ivailo_radev

Египет с бебе

След като обиколихме няколко държави в Европа с влак, решихме, че е време да заведем малкото човече и на някой различен континент. В началото ни се въртеше една лежерна Доминиканска република, но дългият полет ни отказа и затова се насочихме към Египет. По време на виетнамската ни обиколка се бяхме запознали с едно момиче, което ни каза тогава, че работи в Хургада. Писахме си отново след толкова години и тя ни каза да си запазим най-евтината стая в хотел Steigenberger Aqua Magic и че е много подходящ за деца. В последствие така се и оказа - хотелът има детски басейн, детски градина, собствена клиника и детски бюфет. Пристигнахме в Хургада, бяхме си уговорили предварително трансфер с Mydriver Hurghada. Доволни сме и ги ползвахме после пак, но са по-скъпи от Uber, затова пък колата без проблем събра целият ни багаж (включително детска количка и столче за кола). Още с пристигането в хотела Нина (момичето, с което се запознахме във Виетнам) ни посрещна и ни заведе на рецепция, където ни дадоха огромен апартамент с две спални и така имахме къде да си разхвърлим целия багаж. Хотелът е прекрасен и можеше да си изкараме две лежерни седмици на ол инклузив, хапвайки и плацикайки се в басейна. Е да, ама не, не ни свърташе на едно място и за загрявка обиколихме Хургада надлъж и шир. Естествено с Uber - цените са просто смешни, за 2-3 евро пътувахме от край до край почти. За съжаление на бабите на Алекс, това спокойствие не продължи дълго и шапките яко ни стегнаха и решението беше взето - зарязваме ол инклузива и потегляме из Египет. Понеже организираните екскурзии не са за нас, си запазихме билети от Хургада до Кайро и от Кайро до Луксор с Egypt Air. Междувременно навихме и още една двойка с бебе (на 7 месеца), с която се запознахме в хотела, да обикаляме заедно. В крайна сметка заедно бяхме само в Кайро де. Планът за Кайро беше следният - ранен полет, за да сме в 9 сутринта в Кайро, обиколка на Ислямско и Коптско Кайро и настаняване в хотел до пирамите (Great Pyramid Inn). Това, което ни спъваше бе, че и багажът трябва да е с нас цял ден. Затова се допитахме до магеланците и от там ни препоръчаха Dahab Hostel, като организитор на по-разчупени услуги - в нашия случай шофьор за деня за около 45 евро, който да ни разкарва и да ни пази багажа в колата. Човекът ни чакаше на летището и започнахме от пазара Кан ел Калили по негова препоръка, за да не е много шумно и да не натоварваме Алекс. Продължихме с Цитаделата, където бяхме нападнати от група ученички, които искаха да се снимат с нас и да нацелуват Алекс. Той не се дърпа особено. За десерт бяхме оставили Коптско Кайро, което изключително много ни хареса с всичките си църкви, които имаха един собствен дух в този огромен град. Вече беше станало 16:30 и потеглихме към хотела, от който гледахме светлинното шоу и направихме няколко снимки на Пирамидите. На следващия ден станахме рано, за да можем да сме първи на касите и да влизаме веднага в комплекса с пирамидите. Закусихме около 6:30 и малко преди 8 бяхме на линия за билети. На пирамидите отделихме около 5 часа, така имахме възможност да отидем и до различните view point, без да ни пречат групите с туристи. Около 13:30 се върнахме до хотела, за да обядваме на терасата му и в ранния следобед се отправихме към летището, като този път избрахме uber (от пирамидите до летището ни взеха 250 EGP). След кратък едночасов полет кацнахме в Луксор, където се бяхме разбрали да ни чака шофьорът ни Саха, който беше препоръчан тук от Kristina Maglova. Човекът ни взе 200 EGP от летището до хотел Сонеста на брега на Нил. Вечеряхме и легнахме. На следващия ден бяхме в 6 на закуска, защото със Саха се бяхме разбрали в 7 да ни вземат от хотела с лодка и да ни закарат до храмът Карнак. Беше много приятно да се носим в ранни зори по Нил. В Карнак бяхме около 7:30 и нямаше почти никакви хора (такъв беше и планът ни). Отделихме малко над 2 часа на Карнак и отново с лодката минахме на западния бряг на Нил, където ни чакаше Саха и ни отведе в долината на кралете. Там бяхме избрали да посетим следните гробници: Ramses V & VI - 100 EGP допълнително Ramses III Ramses IV Tausert & Setbakht След долината на кралете (която си беше впечатляваща) се отправихме към храма Мединат Хабу, който може би ни хареса най-много. Не се посещава от повечето организирани групи и е изключително празен и спокоен. След него пихме кафенце в едно близко кафене, минахме покрай колосите от Мемнон и вече беше ранен следобед. Отправихме се към хотела, отново с любимата комбинация от кола и лодка. В хотела обаче бяхме доста рано (около 16:30) и затова решихме да се разходим по крайбрежната алея, след което се прибрахме в хотела. На следващия ден щяхме да си заминаваме от Луксор, но не и преди да посетим храма Луксор рано сутрин. Тъй като в Луксор няма uber, ползвахме Careem. От хотела до храма Луксор ни взе 25 EGP (около 2 лева). Отново отделихме около 1,5-2 часа и се върнахме в хотела, където в 11 щеше да ни вземе кола, с която да пътуваме към Хургада. Естествено при нас няма пътешествие без произшествие, та в Хургада се разболяхме от корона и тримата, което го разбрахме чак след като се прибрахме вкъщи де (добре, че бяхме обиколили вече Кайро и Луксор). Което, между другото, се очакваше, понеже в хотела имаше доста болни деца от Германия и то е като в детските градини, те веднага си обменят всичко. Изключително доволни сме от клиниката в хотела, които се погрижиха Алекс да е бързо във форма. Естествено, добре че имахме добра медицинска застраховка, защото разходите много бързо се изстреляха до небесата Няколко съвета за самоорганизирано пътуване: Uber и Careem са изключително надеждни в Хургада, Кайро и Луксор. Ако нямате като нас багаж с вас, спокойно може да си обикаляте с тях и ще ви е доста евтино. Трябва ви само египетска СИМ карта. Хотел Steigenberger Aqua Magic определено е за препоръчване, ако сте с деца. Преди пътуването ни до Египет много хора ни предупреждаваха, че в Египет са много досадни и няма да ни оставят на мира - Еми не мога да го потвърдя. Не бяха по-напористи от в Мароко или Оман примерно. Изключение бяха само каруцарите в Луксор, но и те се отказваха бързо. Ако имате въпроси за самоорганизиране на такова пътуване, ще се радвам да помогна.

Евала, че с толкова малко бебче сте се решили на пътуване в Египет и сте попаднали в хубав хотел, където така добре са се погрижили за вас, когато сте се разболяли.