Bambyfacesss

Да Нанг ( Хълмовете Ба На и Златният мост),Виетнам

Да Нанг ( Хълмовете Ба На и Златният мост)

Когато реших да посетя Да Нанг ,Виетнам бях запланувала престоя ми да е около пет дена,за да мога да посетя всички забележителности в и около този град. Около е малко условно,защото някои от тях са на разстояние около два –два часа и половина в посока .

Град Да Нанг във Виетнам е известен със своите красиви мостове, всеки от които има свои уникални и необичайни характеристики. Мостовете Da Nang също са от  популярните му забележителности. Най-известните и големи мостове са: Драконов мост (моста на  Дракона), мостът над река Хан (мостът на река Хан), мостът Чанг Ти Ли или ветрилото (мост Трън Ли), мостът Туан Фуок. Основното предимство на всички мостове е не техният размер и количество, а високо качество. Всеки мост тук е намерил свой собствен „аромат“, а през нощта мостовете изглеждат напълно различни с красивите си акценти.

През първия ден с групата решихме да  се качим на хълмовете Ba Na Hils, да се повозим на лифт,да разгледаме френското селище  и накрая да си направим снимки на моста Golden Bridge. И така-речено – сторено. Взехме си трансфер от града и потеглихме.

Първо си взехме билети за лифта , който щеше да ни изведе до French Village - френско селище ,построено през 20-те години на миналия век от френските колонисти. Кабинковия лифт влиза в рекордите на Гинес като най-дългия в света. Първата секция може да транспортира до 1500 души на час, с 15-минутно пътуване. Вторият обслужва 1000 души на час. Телферът Ba Na има 24 стълба и 94 кабини . Системата на телферите Ba Na - Suoi Mo е с дължина 16 500 фута (5,042 километра) и разлика във височината на повече от 4,250 фута (1291,81 метра) между горните и долните станции - световен рекорд за най-дългата и най-висока въжена линия в света .Пътят се простира от хълмовете Ба На (Ba Na) до върха на планината Вонг Нгует (Vong Nguyet)..

Взехме си билети за лифта , цялата група се качихме в една кабинка( 9 човека) и потеглихме нагоре. Още в самото начало на пътя ни се появи водопад, който беше точно пред нас. Неуписуемо бе ах-кането, което последва. Зашеметяващите гледки следваха една след друга  и снимайки  неусетно стигнахме до нашата цел-френското селище.

Още със слизането от лифта ние се потопихме в атмосферата на „мини” Париж.

Тук се намира уникален архитектурен комплекс, в който са изградени площади, църкви, градове и села, проектирани от известни френски архитекти.Лъхна ни тайнствената, величествена красота на катедралата ,с характерния заоблен купол,с цвета на стъклените прозорци и с керемидените покриви , гравирани със сложни мотиви.

Романтичните улици  Ла Grotte, Palais De Justice, La Chancellerie напомнят за малко късче от Франция, което лесно впечатлява посетителите.

Ba Na French ни потопи в празничната атмосфера и оживения колорит на европейската култура.

Има и няколко градини- Le Jardin D'amour, Suoi Mo Garden, Mo River Garden.Цветните градини създават романтична обстановка.

Наслаждавайки се на Le Jardin D'amour , посетителите могат да посетят избата Debay. Това е френска винарска изба, разположена дълбоко под земята.

С дълбочина от 100 м, тази винарска изба е с постоянна температура от 16 градуса до 20 градуса по Целзий. Посетителите имат страхотни мигове с чаша френско вино в ръка.

За любителите на восъчни фигури,тук има изграден  Wax Museum. В него могат да се видят фигурите на мистър Бийн,карибските пирати,президента Обама и т.н.

На територията на French Village е създаден и Fantansy Park- атрактивно място за забавление не само за децата, а и за възрастните.

Изкачвайки се постепенно по стълбите нагоре по един от хълмовете стигнахме до Linh Ung Pagoda.

Храмът се намира на невероятно красиво място,обграден е с особен вид борови гори, които са в списъка на ценните дървета във Виетнам. Изградена на 1500 м надморска височина ,пагодата е един от трите храма ,покровители на Да Нанг . Тук  има 27 метрова статуя на Буда Шакямуни, изработена много финно , застанала величествено сред зелените планини и отправила поглед към града.

След като се насладихме на гледките  от свещената Linh Ung Pagoda тръгнахме към моста Golden Bridge ( Златният мост)

Разположен в градината на Thien Thai, Golden Bridge е връзка от друг хълм( от подножието на хълмовете тръгват три лифтени линии) до French Village и цветната градина на Le Jardin D’Amour. Той е дълъг 150 метра и широк 12,8 метра, с осем отвора, от които най-дългият е 21,2 метра. И не мога да не спомена перилата, които са красиво позлатени. Това, което впечатлява най-много пътниците, е гигантската ръка, покрита с мъх, която повдига моста. Според TA Landscape Architecture - компанията, която е проектирала моста, гигантските ръце са ръцете на планинския Бог, а мостът представлява жълтата коприна, която е помогнала на селяните да намерят тайландската градина. Thien Thai на английски означава рай и разхождайки се по този уникален мост ние имахме точно това чувство-че сме като в рая.Виетнамците са амбицирани да построят и Сребърен мост,който ще свързва  друга част от хълмовете и ще бъде още една атракция за посетителите.

Лифтът ,с който трябваше да слезем към града беше временно спрян и се върнахме с този лифт, с който се качихме на това удивително място. И макар  някои да го наричат бутафория  на мен ми хареса – спокойствие,провансалска обстановка,градини с цветя,аромата на вината ,уханието, която се носеше от откритите скари .

В заключение мога да кажа-горещо препоръчвам посещение на Ba Na Hils, ако сте в тази част на Виетнам. Със сигурност всеки от посетилите тези хълмове ще намери нещо интересно за себе си.

След обяда групата ни се отправи към древната столица на Виетнам Хой Ан ( Hoi An).Щяхме да се насладим на красотата на залеза, който придавал на града магически отблясък.