niki_m Публикувано: 5 април, 2013 Сподели Публикувано: 5 април, 2013 Тъй като в една друга тема стана дума за Болоня, тук накратко ще пусна един трип-рипорт от миналата година – април месец. Посоката беше ясна – София – през Рим до Болоня и обратно. Полетите бяха общо 4-ри – 2 на отиване –София – Рим с БългарияЕР, и Рим – Болоня Гилермо Маркони с АлИталия. На връщане – и двата полета се изпълняваха от АлИталия, направлението беше Гилермо Маркони Болоня – Рим, Фиумичио – София, Враждебна. Част от трипа, вероятно е известен на някои от потребителите, но по-долу ще публикувам и малко повече фотоси от самата Болоня и инфо, което помня. Болоня има собствено летище – нар. се Гилермо Маркони, което е съвсем близо до града. На всеки 10 минути между летището, центъра на града и ЖПГарата пътуват аеробусите, които струват 6 Е на човек с вкл. багаж. Имайте предвид, че в аеробусите се съобщават спирките и ако не скочите навреме да натисните бутона, то считайте, че директно сте попаднали на следващата спирка. От опита ми с тези болонски аеробуси, мога да споделя, че общо взето ако не си италианец, то няма как да си развил рефлекса на това бързо натискане на бутона. А нали се сещате немските баби, които са свикнали на уважение и обноски, как мръщат вежди и недоумяват, защо натискат бутона, а автобуса все не спира. Та в крайна сметка, всички стигаме до последната спирка – ЖПГарата, която се води Болоня Чентрале (Bologna Centrale), т.к. има и други малки гари-спирки свързани с Болоня.. И оттам, кой за където тръгне. Самата Болоня е малко градче, има исторически център, който се обикаля за един ден. Просто няма какво толкова да се види и прави в Болоня. Много туристи я ползват именно за транзитна точка, между различните части на Италия. Централната улица е една, няма как да се обърка, доста е натоварена и разбира се крайно шумна заради трафика. Имайте предвид, че атмосферата е типично италианска – с викове, разправии, весели поздрави на висок глас, пеещи хора. Направи ми впечатление, че единствените магазини по улиците са за дрехи, сувенири, козметика. Между тях има само заведения за хранене. И веднъж само видях една пекарна. Просто не можеш да вземеш нещо за ядене, което да си държиш в хотела при необходимост. Спомням си, че от хотела ми доставиха 2 бутилки минерална вода за 4 Е едната, но така беше, т.к. не се виждаха типичните за цял свят бакалници, а големите хипермаркети са в покрайнините и извън самата Болоня. Имайте предвид, че малко след като се върнах от Болоня, стана онова голямо земетресение, което потроши града. Какво е останало – нямам представа. От ЖПГарата (Bologna Centrale) има удобни транспортни връзки до почти всяка точка на Италия – накъдето поискате, в какъвто влак поискате и за колкото евро имате. Минах през всичките видове железници в Италия, вкл. и първите им класи. За Интерсити-Италия влаковете чакането си заслужаваше, както и цената за първа класа от 40 Е в една посока между Римини и Болоня – вътре имаше дори лампи на масичките, щори на прозорците, келнерите сновяха с бели ръкавици – изобщо – максимален кеф в първата класа. Има още 2-3 вида влакове, регионални, фречибианка, регионални велоче и още, които не си спомням вече. Най-добре е да гледате разписанието на гарата в Болоня и да пробвате икономически изгодни часове, според цената на тикет-машините. Винаги маркирайте билетите на автоматите преди пероните и коловозите, че глобите са с швейцарски номинал. Направи ми впечатление още, че се пуши навсякъде, дори е доста интересно, как спирайки на гарата, изведнъж от влака наскача половината народ с цигари в устата пуши-пуши мята фасовете и продължават. Може да го видите в цяла Италия. Цените миналата година в Болоня, бяха по-скоро нормални, нищо притеснително. Дори си мисля, че са почти сходни с тези в България, с малка разлика, но все пак там са и други заплатите. Специално в Болоня – пиците са им много тънки, мисля, че са най-тънките от цяла Италия. И така: Първият полет беше с България Ер до Рим, с БАе 146-300, за мой късмет на място С19 - пътека. Теснотия отвсякъде. Добре, че бяхме само двама на седалка. Не ми се мисли, ако имаше трети или бях среден... Не съм правил в самолета снимки, но си личеше колко стар и износен беше. Изподрани кожи на седалките, които са ниски и главата ти стърчи, с възможност да си прекършиш врата. До мен на реда един човек си поиска удължител за колана, защото просто не можеше да го закопчае. Като погледнах тавана нагоре и наляво към илюминаторите, плоскостите бяха леко провиснали, разминаваха се ръбовете и изобщо добре, че не се разпаднахме. Въпреки това, БАе-тата са ми любими машини и много ми липсват сега. Дадоха стандартни два сандвича - кръгли - единият с кашкавал и краставица, другият с парче шунка. Хлебчетата бяха отвратителни и тестото миришеше на кал. Вафла "Ана", не обърнах внимание откъде. Положителното беше навременното излитане и кацане, тъй като имах къса връзка. И вторият плюс, че кабинният състав беше изключително дружелюбен, доброномарене, отзивчив. Вторият ми полет Рим - Болоня, излетя навреме. Затовареността беше почти 100%. В бизнес-класата, мястото