Spqr Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 (редактирано) Подреждайки си линковете във фейвъритс (да, езиковите пуритани помагайте със синоними ), попаднах на една позабравена статия, която макар и конспиративна ми се струва интересна. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=589265 Без да навлизам в детайли има доста несъотвествия. Имам афинитет към разчупване на обществени догми и оспорване величието на свръхидеализирани личности. Считам, че си заслужава да се обърне внимание на тезата. Все пак става дума не за "някоя си статуя", а за върха в елинистичната скулптура и съответно сред най-влиятелните творби въобще в изкуството. В какво се съмнявам? - приказната история на откриването на статуята в някакво лозе от селянин в началото на 16 век . Съответно папата изпраща Микеланджело, той казва : "да, това е античният Лаокоон". С други думи цяла, почти непокътната двуметрова скулптурна творба, създадена 17 века преди октриването й в град, който е разграбван, унищожаван. По това време пазарът на изкуство е бил претрупан с фалшификати, а за Лаокоон има много писания сред вековете. Папата се възползва от момента и се поставя началото на папската колекция; - да изобразиш агонията е непозната концепция за античната скулптура; - тази мускулатура е характерна за Микеланджело и не толкова за античността. Все пак при него и ангелчетата са мускулести (справка Сикстинската капела, която започва да я рисува две години след откриването на Лаокоон); - описваната скулптура от древността е създадена от един мраморен блок, докато сегашния Лаокоон е от седем. Нищо чудно при анализ на мрамора да се окаже, че е от Карара . Завършвам с един факт: така наречената "етруска вълчица с Ромул и Рем" в Капитолийския музей след химичен анализ е доказано, че е създадена пред средновековието. С напредъка на технологиите много исторически твърдения/сведения/писания биха били оборени, за други - уви не е възможно. Въпрос на време е и информираност/заинтересованост на обществото от нова редакция. Редактирано 7 февруари, 2014 от Spqr 5
theo Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 (редактирано) То и двойния театър на Флавиите е доизбилдван комай , ама кво от това . Нали се печели от тия работи. ******* тва докат тхинквах кво е фейвъритс Редактирано 7 февруари, 2014 от theo
Mary Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 Интересна теза. Наистина склуптурата прилича на творение на Микеланджело, но от тезив по-късния му период. Но...това може да е свързвщо звено,защото е изработена от отделни части,а Микеланджело е обичал цели парчета мрамор. Наистина е правел "фалшификации" - първо е прерисувал целия "каталог" на учителя си,а после е изпращал почти всичките си пари на семейството си... Микеланджело е много интересна личност за мен! 1
гост Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 Наистина е правел "фалшификации" - първо е прерисувал целия "каталог" на учителя си,а после е изпращал почти всичките си пари на семейството си... Може ли по-подробно?
Mary Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 Но нейм, с удоволствие ще напиша подробности, които съм прочела в книга, но ще бъде след няколко дни. Сега пиша от един малък таблет и си е жива мъка...
Zara Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 Но нейм, с удоволствие ще напиша подробности, които съм прочела в книга, но ще бъде след няколко дни. Сега пиша от един малък таблет и си е жива мъка... книгата е "Страдание и възторг" на Ървинг Стоун, струва ми се... 2
Mary Публикувано: 7 февруари, 2014 Публикувано: 7 февруари, 2014 Но нейм, с удоволствие ще напиша подробности, които съм прочела в книга, но ще бъде след няколко дни. Сега пиша от един малък таблет и си е жива мъка... Точно в нея съм чела това. Препоръчвам я на всеки, който се интересува от живота и творчеството на Микеланджело. Написана е увлекателно, а не суховато.
Mary Публикувано: 10 февруари, 2014 Публикувано: 10 февруари, 2014 Може ли по-подробно? Но нейм, сега имам възможност да напиша това, което съм прочела... Когато е съвсем млад Микеланджело и се обучава при Гирландайо, учителт му не го е допускал до колекцията си от рисунки, които е събирал 25 години. Идеята на учителя е била, че всеки творец, трябва да събере собствена колекция от рисунки по свой вкус. Случва се така, че учителя забравя една от рисунките си незаключена и Микеланджело я взима и я прерисува. В главата му се заражда идеята да запази оригинала на рисунката за себе си и да върне на учителя копието. Затова той зацапва копието и прахоляк и го опушва на огъня. Така прибира от учителя си около 10 рисунки. В последствие той връща оригиналите на учителя си. За нуждата от пари в Рим: Когато Микелаждело отива в Рим има спестени някакви пари, но от семейството му непрекъснато искат от него да им праща още. Единия му брат иска за църквата, другия за търговията, а накрая и баща му се оказва длъжник на някакъв търговец, който иска арест и вкарване в затвора. Това са обстоятелства, които налагат Микеланджело да търси спешно пари... Извинявам се на всички, че написаното не е точно по темата "Рим" и оше един път извинение за последователния пост. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега