Прескочи до съдържание

Авиокомпании и удобство на дълги полети


Препоръчани мнения

Може ..не знам...не съм лятял с нищо друго освен  лоу кост.

Поне от към удобство ( размери ) на седалките и храната  мисля, че ще е много по-добре...

 Каква е  класацията на най- добрите авиокомпании... чувал съм със Сингапурските полетът протича неусетно и удобно?

това трябва да е за друга тема..

Връзка към коментар

За първи път като пътувах с Емирейтс и ме впечатлиха, сега вече всичко ми е еднакво. Така, че според мен първата ти добра компания, например катарците ще те изкефи, но след това чак някакво впечатление в икономична да ти направи, едва ли.

За мен е важно телевизорчето, за децата особено много, щото сме пътували и без(все по-рядко се срещат на дълги полети)и си е мъка. Храната например на Емирейтс имаше избор, топла, алкохол на корем, ама срам все пак, аз не мога да поръчвам съвсем смело, метални прибори, чорапки, четка за зъби, ей такива неща.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Храната например на Емирейтс имаше избор, топла, алкохол на корем, ама срам все пак, аз не мога да поръчвам съвсем смело, метални прибори, чорапки, четка за зъби, ей такива неща.

 

В крайна сметка всичко това + одеялце не е ли стандарт за междуконтинентален полет?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В крайна сметка всичко това + одеялце не е ли стандарт за междуконтинентален полет?

Абе стандарт е ужким, но все още има компании със самолети без с-ма за забавление(телевизорче), металните прибори само при Емирейтс съм ги срещал, не че е важно, обеалце дават навсякъде, обаче ако искаш 2-ра кола на Иберия или Американ най-вероятно ще трябва сам да отидеш до отзад и да си я вземеш, дават разбира се, но не предлагат. Поне някакви такива спомени имам, не претендирам да е абсолютно вярно, все пак са ми не много дългите полети.

Връзка към коментар

Със сигурност има разлика в обслужването, което ще получиш от Уиз до Милано и от Катар по истински 8-9 часа полет. Но...разликите в различните компании не са драстични.

 

- Ще получиш храна, може би 2 пъти (зависи от дължината на полета). Храната няма да е нищо общо с ресторант на земята. В повечето случаи е блудкаво и безвкусно, ако имаш късмет може да става за ядене. Колкото да не умреш от глад по време на полета става, но бъди далеч от мисълта, че ще получиш някое кулинарно изживяване. Забележи мнението на Oshko, металните прибори са супер бонус, при повечето компании ги няма! Говорим ниво на храната - капанче на плажа.

- Ще получиш  лично екранче с разни забавления, поне повечето компании вече имат и времето на големите екрани по един на салон изчезва. Вече забавленията може да са on demand (т.е. ти решаваш кога да пуснеш и кога да спреш) или да са няколко канала, които си вървят, например един филм за даден полет да се извърви 4 пъти, ако идеш до тоалетната изпускаш.

- Ще получиш постоянно напитки каквито искаш... стига да не прекаляваш с алкохола :)

- Мястото за краката наистина е по-голямо, има възглавнички, одеала, безспорно е по-комфортно, но не си мисли, че ще е супер приятно, особено ако си висок. Нека го кажем така, кратък полет в лоу кост е по-комфортен, от колкото дълъг в нормална компания. Просто след определени часове, въпреки по-комфортното и по-голямо място за краката дългия полет си оказва влияние.

 

Има вариации в тези неща, в усмивката с която са поднесени, но колко точно струва това? Със сигурност няма да се почувстваш пет звездно на борда на Катар в икономична класа, гарантирам :) Не си заслужава да плащаш билет на дълго разстояние, ако главна причина да си дадеш парите е полет с икономи на авиокомпания Х. Когато имаш набелязано пътуване, може да си заслужава ако искаш да пробваш Emirates или Singapore да дадеш да речем 50 евро повече, но повече от това едва ли си заслужава.

 

С бизнес класата е друго, но и там порядъците в цените са много по-различни...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

..точно това има в предвид...тези глезотийки.

Сравнявам го с обслужването и екстрите на All inclusiva в 5*  хотели в Анталия ...

Мисля ,че с такава авиокомпания и пътуването е удоволствие и част от приятното преживяване на ексурзията.

При дългите полети-все едно си на хотел и ресторант едновременно....хапваш , пийваш винце , почиваш, после пак хапваш...

и така.

..особенно ако "all inclusiva"  е на приемлива цена , мисля си струва..

Връзка към коментар

..точно това има в предвид...тези глезотийки.

Сравнявам го с обслужването и екстрите на All inclusiva в 5*  хотели в Анталия ...

Мисля ,че с такава авиокомпания и пътуването е удоволствие и част от приятното преживяване на ексурзията.

При дългите полети-все едно си на хотел и ресторант едновременно....хапваш , пийваш винце , почиваш, после пак хапваш...

и така.

..особенно ако "all inclusiva"  е на приемлива цена , мисля си струва..

 

Еми там бъркаш. Пиеш уиски в пластмасови чашки, какво му е луксозното?  :) И аз съм човек, който се кефи на всяка минута във въздуха! Оф, не ми се ще да те депресирам излишно, първия дълъг полет си е изживяване. Страхотно при това.  Истинските бонуси са часовата разлика, различната култура, да гледаш на картата с гпс-а как самолета минава над непознати страни и океани, това да се качиш със зимно яке, а да слезеш по тениска. Но малка част от тези неща идват от авиокомпанията, май само екранчето с картата :)

 

Избери си мечтана дестинация, пък полет с катарците или компания от подобна класа сам ще дойде :)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Основната разлика между лоу костове и нормални е в седлаката и това, че не се чудиш как да се събереш. Аз съм 1.81 и в някои самолети си е трудно да се седи...Ето две снимки, където се вижда колко място остава между краката и предната седалка на нормален самолет и компания. Това е най-евтиното място, класа турист. Иначе яденето в повечето случаи не е кой знае какво, вече за 1а класа има разни гъдели, но не си струва няколко хиляди евро повече за билет заради едното ядене..Разбира се, че има хора, които плащат и затова все пак.

034773388.jpg?r=0

034773389.jpg?r=0

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На Qantas ме впечатли как един стюард запомни имената на почти всички в обслужвания от него сектор и на излизане всеки го изпращаше поименно. Но това заедно с другите усмивки от екипаж и глезотии не направи 13-часовия полет по-кратък от 13 часа :)

Но е по-добре отколкото  "аре, че ше метеме"   :)

Не знам само дали си заслужава цената ..

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Оу, удобството за краката на високи хора е много важно. Моят мъж, бидейки 200 см., има изключителен проблем при полети с лоу кост. :huh:  Дори на разстояния от 2 часа не иска да се качва, толкова му е чоглаво и неудобно. А за дълги полети просто е невъзможно, ако няма подобаващо място за крачетата. Между другото, онзи ден се върнахме, 3 часа полет с Ембраера на Бг еър. Еми пък много е удобно да му се не види. Широко за краката, приятно, а самолета е икономичен все пак. А за храната, май май не е толкова важно какво ще е, макар че за 12 часови полет си има значение какво и колко ще те хранят. Аз на  2 часа и половина полет с Райън не издържам, без да консумирам нещо, най-вече защото така времето минава по-бързо. На 12 часа не ми се мисли, сигурно ще е едно тъпкане безподобно. Много интересни неща споделяте, чакам с нетърпение октомври дългия ми полет да видим как ще е. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пробвай, щом ти е интересно, но основно разликата между лоу-кост и други е в това, че всичко ти е включено в цената, а за лоу-кост се плаща. Сега, източните превозвачи като Емирейтс, Катар, сингапурците предполагам са по-учтиви, повече усмивки и дотам (не съм летял). Обаче пък четох специално за катарците че са малко като роботи, т.е. всичко включително усмивките е задължително по протокола и еднакво за всички, като сравнение с Бритиш, където можеш да получиш порция английски хумор примерно.

Като цяло, разликата в обслужването между бизнес и икономична дори при Бритиш е леко фрапиращо, поне първия път.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При компаниите от Залива разликата между Икономична / Бизнес и Първа класа е драстична. То и цената на билетите е съответстваща. Да дам пример с Емирейтс:

 

- Икономична - Ошко го е обяснил. Предимство специално на Емирейтс е мултимедийната система OnDemand (ICE) - с много нови филми, чуждо кино, хиляди часове музика, игри седалка със седалка, новини, камери и статистики, на някои самолети и интернет и GSM клетка. Храната си е храна. Добра е, но не е ресторант (все пак нищо общо със сандвича в Европа). Питиета ясно. Ако е първи полет наистина е впечатляващо. При следващите някак очакваш именно това :)

 

- Бизнес - Към изброеното по-горе има екстри. Освен по-големия екран (несъществено), седалката става за легло. Ако е първи полет в бизнес класа - много впечатляващо. А за всеки следващ - удобно място да поспиш :)

Да добавя отделните гишета за чекиране, не стоиш на опашка с още 500 човека. Освен това е включен и някакъв лоундж - удобно място (отделно от навалицата) с храна и забавления на самото летище. Ако имате много прекачвания с дълги престои на познати летища, определено си е екстра. Миличките по програмата ви за лоялност естествено са повече.

 

- Първа класа - Три до пет пъти по скъп билет за същия самолет. Да, ама не съвсем. Често първата класа е съвсем отделена, макар и в същия самолет.

Започваме от хотела - имате лимузина с шофьор, който да ви вземе. Такова нещо като чекиране не ви интересува - нито като килограми багаж, нито като опашка. Лоунджа е по луксозен - задължително с легла, душ, интернети и ла-ла-ла и бла-бла-бла.

В A380 освен големите легла, разполагате с бар, душ и наистина ресторантска храна. Неща като промяна на билета (дата / час) не са проблем и са включени в нещата. И т.н., и тн.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Чувал съм, че навремето сингапурците са имали готвач на борда и за икономичната класа :)

 

Иначе за катарците... Ей тук се виждат някои неща, менюто отляво предлага препратки към интересна информация - за храната, програмата на телевизията, бордното списание - такива работи :) Последно когато пътувах с тях през 2012, Доха-София, телефонирането по време на полет беше разрешено.

 

Но за мен най-страхотните, с които съм летял, си остават "Korean airlines". Може би заради тоя прословут синдром на първия дълъг полет... :)

 

А храната... Сандвичите са ми досадни и скучни, но на всичко, което се яде с вилица или лъжица, се радвам като малко дете и нагъвам, нагъвам... :)

 

И, да те питам нещо, sava... Абе, ти да не си буфер? :biggrin:

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Aз до моментa съм летял с четири aвиокомпaнии нa дълги междуконтинентaлни полети - Emirates, Alitalia, LAN Chile i Air France. След мaлко ще пробвaм петa Lufthansa. Но и нa четирите прибортите бяхa метaлни, с индивидуaлнa системa зa зaбaвление, одеaлa, чорaпи, тaпи, мaски зa очи, основно ядене (по двa пъти нa по-дългите) + сaндвичи в остaнaлото време, и безaлкохолни - студени и горещи - колкото искaш. Мисля че товa вече се нaлaгa кaто стaндaрт поне при по-големите и известни. Не знaм, може при итaлиaнците промянaтa дa е фaкт след финaнсовaтa нaмесa нa Etihad (преди съм чувaл не много лaскaви отзиви зa тях, но сегa определено бяхa повече от прилични).

И дa оборя мaлко тезaтa, че не се летяло сaмо зaрaди летенето, и условиятa, обслужвaнето нa полетa. Aз донякъде съм го прaвил. Е, беше зaрaди сaмолетa повече, в добaвкa и зaрaди aвиокомпaниятa - Emirates, които зa мен сa по-добри от кaтaрците. Не че не ми беше интересно кaто отидох в Мaлaйзия, Тaйлaнд и Сингaпур. Но нямaх идея дa ходя тaм точно тогaвa. И не съжaлявaм.

Знaм и още един тaкъв от форумa, който лети без предвaрително дa е плaнувaл - зa т.нaр. milleage run. Но той дa си кaже, aко искa.

Aбе луди имa всякaкви по тaя земя :)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хехе. За мен лонг хол на Търкиш в имономична се доближава до лонг хол бинзес на Луфтханза в а380. Нямам какво повече да кажа, но да, определено има значение с кой се лети на лонг хол. Разлика определено има, а и при всички случаи дълъг полет си е изживяване и си заслужава. Само не забравяйте да чекирате онлайн, че десет часа плюс на средна седалка са много пот и безсъние :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз имам два дълги полета с KLM. И за да е разнообразно - дневен и нощен. Много е впечатляващо, наистина. Мултимедията не беше кой знае какво, но беше преди 4 години, може да са променили. Не беше кой знае колко широко, даже ми беше неудобно. Храната - нищо особено, но си изядохме всичко :). Винаги огладняваме цялото семейство като летим. И пием вино, бира, квот дадат......

Ох, точа се за скорошен дълъг полет, пък да видим как ще е.

Редактирано от clete
Връзка към коментар

От моя гледна точка, след много на брой дълги полети, си мисля, че няма с какво да ме изненадат.

Най-важна си остава цената, удобството като време на полета и ползите които мога да получа обратно във вид на мили, евентуално кешбек... Всичко друго може да е приятно, но няма особено значение.

Може да ми е любопитно да летя с катарците или турците, но със сигурност няма, ако е по-скъпо или доста по-дълго. Преди 1г летях с Иберия през деня, без индивидуални екрани само защото е по-късо и по-евтино като цена с мили и кеш.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Наскоро летях пак с катарците и са подобрили нещата - вече имат метални прибори и много често минава стюардеса с вода и сокчета, без да си си поискал, преди правеха само стандартните минавания. Храната също беше подобрена, особено закуската определено беше по-добре  и имаше някакъв вкус, за разлика от дългите гадни сандвичи преди.

 

Виетнам еърлайнс впечатлиха с разстояния между седалките, за пръв път видях такова голямо разстояние между седалки в икономична класа ( както и за първи път видях с тях дублиране на билети, но това е друга тема :lol: )

Връзка към коментар

Чувал съм, че навремето сингапурците са имали готвач на борда и за икономичната класа :)

 

Иначе за катарците... Ей тук се виждат някои неща, менюто отляво предлага препратки към интересна информация - за храната, програмата на телевизията, бордното списание - такива работи :) Последно когато пътувах с тях през 2012, Доха-София, телефонирането по време на полет беше разрешено.

 

Но за мен най-страхотните, с които съм летял, си остават "Korean airlines". Може би заради тоя прословут синдром на първия дълъг полет... :)

 

А храната... Сандвичите са ми досадни и скучни, но на всичко, което се яде с вилица или лъжица, се радвам като малко дете и нагъвам, нагъвам... :)

 

И, да те питам нещо, sava... Абе, ти да не си буфер? :biggrin:

благодаря ти за изчерпателната информация...и за квалификацията...да буфер съм...ама не от тези, за които си мислиш...предполагам..

Връзка към коментар

При дълги полети ценя само организацията на полета и удобството на седалките. Не съм се качила на 10-13000 м за луксозен ресторант, целта ми е да стигна от А до Б неусетно, т.е. удобно. Категорично съм против метални прибори, порцеланови съдове и пр. – това са повече килограми = повече гориво. Защо е нужно? Две храни „на скута” ги преживявам без драма с пластмасови прибори.

