Adinko

Euro Trip 2013

Описание: Пътешествие из Хърватия,Словения,Австрия,Германия,Лихтенщайн,Швейцария и Италия

Day 1 - Zagreb

С родителите ми не бяхме пътували с колата извън БГ от 2006г. И бяхме твърдо решени лятото на 2013 да си припомним европейските пътища.  Още от януари-февруари започнахме бавно и славно да си резервираме хотели  и входове, където беше необходимо и разбира се да четем колкото се може повече информация за маршрута ни. С нетърпение очаквахме началото на това пътуване и ето, че 15 юли най-накрая дойде.

Тръгнахме раничко, към 5 часа сутринта, като аз изобщо не бях спала и мислех да си подремна през не особено интересния път през Сърбия.Е, така и не успях да заспя чак до вечерта. :)  Та потеглихме ние, минахме Калотина скорострелно и тръгнахме към първата ни цел-Загреб. По пътя нищо интересно, и следващата граница минахме бързичко и някъде към обяд бяхме в хотела ни. Оказа се много симпатично хотелче, чистичко, близо до центъра на града и с много мили собственици. http://www.booking.com/hotel/hr/villa-antunovac.en-gb.html?sid=89e9dea903152ab8e76e04fd97ce9b4e;dcid=1 Настанихме се и тръгнахме към центъра.Можехме да хванем трамвай за няколко спирки, но решихме да ходим пеша, оказа се правилно решение, отне ни само 20ина минути. Качихме се горе към стария град, със супер интересната църква. tutorials-37-0-85173700-1378622356_thumb.jpgСледваше най-високата сграда в Хърватия – катедралата. Обожавам готически катедрали!  tutorials-37-0-17583900-1378622415_thumb.jpgСлед това минахме през един много приятен парк и стигнахме до последната ни цел за деня- оператаtutorials-37-0-36808300-1378622456_thumb.jpg.И тя много ми хареса.Изобщо бях приятно изненадана от Загреб. Не е Рим, естествено, но се оказа много по-интересен и красив, отколкото очаквах. На път към хотела ни опердаши един хубав дъжд, но на мен не ми пукаше особено, все пак се прибирахме.  :)

Day 2 - Ljubljana, Salzburg

На следващия ден трябваше на стигнем през Залцбург до Мюнхен.  Решихме, обаче, да спрем и в Любляна, тъй като се оказа, че се придвижваме по-бързо, отколкото предполагахме. Бяхме минавали през Любляна преди 11 години, на връщане от Италия, но тогава нищо почти не видяхме.Е, много ми хареса този град! Централната част покрай реката е страхотна, а университета толкова ми хареса, че направо ми се прииска да уча там.  :lol:tutorials-37-0-39949200-1378622555_thumb.jpgtutorials-37-0-19498400-1378622601_thumb.jpg

След това се отправихме към Залцбург, аз за първи път в Австрия, и веднага се започнаха планини, гледки, красота... :) tutorials-37-0-76043900-1378622655_thumb.jpg Пристигнахме в Залцбург и моментално се насочихме към къщата на Моцарт. Не можех да повярвам,че съм там! Като малка слушах много често една касетка с историята на Моцарт и дори не съм и предполагала тогава, че наистина ще видя родната му къща! :)tutorials-37-0-14945400-1378622817_thumb.jpg Купихме си Mozartkugeln, естествено. Не че в българия ги няма, но си е друго да си ги хапваш докато гледаш реката в самия Залцбург.След това обиколихме центъра с паметника на Моцарт, катедралата и един страхотен фонтан.tutorials-37-0-43499800-1378622865_thumb.jpgМного се чудихме дали да се качим на крепостта горе, но решихме, че нямаме време и продължихме към Мюнхен. Там се настанихме в моят любим хотел-http://www.booking.com/hotel/de/b-b-munchen-nord.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 Планът беше вечерта да отидем до Olympiapark, но като си видях хубавата стая и мекичкото легълце и......абе отказахме се.  :)

Day 3 - Munich

На следващия ден беше ред на разходката из любимият ми Мюнхен. Първата спирка беше Резиденцията. На баща ми не му се влизаше и затова само аз и майка ми влязохме. Толкова ни хареса, че в крайна сметка аз излязох да кажа на баща ми да влезе, а майка ми го чакаше вътре, за да не си купува пак билет. След това се класирахме на Marienplatz  точно навреме за Glockenspiel-а, а после се качихме на  Peterskirche, където щях да издъхна (става ми лошо от стълби), но гледката си заслужаваше. :) tutorials-37-0-82252700-1378622965_thumb.jpg  След това отидохме към Hard Rock Cafe, да пийнем и хапнем. Много се изкефих и много ми хареса.tutorials-37-0-19232700-1378623030_thumb.jpg Следваше връщане през Marienplatz и разходка по главната улица + малко пазар, на път към пинакотеките. Тъй като аз съм ходила в старата пинакотека, а модерното изкуство не ми допада особено, реших да изчакам родителите ми отвън, а те влязоха да резглеждат. За финал се отправихме към Английската градина, където логично беше претъпкано с народ.Повечето се печаха (някои голи), а някои се къпеха в реката. Е, ние тази част я пропуснахме и се насочихме към биратааааа.Там отново тъпканица, ама въпреки това много готина атмосфера имаше.Та опукахме по 2 бири и хапнахме 2 бретцела и се отправихме към хотела, отново с идеята как ще си починем и към 21h ще тръгнем съм Olympiapark, и аз отново се отказах. :)

Day 4 - Munich, Innsbruck

Следващият ден ни се получи доста нагъчкан, ама така е като отлагам парка...Та натоварихме се на колата и първо минахме през Allianz Arena (на 3тото ми посещение на Мюнхен най-после сколасах да отида до стадиона) и след това отидохме в Olympiapark-а. tutorials-37-0-30363000-1378623113_thumb.jpgПърво разгледахме The Walk of Stars-отпечатаци от ръцете на бая известен народ-Elton John, Ronan Keating, Shania Twain, Scorpions, Aerosmith, Kiss, Bon Jovi, Rammstein, Roger Waters, Bryan Adams etc. и след това се качихме на ТВ кулата. 3тата, на която се качвам в Германия, колко ли ще успея да покоря!? :lol:   Отгоре гледката беше много готина.tutorials-37-0-72260600-1378623199_thumb.jpg Видях стадиона, който мисля подготвяха за концерта на Robbie Williams, видях и BMW Welt и разгледах рок музея. И...отново към Австрия...и отново страхотните гледки по пътя...Пристигнахме в Инсбрук. Първо минахме през замъка Ambras, където имаше един паун и аз съответно само него зяпах и снимах. :lol: tutorials-37-0-07175800-1378623334_thumb.jpg След това тръгнахме из центъра, започвайки от Hofkirche и Hofburg, после – Goldenes Dachl и разходка из пешеходната зона. tutorials-37-0-98494400-1378623440_thumb.jpgИ Инсбрук и Залцбург много ми харесаха, много приятна беше атмосферата. Към края на разходката ни взе да се заоблачава и ние решихме да се отправяме към апартамента на леля ми (тя живее в Инсбрук). В момента, в който влязохме вътре се изсипа невероятен 3 часов порой. Определено извадихме късмет, че не ни завари из града.След  страхотна вечеря, трябваше да тръгваме и да се доберем до Филс, където пък живеят другата ми леля и чичо и 2 братовчеди, с които никога не се бяхме виждали! Там щяхме и да спим следващите 2 нощи. Нямам идея как точно майка ми успя да стигне до градчето (хвала на GPS-а) в ужасна мъгла и тясно и криволичещо пътче, но все пак стигнахме. Посрещнаха ни хората и се приготвихме да си лягаме, че на следващия ден ни чакаше Neuschwanstein. Ситуацията беше много смешна, защото трябваше да си говорим на 3 езика- немски, български и английски, тъй като един знаеше един език, друг друг език...и накрая стана пълно мазало, но пък беше ужасно забавно.  :lol:

Day 5 - Neuschwanstein, Fussen

Та на следващия ден закусихме и тръгнахме към замъка с родителите ми, чичо ми и братовчедка ми. Бяха резевирали билети и въпреки огромната опашка, доста бързо си ги взехме.Тук да подчертая, че билети се взимат от долу, където е и паркинга, но пък изобщо не е задължително да си взимате изобщо билет, тъй като той е само за влизане вътре в замъка, а отвън си се ходи безплатно. Да не ме разбере някой погрешно, и отвътре замъка е страхотен, но на фона на външната му красота..... :)  Та тръгнахме нагоре пеша (има опция да се качиш до някъде с файтон (горките кончета :(  )или почти до горе с рейс), но не е кой знае какво да се качиш пеша (добре, че няма стълби). tutorials-37-0-65608100-1378623544_thumb.jpgРазгледахме замъка отвън, изчакахме си и реда за вътре и тръгнахме към Marienbrucke. От мостчето гледката към замъка е божествена! Човек дори успява да забрави над каква ужасна пропаст се намира и колко още народ има на моста...Та както казах гледката е невероятна, просто останах с отворена уста!tutorials-37-0-91491000-1378623626_thumb.jpg Другият замък – Hochenschwangau също е много, много красив, но до него не се качвахме. След като слязохме, с колата отидохме до едно определено място с гледка към Neuschwanstein, където родителите ми са се снимали като млади. И сега 30 и кусур години по-късно, пак се щракнаха. :)  Последва много вкусен обяд и посещение на градчето Fussen, където леля ми и чичо ми работят. Много приятно и красиво градче е Fussen.Прибрахме се във Филс, като за вечерта беше планирано барбекю, което обаче аз проспах.Както се трупясах към 19 и нещо, се събудих чак на сутринта от алармата ми. :lol:  След закуска дойде време да си вземем довиждане. Роднините ми се оказаха страхотни хора и много се надявам скоро пак да се видим!  :)

Days 6 & 7 - Bregenz, Vaduz, Zurich, Aldorf, Lucern

Потеглихме към Брегенц. Разгледахме доста набързо, но главната идея беше все пак да видя Bodensee. Следващата спирка беше Вадуц. Мъничко и безупречно чисто.Отново решихме да пропуснем крепостта над града и бързичко потеглихме към крайната дестинация за деня-Цюрих.Настанихме се в ibis Budget- http://www.booking.com/hotel/ch/ibis-budget-zurich-city-west.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 –който се води 1 звезда! :lol:  Еми хотела е страхотен! Има си легло, душ, баня и е чисто. Какво повече му трябва на човек!? :) Явно едната зведа е поради факта, че мивката е в стаята, а не в отделната баня, за което логика не видях, но пък не ми и пречеше по никакъв начин. Наспахме се хубаво и на сутринта тръгнахме из Цюрих. Беше неделя и нямаше почти никакви хора, като изключим тези, които бяхо отишли на църква. Градът е много приятен и красив! Направи ми впечатление, че по много от малките улички са окачени швейцарски знамена. Това важи за всички градове, които посетихме всъщност. Имаше и доста ремонти из градовете, но не ни попречиха да се насладим на красотите.tutorials-37-0-25563800-1378623895_thumb.jpgtutorials-37-0-32767800-1378623965_thumb.jpg :)  След това се отправихме към Люцерн, като по пътя минахме покрай Vierwaldstattersee. Страшно красиво място! Следващата спирка беше Tellsplatte-мястото където Вилхелм Тел е скочил от лодката и избягал от Геслер, а после посетихме Алтдорф, където Тел е трябвало да стреля по ябълката сложена върху главата на сина му.В късния следобед пристигнахме в Люцерн и се настанихме отново в ibis Budget- http://www.booking.com/hotel/ch/etap-luzern-city.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 Отзивите ми от хотела са същите като предния, но този път стаята ни беше огромна. Излязохме да се разходим.Града много ми хареса.Като Цюрих, но по-малък. :)  За съжаление не можахме да се разходим по крепостната стена, защото затваряха.Все пак минахме покрай нея, покрай най-старата къща в града, през централните площадчета и кули и стигнахме до известният Kapellbrucke.Стар дървен мост, украсен с цветя, а гледката от него към града е чудна. С това приключи и този ден.tutorials-37-0-56439000-1378624058_thumb.jpg

Day 8 - Bern, Lausanne

На следващата сутрин тръгнахме към Берн, като минахме през Интерлакен. Определено не бих отказала почивка там. :)  В Берн първата работа ни беше да видим мечките, разбира се. Интересно са им направили хабитата.tutorials-37-0-37442800-1378624131_thumb.jpg А две от мечките (мечок и мецана) си играеха във басейнчето. :)  Тук си купихме и най-скъпият ни магнит-11 CHF. Да вметна, че бях чувала и чела, че в Швейцария е безумно скъпо и се бяхме приготвили едва ли не да го караме на хляб и вода. Е, изобщо няма такова нещо! Хотелите, паркинзите и изобщо повечето неща са мааалко по-скъпи от Германия, а ако човек се разтърси по-упорито и по-евтини може да се намерят. А храната в някои магазини е направо на БГ цени.Единственото безумно скъпо нещо са ресторантите и кафенетата и изобщо заведенията от всъкакъв тип.

Единствения минус в Берн беше адската жега.Но това не ни спря да се изкатерим на един хълм с парк и розариум и прекрасна гледка към града. След това слязохме да се разходим из центъра.Видяхме къщата, в която е живял Айнщайн, когато е създал Теорията на относителността.За съжаление и тук имаше ремонти, които този път малко ни попречиха с маршрута, но не фатално.Тръгнахме към следващата спирка- Лозана- като минахме през Монтрьо и Вивей-не съм особено впечатлена от тях честно казано- и видяхме и Chillon Castle.Лозана ме изненада приятно.tutorials-37-0-72818100-1378624238_thumb.jpg Красив град, определено. Особено много ми хареса катедралата. Вечерта пристигнахме в Женева, където ни бяха следващите 2 нощувки.

Day 9 - Geneva

Тук бяхме в този хотел: http://www.booking.com/hotel/ch/ibis-geneve-centre-nations.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1#hash-blockdisplay1 Тук да кажа, че когато отсядаш в хотел в Женева, от там ти дават безплатна транспортна карта важаща за престоя ти. Сутринта започна с посещение в CERN (бяхме си направили резевация доста време предварително, тъй като местата в групите са много ограничени).tutorials-37-0-06494900-1378627388_thumb.jpgНамерихме рецепцията в Building 33 и тъй като имаше доста време до guided tour-а ни решихме да разгледаме Microcosm.За него, както и за Universe of Particles нямате нужда от гид и резервация. После започна турът ни. Разгледахме контролната зала на ATLAS, както и ни пуснаха 3D филмче за него и LHC, пояснявящо за строителството им, както и за дейността им- търсенето на Хигс бозона и още един куп чудесии. :)  Накрая решихме да посетим и Universe of Particles и с това приключихме с CERN. (А, забравих да кажа, че всичко за разглеждане там е безплатно. ) Качихме се на трамвая към центъра. Тук забелязах, че освен следващата спирка и някоя и друга рекламка на таблата отвеме навреме изписват предупреждение  хората да се пазят от джебчии! :lol:  Ако същите тези хора дойдат да се повозят в нашия градски транспорт трябва да ходят с катинари по джобовете сигурно! :lol:  Стигнахме центъра и отдалече се забелязваше фонтана. Обаче ние тръгнахме първо да разгледаме града- отново улички, църкви, катедрала и за финал един парк-отново много чисто и красиво. Накрая дойде ред на фонтана. Наистина е нещо огромно и невероятно!tutorials-37-0-47579000-1378627477_thumb.jpg Не посмях обаче да мина покрай него, щях да стана тотално вир-вода. :)  Решихме да си ползваме картите за транспорт на max и се качихме и на една от лодките (градски транспорт), която ни прекара през езерото. Погледнахме центъра в цялата му прелест от другата страна и отново с трамвая се прибрахме в  хотела да си починем добре, тъй като утре ни чакаше тежък и ужасно вълнуващ ден.

