Прескочи до съдържание

Ще помогне ли единен размер на багаж при всички авиокомпании?


Препоръчани мнения

Ако утре въведат стандарт навсякъде да бъде еднакво, с Айфелова кула, Пантеон, Биг Бен и т.н., къде ще ни отиде едничката радост от пътуването? :(

 

Разликите правят местата интересни. Не приликите.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Реално и "GSM-ите" не са толкова стандартизирани, колкото на някои им се иска. Някои държави в Западна Европа са пуснали мрежи от 4-то поколение (LTE) в честотната лента от 800 МХц и поръчват модеми, които да работят в тази честота и по този стандарт. Но на много други места в Европа (като например България) LTE е в горния край на спектъра  (1900 МХц). Продааваните устройства в България поддържат (в общия случай) местните честоти, но не и тези за Западна Европа.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , funny каза:

Ако се вкара единен стандарт ( искаш стандарти нали ) за цените на самолетните билети, че не може да бъдат по-ниски от ххх евро цента на миля . Дали отново ще си за единни стандарти ? Дали ще те устройва по-голямата конкуренция и лесното  заменяне на продукта или услугата на една фирма с продукт или услуга на друга фирма ?

Проблемът е, че не знаеш какво означава понятието стандартизация. С какво точно ще направи по лесно заменянето на продукта на една фирма с продукта на друга фирма, когато отпределиш минимална цена?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , Zaro каза:

Ако утре въведат стандарт навсякъде да бъде еднакво, с Айфелова кула, Пантеон, Биг Бен и т.н., къде ще ни отиде едничката радост от пътуването? :(

 

Разликите правят местата интересни. Не приликите.

 

Това е или съзнателна провокация или отново тотално нерзбиране що е това стандартизация.  На стандартизация подлежат всички стоки и услуги които са обект на масова търговия. Само така може да има единен и ефективен пазар. Едва ли би се кефил много ако утре самолетът с който летиш катастрофира само защото сигнализаципта на летището в Париж е различно от това в София. Не мисля, че и тогава  би казал, че тази разлика прави интересен Париж!

 

Като стана дума за Париж и Лондон това са градове с много сериозна стандартизация в строителството и освен Айфеловата кула, Биг Бен и т.н. не може да кажеш много изклчения от общите стандарти за строителството в града. Другата крайност е София, където до едноетажна къща с двор има 20 етажен блок и т.н. Не мисля, че има някой на който му харесва този тотален хаос в строителството в София.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сравненията тотално се отплеснаха. Нека върнем дискусията във фокуса и - дали би имало полза от еднакъв ръчен багаж при различните компании или това по-скоро би навредило на конкуренцията. 

Връзка към коментар
преди 2 минути , funny каза:

А какво би казал ако съвсем стандартизират нискотарифните авиокомпании и ги задължат да включат чекиран багаж в цената, както е при редовните ?

Аз не знам да има нискотарифна авиокомпания, която да няма включен багаж в цената. Ако ги задължат нищо няма да се промени!

Връзка към коментар
преди 33 минути , домосед каза:

Стандартизация на размера на куфарчетата е по-близка до стандартизацията на извивката на краставичките, отколкото на честотите за клетъчна телекомуникация.

Ако беше прав Wizz air нямаше да се откаже от политиката си за ръчен багаж, която беше много далече от останалите авиокомпании на пазара. Приближаването на стандартите на авиокомпаниите показва, че пазарът ги притиска да се движат в тази посока и всеки който прави опит с нещо много различно, като Уиз ер губи. Пътниците явно предпочитат да си ползват стандартния ръчен багаж, който могат да го ползват при повечето компании и не обичат да си купуват специален куфар за всяка отделна авиокомпания.

Сега е точно моментът тези близки стандарти да се уеднаквят на 100% и да спре мизерята с ръчния багаж по летищата.

Връзка към коментар
преди 13 минути , Topfly каза:

Другата крайност е София, където до едноетажна къща с двор има 20 етажен блок и т.н. Не мисля, че има някой на който му харесва този тотален хаос в строителството в

Пример за хаос в строителството в Лондон. Снимал съм го, защото ми харесва :dancing:

 

london970011.thumb.JPG.f386ca84ad5ea9fa21f6edeb843ebf6d.JPG

Редактирано от домосед
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

Това е или съзнателна провокация.

Да, така е, обаче трябва да има мярка. Краставиците са отличен пример за недомислие. Преди време от подобни стандартизации, в НС бяха пропуснали, че на велосипедистите не им трябва пожарогасител. За щастие се усетиха овреме.

Редактирано от Zaro
Връзка към коментар

И за да вметна още малко объркване, имайте предвид различните самолети, с които летят различните компании. Едно е да приемеш стандартните куфарчета на борда на А320 и 737, друго е на някой от регионалните - Бомбардие и Ембраер. Всъщност, прибирането на куфарчета на гейта започна много отдавна от регионалните авиокомпании(Lufhansa Cityline, KLM Cityhopper), които въпреки че ти предлагат чекиран куфар, просто физически не могат да поберат всички чанти в кабината. След като стандартизираме багажа, следващата стъпка ще е да стандартизираме и самолетите, които трябва да се използват. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Съвсем наскоро пътувах със самолет на FlyBe Лондон - Милано, който имаше някакви смешни отделения за багаж - а аз се чудех защо изискванията за куфарче са лилипутски.

