nikomaxx

Индия -страна на много религии.

Описание: Дели, Дбсйпур и Агра( Тадж Махал). Моите впечатления и съвети.

Здравейте,

Това ще е първия ми пътепис, а отдавна се каних да ви напиша за моите впечатления в Индия.

Бях в Индия април 2016 за 9 дни. Видях Дели, Джайпур и Агра.

Реших да отседнем с приятел в евтин, но приличен хотел в центъра на Дели, за да може всички магазини и храмове да не са ни толкова далеч. Дори да вземаме Тук Тук да не губим време. Още от летище ни взеха с кола от хотела трансфер и се шашнах с движението. Никой не се съобразява с никакви знаци. Светофари почти няма и шофьорите се разбират като свирят с клаксона за да минат на дясно или ляво. Промени карат посредата. Трасфера безплатен, но в Индия си искат бакшиш. Просто си го казват " tip, tip tip". Винаги сме давали дребни банкноти от 10, 20 рипии, но те не са доволни и дори правят кофти физиономии. Индийцийте не ти се усмихват много. Дори и на ресторанти или магазини. Другото странно нещо е че постоянно някой ти се лепва като вървиш и почва да ти говори и иска да ти покажи някои магазини за сувенири или кашмир. Те вървят с нас и ти говорят и те разпитват. Малко досадно. Тъкмо кажеш Ок любезно и се отърваваш след 10 метра друг ти се лепва.

Накрая с едно момче се съгласихме да ни закара в магазин за Кашмир. Наистина оригинален кашмир качествен. Купихме. После решихме да почерпим за обяд момчето, който ни показа хубав шик бар- ресторант. То момчето искаше да хапне с нас. Аз реших че за тива че ни разкарва ще го почерпим. Милия беше много гладен.

Няма да се впускам в подробности, щото ще излезне роман.

Решихме да си организираме city tour от нашия хотел което не излезна много. Да видим най-интересните неща.

Delhi April 2016

Loli garden with Tombs

Lotus temple

Indira Gandi Musium

Това са най- интересните храмове и места.

Имаше и други храмове които искат да видя и не бяха далеч от центъра, но нашия шофьор ми каза че са далеч. Просто той не искаше много да ни разкарва. И все спеше в колата като се връщахме от даденото място. Беше горещо. Ама те са малко мързеливи според мен.

От горещината много мирише гадно на места, защото много боклуци по земята. Другото което ме учуди че крави се разхождат по улиците и ядат боклука милите. А попитах един Индиец защо са на улицата, той ми каза че след като кравата не дава повече мляко я изоставят. А тя нали е свещено животно за тях, естествено няма да я заколят и изядат. Но си мислех да ги изоставят на улицата милите крави и да ядат боклуци после умират от болести или коли ги блъскат. Ужас.

Също плъхове, котки, свинчета, дори една маймуна беше на улицата. От там бяхме си купили билети за самолет с Инфийски авиолинии Дели-Джайпур. Евтино към 35€ еднопосочен. В Джайпур от летището хванахме такси за хотела. Шофьора ни предложи да ни покаже най- интересното за града. Договорихме за цената 1000 рипии за двама за ден, което ми изглеждаше приемливо. Какво видях:Jaipur

Water Palace

Fort

Monkey Temple

Nawa

Amber tombs

Elefant Laksmi

Temple of Vishnu

Big Museum.

Като вторите четири посещения бяха на втория ден за 1300 рипии за двама. Но посещението при слона си заслужаваше, но ми беше жал да яздя слона 45 мин на тази жега от 35 градуса, а и на мен ми беше жега. Та само го храних с банани и снимки за около 15€ ми излезна горе долу. Но беше супер преживяване да докосвам хобота на слоницата и да я храня. За всички оферти където и да ходите се пазарите. Те ви казват една цена ако ви се стори много си казват по малко и така.

Този шофьор беше много по- приветлив и любезен спрямо онзи от Дели.

Мястото с дивите маймуните също си заслужава да се види. Маймуните си скачат наоколо и са като че ли част от улицата. Но не им давайте храна директно в устата. Все пак са диви. Там също наоколо тази Monkey Temple беше много мизерно, и черни прасета имаше. А те индийците си пикаят където намерят.

От Джайпур с влак се придвижихме до Агра. Което с влака беше около 2.5 часа мисля горе долу. Билети си ги купихме онлайн месец по рано и е малко сложно. Иначе бяхме в първа класа със закуска включена към билета за 10€ на човек мисля, но после пак минават с поднос и искат бакшиш. Което си е малко странно. Ако искам ще дам, ако не -не. Моя приятел въобще не даваше и те гледат лошо. Аз давам дребни и пак ме гледат кофти. Както и да е стигнахме до Агра. От там те хващат таксита и тук тук колите на различни скъпи оферти. Но ние винаги питаме от хотела където ще сме колко е нормално от гарата до хотела.

Така починахме си първия ден в Агра и на другия ден реших че ще станем по рано да отидем до Тадж Махал за да няма много хора по късно и за да не е толкова горещо. Към 8.30 излезнахме от хотела и с Тук тук до там. Вход се плаща който излиза около 10€ на човек. Много си предлагат услугите като екскурзоводи да влизат с вас и да ви разкажат историята на Тадж Махал. Аз я знам история и не искат никой да ми обяснява или да ми прави снимки.

Супер бял, мраморен, красив е Палас Тадж Махал. Доста голям и страхотна зелена площ наоколо. Заслужава си да се види. След което като излезнахме се спазарихме за сувенирчета и така се прибрахме. Добре е да се отиде по рано, защото бях прав, после повече хора влизаха а и по горещо ставаше. Друго интересно за индийците бяхме ние. Идваха да си правят снимки с нас няколко индийци или двойки. Може би защото съм със сини очи и защото моя приятел е с много татуировки по ръцете. Беше смешно и интересно.

Аз се снимах с две индийки които бяха с много красиви традиционни дрехи.

От Агра се върнахме до Дели с влак отново. Този път обикновена класа, защото в деня който искахме да пътуваме нямаше други свободни места. Влака беше пълен с отворени прозорци с решетки. Поне въздух влизаше.от Агра до Дели около 3 часа беше ок и много евтино дали излизаше 2-3€, но без храна. В Агра друго не видяхме, защото стояхме в хубав хотел с басей и там ядосаме и си почивахме. Също така изглеждаше доста мизерен и беден град. От Джайпур до Агра се видяха много бедни райони. Като цяло ми хареса в Индия са посетя Тадж Махал и различни храмове на Хинди, Сидхи( не е за изпускане в Дели), и други техни религиозни различия. Храната ми харесва, но избирайте по хубави места. Внимавайте с евтините улични, мизерни. Не са знае хигиенните условия какви са при приготвяне.

Кое не ми хареса: мръсотия на места по улиците, това че си присят бакшишите, ако не им дадеш. А ако им дадеш не са доволни. Не се усмихват. Само когато искат са те вземат с такси и скъпо да ти вземат. Много комерсиално дори в храмовете на места искат да баят за здраве и късмет без да искаш и после ти искат пари. Храма на Ганиш мисля беше.

Тива е от мен.

Надявам се да ви е било интересно. Написах го по накратко за да не изглежда досадно. Ако има нещо питайте.