Day 10 - Zermatt

Тръгнахме рано, рано към Теш, където оставихме колата, за да се придвижим с влакче до Цермат. В Цермат не се допускат коли и изобщо всякакви превозни средства, с изключение на електрически(такива са им и камионите за боклук). Градчето е пълно с хора, магазини, хотели и т.н., но определено си е запазило алпийската същност и чар. Минахме през центъра и фонтана с мармотите :) , но аз нямах търпение най-после да зърна Матерхорн....и след малко зад един завой той се появи в цялата си прелест! :) E, почти цялата, де, имаше малко облаци, но можеше да бъде много, много по-зле и на мен това ми беше достатъчно. Седнахме в едно заведение, от което се виждаше върхът да пием по бира, като бяхме решили, че колкото ни одерат-толкова, биричка на фона на Матерхорн – безценно. tutorials-37-0-54659800-1378627613_thumb.jpgС изненада обаче установихме, че цените са си много прилични 3,50 CHF  за 200ml бира. След това дойде време да се запътваме към Glacier Paradise. Той се намира на 3883 м надморска височина, на връх Klein Matterhorn – Малкият Матерхорн. Има още 2 възможности от Цермат – Schwarzsee, което се намира доста по-ниско от Glacier Paradise, но пък с много красива гледка към Матерхорн, или пък да се хване железница до Gornergrat, откъдето също би трябвало да има чудна гледка към върха. Ние много бяхме мислили, но се спряхме на Glacier-а в крайна сметка. Цената е повече от ужасна – 99 CHF  в двете посоки, на човек, но в крайна сметка си заслужаваше всяка стотинка! Купихме си билети и се качихме на лифта Zermatt-Furi, от там се прекачва на грамадния cable car до Trockener Steg  и от там- последната отсечка –до самия Glacier Paradise. Гледките по пътя са невероятни! Лифтовете са така накъсани за да може човек поне мъничко да се аклиматизира.Въпреки това горе на Glacier-а си има предупреждения за разредения въздух, налягането, да не се натоварва човек  и съответно възможността за световъртеж, главобол и т.н..Горе като се слезе се минава през тунел прокопан в скалата и човек може да се качи на една платформа за наблюдение още няколко метра нагоре, която за съжаление беше затворена.Като излязохме на открито имаше страшна мъгла, виждаше се на 5 метра напред и това е, затова пък аз много се кефех на това, че мога да си направя снежна топка през юли. :)  tutorials-37-0-71899300-1378627887_thumb.jpgВлязохме до магазинчето за сувенири и когато пак излязохме отвън мъглата почти се беше вдигнала. Разходихме се из снега напред-назад, гледката е изумителна. Навсякъде скали, лед и сняг. И на това далечно и шантава място незнайно как се засякохме с още едни българи! :lol:  Двойка с малко детенце,които бяха за цяла седмица в Цермат на почивка. Като се нагледахме на красотите отидохме в Glacier Palace. Прокопани тунели в самия глетчер и в разни залички – ледени скулптори-невероятна красота, но и невероятен студ. Аз навън си бях по къс ръкав, тука не издържах и 2 секунди и се облякох.Майка ми, обаче, въпреки, че беше 5 пъти по-навлечена от мен, си е зиморничава и по едно време и стана ужасно студено, та пътят на връщане през тунелите го взехме тичешком почти. Чак в този момент усетих колко е различен наистина тук горе въздуха, на 3тата крачка вече едва дишах. Тръгнахме да слизаме по същия маршрут. На Trockener Steg този път поспряхме, защото се откриваше уникална гледка към Матерхорн. После трябваше да продължим директно към Furi, но за наш късмет бяха спряли грамадния лифт и трябваше да минем през Schwarzsee  с малкия. Ударихме джакпота! :)  Слязохме да разгледаме езерото и отново чудните планини. В много безоблачно време се вижда и Мон Блан, е ние не го видяхме, но живот и здраве-другият път в Шамони. :)  Гледката към моя любим Матерхорн обаче беше У-НИ-КАЛ-НА! Толкова не съм зяпала в една точка през живота си! :lol:  А и около върха вече нямаше почти никакви облаци и аз бях на 7мото небе! tutorials-37-0-63785800-1378627786_thumb.jpgМожех да си откарам там още 5 часа, но трябваше просто да тръгваме. Слязохме от там до Furi и накрая пак бяхме в Цермат, някъде около 17-17:30 се натоварихме пак към Теш и към колата ни и потеглихме към Милано.Пътят си беше сериозна работа, но пък красив....минахме през Симплон-а, нагоре-надолу....и накрая вече по тъмно се докопахме до хотела ни в Милано. http://www.booking.com/hotel/it/hoteloroblu.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 На 5 крачки отспирка на метрото, с което за 10-15 минути си на центъра. А има и паркинг наблизо. С една дума екстра по всички параграфи!  :)