Какво правим с тези компании с такива самолети тогава? В такова бях пътувала в Мианмар, не знаех че и в Европа са в масова употреба (тоест редовни линии).

 

П.П. На въпроса - смятам, че облекчение би имало. Уеднаквяване на изискванията в дългосрочен план (почти) винаги води до добро за потребителите му - според мен, без значение дали иде реч за куфари или бойлери. Смятам, обаче, че е невъзможно да се постигне - специално за куфарите. Липсва така нареченото value for money.  

 

И да, стандартизацията е нещо чудесно, що се отнася до техниката. Единствената й цел е - или би трябвало да е - облекчаване на живота ни. Да не я омесваме с уеднаквяване на естетика, икономика и прочие - нямащо нищо общо със стандартизацията :) 

И не, Брюксел не си върши добре работата категорично - примера с краставицата, само че тук навлизам в хлъзгава територия и млъквам :)

 

П.П. Писали сме едновременно с @Георги

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Не е необходимо чак самолетите - само багажниците би било достатъчно ;)

Според мен дори не е задължително "различните" играчи да губят - 2 ULCC, каквито са Frontier и Spirit, имат политика, много подобна на тази на Wizz. Но самолетите им не са празни. Даже вчера Frontier обявиха много нови дестинации. И това на пазар, където хората са свикнали да пътуват с "ръчен багаж", който на големина е колкото моя чекиран :)

 

Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

Пътниците явно предпочитат

Именно! И англичанинът на пазара ще си избере прилично закривената краставица. Няма проблем с пазарно утвърдилите се стандарти. Проблемът настъпва, когато се намеси тромава бюрократична институция да го спуска отгоре. Защото утре нещо ще се промени, технологията ще се развие, на някой от индустрията ще му  хрумне някаква по-добра идея, която биха възприели всички (Например: дискети с диаметър 3 1/4 инча вместо 5 1/2; меки чанти вместо куфарчета на колелца; etc., etc.) и ненужният поначало стандарт ще пречи на всички

Редактирано от домосед
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 минути , Георги каза:

И за да вметна още малко объркване, имайте предвид различните самолети, с които летят различните компании. Едно е да приемеш стандартните куфарчета на борда на А320 и 737, друго е на някой от регионалните - Бомбардие и Ембраер. Всъщност, прибирането на куфарчета на гейта започна много отдавна от регионалните авиокомпании(Lufhansa Cityline, KLM Cityhopper), които въпреки че ти предлагат чекиран куфар, просто физически не могат да поберат всички чанти в кабината. След като стандартизираме багажа, следващата стъпка ще е да стандартизираме и самолетите, които трябва да се използват. 

Това не е сериозен проблем, защото пътниците пътуващи с тези авиокомпании са малко като процент. В случая могат да ги задължат да качват ръчния багаж в багажното или за тях да направят изклчение от стандарта, но поради прекачващите се пътници първото е за предпочитане.

Връзка към коментар
преди 2 минути , домосед каза:

Именно! И англичанинът на пазара ще си избере прилично закривената краставици. Няма проблем с пазарно утвърдилите се стандарти. Проблемът настъпва, когато се намеси тромава бюрократична институция да го спуска отгоре. Защото утре нещо ще се промени, технологията ще се развие, на някой от индустрията ще му  хрумне някаква по-добра идея, която биха възприели всички (Например: дискети с диаметър 3 1/4 инча вместо 5 1/2; меки чанти вместо куфарчета на колелца; etc., etc.) и ненужният поначало стандарт ще пречи на всички

В случая става дума за максимален размер на багажа, а не за определяне как да изглежда той. Това би могъл да бъде един стандарт валиден доста дълго. Светът безпорно се променя но в даден момент не е добре да има успоредно 7-8 стандарта. Представи си какво би представлявал един компютър със 7-8 устройства за четене на информация (Скъпо, сложно, голямо и тотално объркващо потребителите.)

Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

 Представи си какво би представлявал един компютър със 7-8 устройства за четене на информация (Скъпо, сложно, голямо и тотално объркващо потребителите.)

И тук опираме до естествения подбор - оцеляване на най-приспособимите. 

Два стандарта видеокасети съществуваха успоредно, после единият надделя, за да изчезне и той по-късно.

Пазарът е достатъчно силен естествен регулатор, за да се въвеждат други.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 17 минути , Zaro каза:

 Краставиците са отличен пример за недомислие.

