вчера разликите не бяха минимални и утре пак могат да станат големи и не мисля, че въпрос, който едва ли ежеседмично се повдига във форума е преекспониран. Постоянно някой пита и се притеснява какво ще стане ако багажът му е сняколко сантиметра разлика и преживява излижни душевни терзания. От какъв зор са тези излишни притеснения и реални проблеми от вереме на време, ако може този проблем и да не съществува?

Този въпрос се повдига постоянно, както и всякакви въпроси по ценообразуването. Това е част от играта, която сме принундени да играем днес за да получим по-ниски цени. За повечето хора изглежда е приемлив компромис. Пак да дам пример с преди 20 години, когато всичко беше стандартизирано, регулирано и т.н. Знаем какви бяха цените. 

преди 4 минути , Topfly каза:

От какъв зор са тези излишни притеснения и реални проблеми от вереме на време, ако може този проблем и да не съществува?

Не съм сигурен, че този проблем може да не съществува ей така и да има само ползи. Направо, кажи какъв трябва да е стандарта и моментално ще ти кажа клиентите на кои авиокомпании ще са недоволни, че им орязваш привилегиите.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
В момента, bad kid каза:

Раян нали ще продават общи полети с други АК, значи е логично да имат еднаква политика за багажа...

Нищо не пречи да имат отделни условия за прекачващите и директни пътници, първите може дори да не се водят техни пътници. Кодшеъра съществува от десетилетия и пътниците на България Ер до Амстердам прекачващи за САЩ имат право на повече багаж от тези с директния полет. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Има стандарти и стандарти. Когато два стандарта изпълняват реално една и съща функция, естествено че е по-добре единия да отпадне. Но, когато говорим за куфари с различни размери, те не могат да изпълняват еднаква функция - едното събира повече от другото. Ти не би бил ОК, ако този евентуален стандарт е с размерите на бившия малък на Уиз Ер, нали? Това разумна идея ли е, която всички биха приели? Докато при зарядните устройства различния жак не носи никакво предимство. 

Стандартът ще е там, кедето е оптимума. Проблемът в момента е, че малкият багаж на Уиз ер е под оптимума, а големият ръчен багаж е над оптимума. Ръчният багаж затова е ръчен багаж за да може да се носи от пътника по време на цялото пътуване. Аку му го вземат на гейта, това вече не е ръчен багаж и обработката на багаж на гейта почва да създава други проблеми. Размерът на багажа трябва да е единен, като зарядното на телефона и ако имам ръчен багаж трябва да съм сигурен, че този багаж в 99% от случаите наистина ще си пътува с мен.

 

Това кое е “безплатно“ или платено е често маркетингов трик, защото ако не може да вземе пари през багажа, авиокомпанията ще вземе пари по друг начин, защото трябва да си вързе разходите. Не са случайни опасенията в темата за Уиз ер, че по големият “безплатен“ багаж може да доведе до увеличение на цените. Безплатен обяд няма!

 

 

Връзка към коментар
преди 10 минути , Георги каза:

Този въпрос се повдига постоянно, както и всякакви въпроси по ценообразуването. Това е част от играта, която сме принундени да играем днес за да получим по-ниски цени. За повечето хора изглежда е приемлив компромис. Пак да дам пример с преди 20 години, когато всичко беше стандартизирано, регулирано и т.н. Знаем какви бяха цените.

В огромна грешка си! Преди 20 години Европа стандартизацията беше в пъти по малка от колкото е днес. Хиляди страници законодателство, което приехме от ЕС се отнася до уеднаквяването на стандартитите и въвеждане на единни стандарти в ЕС. Не бъркай обаче стандартизацията с монопола! Стандартизацията няма нищо общо с монопола, а дори напротив.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Размерът на багажа трябва да е единен, като зарядното на телефона

Това сравнение просто не е релевантно.

 

Зарядно:

- потребители на самсунг са супер ентусиазирани да могат да ползват зарядно на епъл

- потребители на епъл са супер ентусиазирани да могат да ползват зарядно на самсунг

 

Авиокомпании:

- потребители на Wizz са супер ентусиазирани багажа на раян да стане стандарт

- потребители на Раян обаче хич няма да са ентусиазирани багажа на уиз да стане стандарт. 

 

Просто в тоя случай го няма всеобщия интерес от стандарта, има засегната и облагодетелствана страна. Спирам да тъпча в тази посока.  

 

преди 4 минути , Topfly каза:

Не са случайни опасенията в темата за Уиз ер, че по големият “безплатен“ багаж може да доведе до увеличение на цените. Безплатен обяд няма!

