Прескочи до съдържание

Къде са ни евтините билети?


Препоръчани мнения

Наскоро IATA публикува доклад за цените на самолетното гориво през годината.

С две думи: сринало се е.

 

Да сте чули някоя авиокомпания да е намалила драстично цените си?

Или пък да са претарифирали горивния компонент в ценообразуването твърдо и съизмеримо надолу?

 

Аз не съм. Затова и продължавам да правя безобразия и да ги изцеждам до стотинка (когато съм си в правото), както и да прокламирам всички "неконвенционални" методи за намаляване на цената на пътуванията.

 

Всеки с номера си.

 

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Номера, е че цената не е свързана пропорционално с цената на горивото. ОК, това е част от разхода за авиокомпаниите, но не е правопропорционално на желанието им за приходи. И примери за това бол, иначе цените щяха абсолютно винаги да са функция на дистанцията. 

 

С прости думи - дерат колкото могат, ако им падат горивата е бонус, но за тях, а не за нас :) Ако има народ, който да плаща по 500 евро за София - Милано, всяка фирма ще предпочете да ги взима тия пари, пък горивото нека е без пари даже. 

 

Сега, има и други фактори. Много от авиокомпаниите си хеджират(hedging е на английски, не знам на бг) горивото. Т.е. предплащат на фиксирана цена за някакъв период напред, примерно $100 на барел за следващите 2 години. И когато горивото падне губят, ако се качи печелят. Помага им да си предвидят разходите по-лесно. Та не се знае колко от авиокомпаниите са излъгани от кофти финансови анализатори и са се нагълтали със скъпо гориво също....

 

Което няма общо с горивната такса де, дали $1 или $100, тая такса е най-голямата мизерия в индустрията и съм с две ръце за неконвенционалните методи, колкото и да има чувствителен брой хора, които го смятат за неморално :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Много ясно че няма да намалят цените, ако продават и така.

Спомням си към 2007-8г горивото нарастваше много, и Еър Франс (вероятно и други, но аз следях Еър Франс) твърдяха че въвеждат fuel surcharge от $х и когато горивото падне под $y и остане така еди колко си време ще го отменят. Когато горивото падна, те не отмениха допълнителните такси, следих ги. Това е може би основната причина, поради която вече не летя с тях и не ползвам бонус програмата им, въпреки че бях gold 2 години. И докато за обикновените билети няма много значение колко е fuel surcharge, за наградните и детските билети има голямо значение.

А ако са хеджирали гориво по високите цени, преди повишението са хеджирали по ниските, но не се забавиха да ги вдигнат, така както забравиха да ги свалят. 

В интерес на истината в тях е хляба и ножа (за пътуване става въпрос) и те задават правилата. Та ако можеш да ги използваш в твоя изгода, трябва да се възползваш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам достъп до няколко ресурса, в които авиокомпаниите публикуват корекциите на горивните такси по региони, за информация на партньорите си.

В последните 6 месеца съм попаднал на няколко бюлетини за обновяване. Общо взето картинката винаги е еднаква: 10 района скачат, понякога със стотин пари, 2-3 падат с десетки.

Е, не става така.

Ако допреди 3-4 години няколко хиляди души са се занимавали активно с въпросните методи, сега са стотици пъти повече, а и ще се увеличават. Особено след като кажи речи всички превозвачи сякаш по сигнал подеха инициатива за обезценява не на програмите за лоялност, които бяха сред не чак толкова многото им неоспорими козове пред нискотарифните.

 

След като Раян и дружина могат да правят пари от 3-4 цента платени на пролетяна миля, "мастодонтите" да му мислят докога ще тормозят с по 10-15 цента, извън "промоциите" си.

Връзка към коментар

Чисто практическата причина за наличието на горивните такси, е че така обновяването на тарифите е по-евтино за авиокомпаниите. Да речем искаш да повишиш всичките си тарифи с X евро. GDS-ите(глобалните бази данни за тарифите, тези които предоставят информация на сайтовете за резервиране) таксуват на променена транзакция. Т.е. можеш или да обновиш хилядите тарифи с хиляди транзакции или с една единствена. 

 

Чисто алчната причина, е че така прецакват точно програмите за лоялност както споменахте. В интерес на истината точно Air France/KLM са изключение от правилото и вътрешни за Европа полети можеш да плащаш само с точки и нормалните летищни такси. Така прецакват и агентите, които често са на % комисионна, но този % е само от базовата тарифа. Така прецакват и корпоративните си клиенти, чиито отстъпки често също са базирани само на базова тарифа. Да не се чудим като има базова тарифа от 1€ и горивна такса от 300€. 

 

Абе много дълга тема, канех се и аз да я пускам, но да, в крайна сметка - гърч за горивната такса и това е, като може да се елиминира с напълно легални методи, нека се елиминира. Ако на авиокомпаниите им е вътрешно да я премахнат и всичко ще им е топ. Някой да е чувал за error fare-и с Ryanair? Но горивната такса продължава да стои чисто и просто, защото далаверата от нея за компаниите е по-голяма от колкото загубите от хората, които се занимават да я финтират. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно така.

 

Едно доуточнение и едно допълнение:

 

GDS-ите(глобалните бази данни за тарифите, тези които предоставят информация на сайтовете за резервиране) таксуват на променена транзакция.

 

В интерес на истината точно Air France/KLM са изключение от правилото и вътрешни за Европа полети можеш да плащаш само с точки и нормалните летищни такси.

 

 

тарифите се публикуват към ATPCO и SITA, откъдето ги взимат GDSите впоследствие, и всъщност тези две организации товарят авиокомпаниите да плащат за обновления.

 

Наред с АФ и КЛМ, целият консорциум Miles & More, както и airberlin (topbonus), позволяват плащане на остатъчните такси по наградни билети, в ракмите на Европа, с натрупани точки за лоялност. При първите е 18000 мили, при вторите .. 7500 в посока ? Забравих..

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Една интересна статистика от http://hopper.com:

http://www.hopper.com/research/extent-airlines-passing-fuel-savings/

Изводи:

  • Тарифите се покачват и спадат повече от цените на горивата, въпреки наличието на връзка помежду им

  • От Октомври 2013 горивото е поевтиняло с 12%, докато цените са поевтинели само с 1%

  • От Декември 2013 тарифите се покачват 3.6 пъти по-бързо спрямо оперативните разходи на авиокомпаниите, свързани с цените на горивата

С други думи, хванали са ни за канарчета :)

Връзка към коментар

Това се нарича Yield management - максималната цена, която е готов клиентът да плати. Наистина ако има кой да плаща 500€ до Милано няма да падне цената. Ако обаче самолетите летят полупразни естествено че ще намалят цената до запълване на полета. Ако пък има повече търсене отколкото места цената скача.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Бе крайно време е да почнат да ни плащат, за т'ва, че им ползваме самолетите :biggrin:

 

Историята познава такива случаи: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1583280/Flybe-asked-actors-to-fill-empty-flights.html

 

Може би част от причината да ги няма разпродажбите по 1 цент на Ryanair, е именно защото вече договорките им с летищата не включват задължително минимално количество трафик :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Интересна статия, с връзки към няколко новинарски източника: http://viewfromthewing.boardingarea.com/2014/12/17/british-airways-semi-explains-theyll-keep-hitting-big-fuel-surcharges-even-though-fuel-prices-dropping-like-rock/

 

Някои си признават, че тези такси нямат нищо общо с горивата, други клякат и ги смъкват, трети просто ги преименуват ..

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Така, първите "честни" превозвачи публикуваха в детайли намалението на таксите. Материята е по японски суха, но има интересни детайли по линковете вътре:

https://www.jal.co.jp/en/inter/fuel/detail.html

http://www.ana.co.jp/wws/us/e/asw_common/unchin/info.html,

 

Разликата е голяма, а и ще се отрази сериозно на ползването на точки ...

Забележете огромната важност да си закупувате билета от "японски" източник ..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Наскоро IATA публикува доклад за цените на самолетното гориво през годината.

С две думи: сринало се е.

 

Да сте чули някоя авиокомпания да е намалила драстично цените си?

Или пък да са претарифирали горивния компонент в ценообразуването твърдо и съизмеримо надолу?

 

Не съм сигурен, но ми се струва, че зачестилите последно време "промоции" вероятно имат връзка и с понижените цени на петрола.

Там, където има здрава конкуренция, няма как играчите да не се изкушат да придобият по-голям пазарен дял посредствам сваляне на цените, използвайки понижението на горивата. :)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз скрито се надявам един от "големите" да реши да изпревари стадото, и да каже "ай, влачете тънкана", и другите да трябва да го гонят .. Примерно, Емирейтс .. Етихад ... Бритиш..:)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Бритиш ги махнаха за късите полети, само че оставиха цените същите. Т.е. просто включиха горивото в цената. За дългите са го намалили 20-30 паунда (от 200-300), но дали самите полети са намалени не съм гледал.

Връзка към коментар

Бритиш са гадняри и хитреци.. След като се събраха с Иберия, вземаха повечето полети до Ю.Америка и сега няма директни от Мадрид до Хавана, както и много други..

Връзка към коментар

Е, естествено че ако махнат горивната такса, лъвския процент от нея ще бъде въведен в базовата тарифа :) Тук-там някой може да пусне промоцийка, тип Трансаеро (така и не разбрах каква им е играта) или филипинците, но като цяло цените ще си се запазят. Даже по-зле ще стане като изчезнат fuel dump тарифите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не съм сигурен, но ми се струва, че зачестилите последно време "промоции" вероятно имат връзка и с понижените цени на петрола.

Там, където има здрава конкуренция, няма как играчите да не се изкушат да придобият по-голям пазарен дял посредствам сваляне на цените, използвайки понижението на горивата. :)

 

Аз имам сериозно съмнение, че доста от "грешките" всъщност никак не са случайни, а така авиокомпаниите си правят реклама. Така хем предлагат евтини и "специални" билети (които са възможни заради ниската цена на горивото), хем официално не свалят цените. Иначе ми е трудно да си представя как огромни компании като Iberia и British реагират толкова бавно с оправянето на уж сгрешените си тарифи, които напоследък ги има подозрително често.

 

Бритиш са гадняри и хитреци.. След като се събраха с Иберия, вземаха повечето полети до Ю.Америка и сега няма директни от Мадрид до Хавана, както и много други..

 

2 други компании имат директни полети Мадрид-Хавана: Air Europa и Cubana.

Връзка към коментар

Аз имам сериозно съмнение, че доста от "грешките" всъщност никак не са случайни,

 

Неведнъж съм споделял същата теза. Грешка е билет от 50 евро, при нормална цена 500. Промоция е 200,300.

Просто гледайте буквите на тарифите :)

 

2 други компании имат директни полети Мадрид-Хавана: Air Europa и Cubana.

И evelop

Връзка към коментар

Аз пък не я споделям хич тезата. Особено като става въпрос за билети OJ билети.  Стокхолм - Х - Варшава например. Промоция за добра реклама. Кой промотира точно пазара на поляци живеещи в Швеция или шведи в Полша? :) Какво им пречи да си ги публикуват тия тарифи по сайтовете, точно както правят филипинците? Защо да ги държат скрити?  Единствените, които се рекламират в случая са сайтовете, които публикуват тия неща, на практика купените билети са много малко. Шума вдигащ се около тия оферти е многократно по-голям от използването им.  

 

А причината да не ги оправят е, че много трудно се оправят. Запушиш една дупка, изскочат 10. Билетите, които се купуват са достатъчно малко за да не е необходим ресурс за запушването на дупките в система която е буквално от времето на баба ми.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Неведнъж съм споделял същата теза. Грешка е билет от 50 евро, при нормална цена 500. Промоция е 200,300.

Просто гледайте буквите на тарифите :)

 

Така е. По-важното е, че по един или друг начин в крайна сметка ние, пътниците, печелим от това :)

А причината да не ги оправят е, че много трудно се оправят. Запушиш една дупка, изскочат 10. Билетите, които се купуват са достатъчно малко за да не е необходим ресурс за запушването на дупките в система която е буквално от времето на баба ми.

 

Чак толкова стара ли е системата, не ъпдейтват ли?

Връзка към коментар

Чак толкова стара ли е системата, не ъпдейтват ли?

 

Ако има ъпдейти са предимно повърхностни, основата на системата си е от едно време и колкото и да надграждаш, когато основата е разклатена е трудно. Самия процес на ценообразуване е също доста сложен, като добавиш партньори, кодшеъри, алианси, които могат да си продават един на друг тарифите при различни условия. Та plating carrier, ticketing carrier, operating carrier, незнамсиощекъвcarrier, просто системата работи като дупките се запушват с кръпки, които не винаги държат.

 

IATA поде инициатива: http://www.iata.org/whatwedo/airline-distribution/ndc/Pages/default.aspx която тотално да реформира нещата, но има страшно много силни лобита, много GDS-и, които искат да си карат както са си свикнали и както си знаят и трудно се пробива.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.