palioto

Малдиви

Описание: До Малдиви и обратно

Планирането започна много по- рано от обикновенно, причината беше добрата цена 400 евро на калпак, която в по -късен етап едва ли щеше да бъде достижима,единственият минус е ,че бяха закупени на две отсечки София-Дубай  и Абу Даби-Мале.Първоначално идеята беше да се посетят Малдивите септември,но заслужаваше ли си? Там сезона е дъждовен ,затова го отложихме за януари, сухия сезон(скъп сезон):) Дните отлитаха и времето най-накрая настъпи.

ДЕН 1 София-Дубай

Дори пилота на самолета беше като нас, нетърпелив и кацнахме с 40мин. по- рано от планираното.За съжаление изпуснахме за малко автобуса на излизане от летището,който минава на всеки кръгъл час.Нямахме намерение да го чакаме и се метнахме на първото такси,така след 15 минути вече бяхме в хотела.Първата ни работа беше да се чекираме т.к.на следващата вечер имахме друг полет до Мале с кратък стоп през Коломбо,незнаино защо неуспяхме да го направим, полетите се водеха на" Етихад", но на отиване се оперираха от" Шри ланка", а билетите бяха закупени през" орбитз".Малко стана объркано:)

ДЕН 2 Дубай-Абу Даби-Мале-Маафуши...

отправихме се сутринта към спирката от която рейсчето на "Етихад" щеше да ни закара до летището в Абу Даби.Използвахме свободното време до полета и си направихме кратка разходка до джамията Шеих Заиед, дори и не влезнахме, само се щракнахме от вън.За други атракций ни мързеше и се върнахме към летището

Излетяхме с около час закъснение,слава богу успяхме да хванем връзката за Мале.

Никога не си поръчвайте кашерна храна на борда ще си останете  гладни, на първия полет, понеже не се предлагаше ,ни дадоха по един банан,слива и круша,на втория постна манджичка от моркови и грах и соеви кюфтета.

Кацнахме в Хулхуле където се намира летището, до Мале хванахме ферибот за по долар на човек.Гонехме втори ферибот който се намираше на другия край на столицата за да не губим време.Цената на втория ферибот ни излезна по 3 долара,тук искам да добавя ,че много хора се набутват за трансфери които им излизат по 180-190 долара за такива растояния а ние се вместихме с по 5 долара(заедно с таксито) с едната разлика ,че фериботът е по- бавен и се стига с един час повече.Вече сме на финалната права, а тя е остров Маафуши.Настанихме се набързо,успяхме да направим и кратък плаж за повече нямахме сили и се отдадохме на почивка.

ДЕН 3

Остров  Маафуши  е сравнително голям за малдивските стандарти 200/500 метра с месно население което проповядва ислям.

Поради тази причина трябваше да се съобразим с това да не употребяваме алкохол и да не се разхождаме прекалено голи когато отивахме на плаж,иначе си има резорти и самотни островчета на които тези ограничения отпадат и смятахме да посетим по натам

Все още чуствахме умората от вчерашното дълго пътуване затова се задоволихме само с плаж и разглеждане на месните магазинчета които съвсем не са скъпи.

ДЕН 4

Вече отпочинали решихме да се запишем на (sand bank) много малък остров на който можеш само да се печеш,но ние пак се успахме  и прилива беше дошъл и островчето беше останало под вода.Всъщност мениджъра на хотела ни разобеди че не си заслужава и, че на следващият ден ще ни води на много красив и екзотичен остров.Явно и днес не беше писано да се направи екскурзия и пак на нашия плаж които съвсем не беше лош.

ДЕН 5

Предния ден мениджъра на хотела забрави да поясни че цената на тази екскурзия е 95 долара(вчерашната за сведение около 25 долара) както и да е колелото се беше завъртяло.Добре ,че към нас се присъедениха 3-ма сърби и цената падна.Иначе много китно островче което си заслужаваше парите.Забравих да кажа ,че на острова има риф и нямаше как да пропуснем шарените рибки.

имаше и включен обяд

Всъщност островът се оказа бивш ризорт, който не функционира от 10-на години т.к. компанията не е могла да си плаща таксите.

На прибиране в хотела си платихме за удоволствието и сумата се попромени:(  оказа се ,че включеният обяд струва 17 долара,отделно има 10% ддс 12% такса обслужване  и цената нарасна 110 на персона.

ДЕН 6

За днешният ден не планувахме нищо,само лежане на плажа и покупки на сувенирчета и магнити.

За времето което бяхме на Малдивите,климата е много благоприятен, макар високата влага, поради морският бриз усещането е приятно .Минималната температура не падаше под 28 градуса, дори през ноща,а най-високата стигаше до 32 градуса.Слънцето макар да не грее много силно изобщо не е за подценяване.

ДЕН 7

Приключихме с екскурзийте от хотела,затова се насочихме към една агенция на острова(icom tours)която даваше чуствително по- добри цени.организирахме заедно с нашите приятели сърби разходка до Adaraan resort, с включен обяд.Този път без доплащане:)

Ако трябва да бъда честен наистина много красив ризорт, но едва ли бих дал 2000-2500 на нощ за остров който буквално го обикаляш за 15-20 минути.Ето и малко снимки:)

ДЕН 8,9

Бяхме решили остатъка да го изкараме без повече екскурзий  а само лежане което е много заразително като наблюдавам месните жители ,никои не си дава зор за каквото и да било.Жените си гледат децата, мъжете се молят от време на време, никой не те закача за нищо.Лежат на самоделни шезлонги от заварени тръби и мрежа и люлки които ги има пред повечето къщи. Мръсната работа се извършва от чужденци придошли от Шри ланка,Индия,Бангладеш и др.

ДЕН 10

Време е да си ходим от Маафуши на дневен ред беше столицата Мале.Имахме една нощувка и искахме да разгледаме града.

Оказа се голяма грешка блъсканица,теснотия,лудница, абе не си заслужава.По оптимален вариант е да се пренощува на съседният остров където се намира летището.Останах с впечатлението ,че са негативно настроени към туристите и нямах търпение да си ходим вече.

ДЕН 11,12

Остана само Дубай да разгледаме на връщане.Не разполагахме с много време за разглеждане кацнахме рано в Абу Даби и от по обратният път до Дубай с автобус.Полета до София е вечерта и до тогава трябваше да разгледаме каквото можем.Успяхме да видим най-високата сграда в света" Бурж Халифа",кратка разходка до марината и накрая палмата с" Атлантис".

Където и да отиде човек, колкото и да му е харесало, идва момент който те дърпа към вкъщи.А там ни чакаше детенцето:)

Където и да ходиш, когато в къщи те чака детенцето, радостта да се завърнеш у дома е невероятна..

Би ли казал в кой хотел бяхте и от къде го резервирахте ?

Когато го резервирах в букинг, беше 94 лева на база полупансион без таксите,в последствие заради скока на долара и добавените такси и данъци, цената стана същата но, в долари.Хотела  се казва Maafushi inn  и е непретенциозен.Но на фона на другите съотношение качество цена,според мен е най-добрата сделка.Резервирах го 7месеца по- рано и до последно се чудех  да го заменя с един ризорт който е наблизо(fihalhohi).Така си и остана.

Дани Магелани

Публикувано:

Здравейте,

Поздравления за споделените емоции. Аз съм нов Магеланец, макар че пътешествам от години. Понякога с компания, по-често сама. Оказва се, че са малко "лудите" като мен, готови да влагат в пътешествия всичките си пари. Предстои ми пътуване до Малдивите от 1 до 10 февруари. Нямам спътник и бих се радвала, ако се появи такъв. Не ме притеснява да отида сама, но е хубаво да има с кого да съпреживееш тази красота. Всеки съвет би ми бил полезен. Благодаря!

Благодаря ти за описанието, супер е!☺

Бях го пропуснала, много полезна информация си намерих.:)