Прескочи до съдържание

Цените на нискотарифните срещу традиционните


Препоръчани мнения

Бележка от вашата леля, демек шефа, демек аз, Георги :) Тая тема е разцепена от офертата на БГ Еър до Будапеща, защото премина лека полека в дискусия относно цените на нискотарифните и традиционни авиокомпании. Да не се чудите защо започва току така от нищото. Айде хаирлия да е :)

 

 

Няма що, егати набутването е 300 лв за Буда. :D  За тези пари направихме 20+ полета без багаж :).  Още ли има хора, които не са били миналата година по 5-6 пъти с розовите?! Направо си беше трансферно след едно клубче или диско. :)

Никакво набутване не е посред лятото и то когато от София до Будапеща няма никаква друга летяща алтернатива.

да не говорим, че като гледам цените на "розовите" до разни дестинации, просто се чудя на хората що си мислят, че плащат по-малко, като се набутват с още мангизи отгоре за куп неща, които в целия билет на редовната авиокомпания са включени.

Връзка към коментар

Много смешно ми става. :D  Можете ли Вие да ми намерите еднопосочен самолетен билет до Ларнака за 39 лв без багаж и за 100 лв  с багаж.?  Ако можете няма проблем да се бутаме в малките самолетчета, но цената е от 220лв. и то в едната посока.

 

За 3-4 дни може и без голям багаж, което си е 6 пъти по-евтино.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

просто се чудя на хората що си мислят, че плащат по-малко, като се набутват с още мангизи отгоре за куп неща, които в целия билет на редовната авиокомпания са включени.

e, това е евентуално важи за тези, които решат да се набутват с "куп неща", иначе те са само опция, нали това е идеята - ако не са ти толкова важни и може да минеш без тях за кратък полет ... ;)

Връзка към коментар

Да, принципно може и без определени неща, но като добавим и факта къде кацат НТА, и че за да стигнеш до дадена точка ти трябва поне още толкова, че и отгоре, като добавим и неудобните често часове на излитане и кацане, както и това да се въргаляш по летищата по цели нощи, за да дочакаш полета...е, благодаря, за един кратък живот, който живеем не си заслужава. По-добре малко, качествено и с удоволствие, отколкото треторазрядно пътуване ала индийските железници.

 

traveling-on-train-in-india-4.jpg

Връзка към коментар

И сега взех та погледнах цените на УИЗ за последната седмица на август, имам едно пътуване до Валенсия - без багаж отиване на 23 август и връщане на 30 август - до тук 588 лв. Добавих един голям салонен багаж на отиване 29 лв, плюс такъв на връщане - 29 лв - до тук - общо 643 лв. Не си и помислям за по-голям багаж, който е 69 лв в едната посока. И следва - навръщане, полетът каца в Сф в 00.20 ч, т.е. след полунощ - въпрос какво правим ако не сме от Сф и няма кой да ни посрещне, или да ни откара до някъде, щото няма и градски транспорт? Или да стигнем до някоя автогара/жпгара за нощен автобус, влак? 

 

В същото време, всичко включено за посочените дати, без никакви притеснения и неудобства и само, само за 540 лв с АлИталия си купих вече билет. На отиване полетът ми е през Рим, на връщане през ШдГ.

Редактирано от niki_m
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

като се набутват с още мангизи отгоре за куп неща, които в целия билет на редовната авиокомпания са включени.

А що трябва да плащам допълнителни услуги, включени по дефолт в цената на нормалните авиокомпании, които така или иначе не ползвам, като чекиран багаж примерно? Говоря за Европа.

Да не споменавам, че за пътуване до някъде за една нощ, съм ходил и само с чанта през рамо за документи, тениска 1бр., и четка с паста за зъби (20х15 см) :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И сега взех та погледнах цените на УИЗ за последната седмица на август, имам едно пътуване до Валенсия - без багаж отиване на 23 август и връщане на 30 август - до тук 588 лв. Добавих един голям салонен багаж на отиване 29 лв, плюс такъв на връщане - 29 лв - до тук - общо 643 лв. Не си и помислям за по-голям багаж, който е 69 лв в едната посока. И следва - навръщане, полетът каца в Сф в 00.20 ч, т.е. след полунощ - въпрос какво правим ако не сме от Сф и няма кой да ни посрещне, или да ни откара до някъде, щото няма и градски транспорт? Или да стигнем до някоя автогара/жпгара за нощен автобус, влак? 

 

В същото време, всичко включено за посочените дати, без никакви притеснения и неудобства и само, само за 540 лв с АлИталия си купих вече билет. На отиване полетът ми е през Рим, на връщане през ШдГ.

Ники, виж сега - никой не казва, че НТАК винаги и задължително са най-добрия вариант за всеки пътник и за всеки случай - но пък има ситуации, когато са много добра опция.  Иначе просто нямаше да имат клиенти, нали се сещаш. ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Този спор е воден толкова пъти ... Общо взето ако човек е наясно ( стига дори да е чел ръководството в аеро хрониките ) в 90% от случаите ще намери евтин полети с нискотарифните.

Това с местата на кацане също е дъвкано многократно. Ники , да те питам къде кацат нискотарифните във Валенсия , Барселона , Мадрид , Будапеща , Рим , Киев , Букурещ ???

На други места като Бергамо , Бове , Шарлероа , Лондон-Лутън , Айндховен , Хан ... има добре уреден транспорт и в рамките на час / час и половина си в центъра на града.

Да кажем с ТЕР от Де Гол стигаш до централен Париж за около 50 минути , а с шатъла от Бове за около час и половина и много подобни примери.

Специално за Испания си прав , защото Уиз са монополист до Валенсия и до скоро до Барселона -:).

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Специално за Испания си прав , защото Уиз са монополист до Валенсия и до скоро до Барселона - :).

Специално за Испания, както всъщност и за всички останали дестинации на Wizz, ако резервацията се направи /уцели на време, спокойно може да се купи билет за под 300 лева. Аз до сега повече от 250-270 лева до някой от трите града, до които летят Wizz там, не съм плащал. :) С коя друга  авиокомпания може да се лети от София до някъде в Испания за тази цена?

 

Вярно е, че преди 3 години за тези пари се правеха два двупосочни с тях, но последната година цените на всички авиокомпании скочиха с 30-50%

Връзка към коментар

Тук има малко крива презумпция, че нискотарифните задължително са евтини, а другите задължително са скъпи :) Което е леко грешно и двата типа авиокомпании ще вземат колкото могат от линията, ако раян могат да намерят 180 човека да им платят по 500 евро на билет може да сте сигурни, че ще го направят. Тънката разлика идва в това, че нискотарифните, заради ниските си разходи, може да си позволят да оперират по линия, която да не е възможна за традиционна авиокомпания.

 

Но ако са монополисти и има трафик по линията никой няма да свали цените, само защото сме им симпатични. Та, разумния пътник гледа и си преценява :) Ей за полета след два дена летя с България Ер. Не ми се беше случвало от 2010. Не го отдавам на някоя рязка промяна в цените им, все са си високи, просто аз пропуснах да купя билета през февруари, а сега е късно либе за китка. Алтернативата, която доста често ползвам - Уиз от Айндховен ми излезе на същата цена, защото задължително съм с куфар. А като е на същата цена не ми се бие път с влака +1 час отгоре. Но ако нямах куфар, с кеф бих го бил тоя 1 час за 50 евро. 

 

Та така, частния ми пример е да покаже, че нещата не са само черни и само бели, а и още по-замотани ще стават, след като КЛМ пускат тарифи без куфари, easy jet сключват споразумения с Emirates, а Norwegian почва да лети междуконтинентално. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От известно време, цените на т.нар. НТАК са всичко друго, но не и ниски... Прилагат двоен стандарт - хем нищо не ти предлагат допълнително, хем ти взимат цена, колкото за нормална АК.

И не може да вися денонощно пред компютъра, за да чакам някаква промоция.

Освен това, откъде сте сигурни, че например догодина на 33-ти февруари, ще може да летите до дадената дестинация, че да купите билетите чак толкова евтини и толкова напред?

Ако за Западна Европа, може да летиш за дей-трип между два града на ниски цени, то за България това вече е неприложимо. Тук дори мисля, че сме дискриминирани по отношение на цените ... хем най-бедната държава, хем най-високите цени...

Връзка към коментар

Това не е дискриминация, а съвсем закономерно следствие - малък пазар и неплатежоспособни клиенти, на които времето им е по-евтино от парите... :)  А разходите за 2 часа полет са си почти едни и същи - без значение дали този полет ще е до България или до някоя друга страна  ;)

Връзка към коментар

От известно време, цените на т.нар. НТАК са всичко друго, но не и ниски... Прилагат двоен стандарт - хем нищо не ти предлагат допълнително, хем ти взимат цена, колкото за нормална АК.

И не може да вися денонощно пред компютъра, за да чакам някаква промоция.

Освен това, откъде сте сигурни, че например догодина на 33-ти февруари, ще може да летите до дадената дестинация, че да купите билетите чак толкова евтини и толкова напред?

Ако за Западна Европа, може да летиш за дей-трип между два града на ниски цени, то за България това вече е неприложимо. Тук дори мисля, че сме дискриминирани по отношение на цените ... хем най-бедната държава, хем най-високите цени...

 

Ами те са бизнес, а не благотворително дружество. Ако има кой да им ги плаща високите цени, ако са преценили, че така им е по-изгодно, значи това ще направят. Какви са причините е тема на съвсем друг разговор. Ако пък почнат прекалено много да щавят от дадена дестинация е работа на конкуренцията да се намеси и едва ли има по-красноречив пример от Берлин. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Май не отчитате едно нещо - те цените на традиционните компании са ниски само по тези направления, по които има и нискотарифна. Ако няма, си е като с Будапеща и Бг Еър.

Иначе и аз си сравнявам цените и предпочитам да летя с Бритиш до Хийтроу, отколкото с Уиз до Лутън ли беше и после да търся превоз до Хийтроу.

Ако случиш на промоция, може да уцелиш много ниски цени с която и да е компания, обаче ако има конкуренция.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

П.С. Тия популярните снимки на индийски влакове са градските железници в час пик , а не междуградски влакове.

Първите 3 вида класи на влаковете в Индия са над най- доброто което БДЖ предлага в момента...

Вече следващите няколко категории са друго нещо , но не и с хора по покрива на вагоните -:)

Връзка към коментар

П.С. Тия популярните снимки на индийски влакове са градските железници в час пик , а не междуградски влакове.

Първите 3 вида класи на влаковете в Индия са над най- доброто което БДЖ предлага в момента...

Вече следващите няколко категории са друго нещо , но не и с хора по покрива на вагоните - :)

Сравнението е "метафорично", Стенк, но обрисува точното състояние например на мечтаната политика от Райън, и почти достижима. 

Връзка към коментар

Ники, разбирам това, което пишеш. Но от друга страна при цените, на които взимаме билети при нискотарифните просто място за претенции няма. Говоря за примерно такива цени, на които сме летели- 20 лева двупосочно до Венеция, 25 двупосочно до Бергамо, 55 също две посоки до Валенсия, 70 до Мадрид, промоциите от по 1 евро от Бергамо до Барселона с 5 евро връщане, 32 лева двупосочно до Будапеща и още доста такива.

Връзка към коментар

Ники, разбирам това, което пишеш. Но от друга страна при цените, на които взимаме билети при нискотарифните просто място за претенции няма. Говоря за примерно такива цени, на които сме летели- 20 лева двупосочно до Венеция, 25 двупосочно до Бергамо, 55 също две посоки до Валенсия, 70 до Мадрид, промоциите от по 1 евро от Бергамо до Барселона с 5 евро връщане, 32 лева двупосочно до Будапеща и още доста такива.

 

Тони, съгласен съм напълно за посочените цени, но те останаха в миналото. В Момента УИЗ така са надули цените, че се чудя дали скоро ще имат пътници по линиите? Вчера търсихме с познат полет от Бургас до Катовице с УИЗ, т.к. са директни, ами то в едната посока август са по 300 лв., като сложим и връщане? Да не говорим, че за всяко нещо ти се слага такса, гаранция за осъществен полет също няма... Вероятно за туризъм са изгодни, за дей-трип, за 2-3 дни разходка - да, но ако трябва да вършиш работа, или да правиш трансфер - не, благодаря. В едно друго мнение ви написах и за Валенсия УИЗ и АлИталия като сравнение на тарифите.

В интерес на истината, до този си момент, въпреки честите ми полети /както по работа, така и туристически/ - нито един път не си купих билет за НТА, винаги съм мислел и за тях, но винаги съм предпочитал по-сигурното и редовните АК.

Само мисълта, че имам ограничения /примерно да ходя с тениска 3 дни, заради липса на багаж, да не можеш да вземеш едни маратонки в чантата, за да не тежат, или второ яке, или да си дочетеш любима книга, да нямаш една напитка - комплимент от АК затова, че си на борда, да нямаш място, а да се буташ и да не знаеш къде се качваш, да тичам да разпечатвам бордни карти и да ме глобяват както си искат, ако не им е нещо на кеф и т.н... е не мога. Нито съм претенциозен, нито съм мрънкалник, но обичам да се наслаждавам на това, което ми се случва. Вероятно от чисто приключенски подбуди, един ден ще се кача и на НТА, но за момента - не ми се главоболства.

Връзка към коментар

Не знам колко е в миналото. За март си бях взела билети до Брюксел за 34 лева в двете посоки.

Но кога купи билетите?

Освен това, не кацна в Брюксел, а в Шарльороа, което е на 50 км от Брюксел.

Да не говорим за часовете, багажа и пр.

Разликата е голяма.

Връзка към коментар

Януари. Както и да е, няма смисъл да спорим. При пътувания като нашите- да отскочим някъде за два-три дни един ръчен е съвсем достатъчен. Иначе нещата се променят.

Редактирано от Тони
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То йеденьето си е едно на ръка, ама да се срещнем и да има семинарни упражнения, лекции, за изпити ще попитаме доцент Пенин за конспекта.

Песни, танци, Миле Попйорданов, море сокол пие и проч.

А си е ясно, че от София ще има малка, но славна група. Аз ще нося печено прасенце под мишница, в другата ръка - дамаджанка с врачанска теменуга...

 

Дайте да мислим отрано! :P

Връзка към коментар

Спорът наистина е безсмислен. Аз не съм претенциозна и докато нискотарифните ми предлагат по-добра цена, бих пътувала с тях. Ако цените са им еднакви с тези на традиционните компании, бих си купила билет на традиционна АК .  И честно казано се научих да пътувам с малко багаж и дори ми харесва само с ръчен, особено, ако трябва да гоня друг полет! В 10 килограма - могат да се поберат учудващо много неща. Не вярвах, че може да ми се случи, но наскоро в един малък куфар ми се побраха нещата за 7 дни, като съм имала различни дрехи за всеки ден (става въпрос за летни дрехи). Вярно, че не си бях взела преса за коса и трябваше да си купувам плажно масло, тоалетно мляко и прочие неща на място, но какво от това  :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.