macf1an Публикувано: 5 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 Наскоро IATA публикува доклад за цените на самолетното гориво през годината. С две думи: сринало се е. Да сте чули някоя авиокомпания да е намалила драстично цените си? Или пък да са претарифирали горивния компонент в ценообразуването твърдо и съизмеримо надолу? Аз не съм. Затова и продължавам да правя безобразия и да ги изцеждам до стотинка (когато съм си в правото), както и да прокламирам всички "неконвенционални" методи за намаляване на цената на пътуванията. Всеки с номера си. 8 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 5 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 Номера, е че цената не е свързана пропорционално с цената на горивото. ОК, това е част от разхода за авиокомпаниите, но не е правопропорционално на желанието им за приходи. И примери за това бол, иначе цените щяха абсолютно винаги да са функция на дистанцията. С прости думи - дерат колкото могат, ако им падат горивата е бонус, но за тях, а не за нас Ако има народ, който да плаща по 500 евро за София - Милано, всяка фирма ще предпочете да ги взима тия пари, пък горивото нека е без пари даже. Сега, има и други фактори. Много от авиокомпаниите си хеджират(hedging е на английски, не знам на бг) горивото. Т.е. предплащат на фиксирана цена за някакъв период напред, примерно $100 на барел за следващите 2 години. И когато горивото падне губят, ако се качи печелят. Помага им да си предвидят разходите по-лесно. Та не се знае колко от авиокомпаниите са излъгани от кофти финансови анализатори и са се нагълтали със скъпо гориво също.... Което няма общо с горивната такса де, дали $1 или $100, тая такса е най-голямата мизерия в индустрията и съм с две ръце за неконвенционалните методи, колкото и да има чувствителен брой хора, които го смятат за неморално 4 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 5 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 Много ясно че няма да намалят цените, ако продават и така. Спомням си към 2007-8г горивото нарастваше много, и Еър Франс (вероятно и други, но аз следях Еър Франс) твърдяха че въвеждат fuel surcharge от $х и когато горивото падне под $y и остане така еди колко си време ще го отменят. Когато горивото падна, те не отмениха допълнителните такси, следих ги. Това е може би основната причина, поради която вече не летя с тях и не ползвам бонус програмата им, въпреки че бях gold 2 години. И докато за обикновените билети няма много значение колко е fuel surcharge, за наградните и детските билети има голямо значение. А ако са хеджирали гориво по високите цени, преди повишението са хеджирали по ниските, но не се забавиха да ги вдигнат, така както забравиха да ги свалят. В интерес на истината в тях е хляба и ножа (за пътуване става въпрос) и те задават правилата. Та ако можеш да ги използваш в твоя изгода, трябва да се възползваш. 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 ноември, 2014 Автор Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 Имам достъп до няколко ресурса, в които авиокомпаниите публикуват корекциите на горивните такси по региони, за информация на партньорите си. В последните 6 месеца съм попаднал на няколко бюлетини за обновяване. Общо взето картинката винаги е еднаква: 10 района скачат, понякога със стотин пари, 2-3 падат с десетки. Е, не става така. Ако допреди 3-4 години няколко хиляди души са се занимавали активно с въпросните методи, сега са стотици пъти повече, а и ще се увеличават. Особено след като кажи речи всички превозвачи сякаш по сигнал подеха инициатива за обезценява не на програмите за лоялност, които бяха сред не чак толкова многото им неоспорими козове пред нискотарифните. След като Раян и дружина могат да правят пари от 3-4 цента платени на пролетяна миля, "мастодонтите" да му мислят докога ще тормозят с по 10-15 цента, извън "промоциите" си. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 5 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 Чисто практическата причина за наличието на горивните такси, е че така обновяването на тарифите е по-евтино за авиокомпаниите. Да речем искаш да повишиш всичките си тарифи с X евро. GDS-ите(глобалните бази данни за тарифите, тези които предоставят информация на сайтовете за резервиране) таксуват на променена транзакция. Т.е. можеш или да обновиш хилядите тарифи с хиляди транзакции или с една единствена. Чисто алчната причина, е че така прецакват точно програмите за лоялност както споменахте. В интерес на истината точно Air France/KLM са изключение от правилото и вътрешни за Европа полети можеш да плащаш само с точки и нормалните летищни такси. Така прецакват и агентите, които често са на % комисионна, но този % е само от базовата тарифа. Така прецакват и корпоративните си клиенти, чиито отстъпки често също са базирани само на базова тарифа. Да не се чудим като има базова тарифа от 1€ и горивна такса от 300€. Абе много дълга тема, канех се и аз да я пускам, но да, в крайна сметка - гърч за горивната такса и това е, като може да се елиминира с напълно легални методи, нека се елиминира. Ако на авиокомпаниите им е вътрешно да я премахнат и всичко ще им е топ. Някой да е чувал за error fare-и с Ryanair? Но горивната такса продължава да стои чисто и просто, защото далаверата от нея за компаниите е по-голяма от колкото загубите от хората, които се занимават да я финтират. 1 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 5 ноември, 2014 Автор Сподели Публикувано: 5 ноември, 2014 (редактирано) Точно така. Едно доуточнение и едно допълнение: GDS-ите(глобалните бази данни за тарифите, тези които предоставят информация на сайтовете за резервиране) таксуват на променена транзакция. В интерес на истината точно Air France/KLM са изключение от правилото и вътрешни за Европа полети можеш да плащаш само с точки и нормалните летищни такси. тарифите се публикуват към ATPCO и SITA, откъдето ги взимат GDSите впоследствие, и всъщност тези две организации товарят авиокомпаниите да плащат за обновления. Наред с АФ и КЛМ, целият консорциум Miles & More, както и airberlin (topbonus), позволяват плащане на остатъчните такси по наградни билети, в ракмите на Европа, с натрупани точки за лоялност. При първите е 18000 мили, при вторите .. 7500 в посока ? Забравих.. Редактирано 5 ноември, 2014 от macf1an Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 17 ноември, 2014 Автор Сподели Публикувано: 17 ноември, 2014 Една интересна статистика от http://hopper.com: http://www.hopper.com/research/extent-airlines-passing-fuel-savings/ Изводи: Тарифите се покачват и спадат повече от цените на горивата, въпреки наличието на връзка помежду им От Октомври 2013 горивото е поевтиняло с 12%, докато цените са поевтинели само с 1% От Декември 2013 тарифите се покачват 3.6 пъти по-бързо спрямо оперативните разходи на авиокомпаниите, свързани с цените на горивата С други думи, хванали са ни за канарчета Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 17 ноември, 2014 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2014 Това се нарича Yield management - максималната цена, която е готов клиентът да плати. Наистина ако има кой да плаща 500€ до Милано няма да падне цената. Ако обаче самолетите летят полупразни естествено че ще намалят цената до запълване на полета. Ако пък има повече търсене отколкото места цената скача. 2 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 15 декември, 2014 Автор Сподели Публикувано: 15 декември, 2014 Идат: http://www.dallasnews.com/business/airline-industry/20141210-air-fares-seen-dipping-thanks-to-oil-slump.ece 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 15 декември, 2014 Сподели Публикувано: 15 декември, 2014 Чакаме О'Лиъри пак да избухне с полети за 1 пени 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 16 декември, 2014 Сподели Публикувано: 16 декември, 2014 Чакаме О'Лиъри пак да избухне с полети за 1 пени Бе крайно време е да почнат да ни плащат, за т'ва, че им ползваме самолетите 5 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 16 декември, 2014 Сподели Публикувано: 16 декември, 2014 Бе крайно време е да почнат да ни плащат, за т'ва, че им ползваме самолетите Историята познава такива случаи: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1583280/Flybe-asked-actors-to-fill-empty-flights.html Може би част от причината да ги няма разпродажбите по 1 цент на Ryanair, е именно защото вече договорките им с летищата не включват задължително минимално количество трафик 3 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 17 декември, 2014 Автор Сподели Публикувано: 17 декември, 2014 Интересна статия, с връзки към няколко новинарски източника: http://viewfromthewing.boardingarea.com/2014/12/17/british-airways-semi-explains-theyll-keep-hitting-big-fuel-surcharges-even-though-fuel-prices-dropping-like-rock/ Някои си признават, че тези такси нямат нищо общо с горивата, други клякат и ги смъкват, трети просто ги преименуват .. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 7 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 7 януари, 2015 Така, първите "честни" превозвачи публикуваха в детайли намалението на таксите. Материята е по японски суха, но има интересни детайли по линковете вътре: https://www.jal.co.jp/en/inter/fuel/detail.html http://www.ana.co.jp/wws/us/e/asw_common/unchin/info.html, Разликата е голяма, а и ще се отрази сериозно на ползването на точки ... Забележете огромната важност да си закупувате билета от "японски" източник .. 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 7 януари, 2015 Сподели Публикувано: 7 януари, 2015 Японците добре, ама наскоро четох СЕОто на Бритиш: "Хич не се надявайте", малко по-увъртяно, разбира се Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 (редактирано) Наскоро IATA публикува доклад за цените на самолетното гориво през годината. С две думи: сринало се е. Да сте чули някоя авиокомпания да е намалила драстично цените си? Или пък да са претарифирали горивния компонент в ценообразуването твърдо и съизмеримо надолу? Не съм сигурен, но ми се струва, че зачестилите последно време "промоции" вероятно имат връзка и с понижените цени на петрола. Там, където има здрава конкуренция, няма как играчите да не се изкушат да придобият по-голям пазарен дял посредствам сваляне на цените, използвайки понижението на горивата. Редактирано 28 януари, 2015 от Фичо 3 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 28 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 (редактирано) Аз скрито се надявам един от "големите" да реши да изпревари стадото, и да каже "ай, влачете тънкана", и другите да трябва да го гонят .. Примерно, Емирейтс .. Етихад ... Бритиш.. Редактирано 28 януари, 2015 от macf1an 4 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Бритиш ги махнаха за късите полети, само че оставиха цените същите. Т.е. просто включиха горивото в цената. За дългите са го намалили 20-30 паунда (от 200-300), но дали самите полети са намалени не съм гледал. Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Бритиш са гадняри и хитреци.. След като се събраха с Иберия, вземаха повечето полети до Ю.Америка и сега няма директни от Мадрид до Хавана, както и много други.. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Е, естествено че ако махнат горивната такса, лъвския процент от нея ще бъде въведен в базовата тарифа Тук-там някой може да пусне промоцийка, тип Трансаеро (така и не разбрах каква им е играта) или филипинците, но като цяло цените ще си се запазят. Даже по-зле ще стане като изчезнат fuel dump тарифите. 2 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Не съм сигурен, но ми се струва, че зачестилите последно време "промоции" вероятно имат връзка и с понижените цени на петрола. Там, където има здрава конкуренция, няма как играчите да не се изкушат да придобият по-голям пазарен дял посредствам сваляне на цените, използвайки понижението на горивата. Аз имам сериозно съмнение, че доста от "грешките" всъщност никак не са случайни, а така авиокомпаниите си правят реклама. Така хем предлагат евтини и "специални" билети (които са възможни заради ниската цена на горивото), хем официално не свалят цените. Иначе ми е трудно да си представя как огромни компании като Iberia и British реагират толкова бавно с оправянето на уж сгрешените си тарифи, които напоследък ги има подозрително често. Бритиш са гадняри и хитреци.. След като се събраха с Иберия, вземаха повечето полети до Ю.Америка и сега няма директни от Мадрид до Хавана, както и много други.. 2 други компании имат директни полети Мадрид-Хавана: Air Europa и Cubana. Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 28 януари, 2015 Автор Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Аз имам сериозно съмнение, че доста от "грешките" всъщност никак не са случайни, Неведнъж съм споделял същата теза. Грешка е билет от 50 евро, при нормална цена 500. Промоция е 200,300. Просто гледайте буквите на тарифите 2 други компании имат директни полети Мадрид-Хавана: Air Europa и Cubana. И evelop Връзка към коментар
Георги Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Аз пък не я споделям хич тезата. Особено като става въпрос за билети OJ билети. Стокхолм - Х - Варшава например. Промоция за добра реклама. Кой промотира точно пазара на поляци живеещи в Швеция или шведи в Полша? Какво им пречи да си ги публикуват тия тарифи по сайтовете, точно както правят филипинците? Защо да ги държат скрити? Единствените, които се рекламират в случая са сайтовете, които публикуват тия неща, на практика купените билети са много малко. Шума вдигащ се около тия оферти е многократно по-голям от използването им. А причината да не ги оправят е, че много трудно се оправят. Запушиш една дупка, изскочат 10. Билетите, които се купуват са достатъчно малко за да не е необходим ресурс за запушването на дупките в система която е буквално от времето на баба ми. 2 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Неведнъж съм споделял същата теза. Грешка е билет от 50 евро, при нормална цена 500. Промоция е 200,300. Просто гледайте буквите на тарифите Така е. По-важното е, че по един или друг начин в крайна сметка ние, пътниците, печелим от това А причината да не ги оправят е, че много трудно се оправят. Запушиш една дупка, изскочат 10. Билетите, които се купуват са достатъчно малко за да не е необходим ресурс за запушването на дупките в система която е буквално от времето на баба ми. Чак толкова стара ли е системата, не ъпдейтват ли? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 28 януари, 2015 Сподели Публикувано: 28 януари, 2015 Чак толкова стара ли е системата, не ъпдейтват ли? Ако има ъпдейти са предимно повърхностни, основата на системата си е от едно време и колкото и да надграждаш, когато основата е разклатена е трудно. Самия процес на ценообразуване е също доста сложен, като добавиш партньори, кодшеъри, алианси, които могат да си продават един на друг тарифите при различни условия. Та plating carrier, ticketing carrier, operating carrier, незнамсиощекъвcarrier, просто системата работи като дупките се запушват с кръпки, които не винаги държат. IATA поде инициатива: http://www.iata.org/whatwedo/airline-distribution/ndc/Pages/default.aspx която тотално да реформира нещата, но има страшно много силни лобита, много GDS-и, които искат да си карат както са си свикнали и както си знаят и трудно се пробива. 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега