Прескочи до съдържание

Влакът София-Солун тръгва отново


Препоръчани мнения

Една много добра новина:

 

http://news.ibox.bg/news/id_455517886

 

За съжаление подробна информация и разписания от БДЖ няма - тяхната администрация не е способна на изявления в петък. Споменава се само за възстановяване на вечерния влак София-Солун, който е удобен за нощен преход до Атина, но не е подходящ за посещения в Северна Гърция. Дори и само това да е, рейсаджиите ще бъдат принудени да намалят ужасните си цени. Ще Ви държа в течение.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Първо с влак на юг до Солун, а от там с Ryanair към далечния север - Стокхолм и Осло. Всичко това за около 100 евро

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Една много добра новина:

 

http://news.ibox.bg/news/id_455517886

 

За съжаление подробна информация и разписания от БДЖ няма - тяхната администрация не е способна на изявления в петък. Споменава се само за възстановяване на вечерния влак София-Солун, който е удобен за нощен преход до Атина, но не е подходящ за посещения в Северна Гърция. Дори и само това да е, рейсаджиите ще бъдат принудени да намалят ужасните си цени. Ще Ви държа в течение.

 

БДЖ (или определени хора там) работят за рейсаджийската мафия, така чче съм сигурен, че ще успеят пак да прецакат работата - я ще пуснат влака да се кандилка 5-6 часа до границата, я ще е в неудобен час.

Връзка към мнение

Аз хич не бях очарован от цените. На практика ако пътува повече от един човек с кола разхода ще е същия, ако не и по-нисък, ако се използва някой относително модерен автомобил. 

 

35 евро за двупосочен, прави 140лв за двама. Дизела е към 2.50 на литър (с разните отстъпки, които всяка бензиностанция има), което е относително 55-60 литра. Т.е. съвсем нормален автомобил на дизел може да мине за тази сума 1000 км, а София - Солун и обратно е 650км. Колко взимат автобусите в момента?

 

Може би изхождам от грешната презумпция, че влаковия транспорт със сигурност трябва да е евтин...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Всъщност може би е добре за тези, които нямат кола или нямат опцията да ползват такава до Солун.

За мен също влаковия транспорт трябва да е по-евтин.. Друг въпрос е, че е доста по-бавен и аз лично не бих го избрала, ако имам възможността да пътувам с кола до там.

Връзка към мнение

Всъщност може би е добре за тези, които нямат кола или нямат опцията да ползват такава до Солун.

За мен също влаковия транспорт трябва да е по-евтин.. Друг въпрос е, че е доста по-бавен и аз лично не бих го избрала, ако имам възможността да пътувам с кола до там.

 

Да, то едно на ръка, че мисленето ми е тотално криво и приема, че колата е най-удобния транспорт до там, при положение, че в нормалните държави отдавна не е така. Но честно казано в нашите условия не виждам какво друго може да предложи влака освен ниска цена. 

Връзка към мнение

Колата за мен никога не е най-удобен транспорт. Винаги предпочитам влак пред автотранспорт. Отделно че шофьорът трябва да внимава през целия път, докато във влака просто си сядаш и разглеждаш.

Иначе аз съм на пропан-бутан (за да не замърсявам въздуха, естествено) и при двама човека в колата цената се изравнява с тази на влака в България.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди 2011 времепътуването беше малко под 6 часа. Имаше два гранични престоя по 20 минути - в Кулата и Промахон. В Кулата се сменя локомотивът, паралелно с проверката на документите. В Промахон престоят беше напълно излишен. Ако някои умни глави на ниво министерства се сетят да обединят проверките, както това стана за леките автомобили, времепътуването ще падне до 5 часа и половина. Това е напълно конкурентно както на автобусите, така и на личните автомобили.

След спирането на влаковете автобусните билети София-Солун-София скочиха до около 100 лева. Много пъти (предимно покрай WizzAir) сме коментирали, че конкуренцията носи ползи. Може влакът да не ни харесва. Но фактът, че го има, ще се отрази на цените и качеството на алтернативния транспорт.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Преди 2011 времепътуването беше малко под 6 часа. Имаше два гранични престоя по 20 минути - в Кулата и Промахон. В Кулата се сменя локомотивът, паралелно с проверката на документите. В Промахон престоят беше напълно излишен. Ако някои умни глави на ниво министерства се сетят да обединят проверките, както това стана за леките автомобили, времепътуването ще падне до 5 часа и половина. Това е напълно конкурентно както на автобусите, така и на личните автомобили.

След спирането на влаковете автобусните билети София-Солун-София скочиха до около 100 лева. Много пъти (предимно покрай WizzAir) сме коментирали, че конкуренцията носи ползи. Може влакът да не ни харесва. Но фактът, че го има, ще се отрази на цените и качеството на алтернативния транспорт.

 

Щом автобусите са 100лв, то цената от 35 евро е напълно удачна и дано да успее да бутне надолу и техните цени. Понеже си по-вътрешен, по каква причина беше спрян влака въобще, мислех че като цяло има доста пътници по линията?

Връзка към мнение

Кризата в Гърция и в частност OSE - един огромен неефективен и технологично изостанал държавен паразит. Нещо като БДЖ, но в много по-тежка форма. Учудваща е далновидността на настоящите гръцки политици, които започват да дават мило и драго за туристите, като улесняват достъпа им.

Връзка към мнение

Пише също, че при резервация до 15 дни преди пътуване цената на двупосочния билет е 25 евро, което е добре. Преди с влака се пътуваше малко по-бързо отколкото с автобусите. Отделно, че не седиш през цялото време, може да се движиш, да отидеш до тоалетна и т.н.  Мен лично новината, че пак го пускат ме радва. Обаче, часът от София, който са дали в момента не е много удобен (15.20ч). Преди имаше сутринта към 7-8  и следобяд към 17.30-18, не помня съвсем точно, но в тоя диапазон. То и от Солун към София не е кой знае колко удобен. Особено ако искаш да използваш Солун за отправна точка към друго пътуване със самолет.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А имаше време в което по тая отсечка с петнадесетдневно закупуване на билет се пътуваше за по 15 евра раунд. И два влака - 7.30 сутрин и 7.30 вечер, съответно до 1 часа се стигаше. Дори и без предварителното закупуване цените пак бяха супер конкурентни на автобусния транспорт.
И имайки се предвид че отсечката Пловдив - Солун е на цени от 85 до 105 лева в зависимост от компанията, то София - Солун за 100 лева е абсолютно убийствена цифра, поради причината че всъщност всички автобуси от Пловдив минават през София и дообират свободните бройки...

Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...

Юнион Ивкони с билет категория най-последно място прави рязка конкуренция в цената- от София до Солун може да се отиде за 10 лева и 80 стотинки, днес гледах в сайта им, което никак не е честно. Наистина има връзка за Атина, но и това разписание не е удобно, предвид твърде ранното пристигане на влака. Единственото изгодно което ми хрумва е ако се продължава пътуването с ферибот за остров Крит.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.