Day 11 - Milan

Това беше първият ден от началото на пътуването, в който можеше да спим до късно. И под късно разбирам,че в 9 и нещо трябваше да тръгнем към метрото...Имахме резервация за Тайната вечеря. :)  Взехме си билетите, разгледахме църквата и дойде и нашият ред да видим известната фреска. За съжаление дават само 15 минути за разглеждане, но успяхме да огледаме всичко! Още не мога да повярвам, че я видях....След това минахме през крепостта на Сфорца, а после се отправихме към катедралата, в любимият ми готически стил. Очарована съм от нея! tutorials-37-0-15823300-1378627982_thumb.jpgТук да кажа, че във всички църкви в Италия жените трябва да са с пола или панталон под коленете и с покрити рамене, а мъжете да не са с къси панталонки.На повечето места ти дават да се повиеш, де, но аз препочитам да си нося мои дрехи. :)  След като разгледахме катедралата минахме през галерията Виторио Емануеле и отидохме до La Scalla.Родителите ми имаха билети за вечерта – Бал с маски.tutorials-37-0-43709000-1378628043_thumb.jpg Аз реших да пропусна. Предишната вечер поставяха Лебедово езеро, на което много исках да отида, но нямаше как да стигнем навреме. Е, надявам се някой път да има подходяща оферта от Wizz и интересно представление в Скала-та и и аз да я посетя. Денят завършихме в много приятна пицарийка. Прибрахме се раничко за да могат майка ми и баща ми да се преоблекат за представлението. През половин европа им мъкнахме костюм и рокля и официялни обувки! :lol:  Аз пък си почетох и поспах хубавичко, а те се върнаха много доволни.

Days 12 to 18 - Vicenza, Lido di Jesolo, Venice

И дойде време да се отправим към едноседмичната ни почивка, а именно моренце – Лидо ди Йезоло. Първо минахме набързо през San Siro да се щракна, а тъй като настаняването в хотела беше след 14h решихме да минем и през Виченца.Много хубаво италианско градче! Поразходихме се малко и продължихме към Лидо-то. http://www.booking.com/hotel/it/bellaria.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 Хотелът ни беше на 2 минутки от плажа, стаята чиста и широка, с тераска с изглед към улицата и морето.Към цената ни бяха включени паркинг, закуска и чадър с 2 шезлонга. На плажа всико е разграфено и надписано кое на кой хотел е, тъй че няма опасност да останеш без чадър, ако си отседнал там.А пък най-предната част на плажа е свободна и всеки може да се настани там, или пък да играе волейбол, или фризби, например. Малко по нашенски се разхождаха продавачи по плажа, но тук вместо цигани са африканци. :)  Водата беше кристално чиста, без медузи, слава Богу! Мяркаха се само мънички рибки от време на време и имаше и някое и друго водорасло. Самият курорт е много приятен, с магазинчета и заведения, а вечер след 20h спират движението на автомобили по главната (нашата)улица, защото става невероятна навалица. Ние не ходихме по заведения, но от пицарията пред хотела си поръчвахме няколко пъти пици-бяха БОЖЕСТВЕНИ! И така си отпочинахме 7 дена тук, като единият от дните отскочихме до Венеция.

От Лидо ди Йезоло се стига с рейс до Пунта Сабиони и от там с корабче до Венеция. tutorials-37-0-33855500-1378628303_thumb.jpgСтрува 20 евро на човек в двете посоки. Може вместо до Венеция да се отиде до островите Мурано, Бурано и Торчело. Предишният път когато бяхме във Венеция ни валя дъжд, е 11 години по-късно пак ни валя.Този път поне не беше за дълго. tutorials-37-0-54372800-1378628147_thumb.jpgМинахме покрай Моста на въздишките, покрай кулата, през площада и по малките улички и седнахме да пийнем и хапнем, тъй като си бяхме резервирали час за влизане в Свети Марко, за да не чакаме на километричната опашка. Влязохме в уречения час, разгледахме вътре, включително и Pala d’oro, и накрая се качихме и до музея, в който са оригиналните коне (тези, които стоят от външната страна на базиликата са реплики), които дожът Енрико Дандоло откраднал от Константинопол и за да ги пренесе до Венеция им отрязал главите(луд човек :) ).tutorials-37-0-48245900-1378628233_thumb.jpgИзлязохме и на терасата, от която има много хубава гледка към целия площад.След това се отправихме към Hard Rock Café Venice. Тук, за разлика от Мюнхен, беше фраш. Все пак намерихме места и аз отново се кефих много, но този път си и понапазарувах. :) Обиколката на Венеция завърши с моста Риалто, на който ме хванаха лудите защото бутаницата просто не се търпеше,но пък изгледа е уникален....Прибрахме се в хотела ни в Лидо-то и си продължихме с почивката, но аз взех, че почнах да се разболявам....купих си бонбони за гърло и се тъпчех с Упсарин и уж бях по-добре...

Days 19 & 20 - Plitvice Lakes

Дойде и последният  ден от пътуването ни.От Lido di Jesolo се отправихме към Plitvice Lakes, като имахме нощувка тук: http://www.booking.com/hotel/hr/vila-vuk.en-gb.html?sid=3d765e3051b6ae305ed3300101b2f228;dcid=1 Много готино хотелче с  много готини собственици! Настанихме се и хукнахме към Вход 2 към езерата, че искахме да обиколим всичко, а затваряха към 20h. Купихме си билети и застанахме да си чакаме превоза за набелязаният маршрут.Не мога да определя  какво е това превозно средство,но...нещо между камион, влак и танк ми се струва близко описание. :)  Няма подробно да описвам разходката ни, само ще кажа, че е невероятно красиво! Водата  в езерата е абсолютно чиста и прозрачна и е пълно с рибки.tutorials-37-0-45214400-1378628410_thumb.jpg Навсякъде изникват водопадчета, къде по-големи, къде по-малки, а на финала видяхме и Veliki Slap, най-големия водопад.tutorials-37-0-97040000-1378628481_thumb.jpgВозихме се и на корабче по голямото езеро.Абе с една дума- страшно интересно и приятно. tutorials-37-0-00796700-1378628545_thumb.jpgДокато не дойде време за финалното изкачване, за да стигнем пак до странното превозно средство...то изкачването не е нищо кой знае какво, стига да не го качва болен човек с температура....е направо мислех, че ще си умра там. :(  Някак си се добрах до горе, но като слязохме от  транспорта ни , за капак ме и втресе. Започнах да се притеснявам, защото на следващия ден ни чакаше дългичко прибиране до София....Изненада, на следващата сутрин бях тип-топ.

На 3 август потеглихме ние към 9 бавно и спокойно с идеята, че към 20-21-22h ще сме си в къщи....да ама НЕ! През цялото ни пътуване само слушахме за задръствания по радиото, а ние не попаднахме на нито едно, но на прибиране всичко ни се върна тъпкано. Нали всички гастарбайтери се прибираха към Турция....а леле мале. Благодарих 1000000000 пъти на баща ми, че настояваше за климатика в колата, иначе си бяхме умряли направо.Да не изпадам в подробности- вместо към 21h се прибрахме в 5 сутринта! 18 часа път! Честно казано, обаче не ми беше особено досадно, чак на последната граница вече издивях, защото се виждах почти вкъщи, а пак имаше чакане.  :)

Та това беше нашето лятно европейско пътуване. Всички сме много, много доволни! А аз вече досаждам на родителите ми с идеи за догодина! :lol: