Прескочи до съдържание

Масова резервация и последваща анулания на стаи в хотел от booking.com


Алекс

Препоръчани мнения

Здравейте,

Семейството си харесали някакви ваучери за отстъпка за хотел Еленски Ритон и ме помолиха да ги купя. Звъннах в хотела да проверя дали имат свободни стаи на тези дати и да направя резервация. Казаха, че имат, да си  купя ваучерите и да им се обадя да им продиктувам номерата, за да резервират стаите. Попитах не може ли директно при тях да резервирам или държат да стане с ваучер. Отговорът беше да си закупим първо ваучерите. Та купих аз ваучерите - всичките 4 и звъннах в хотела. Странно как се оказа, че целият хотел е запазен и няма свободни стаи за моите дати. Нищо, че преди по-малко от половин час си говорих със същата госпожа, която ме увери, че имат стаи за нужните дати. Всичко можеше да приключи мирно и спокойно, ако поне се бяха извинили. Е, то не се случва за първи път някой да не догледа нещата. Но вместо да получа извинение, за компенсация за причиненото неудобство да не говорим, тази селяндурка ми се развика, че нищо толкова не било станало, да се обадя на фирмата, откъде купих ваучерите да ми върнат парите и ми затвори телефона. Тепърва утре ще се разправям и с фирмата за ваучерите дали ще искат да върнат парите.

Та въпросът ми е - видях, че си дават стоите и в booking с безплатна анулация ден преди нощувката. Искам да им букна всички налични стаи в рамките на месец (общо взето всичко, което ми даде свободно) и да го анулирам безплатно в последния момент.

Притесняваме, че това си е доста кофти номер от моя страна, който по принцип никога не бих направила, ако се бяха държали малко по-културно по телефона, и се чудя може ли да има някакви последствия за мен.

Връзка към коментар

Не падай до тяхното ниво според мен, а и със сигурност ще разберат, че има нещо нередно и сигурно свободно ще си дават тези дати, ще ти звънят по телефона за потвърждения, ще пишат, че картата ти е невалидна и така ще ти отменят резервациите и т.н.  Така и така, тук не е точното място за дискусии тип "как да си отмъстим на хотела". 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Алекс, имаше някаква забележка в Букинг, че при резервация над незнамколкоси стаи важат различни правила, най-вероятно ще искат предплащане.

 

За ваучерите ...избери друг хотел/пакет и се обади да ти сменят настоящия хотел като обясниш за какво става дума. Няма как да ти върнат сумата, но ще ти я запазят в "потфейл", от който ще си я ползваш (може и да доплатиш разликата, ако има такава) за новия хотел/пакет. Имах такъв случай преди време.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Георги каза:

Така и така, тук не е точното място за дискусии тип "как да си отмъстим на хотела". 

Съгласен съм с теб, че не е редно да се отмъщава, но има начин да се пишат ревюта за хотели в Tripdvisor и т.н. Оплаквания във форума мисля, че също са ок.

Връзка към коментар
преди 13 минути , Георги каза:

Не падай до тяхното ниво според мен, а и със сигурност ще разберат, че има нещо нередно и сигурно свободно ще си дават тези дати, ще ти звънят по телефона за потвърждения, ще пишат, че картата ти е невалидна и така ще ти отменят резервациите и т.н.  Така и така, тук не е точното място за дискусии тип "как да си отмъстим на хотела". 

 

 

преди 13 минути , Zara каза:

Алекс, имаше някаква забележка в Букинг, че при резервация над незнамколкоси стаи важат различни правила, най-вероятно ще искат предплащане.

 

За ваучерите ...избери друг хотел/пакет и се обади да ти сменят настоящия хотел като обясниш за какво става дума. Няма как да ти върнат сумата, но ще ти я запазят в "потфейл", от който ще си я ползваш (може и да доплатиш разликата, ако има такава) за новия хотел/пакет. Имах такъв случай преди време.

 

преди 6 минути , Topfly каза:

Съгласен съм с теб, че не е редно да се отмъщава, но има начин да се пишат ревюта за хотели в Tripdvisor и т.н. Оплаквания във форума мисля, че също са ок.

Благодаря. То все гледаме да стоим над нещата и затова обслужването е на такова ниво. Но явно няма да стане с букинг. Ще пробвам да оставя ревю в сайтовете, пък дано помогне. Георги, можеш да изтриеш темата, щом смяташ, че тук не е мястото.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Дани Магелани

Алекс, 

Не е задължително да са непочтенни, за да се случи объркване. Резервациите се потвърждават от посредник, собственик на сайта, обикновено, а не от хотела. Имах резервация на морето за 2 едностайни апартамента, потвърдена от посредника, следва плащане с карта, издаване на валчер и при обаждане в хотела на номера от валчера, се оказа, че за нашите дати са останали само двустайни апартаманти. Направиха ни жест и ни настаниха в двустайни, без доплащане.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Dani Magelan каза:

Алекс, 

Не е задължително да са непочтенни, за да се случи объркване. Резервациите се потвърждават от посредник, собственик на сайта, обикновено, а не от хотела. Имах резервация на морето за 2 едностайни апартамента, потвърдена от посредника, следва плащане с карта, издаване на валчер и при обаждане в хотела на номера от валчера, се оказа, че за нашите дати са останали само двустайни апартаманти. Направиха ни жест и ни настаниха в двустайни, без доплащане.

Аз говорих лично с хотела и двата пъти. И лично те ми се развикаха и ми затвориха телефона след като попитах как е възможно това, след като преди половин час ми потвърдиха, че имат стаи. Изключително некоректно беше тяхното отношение. Надявам се посредниците да са по-разбрани. Не става въпрос толкова и за ваучерите, които могат да изгорят, а за отношението на хора, които са сгазили лука и дори едно "извинете" не казват. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 2 минути , Dani Magelan каза:

Алекс, 

Не е задължително да са непочтенни, за да се случи объркване. Резервациите се потвърждават от посредник, собственик на сайта, обикновено, а не от хотела. Имах резервация на морето за 2 едностайни апартамента, потвърдена от посредника, следва плащане с карта, издаване на валчер и при обаждане в хотела на номера от валчера, се оказа, че за нашите дати са останали само двустайни апартаманти. Направиха ни жест и ни настаниха в двустайни, без доплащане.

Това не е жест, а коректно поведение! Проблем на хотела и посредника е да се разберат за грешката!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Дани Магелани

Странно!

При повечето сайтове процедурата е:

Телефонът на хотела излиза чак във валчера, а не по-рано. Това е начинът им да не се прескача сайта и да се тръгне на директно договаряне с хотела.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Dani Magelan каза:

Странно!

При повечето сайтове процедурата е:

Телефонът на хотела излиза чак във валчера, а не по-рано. Това е начинът им да не се прескача сайта и да се тръгне на директно договаряне с хотела.

Не, не, ти си права, че това е практиката. Аз звъннах на хотела, защото и на мен ми се е случвало вече веднъж да ми потвърдят резервация, за която няма стаи. Ситуацията не беше приятна и за двете страни. Затова предпочетох да говоря лично с хотела преди да купя ваучерите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не е коректно, добре е да ги изтипосате за непрофесионално поведение. На доста ваучери обикновено пише да се обадиш първо на хотела, преди да ги закупиш, за да не стане така, че да няма места. 

Връзка към коментар

Ако правилно предполагам, че това са ваучери от Grabo или друг подобен сайт, то процедурата е винаги преди да купиш ваучера да се обадиш в хотела да провериш дали имат свободни места за датите, на които искаш да направиш резервацията, и след това купуваш ваучерите. Т.е. посредника (сайта) няма вина. В случая хотелът се явява некоректен, по-точно неговият представител, човекът, с който си говорила предварително.

Според мен просто напиши отрицателен отзив за хотела навсякъде, където успееш. Идеята, която ти е дошла на прима виста за Booking.com не е добра, тъй като имаш право само (мисля) на 4 стаи на една регистрацията. Ако са повече, условията стават веднага други и след тоталния отказ после вероятно е да си заработиш някаква санкция.

Да, неприятно е, но няма смисъл да се ядосваш заради некадърния служител - щом имат такива служители, значи и хотелът толкова струва.

преди 39 минути , Dani Magelan каза:

Странно!

При повечето сайтове процедурата е:

Телефонът на хотела излиза чак във валчера, а не по-рано. Това е начинът им да не се прескача сайта и да се тръгне на директно договаряне с хотела.

При този вид ваучери сайта не можеш да го прескочиш, защото именно през него цената е по-ниска.

Редактирано от iaia_mama
Връзка към коментар

Подобни планове за отмъщение са добро занимание за ума, докато си ядосан от неудобствата. Но със сигурност реализирането им е дребнаво и не носи никаква полза на изпълнителя им. 

Хотелите, а и всеки друг, пуснал ваучери за продукта си, не печели нито стотинка, ако те не бъдат ползвани. Спомням си и че по времето, в което имат активни ваучери, не могат да предлагат на същата или по-ниска стойност този продукт. Та за мен правилно са ти отговорили, че ти трябва ваучер. Възможно е съзнателно да са те заблудили, с идеята после да се постараеш да намериш как да си оползотвориш ваучера. Условията на отстъпката гарантираха ли, че ще има свободни стаи когато ти искаш или бяха за ползване през периода?  А как се е държала служителката и как ти си помолила за съдействие е нещо, на което няма свидетели. 

Редактирано от Lindt
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Lindt каза:

Подобни планове за отмъщение са добро занимание за ума, докато си ядосан от неудобствата. Но със сигурност реализирането им е дребнаво и не носи никаква полза на изпълнителя им. 

Хотелите, а и всеки друг, пуснал ваучери за продукта си, не печели нито стотинка, ако те не бъдат ползвани. Спомням си и че по времето, в което имат активни ваучери, не могат да предлагат на същата или по-ниска стойност този продукт. Та за мен правилно са ти отговорили, че ти трябва ваучер. Възможно е съзнателно да са те заблудили, с идеята после да се постараеш да намериш как да си оползотвориш ваучера. Условията на отстъпката гарантираха ли, че ще има свободни стаи когато ти искаш или бяха за ползване през периода?  А как се е държала служителката и как ти си помолила за съдействие е нещо, на което няма свидетели. 

Да, права си. Много им се ядосах за отношението, не толкова за грешката. И за времето, което утре ще загубя да се обяснявам с посредника. Да кажеш, че не бях звъннала предваително, ами то... В условията няма дати. Има период и пише, че датите следва да се потвърдят от хотела. Проблемът е, че датите трябва да са точно тези заради годишнина от сватба. Условията във ваучера не дават много възможности за връщане на парите. Да не кажа никакви. Надявам се по някакъв начин да се разберем със сайта.

Връзка към коментар

Пиши им негативни оценки и дръпни едно хубаво обяснение за случката във всички сайтове където се рекламират и продават. Това ще е достатъчно наказание за тях, ако го правят и с други хора скоро ще им остане празно хотелчето. Така като тях не се прави бизнес.

Връзка към коментар
6 minutes ago, Алекс said:

Да, права си. Много им се ядосах за отношението, не толкова за грешката. И за времето, което утре ще загубя да се обяснявам с посредника. Да кажеш, че не бях звъннала предваително, ами то... В условията няма дати. Има период и пише, че датите следва да се потвърдят от хотела. Проблемът е, че датите трябва да са точно тези заради годишнина от сватба. Условията във ваучера не дават много възможности за връщане на парите. Да не кажа никакви. Надявам се по някакъв начин да се разберем със сайта.

Не съм проверявала, защото не купувам ваучери. Но трябва да имаш право да ги откажеш без значение какво са си написали в тъпите условия. 

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Има едно условие, че ако след заплащане и потвърждение на свободни стаи, хотелът откаже да извърши услугата, сумата ще ни бъде възстановена. Малко спорно дали попадаме там. Имат и опция за замяна и настаняване в сходни обекти. Ще видя утре какво ще каже и предложи посредникът.

Редактирано от Алекс
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Алекс, съжалявам за случилото се, работя в сферата дълги години и за съжаление не се учудвам ни най-малко, по-скоро ми е неприятно, че това продължава да е действителността в българския туризъм и нещата не се подобряват, изобщо. Предполагам, че си разговаряла със случаен служител на хотела -хотелите  в този район предлагат основно уикенд туризъм и през останалото време работят с крайно намален персонал, който съвместява по няколко задължения, за които в повечето случаи няма необходимите знания, тренинг и подготовка, а най-вече мотивация. Жалко, но това е реалността, и колкото и някой да се опитва да прави бизнес и да разработи обекта, "една птичка пролет не прави" и липсата на персонал и основни умения за обслужване е основна характеристика на така "достъпния" български туристически продукт. Аз бих ти предложила да звъннеш отново в хотела във време, в което което ще намериш упълномощен да взема решения представител на хотела (10-11ч сутринта или 2-3ч следобяд) и да го запознаеш със ситуацията - ако е ръководител/собственик/продавач на място ще ти предложи вариант, който да удовлетворява най-вече вас като клиенти. Посредникът не може да ти помогне в случая, освен да ти върне парите или смени хотела евентуално. Решението на казуса ти е в ръцете на хотела, интересно ми е как ще постъпят чисто и просто от професионално любопитство. Желая ти късмет и приятна почивка в Еленския Балкан. Аз лично предпочитам интелигентният подход - повярвай ми, работи по-добре от директната конфронтация с посредствеността и всеки план за отмъщение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Knowall каза:

Алекс, съжалявам за случилото се, работя в сферата дълги години и за съжаление не се учудвам ни най-малко, по-скоро ми е неприятно, че това продължава да е действителността в българския туризъм и нещата не се подобряват, изобщо. Предполагам, че си разговаряла със случаен служител на хотела -хотелите  в този район предлагат основно уикенд туризъм и през останалото време работят с крайно намален персонал, който съвместява по няколко задължения, за които в повечето случаи няма необходимите знания, тренинг и подготовка, а най-вече мотивация. Жалко, но това е реалността, и колкото и някой да се опитва да прави бизнес и да разработи обекта, "една птичка пролет не прави" и липсата на персонал и основни умения за обслужване е основна характеристика на така "достъпния" български туристически продукт. Аз бих ти предложила да звъннеш отново в хотела във време, в което което ще намериш упълномощен да взема решения представител на хотела (10-11ч сутринта или 2-3ч следобяд) и да го запознаеш със ситуацията - ако е ръководител/собственик/продавач на място ще ти предложи вариант, който да удовлетворява най-вече вас като клиенти. Посредникът не може да ти помогне в случая, освен да ти върне парите или смени хотела евентуално. Решението на казуса ти е в ръцете на хотела, интересно ми е как ще постъпят чисто и просто от професионално любопитство. Желая ти късмет и приятна почивка в Еленския Балкан. Аз лично предпочитам интелигентният подход - повярвай ми, работи по-добре от директната конфронтация с посредствеността и всеки план за отмъщение.

Жалко е, да. В хотелът едва ли ще звънна повече, но ще споделя за развитието на нещата с посредника.

Връзка към коментар

Разбираемо е, че си афектирана. Ситуацията е неприятна. Но за мен това с отмъщението не е вариант. Най-малкото, че не предпазваш други потърпевши от прецакване на почивката им.

Пиши отзиви, коментари, Трипадвайзър и така... магеланци се индексира в търсачките прекрасно и скоро при търсене на името на хотела навярно ще излиза включително и тази тема.

Хайде усмивки и всяко зло за добро! :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Още снощи писах на посредника. Преди малко ми звъннаха. Казаха, че са се чули с хотела и действително няма свободни места. Извиниха се за получилата се ситуация. Ще върнат парите. Бяха доста любезни и възпитани. Аз пък се поразрових за този хотел и открих доста коментари за грубото отношение на тази жена, която както Knowall предположи, се оказа и рецепционистна, и барманка, и сервитьорка. Интересно защо още не са я уволнили. Явно никой друг не иска да работи там.

Малко вината е и в мен, че не проверих хотела, но като ми казаха, че са си го харесали и предположих, че е читав. Както и да е. Благодаря на всички за подкрепата и най-вече, че ме разубедихте да си отмъщавам чрез букинг, защото щях да изхабя още доста нерви да се занимавам с глупости :)

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.