Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Група пасажери са се обърнали към съда с искане да задължи американската FAA да наложи регулации за минимална широчина на седалката и минимално междуредие (seat pitch): https://www.theguardian.com/business/2017/jul/29/incredible-shrinking-airline-seat-us-court-says-seat-size-a-safety-issue

Съдът се е произнесъл, че минималната широчина на седалките е пряко свързана с безопасността на пътниците "топката" сега са в полето на FAA.

Как ви се вижда една подобна стъпка? Би ли увеличила комфора на клиентите или само би вдигнала цените на билетите? Дали няма да доведе до изчезването на НТА, както ги знаем, защото няма да отговарят на изискванията на една такава регулация? От друга страна, никой не иска 10 седалки на ред в 777 и защо в 787 трябва седалките на ред да са 9, ако АНА слага само 8 в своите самолети... :)

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 16 часа, akair каза:

Как ви се вижда една подобна стъпка? Би ли увеличила комфора на клиентите или само би вдигнала цените на билетите? Дали няма да доведе до изчезването на НТА, както ги знаем, защото няма да отговарят на изискванията на една такава регулация? От друга страна, никой не иска 10 седалки на ред в 777 и защо в 787 трябва седалките на ред да са 9, ако АНА слага само 8 в своите самолети... :)

 

Моделът на НТА е много повече от тесни седалки. Това, че евентуално ще има някакъв минимален размер не мисля, че би променило съществено пазара. Това все пак е въпрос на сигурност и човешки права. Не е нормално да има подробна наредба за хуманното отношение към кокошките цък и в същото време да няма подробна нарадба за хуманния превоз на хора.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Със сигурност. Но се чуха мнения за минимално разстояние между редовете от 31 инча, което моментално ще увеличи CASM-a за Frontier, Spirit,..., a aко се пренесе в Европа - и на Wizz. Което ще създаде немалко предизвикателство през споменатите а/к.

Да правят регулацията по размер на средния американец, да речем, може да се окаже, че е дискриминация спрямо някоя по-висока нация... ;) (и не само)

 

Връзка към коментар

Седалките на НТА не са по-тесни от другите, защото в самолетите, които ползват - А320 и 737 можеш да сложиш 6 седалки на ред и това е. Като ги направиш по-тесни да не би да оставиш голяма пътека и защо да го правиш? Тесните седалки основно касаят големите самолети, където амбицията напоследък явно е да наблъскаш 12 на ред, това е максимума по текущите регулации, че трябва да си на максимално 2 седалки отстояние от пътека. 

 

А иначе в момента регулацията не се занимава с разстояние между седалките, може ли да се евакуират съответното количество хора за 90 секунди, има ли ги точните отстояния от аварийни изходи, никой не му пука колко точно място за колената имаш. И сякаш това е по-коректния метод да се изчисли дали малкото разстояние е проблем на безопасност. Не съм чел в подробности, но имам усещането, че тясното място при евакуация са аварийните изходи (които трябва да са 50% блокирани в процеса на сертификация), т.е. не мисля, че повече място за краката или по-широки седалки биха забързали евакуацията. 

Връзка към коментар

Ако решението засяга само широчината, това по никакъв начин няма да засегне Уиз и Раян, защото при тяснофюзелажните самолети винаги си има по 6 седалки на ред. А ако американците папат по-малко нямат да имат проблеми с широчината на седалката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, akair каза:

Със сигурност. Но се чуха мнения за минимално разстояние между редовете от 31 инча, което моментално ще увеличи CASM-a за Frontier, Spirit,..., a aко се пренесе в Европа - и на Wizz. Което ще създаде немалко предизвикателство през споменатите а/к.

Да правят регулацията по размер на средния американец, да речем, може да се окаже, че е дискриминация спрямо някоя по-висока нация... ;) (и не само)

 

FAA нали е американския регулатор, би трябвало да важи за полети във и вероятно от/до Щатите. Затова споменвам средния американец. А 31 инча ми се вижда невероятно да го направят, много компании ,не само нискотарифни са с по-малко. Ако не греша, дори Бритиш Еъруейс в бизнес класа (Club Europe) отскоро са с 29.

Връзка към коментар

Така де - според Телеграф, има 17 страни, в които хората са по-пълни от САЩ (http://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/the-most-obese-fattest-countries-in-the-world/). Една регулация, мерена по средния американец, може да бъде счетена за дискриминационна, спрямо средния тонганаец или самоанец. Отделна тема е, че повечето пъти регулация, въведена от FAA бива препотвърдена от EASA и обратното ;)

Затова писах, че ако съдът реши да задължи FAA да регулира на ширина и на междуредие, това ще може да се окаже неблагоприятно за някои НТА.

 

Връзка към коментар
преди 3 часа, akair каза:

Затова писах, че ако съдът реши да задължи FAA да регулира на ширина и на междуредие, това ще може да се окаже неблагоприятно за някои НТА.

 

В статията не видях аргументите на съда, а са ми интересни. Все пак такива неща би трябвало да се правят с тестове, измервания и т.н., а не по нареждане на съд. 

Връзка към коментар
преди 39 минути , Георги каза:

 Все пак такива неща би трябвало да се правят с тестове, измервания и т.н., а не по нареждане на съд. 

E, при такива решения на съда обикновено се отчитат мнения на експерти и (зло)вещи лица.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.