 

За седалките спазвам 2 правила:

  • за мъжа ми – място да пътеката (1,86 висок) – да може да поизпъне крак, ръка.
  • местата резервирам в първата минута на on-line чекирането. Предварително съм разгледала точната машина на АК за този полет, набелязала съм 4-5 желани места, следя дали се заемат от пътници, които плащат за седалки предварително. До сега в 80% от полетите съм успявала да взема седалки на реда, пред който няма друг ред (пред сервизите) и пред себе си имам над 1 м free.

Организацията на полета за мен е основно организация на работата на стюардесите. В един Boeing 747 на 1 стюардеса се падат около 40 човека за обслужване – това и за ресторант е много, а те се занимават и с ревящи бебета, мотащи се деца, с проблемни пътници, с хора без език за комуникация, с тоалетните, с безопасността (колани, неприбрани масички, електронни устройства при излитане/кацане, затварят багажници), помагат на някого да си пусне програма, слушалка. Това само в полет е 8-10-12 часа работа, отделно преди полета. Най-добро обслужване имат тези екипи, които обслужват като автомати. Всяко отклонение от точно определените действия и време разбърква системата и настава мотане за персонала и дискомфорт за пътниците.

При 8-10-12 часов полет е добре да има ясни времеви интервали: кога има лично време (сън/книга/филм/WC), кога има 1 час сервиране-храна-прибиране (в това време не е удобно да се разхождаш до тоалетна, защото масичките и количките пречат), след колко време пак ще тръгнат количките и ще блокират пътеките.

 

Моята класация:

1. Virgin Atlantic - голямата ми любов. Лично отношение.

1. British Airways също на върха на класацията ми, но при еднакви цени ще избера Virgin (по любов).

 

2. Air Berlin = Lufthansa = Austrian airlines – всичко е безукорно точно, обслужването е по часовник. Намирам го за удобно. Леко неприятно усещане за строги стюардеси, но го предочитам пред хаотично мотане напред назад – виж т.10.

Слагам ги на 2-ро място, защото леко отстъпват в материален стандарт.

 

3,4,5... Air France, ... и др. – стандартна работа – нито хубаво,  нито лошо мога да кажа.

 

10. Turkish Airlines – шампиони по лоша организация. 1 час тракане в сервизните зони, ама тракане като в тенекеджийски цех. Тръгват с количките, половината неща забравени, връщат се и пак тракат, догато ги намерят, един върви напред, друг се опитва да заобиколи количката, за да се върне назад. Много персонал, много шоу (стюард накичен с готварска шапка, лист с меню), нулев резултат. Не успяват да разнесат и отнесат навреме, за да дадат малко покой, както на пътниците, така и на себе си, през целия полет сноват насам натам. Накрая на 11-12 часов полет още не са прибрали съдовете от последното сервиране, самолетът каца, пътниците крепят масички пълни с отпадъци и не могат да станат. Другите компании 30 мин. преди снишаване са прибрали, проверили са колани и масички и са минали с чувалите за отпадъци. Ако не бяха с ниски цени и директни полети Истанбул-Ню Йорк, не бих им отворила дори web site.

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз имам доста мноооого дълги полети, предимно с КЛМ, Бритиш, Алиталиа и Делта. Преди беше по-вълнуващо и ново, сега вече ми е все тая, стига да няма турболенция и да има храна :). С лоу кост компания съм летяла само веднъж - с Уиз Еър до Брюксел, останах много доволна, беше си като с нормална компания. Последно останах много впечатлена от Делта при полета им от Сиатъл до Амстердам.

Връзка към коментар
  • 3 години по-късно ...

И при мен станаха 4 дълги полета с 4 различни компании и първите места са за азиатцитре, ето го класирането.

1.JAL

2.Korean

3.Airfrance

4.British

 

Първите две предллагат по две основни хранения от по 3 различни ядения. 3-4 вида бира, като про японците са в бутилки, вино и др. 

Хранаха си е както на кръчма, няма  сандвичи или нещо кофти.

Като удобство и чистота пак 1 и 2 се открояват. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.