Прескочи до съдържание

JOON - нова нискотарифна авиокомпания на Air France


Препоръчани мнения

Air France плануват отдавна пускането на своя лоукост авиокомпания. Напреднали са. Ще се казва JOON и по план ще лети и на далечни дестинации.

700x234xAir-France-JOON-Logo-700x234.png

 

Повече инфо:

http://loyaltylobby.com/2017/07/20/air-france-launches-joon-low-cost-airline-for-short-medium-long-haul-flights/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има такава тема, но там авиокомпанията се казва още Boost цък

 

Air France names Boost airline ‘Joon’

http://atwonline.com/airlines/air-france-names-boost-airline-joon

 

Тотална аматьощина ми изглежда това ребрандиране.

 

Има и доста противоречия лоу кост ли ще бъде или няма да бъде лоу кост. Опитват се да се целят в публиката 18-35, което е доста странно за компания предлагаща масов транспорт. Не мога да разбера какво толкова ще е младежкото на авиокомпанията освен цветовете.

 

Явно са наели за маркетингов директор някой от FMCG сектора, който няма опит с авиацията.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз също се втрещих от името май р някаква заигравка с jeune - млад, младеж и 'модррното' английско изписване. Във всеки случай и на мен ми звучи аматьорско, бууст по-ми харесваше. 

 

Целят се в младите защото: 

- нямат толкова пари като по-възрастните пътуващи и пътуващите по бизнес

- по-непретенциозни са откъм услуги (багаж, кетъринг, економи+ и тн), от което се очаква да се намалят цените на билетите 

- чувствителни са към новите технологии - онлайн чекин, апликации и прочие (това го имат всички компании обаче, не разбирам какво сравнително преимущество е).

 

Ако намалят качеството на услугите в Ер Франс, много хора ще кажат, ето билетите са същите, а качеството се влоши. Ще пострада имиджът им, а трябва да правят икономии така или иначе. Ще изгубят и бизнес и по-претенциозните си клиенти. С новата компания такъв риск няма, Ер Франс ще си остане скъпа и haut de gamme, конкурираща се с Гълф компаниите, а Joon ще се конкурира по-скоро с Norwegian, XL Airways, Wow air и подобни. Да не говорим, че пуснаха наскоро и нова частна лоу кост компания French blue, която също се явява конкуренция на Ер Франс. 

 

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Кранки е доста opinionated по темата: Cranky on Joon

И на мен ми изглежда като хора, които са далеч от авиацията, да са забъркали супа от buzz words, тренди картинки и фенси иконки, както и никакви детайли какво точно ще представлява тази нова компания. А тя има сериозната задача да направи печеливши деситнации на АФ, които в момента само губят пари на компанията... Доста обречена кауза като цяло...

IAG пуснаха Level, но там от ден едно се знаеха дестинации, самолети, предимства, ...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 2017. 07. 21. в 16:28, Kaloyan89 каза:

Аз също се втрещих от името май р някаква заигравка с jeune - млад, младеж и 'модррното' английско изписване. Във всеки случай и на мен ми звучи аматьорско, бууст по-ми харесваше. 

 

Целят се в младите защото: 

- нямат толкова пари като по-възрастните пътуващи и пътуващите по бизнес

- по-непретенциозни са откъм услуги (багаж, кетъринг, економи+ и тн), от което се очаква да се намалят цените на билетите 

- чувствителни са към новите технологии - онлайн чекин, апликации и прочие (това го имат всички компании обаче, не разбирам какво сравнително преимущество е).

 

Ако намалят качеството на услугите в Ер Франс, много хора ще кажат, ето билетите са същите, а качеството се влоши. Ще пострада имиджът им, а трябва да правят икономии така или иначе. Ще изгубят и бизнес и по-претенциозните си клиенти. С новата компания такъв риск няма, Ер Франс ще си остане скъпа и haut de gamme, конкурираща се с Гълф компаниите, а Joon ще се конкурира по-скоро с Norwegian, XL Airways, Wow air и подобни. Да не говорим, че пуснаха наскоро и нова частна лоу кост компания French blue, която също се явява конкуренция на Ер Франс. 

 

Как обаче се връзва бизнес плана, че се насочваш към младите, които имат по малко пари и са по малко претенциозни, но в същото време декларирано не искаш да правиш лоу кост авиокомпания? С високи разходи, комплексна услуга и бедна публика трудно ще станеш печеливш.

 

Вероятно е измукано от пръста и това за новите технологии, защото онлайн чекина и т.н. не са нови технологии, а стандарт. При положение, че и българските роми могат вече да се чекират онлайн не мисля, че ще е голямо предимство. Трудно ми е да си представя каква нова технология могат да измислят, която вече не е масово наложена от другите авиокомпании и само младежите могат да се справят с нея.

 

Целият бизнес план ми звучи по скоро като някакво желание всеки да остане доволен:

 

- профсъюзите да останат доволни, че няма да правят НТА и да натискат заплатите надолу.

- акционерите да останат доволни, че нещо се прави в посока адаптиране към пазарните предизвикателства

- мениджмънта да остане доволен, че са открили, нов гениален“ пазарен сегмент, който не е покрит от конкуренцията

 

Така ще могат да си поживеят още няколко години и да вземат още няколко бонуса, докато се докаже, че цялата концепция е пълен булшит.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 6
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Има новини около компанията - от 1-ви декември започват полети от CDG до Лисабон, Порто, Барселона и Берлин. От догодина ще има и презокеански полети - до Форталеза и Сейшелите. Команията ще разполага със самолети от моделното семейство на A32S в 2-те им по-големи версии - А320 и А321, както и А340, също и А350. Компанията ще предлага 2 класа на обслужване - бизнес и иконъми. The Points Guy има доста точно попадение:

Quote

Joon’s strategy in targeting millennials seems a bit forced. In its most recent press release, Joon CEO Jean-Michel Mathieu said, “To create Joon, we worked together to define a new offer in the air transport industry, in a spirit of creativity, innovation and agility. Joon is Air France’s little sister, who breaks tradition and takes inspiration from the new expectations of travellers to offer an experience that goes beyond the aircraft doors.” The carrier then goes on to tell potential customers that “Joon is a fashion brand, a rooftop bar, an entertainment channel, a personal assistant… and Joon does flying too!”

Повече тук: https://thepointsguy.com/2017/09/joon-launches-dec-1/

 

На мен това ми заприличва все повече на една сериозна недомислица с доста маркетинг и никаква субстанция... Изглежда като да са взели по нещо от основните си конкуренти и да са го събрали в общ микс - идеята за къси и дълги полети като при Eurowings, екипажите от компанията майка - като групата IAG с техните Level и Iberia, прекчване от едната компания към другата - това май всички го правят, програма за лояност от компанията майка (thank you LH Group),...

Останалото е липса на въображение - YouJoon стрийминг сървис (какво ли щяхме да правим без Гугъл)...

Ако има една новост, това са очилата за виртуална реалност в бизнес класата...  Остава да видим дали това предимство ще им напълни полетите... :)

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Продължава да ме изумява маркетинговият отдел на Air France. Един ден в учебниците по маркетинг ще дават за пример Joon, как да не правим реклама на една авикомпания ;)

 

 

 

Да направиш реклама на авиокомпания в която де факто няма самолет, името на дестинациите се вижда за секунда с малки букви, няма информация за цените, няма снимки от дестинациите и не се рекламира удоволствието да летиш е пълен антимаркетинг. Сигурно маркетинг отделът се е продал, че ще направи нещо чудно и супер иновативно, но за мен лично това просто е иновация как да си похарчиш парите за глупости.

Слогънът also an airline направо кърти мивки :)

 

Ако предварително не знаех, че това е реклама на авиокомпания и не внимавах много е доста вероятно и след края на рекламата да не знаех, че са ми рекламирали авиокомпания. Много младежко, много хубаво, но посланието почти го няма. Да не говорим, че и в марката няма AIR,JET, Luft и т.н. което още по трудно я прави разпознаваема като авиокомпания.

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар

Joon, the Air France group’s new airline, will link Paris-Charles de Gaulle to Fortaleza with 2 weekly flights operated by Airbus A340 with a capacity of 30 seats in the Business cabin, 21 seats in Premium Economy and 227 seats in Economy.

AF416: leaves Paris-Charles de Gaulle at 13:10, arrives in Fortaleza at 17:35;
AF415: leaves Fortaleza at 19:35, arrives at Paris-Charles de Gaulle at 9:30 the following day.
Flight schedules in local time

 

http://www.airfranceklm.com/en/fortaleza-new-air-france-klm-destination-brazil

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

 Добутали са го да боядисат и един самолет:

P1uXX_DOSjSe2WkAAvaK3.jpg

източник: https://twitter.com/FlightReportCHC/status/929046970550890496

 

По-интересното е, че стратегията е започнала да се изяснява. Ето какво е казал CFO-то на AFKL по темата:

Quote

"Now what is Joon (redacted: the transcript says "June"). Joon is where we introduce growth in the medium haul by hiring new cabine people with new labor contracts. This is the main point behind Joon. On top of that (...) it can also be an opportunity to be a bit creative in terms of product".

източник: https://seekingalpha.com/article/4120138-air-france-klm-afraf-q3-2017-results-earnings-call-transcript

Това вече обяснява много неща :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 25 минути , akair каза:

  Joon is where we introduce growth in the medium haul by hiring new cabine people with new labor contracts. This is the main point behind Joon. :)

Да не се окаже, че ще почнат съществуването си със стачка? ;)

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Кой говореше за стачка?

JOON планира 7 нови дестинации: Рим, Неапол, Осло, Истанбул, Кайро, Техеран и Кейп Таун.

Синдикатите са недоволни....

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-30/designing-a-new-airline-for-hipsters-and-air-france-investors

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А защо не летят и до София? Доколкото знам Air France имат някакви сезонни полети, а за 6 месеца оставаме почти откъснати от Франция. Някой знае ли защо и AirFrance Нямат полети през пролетта, зимата и есента?

Връзка към коментар
преди 7 часа, Diana Alexandrova каза:

А защо не летят и до София? Доколкото знам Air France имат някакви сезонни полети, а за 6 месеца оставаме почти откъснати от Франция. Някой знае ли защо и AirFrance Нямат полети през пролетта, зимата и есента?

Явно през това време не може да се запълни цял полет, така че да е рентабилно и разчитат на кодшеъра с България Ер. Парадокс за град като Париж, но факт. Въпреки полетите до Бове. 

Връзка към коментар

http://trip.dir.bg/news.php?id=26647744      Президентът и главен изпълнителен директор на Ер Франс Франк Тернер изтъкна, че "Джун е нов модел авиокомпания, между класическа и нискотарифна. . ."създадена да отговори на очакванията на нови поколения пътници".  Малко е "Ни кон, ни кокошка". И цените съвсем не са тънки....

Връзка към коментар
преди 2 часа, kakadu каза:

Малко е "Ни кон, ни кокошка". И цените съвсем не са тънки....

Тя и нискотарифната на Луфтханза- Germanwings няма намерение да води ценова война с Уиз и Райън и се е позиционирала ценово над тях :)

Връзка към коментар
  • 11 месеца по-късно ...

Интересна нова опция при Joon. Срещу 50 или 80 евро за едно или две деца средните седалки могат да се превърнат в легло. Опцията е валидна за ред 33-36 в A340-300.

 

cosy-joon-ules-gyermekeknek.jpg

 

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

И 1 година след началото идват лошите новини. Новият изпълнителен директор на АФ/КЛ е взел решение за закриване на JOON:

http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11/29/20005-20181129ARTFIG00326-air-france-prete-a-stopper-l-aventure-joon.php

Може би трябва да я запишем в списъка на прекратяващите дейност а/к.

  • Харесвам 1
  • Шок 2
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

На тази компания (АФ/КЛ) много им се събраха авиокомпаниите - очаквано е в някакъв момент да започнат да ги намаляват. За компания, която оперира в 2 страни, имат следните а/к:

  • Air France
  • KLM
  • Hop!
  • Cityhopper
  • Joon
  • Transavia
  • Transavia France
  • Air France Cargo
  • KLM Cargo
  • Martinair

За справка, Луфтханза има по-малко а/к, а оперира в  поне 5 страни - Германия, Австрия, Швейцария, Белгия и Италия.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, adreno каза:

Същата съдба може да постигне и другото им отроче - HOP!

Същата надали може да бъде, предвид че HOP! не е авиокомпания, а търговски бранд, под който оперират няколко дъщерни или партньорски компании на AF/KLM. Joon е дъщерна авиокомпания.

Връзка към коментар

HOP! си имат IATA код под чиито полетни номера взъдухоплават съмолети на трите компании, та е нито рак нито щука, А същата съдба ще е да премахнат бранда и всички да летят с AF полетни номера, самолетите - на ACMI от подизпълнителите.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Air France looks to close lower-cost carrier Joon

Group concedes Joon was ‘difficult to understand’ for customers and investors 😄

https://www.ft.com/content/d4d62708-14e4-11e9-a581-4ff78404524e

 

Не беше трудно да се предвиди резултата. Някои хора обаче сигурно са направили добри пари покрай тази авантюра...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.