Краставиците не са отличен пример за недомислие, а отличен пример за непознаване на международната търговия от средостатистическия човек. Най-ефективният пазар е стандартизираният борсов пазар (не става дума за пазарът на едро, който в България чето го наричат борса). На стандартизираният борсов пазар дистанционно ако искаш от Хонг Конг може да купиш краставички, нефт, брашно, какао, портокалов сок или кафе, което в момента се намира в Бразилия, Португалия, САЩ и т.н. Стандартизацията позволява бързо и лесно през комптър и без да има нужда да ги видиш лично да търгуваш стоки ,, които са в различните краища на Европа или света. Това че има стандарт, не означава, че не може за местния пазар да произвеждаш криви краставици, които не отговарят на стандарта, а означава, че тези краставици няма да можеш лесно и бързо да ги продадеш в чужбина ако на местния пазар има свръхпроизводство!

преди 5 минути , Zaro каза:

И тук опираме до естествения подбор - оцеляване на най-приспособимите. 

Два стандарта видеокасети съществуваха успоредно, после единият надделя, за да изчезне и той по-късно.

Пазарът е достатъчно силен естествен регулатор, за да се въвеждат други.

Много се лъжеш, ако си мислиш, че тези стандарти се налагат по естествен пазарен път. Най-често стандартът който се налага е в резултат на координация между различни фирми правителства и т.н.

Връзка към коментар
преди 43 минути , домосед каза:

Пример за хаос в строителството в Лондон. Снимал съм го, защото ми харесва :dancing:

 

london970011.thumb.JPG.f386ca84ad5ea9fa21f6edeb843ebf6d.JPG

Покажи ми подобна сника от София. Вероятно няма да имаш! В Лондон подобни неща са изклчение от стандарта и затова са ти интересни. В София обаче няма стандарт и е просто хаос.

Връзка към коментар
преди 31 минути , Topfly каза:

Това не е сериозен проблем, защото пътниците пътуващи с тези авиокомпании са малко като процент. В случая могат да ги задължат да качват ръчния багаж в багажното или за тях да направят изклчение от стандарта, но поради прекачващите се пътници първото е за предпочитане.

А тези пътуващи презокеански в големи самолети също ли са малък процент? Какво правим със евро стандарта, който по всяка вероятност няма да бъде приет от държави извън ЕС? Или и за това ще включим изключения в стандарта, тогава що за стандарт ще е като има една камара условности?

 

Забрявяш и друг фактор - размера на багажа е често и културно обусловен, на много места се мъкне половината покъщнина. Смея да твърдя, че и в Европа беше така преди лоу кост революцията, дават ти куфар - пълниш го, като си го имаш, що не. Сега все по-често и във форума можеш да видиш, че хората пътуват масово само с ръчен багаж, не само с цел пестене на пари, но и оценяват удобството да си по-мобилен. Други пък авиокомпании возят предимно бизнес трафик и адаптират изискванията си спрямо него (например безплатна лаптоп чанта).

 

Прекалено шарена е ситуацията откъм изисквания и от превозвачи, и от клиенти, че да се опитваш да вкараш всички в един калъп. 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 57 минути , funny каза:

А какво би казал ако съвсем стандартизират нискотарифните авиокомпании и ги задължат да включат чекиран багаж в цената, както е при редовните ?

Да се върнем на багажа :) В бързината не прочетох, че става дума за чекирания багаж.

 

За чекирания багаж съм съгласен, че не подлежи на стандартизация в частта да е включен билета по простата причина, че не всеки пътува с чекиран багаж, докато няма пътник който да няма някакъв ръчен багаж. Може и трябва обаче да се стандартизира чекирания багаж в частта му на килограмите. При прекачване от една на друга авиокомпания е много неудобно тъпо и неприятно, ако едната приема 20 килограма,  другата 15 килограма, а третата 23 килограма багаж.

преди 2 минути , Георги каза:

А тези пътуващи презокеански в големи самолети също ли са малък процент? Какво правим със евро стандарта, който по всяка вероятност няма да бъде приет от държави извън ЕС? Или и за това ще включим изключения в стандарта, тогава що за стандарт ще е като има една камара условности?

 

По принцип всеки кацащ в ЕС самолет би могъл да се задължи да спазва определени условия. понеже стандартите в момента са близки, това би означавало максимум да Катар и т.н. да вземат по една клетка за ръчния багаж, която отговаря на новия стандарт, но не би им попречила много,

Връзка към коментар

Пазара е този , който трябва да регулира. Не 20 или 200 бюрократи, подвластни на всякакви лобита или повлияни от внесени 5000 жалби срещу нещо.

Защото срещу 5 000 - 50 000 жалби за размера на багажа стоят стотици хиляди използващи този багаж, които явно нямат против различието в размера му.

 

Така че , защо не оставим всеки да си прецени колко го устройва политиката на определена компания и дали да я използва.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

По принцип всеки кацащ в ЕС самолет би могъл да се задължи да спазва определени условия. понеже стандартите в момента са близки, това би означавало максимум да Катар и т.н. да вземат по една клетка за ръчния багаж, която отговаря на новия стандарт, но не би им попречила много,

Би им попречила ужасно много, ако те нямат против да качват и по-големи чанти, техните клиенти летящи от Азия до Европа искат да летят с по-големи чанти, а авиокомпанията не може да им го предложи заради тъпа регулация. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.