ми беше 2L, бях до пътеката, тъй нахално италиано беше седнало до прозореца и не ми се разправяше. В МД80, пред 2В има колкото искате пространство, тъй като е направо срещу кабината на пилота. Самолетът на АлИталия беше доста стар, стюардесата едва затвори вратата на пилотската кабина, която беше сгъваема с приплъзващ механизъм. За около час полет минаха и раздадоха единствено и само вода - газирана или обикновена. Това беше кетъринга, без значение кой какво е плащал и къде седи. На чичката със златната карта на място 1А, дори му отказаха друго за пиене, а само ако си плати. Разбира с и той мина с една гърмяна вода. Летище "Болоня - Гилермо Маркони". В момента летището е в реконструкция, направен е източен терминал за всички, които летят извън ЕС, както и за нискотарифни авиокомпании, въпреки, че Ryanair, излитаха от основния терминал 1. От и до самолетите се стига пеша. Летището така е конструирано, че не може да се снима. Просто не се виждат самолетите. Едва, когато слезнеш нивото долу, си близо до самолета, ако има такива. Когато кацнахме на отиване – валеше и нямаше време да се снимат единствените два самолета - нашият и на Ryanair, тъй като всички тичаха до входа, а служителите не те оставяха да се мотаеш по летището. Самото летище е близо до града и пред изхода пристигащи/заминаващи има спирка на Аеробуса, с цена на билета 6Е в посока, който стига през центъра на града до ЖПграта на Болоня. Спира пред нея, както и на няколко други спирки по пътя. Разбира се, съобщава се спирка и ако не успееш да натиснеш бутона, че искаш да слезнеш - автобусът изобщо и не спира на спирките, така накрая всички се озовават пред гарата, както вече отбелязах по-горе. Запомнете го! J Болоня не е голям град и практически забележителностите са в стария център на града. Един ден е достатъчен да се обиколи. Когато излитахме от Болоня към Рим вече, успях да направя четири снимки от самолета - на летището отвън, на един раян, на един луфти-регионален и на един готов за полет Ейр-Нострум на Иберия: В полета от Болоня до Рим, имах място 4L, въпреки. Като за бизнес класа, по две седалки, удобни кресла, но с не много голямо разстояние между тях. Кетъринга този път не беше само гърмяна вода, а предлагаха чай, сок от паскова или портокал. Толкова! Като цяло и в двата полета FCO-BLQ-FCО, стюардите бяха разхвърляни, мързеливи, подхвърлят чаши, изобщо разпашой! Имаше пътници с дублирани места, което доведе до дълготрайни разговори по телефона, вкл. в тях взе участие и капитана на самолета. Едни от дублиращите се бяха пасажери, идващи от Буенос Айрес...От 1 до 5, обслужването го оценявам на 1.5! Дойде ред и на четвъртия полет, отново с АлИталия от Рим до София, с Airbus A320. И така на FCO, следваше поредната смяна на терминалите. Докато в посока Рим-Болоня, преминаването от Терминал 3 към Терминал 1 е доста кратко, то обратния път и следвайки табелките отнема доста повече време, вкл. и едно превозване с аеровлака. На паспортната проверка, служителят нещо го беше надървил или му бяха пуснали преди да дойде на работа и докато "гледаше" ЛК, пееше Сеньора белла, белла роза... Според мен изобщо не поглеждаше картата /за разлика от София, където четат всичко и те поглеждат няколко пъти/. Така или иначе, стигна се до гейтовете с буква G, като 20 минути преди уречения час за бординг изведнъж смениха номера на гейта и то от G6 на G14. Разбира се последва суматоха и едно лудо тичане до другия край на терминала с G-тата и о, изненада. Първоначално обявиха 15, после 30, после 45, после неизвестно закъснение. Така вместо в 14.50, излетяхме към 16, като освен това 20 минути висяхме и на опашката за излитане, може би бяхме 7- или 8-мия за излитане самолет, поне толкова ги преброих отвътре. Бяхме построени на две редици за излитане. Вътре самолетът беше нов, стюардите значително по-любезни и учтиви. На всички раздадоха слушалки за екрана. Седалките бяха Рекаро, удобни, с достатъчно разстояние за краката. Бюфетът включваше освен напитки - сокове, кола, кафе, чай и пакети със соленки или сладки по избор. Изобщо полетът не се усеща, минава бързо и приятно, след голямото закъснение. За съжаление, стюардесите и стюардите бяха нещо слънчасали и не даваха една снимка да се направи с оправданието за нови инструциони на АлИталия. Никаква снимка! Никаква! Дори не дадоха на единият от пасажерите да си отвори елекронната книга... И така, накрая се приземихме в София. 6 Връзка към коментар
niki_m Публикувано: 5 април, 2013 Автор Сподели Публикувано: 5 април, 2013 (редактирано) По-долу, ето малко снимки от летището в Рим: Редактирано 5 април, 2013 от niki_m Връзка към коментар
niki_m Публикувано: 5 април, 2013 Автор Сподели Публикувано: 5 април, 2013 (редактирано) А тук ето снимки и от самата Болоня: Редактирано 5 април, 2013 от niki_m Връзка към коментар
Elena Публикувано: 5 април, 2013 Сподели Публикувано: 5 април, 2013 Добре, че е кратък репорта :D 1 Връзка към коментар
niki_m Публикувано: 5 април, 2013 Автор Сподели Публикувано: 5 април, 2013 (редактирано) Редактирано 5 април, 2013 от niki_m Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега