Прескочи до съдържание

Ще помогне ли единен размер на багаж при всички авиокомпании?


Препоръчани мнения

преди 1 час, Topfly каза:

Обективно може да се сметне даден стандарт ще доведе ли до по по голяма конкуренция, по ниски цени и по голям оборот или няма да доведе. Ако стандарта не води до такива резултати, това е лош и излишен стандарт, ако обаче резултатите са налице, този стандарт помага за по ефективното функциониране на пазара!

Ти наистина не искаш да погледнеш извън рамката на това което за теб е по-правилно.

 

Голяма конкуренция - каква е ползата от нея при положение че ще получиш един и същи продукт освен че ще има различни цени на този продукт. Ти реално нямаш разнообразието от продукти ! Имаш един. Избираш един продукт от един възможен , па макар и на конкурентни цени.

 

Да пазара функционира ефективно, клиента може да сравнява по-лесно и какво от това ? Сравняваш един продукт със самия него си ?!?!?!

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
5 hours ago, Topfly said:

Един протокол има с различни версии цък Ако не беше така интернет нямаше да може да работи. Може ли да ми кажеш, какво е алтернативното решение на проблема аз да получа мейл или да видя определена иформация? Евентуално ти да получиш същия мейл или да видиш същата информация? :laugh: Това че информацията може да мине по различни пътища през интернет, не означава, че може да промениш крайният адрес на където се е запътила.

При нормална поща от време на време се случва аз да получа писмото адресирано до съседа, но това се случва поради неспазване на протокола от пощаджията. Не мисля, че съседът ми е много хепи от тази работа ;)

Чудя се защо трябва някакъв бюрократ и канцеларски плъх да определя какъв ще ти е адреса? Ако живееш в София, но харесваш пощенският код на Бургас защо да не може да го ползваш него? ;) Най-добре е и всеки сам да може да си избира името на улицата, а не някой отгоре силово да му налага едно единствено решение! Аман от тази диктатура! Стига комунизъм! Искам свободен избор на име на улица и пощенски код! :laugh:

Успоредно с IP протокола в Интернет има още един куп протоколи - IPX, IPSec, RIP, OSPF, ICMP, X.25, Apple Talk, NTPL3... на същия слой. Получаването на електронна поща зависи от application layer протокола, който е 4 нива над network layer-а, където "живеят" IP, IPX, IPSec, ... Аз мога да получавам имейли, ползвайки само и изключително IPX или IPSec. Някой друг може да използва само IP и няма да има проблем да си обменяме електронна поща.  "Крайният адрес" на електронната поща не може да се сравнява 1:1 с адресите за традиционна поща.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, П.Кръстев каза:

А как са се появили нискотарифните авиокомпании всъщност, не е ли точно с отделяне от общоприетия стандарт и предлагането на нещо различно? :) Като гледам добре им се получават нещата.

НТА се промениха не с промяна на стандарта, а с падане на монопола и промяна на търговските практики! Това, че продаваш отделно храна,  чекиран багаж и т.н. не е промяна на стандарта, а по скоро на търговската практика.

НТА се опитаха да променят само на две места неписаните стандарти, но и двете промени са доста спорни. Едната промяна е с въвеждане на малък и голям ръчен багаж, а другата е по гъстото разположение на седалките. Багажът го обсъдихме, а седалките са до някъде въпрос на човешко право достойнство и т.н.

В ЕС е регулирано кокошките на каква минимална територия могат да живеят, но няма регулация какво трябва да е минималното място за един пътник в НТА. Реално кокошките в момента имат повече права от хората :( Няма лошо, че има свободен пазар и всеки си прави каквото си иска, но е добре все пак да се определи един минимален стандарт при който някой може да превозва хора. Не е нормално, да си купиш самолетен билет и в самолета да установиш, че 5 часа ще пътуваш до Дубай без да може да си изтегнеш краката. Аз за щастие съм по компактен и нямам проблем с НТА, но имам приятели за които пътуването е жива мъка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , funny каза:

Ти наистина не искаш да погледнеш извън рамката на това което за теб е по-правилно.

 

Голяма конкуренция - каква е ползата от нея при положение че ще получиш един и същи продукт освен че ще има различни цени на този продукт. Ти реално нямаш разнообразието от продукти ! Имаш един. Избираш един продукт от един възможен , па макар и на конкурентни цени.

 

Да пазара функционира ефективно, клиента може да сравнява по-лесно и какво от това ? Сравняваш един продукт със самия него си ?!?!?!

 

Това че някой намалява своеволно размера на ръчния багаж не го прави различен продукт! Продуктът си е ръчен багаж!

 

Основният продукт на авиокомпаните обаче е превоз от точка А до точка Б. Ако поради технически причини отпадне едната авиокомпания от избора, значи възможността ми за избор е паднала драстично! Всеки е свободен да си продава всякакви допълнителни услуги до основаната, но е абсурд техническите параметри на тези допълнителни услуги да пречат на ползването на основната услуга.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Topfly каза:

Това че някой намалява своеволно размера на ръчния багаж не го прави различен продукт! Продуктът си е ръчен багаж!

 

Основният продукт на авиокомпаните обаче е превоз от точка А до точка Б. Ако поради технически причини отпадне едната авиокомпания от избора, значи възможността ми за избор е паднала драстично! Всеки е свободен да си продава всякакви допълнителни услуги до основаната, но е абсурд техническите параметри на тези допълнителни услуги да пречат на ползването на основната услуга.

Пак гледаш от твоята си камбанария.

 

Ти пътуваш с голям ръчен багаж и искаш да го имаш в цената , а и да е с еднакви размери за целия свят едва ли не , за да не ти е неудобно. За теб цената би била по -изгодна ако се въведе стандарта защото до сега си купувал билет за Х пари и багаж за У за обща сума Х+У , а сега за двете общо ще плащаш по малко от предишното Х+У.

 

Аз (да речем) пътувам с дамската си чанта и лаптоп в нея и когато съм за няколко дни си чекирам багаж защото 1) е само леко по-скъп от голям ръчен и 2 ) мога да си побера козметиката без да се ограничавам с милилитри, течности, нокторезачки и ножички .

Аз ще трябва да платя тази цена Х+У с намалението , но то не е толкова че цената да е еднаква с цена Х и + това ще доплатя Z пари и за чекиран багаж.

 

Така че за теб този "стандарт" е ок, но помисли дали за мен ще е ?

 

И за да може всеки да си избере неговия си вариант на пътуване, трябва да име и различни варианти на предлагане.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , funny каза:

Така че за теб този "стандарт" е ок, но помисли дали за мен ще е ?

Пак бъркаш стандарт с търговска практика! Максимален размер за ръчния багаж е ок за всички. Ако искаш носиш голям, ако искаш носиш малък багаж. Това как тарифира авиокомпанията пътниците в рамките на стандарта си е нейна търговска политика.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само да отбележа, че оставяйки другата страна да отговори последна в никакъв случай не означава, че сте загубили даден спор. Повтарянето на едно и също нещо по 20 пъти също така не помага на гледната ви точка. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 21 часа, Topfly каза:

Пътувал съм няколко пъти с малък самолет и никога не са ме ограничавали да взимам голям ръчен багаж. Решението е просто да ти вземат ръчния багаж и да го сложат в багажното.

Аз ли греша или по-рано в темата дискутирахме, че ръчния багаж за това е ръчен, за да си го вземаш в самолета? Но и да не сме, в ръчния багаж често има скъпи неща като лаптопи или важни неща, като лекарства, които може да са необходими по всяко време. Как ще оправдаеш слагането им в багажника?

 

Освен това, нека не забравяме, че ограниченията на багажа имат и друга страна. Всеки килограм в повече на самолета води до допълнителни разходи. Една ниско-тарифна авиокомпания си цепи стотинките на две и за тях това може да има сериозно отражение върху разходите на годишна база. Като ги задължим да ползват някакъв конкретен размер, директно ще им повлияем на бизнес модела.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , ShaMan-H_Fel каза:

Аз ли греша или по-рано в темата дискутирахме, че ръчния багаж за това е ръчен, за да си го вземаш в самолета? Но и да не сме, в ръчния багаж често има скъпи неща като лаптопи или важни неща, като лекарства, които може да са необходими по всяко време. Как ще оправдаеш слагането им в багажника?

 

Освен това, нека не забравяме, че ограниченията на багажа имат и друга страна. Всеки килограм в повече на самолета води до допълнителни разходи. Една ниско-тарифна авиокомпания си цепи стотинките на две и за тях това може да има сериозно отражение върху разходите на годишна база. Като ги задължим да ползват някакъв конкретен размер, директно ще им повлияем на бизнес модела.

С риск отново да повторя нещо казано ще се опитам за последен път да се включа в темата. Няма стандарт, който да не крие определени проблеми. Това че от контакта тече 220 волта ток е един вид стандарт, който обаче е неподходящ за много електроуреди като например мобилните телефони. Зарядното освен че зарежда телефона преобразува волтажа от 220 на 3 до 5 волта. Като алтернатива бихме могли да имаме вкъщи по 5 контакта с различно напрежение, но не мисля че някой във форума сериозно би подкрепил едно такова решение.

Ръчният багаж е като един вид зарядно или контакт, който ни помага да ползваме услугата на авиокомпаниите. За съжаление за разлика от зарядните устройства няма сериозна възможност ръчния багаж да си преобразува размера и да се нагласи към различните изисквания на авиокомпаниите. Да имаме обаче 5 вида ръчен багаж е все едно да имаме 5 вида контакта вкъщи с различно напрежение.

 

Проблемът с ръчния багаж и днес съществува при регионалнилните авиокомпании без да има общ стандарт. От такава гледна точка не би било голям проблем ако има общ стандарт. Как оправдават днес регионалните компании взимането на ръчния ти багаж и качаването в багажното? Как оправдават Уиз ер и Ryanair, че могат да ти вземат ръчния багаж ако не си си платил? Те не могат да спазват дори собствените си стандарти.

 

Това за разходите не го разбирам? Част от стандарта е и ограничение на килограмите. Ако има общ стандарт просто по лесно ще се сравняват офертите. Сега някой “безплатно“ (включено в цената на билета) предлага 7 килограма ръчен багаж, а друг 10 килограма или дори неограничени килограми. При общ стандарт, поне ще знаеш, че цените на билетите са сравними, защото включват едни и същи неща. Ще ти е удобно защото с едно и също зарядно (ръчен багаж) може да ползваш всички авиокомпании.

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев
На 7/20/2017 в 23:45, Topfly каза:

Аналогията със зарядните е много добра защото там идеята е с което и да е зарядно да мога да зареждам всеки телефон. Отивам ти на гости и ти ползвам зарядното независимо какъв телефон имаш.

В момента на пазара са масово разпространени цели 3 вида несъвместими едно с друго зарядни - за Iphone, Micro USB и USB-C. Далеч не виждам единен стандарт.

 

А моето лично мнение е, че тази тема е безполезна и си губите времето в разтягане на локуми :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , Георги Матеев каза:

А моето лично мнение е, че тази тема е безполезна и си губите времето в разтягане на локуми :)

Нямам и съмнение, че за теб темата е 100% безинтересна ;) Ти пътуваш с универсален малък ръчен багаж, който може да се ползва на всички авиокомпании и не разбираш, как другите хора могат да имат проблем ;)

За съжаление поради различни причини (обективни и субективни) не всеки може да си позволи да пътува с малък ръчен багаж. Проблемът допълнително се усложнява ако пътуваш с прекачване. Има и разлика ако пътуваш сам или със семейство, защото при пътуване на голямо семейство проблемът се мултиплицира, а финансовите последици от разликите в стандартите са в пъти повече.

Връзка към коментар
преди 29 минути , Topfly каза:

Това за разходите не го разбирам? Част от стандарта е и ограничение на килограмите. Ако има общ стандарт просто по лесно ще се сравняват офертите. Сега някой “безплатно“ (включено в цената на билета) предлага 7 килограма ръчен багаж, а друг 10 килограма или дори неограничени килограми.

Интересна особеност на човешката психика е, че ако има голяма чанта, ще я напълни. Без значение дали му трябват нещата или не. Колкото и да се опитваш съзнателно да не го правиш, подсъзнанието ти пречи. Обема е индиректно свързан с теглото. Никога не са ми мерили ръчния багаж, но и никога не са го теглили. Не съм и чул да го теглят на някой, най-много да го мерят в клетката.

 

Напълни си чантата с батерии и виж колко тежка ще стане. Обема ще си го спазил, но не и теглото. А теглото е също толкова важно, защото багажниците са оразмерени и за тегло. Едва ли е проблем теглото да е малко по-високо при нормален полет, но при един инцидент като се изпочупят багажниците и изпотрепят хората си е от значение.

 

преди 13 минути , Георги Матеев каза:

А моето лично мнение е, че тази тема е безполезна и си губите времето в разтягане на локуми :)

А не е ли това целта?

Връзка към коментар

Аз отварям нова тема - Колко дявола се побират на върха на една игла?

Изпуснах нишката отвсякъде, кой какво иска, и каква теза защитава.Имам чувството че на моменти малко си противоречим.:(

Редактирано от traveler
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 31 минути , Topfly каза:

Нямам и съмнение, че за теб темата е 100% безинтересна ;) Ти пътуваш с универсален малък ръчен багаж, който може да се ползва на всички авиокомпании и не разбираш, как другите хора могат да имат проблем.

Напротив, прекрасно разбирам. Без значение как пътувам аз не е особено трудно да си представя другата гледна точка и да направя елементарна аритметика.

 

Това, което обаче откровено не разбирам е защо си губите времето в абсурдни сравнения, теоритизиране и въобще за неща, които не зависят от вас или вашите предпочитания. Темата практически е абсолютно безполезна защото е все тая какво би било "АКО", след като така или иначе нищо няма да се промени и всички трябва да се съобразяват с това, което Е.

 

А ти нищо не каза за трите стандарта за зарядни :)

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 9 минути , Георги Матеев каза:

Това, което обаче откровено не разбирам е защо си губите времето в абсурдни сравнения, теоритизиране и въобще за неща, които не зависят от вас или вашите предпочитания. Темата практически е абсолютно безполезна защото е все тая какво би било "АКО", след като така или иначе нищо няма да се промени и всички трябва да се съобразяват с това, което Е.

Всъщност спора отдавна се изроди в "за или против стандартизацията" като цяло :)

 

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)
преди 30 минути , Георги Матеев каза:

Напротив, прекрасно разбирам. Без значение как пътувам аз не е особено трудно да си представя другата гледна точка и да направя елементарна аритметика.

 

Това, което обаче откровено не разбирам е защо си губите времето в абсурдни сравнения, теоритизиране и въобще за неща, които не зависят от вас или вашите предпочитания. Темата практически е абсолютно безполезна защото е все тая какво би било "АКО", след като така или иначе нищо няма да се промени и всички трябва да се съобразяват с това, което Е.

 

А ти нищо не каза за трите стандарта за зарядни

Явно докато не се заключи темата няма да мога да се стърпя да не пиша в нея :( Идеята ми беше ако има консенсус във форума да направим законодателна инциатива и да предизвикаме промяна в регулацията. До сега 4-5 пъти мои предложения или предложения на мои близки познати са ставали закон, наредба или регулация на по ниско ниво в две различни държави. Лобирането за дадена промомяна не е чак толкова невъзможно нещо колкото изглежда на пръв поглед и не винаги промяната е въпрос на корупция или някакви инсайдерски отношения. Много промени стават просто защото са добре аргументирани и има натиск от определена група. Конкретен пример за подобно нещо е предложението на цивилната организация Спаси София за промяна на организацията на автобуса движещ се до летище София цък  цък

 

Не знам за какво говориш при зарядните, защото от 5-6 години не ползвам Iphone. Аз знам само за това цък

 

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 3 минути , Topfly каза:

Не знам за какво говориш при зарядните, защото от 5-6 години не ползвам Iphone. Аз знам само за това цък

Ами поинтересувай се малко :) При Андроид телефоните вече има 2 (несъвместими) стандарта за зарядни: Micro-USB и USB-C. Които на свой ред са напълно несъвместими със зарядните на Iphone. На практика в момента съществуват поне 3 различни формата зарядни, което автоматично изключва идеята да можеш да заредиш всеки телефон с което и да е зарядно. Явно и тук стандартизацията не е успяла да се наложи с пълна сила, та какво остава за далеч по-разтегливото понятие "ръчен багаж".

 

Реално погледнато за Европа говорим за сравнение между няколко основни НТА, които на практика предлагат сходни размери на ръчния багаж. Просто ти трябва един ръчен куфар с Ryan размер, който можеш да ползваш на всички европейски НТА без проблем. И при всички случаи той е безплатен и включен в цената на билета. След промяната при Wizz, ако пътуваш само с ръчен багаж, вече така или иначе можеш да сравняваш крайните цени на всички авиокомпании с един прост поглед, без да очакваш допълнителни изненадващи такси (моля те само не зачеквай отново другата още по-безсмислена тема за платените места). Та не виждам какво конкретно ще спечели потребителят от евентуална промяна в регулацията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги Матеев каза:

Реално погледнато за Европа говорим за сравнение между няколко основни НТА, които на практика предлагат сходни размери на ръчния багаж. Просто ти трябва един ръчен куфар с Ryan размер, който можеш да ползваш на всички европейски НТА без проблем. И при всички случаи той е безплатен и включен в цената на билета. След промяната при Wizz, ако пътуваш само с ръчен багаж, вече така или иначе можеш да сравняваш крайните цени на всички авиокомпании с един прост поглед, без да очакваш допълнителни изненадващи такси (моля те само не зачеквай отново другата още по-безсмислена тема за платените места). Та не виждам какво конкретно ще спечели потребителят от евентуална промяна в регулацията.

Идеята ми беше, че точно сега е моментът да се направи стандарт за Европа, защото изискванията са близки и никой няма да сконе срещу новата регулация. Предимствата за потребителя от един съгласуван стандарт ще са следните:

 

1. Ще изчезне и минималната разлика между изискванията за ръчен багаж и вече никой няма да се притеснява, че багажът му е с 2-3 сантиметра по голям.

2. Производителите на куфарите ще могат да произвеждат куфар по единен европейски стандарт със стикер на тях и изборът от такива куфари ще е голям. В момента куфар отговарящ точно на изискванията на дадена авиокомпания има рядко. Продавачите също не са в час с точните изисквания, а и самите размери относително често се сменят. Не всички куфари имат и отбелязан точен размер и трябва ръчно да ги мериш.

3. За в бъдеще ще се избегне потенциален проблем някоя друга авикомпания да почне да си прави експерименти с размера на багажа, като Уиз ер.

 

Приеме ли се подобен стандарт ще свършат всякакви мизерии по летищата с плащане на глоби, сърдити пътници и т.н.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.