Това ще го реши пазара и клиентите. Цените може и да паднат, ако повече клиенти, които са избирали Ryan точно заради по-щедрия им багаж сега отидат при Уиз. Цената е комплексен аргумент, а в общия случай цените на Ryan са по-ниски от тези на Уиз, въпреки че предлагаха по-големи размери на багажа. 

преди 1 минута , Topfly каза:

В огромна грешка си! Преди 20 години Европа стандартизацията беше в пъти по малка от колкото е днес. Хиляди страници законодателство, което приехме от ЕС се отнася до уеднаквяването на стандартитите и въвеждане на единни стандарти в ЕС. Не бъркай обаче стандартизацията с монопола! Стандартизацията няма нищо общо с монопола, а дори напротив.

ОК, не е било стандартизирано, било е еднакво. Обичаш да влизаш в буквализъм и семантика. Мисълта ми е, че пазара и цените се раздвижиха точно благодарение на разчупване на този калъп - авиококмпаниите да имат опции да предлагат различен багаж, различно обслужване на борда, без напитки, със напитки и т.н. Това многообразие аз пряко го свързвам и със свалянето на цените. Пък нека преди не било стандарт, а било монопол. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 38 минути , funny каза:

Лично моето мнение е че еднаквостта пречи на гъвкавоста в ценообразуването.

Аз лично не желая еднакви седалки, сандвичи, багажи и прочие в различните авиокомпании, защото по всяка вероятност това ще уеднакви и цените а на мен те си ми харесват в сегашния гъвкав вариант.

 

Дадох ти диста конкретни примери къдети липсата на единни стандарти просто спират търговията и възможността да избереш по изгодната оферта. Ако нямаше едиини стандарти в света 80% от стоките които сега са достъпни в магазина нямаше да ги има, защото никой нямаше да си направи труда да си нагажда стандартите към българските стандарти.

 

Колкото по еднакви са стандартите, толкова по голяма е конкуренцията и толкова по лесно е да замениш продукта или услугата на една фирма с продукт или услуга на друга фирма. Не казвам, че непременно всико трябва да се стандартизира, но ръчния багаж определено е в тази категория. Ако пътуваш с няколко авиокомпани, може да се нагодиш към по широката или по тясна седалка, към наличието на сандвич или неговата липса, но много по трудно може да се нагодиш към разликата в стандартите в багажа, особено ако ползването на различните авиокомпании е в рамките на едно пътуване.

Връзка към коментар
преди 19 минути , Георги каза:

ОК, не е било стандартизирано, било е еднакво. Обичаш да влизаш в буквализъм и семантика. Мисълта ми е, че пазара и цените се раздвижиха точно благодарение на разчупване на този калъп - авиококмпаниите да имат опции да предлагат различен багаж, различно обслужване на борда, без напитки, със напитки и т.н. Това многообразие аз пряко го свързвам и със свалянето на цените. Пък нека преди не било стандарт, а било монопол. 

Никакъв буквализъм не е разликата между монопол и стандарт! Пазарът се раздвижи, защото бяха премахнати монополите. Ползването на определени стандарти обаче няма нищо общо с монополите. Представи си че нямаше стандарт за комуникация между пилотите и контролните кули или стандарт как трябва да изглеждат летищата, каква сигнализация да ползват и т.н. Дори да бяха паднали монополите пак нямаше да може да тръгне конкуренцията ако всяка държава ползваше някакви собствени стандарти, защото пилотите трябваше да научават стандартите на всички летища и е доста вероятно големите авиокомпании да се концентрират върху основните пазари вместо да разучават особеностите на българския пазар.

 

Единната стандартизация просто е основата на всеки ефективен пазар!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

 Стандартизацията е в основата на модерната и ефективната пазарна икономика!

Стандартизация на размера на куфарчетата е по-близка до стандартизацията на извивката на краставичките, отколкото на честотите за клетъчна телекомуникация. Заради такива стандарти в Англия гласуваха да напуснат ЕС. Признавам си, и аз бих се замислил дали да не гласувам нещо в тоя дух, ако разбера, че с нещо такова си уплътняват времето в Брюксел и Страсбург. Но все пак разчитам на здравия разум и отсега съм сигурен, че би било fake news.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Стандартизацията е нож с две остриета.

До сега гледаше на стандартите от гледната точка на потребител,  искащ да ти е лесно и удобно прехвърлянето от една авиокомпания на друга.

Хайде сега погледни от гледната точка на авиокомпаниите. Ако се вкара единен стандарт ( искаш стандарти нали ) за цените на самолетните билети, че не може да бъдат по-ниски от ххх евро цента на миля . Дали отново ще си за единни стандарти ? Дали ще те устройва по-голямата конкуренция и лесното  заменяне на продукта или услугата на една фирма с продукт или услуга на друга фирма ?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.