Прескочи до съдържание

Съвети за двуседмична обиколка на Исландия


Добри

Препоръчани мнения

Привет!

 

14 дни са предостатъчни да се обиколи Исландия по Тьорвегур 1, дори има време за Западните фиорди (препоръчвам центъра за спасяване на Арктическата лисица в Судавик с малките лисичета - там работи една българка - Генка, препоръчвам и музея на магиите и вещерството в Хоулмавик, както и скалите при Латрабярг. Третият ръкав няма пътища, така че едва ли ще можете да идете дори с 4x4, въпреки че там е най-най-дивата и красива Исландия, далеч от отъпканите туристически viewpoints на юг. Остава ви дори време за полуостров Snaefellsnes с черната църква и ледника Снефелсйокутл (за който пише Лакснес в "Подножитео на ледника", известен в сагите със странния обичай да се принасят мъртвите на ледника като някаква висша сила, вместо да ги погребват). Абсолютно магнетични места. Много хора ги гледат само като чиста природа, която да си запазиш на Никона или Канона, но там има много повече - дух, култура, история, а и прекрасни хора. В Гренландско море китовете излизат доста по-често. Не ги изпускайте за тия 14 дни. Денят ви е дълъг, часовете за каране - предостатъчни. Вярно е, че ще имате много отбивки по пътя (особено в южна Исландия) и на човек е нужно спокойствие, за да попие всичко, но при добър план, екипировка, запаси от храна, вода и гориво и стабилно 4x4, ще останете очаровани. Още повече, ако някой от вас като мен е умопомрачителен фен на Исландия и свързва местата с литература, език, саги и еди, култура, фолклор... През май трябва да се внимава за реките, особено при долината Торсмьорк (чукът на Тор)! Това е ако ходите до горещите извори за къпане при Ландманалаугар - много популярен маршрут. Там ще се размажете от кеф. Внимавайте и карайте бавно в голямата равнина с черните пясъци по Тьорвегур 1, където рязко се разваля времето, защото изведнъж от зелени хълмове преминавате в гола чернопясъчна пустиня с ниски облаци и бързи мътни реки, които влачат камъни. Между Киркюбеярклаустур (мястото на Елдмесата - огнената проповед, спряла вулкана Лаки) и парка Скафтафетл (където също работи едно момиче българка и препоръчвам ходене до ледника) - няколко моста вече отиват на кино - нивата на реките рязко се качват с топенето от най-големия ледник в Европа - Ватнайокутл. Ако минете извън път 1 до близък ледников език през плитка два пръста рекичка на връщане тя може вече да е до дръжката на вратата на джипа!!! Също така внимавайте с грубия макадам при източните фиорди и гигантските сипеи - остри парчета скали пукат гуми или падат отгоре (твърде подценено място в Исландия, видяло доста интересни събития ала алжирски пирати в Брейдалсвик от 1627 г. отвлекли 300 исландци и върнали само 30, супер интересна геология - стъпаловидни пирамидални фиорди с множество вещерски каирни), където има път едва от 1962 г. През май месец духат още силни ветрове, които стопяват доста ледени шапки горе и отприщват скална маса надолу към пътя. На някои места дори няма мантинела откъм океана. На мен лично това място много повече ми допада в Исландия от преекспонираните класически места на юг. Тук наистина няма никой. Само вие и величествената майка природа. Иначе на асфалта - никакъв проблем - има си нащърбена средна малка лента, в която ако си се леко унесъл и навлезеш, гумите започват да бръждят и те събуждат. Вие ще сте много народ така че едва ли ще ви хване монотония. Трябва да ви кажа, че дори през август (най-препоръчвания месец за ходене, уж) през нощта е падало до около 1-2 градуса. А аз съм бил и на палатки - ептен сред природата в дивия. Какво ли не време видях. Така че май месец се пригответе все още за студеничко. И все още няма да е раззеленено тучно. В Рейкявик задължително посетете ресторант Балканика при българката Роси и мъжа й Щефан - те са на центъра, намират се лесно. Изключително вкусно готвят. Прекрасни хора. А и черпят с малко ракия. Не е лош клуб Облади-Облада и джазовото кафе Хаити. Влезте да видите музея на сагите в центъра Перлан. Задължителна Синя Лагуна, поне 3-4 часа киснене, обилно намазване със силициева кал. Има едни 10 секунди, на които викат "10-те секунди Исландия". Изпитайте ги. Това е когато от 40 градуса вътре излезеш на 4 градуса вънка до съблекалнята. Ужасно прекрасно е :) Мога да ви препоръчам още доста неща. Едва ли ще мога да дойда с вас, въпреки че попадението с цената е изключително добро, но ви желая успешно стиковане, подготовка и кеф!  

Редактирано от Бай Добри
  • Харесвам 31
Връзка към коментар

Много добър пост.  Ще се постараем да се възползваме максимално от съветите и препоръките.

Благодаря ти.

 Точно такива постове на опитни и живели в Исландия хора биха мотивирали мнозина да се присъединят към нас. Когато търсим спътници е нужно и да ги убедим, че си заслужава. Това прекрасно е направено в предишното мнение на бай Добри.

Дано повече хора го прочетат....

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

И понеже все пак се отвори нова тема за съвети за Исландия,бих искал да чуя и други мнения.  44 човека са се отбелязали като посетили страната  (някои доста сериозни и активни магеланци), а съм убеден, че има и още. 

Та давайте съвети.  Първо за програмата. Ще разполагаме с 14 пълни "работни" дни. Май досега никой не е бил за толкова.... ( не съм убеден).

Аз винаги съм излизал с предварително готови програми, но сега за пръв път се нуждая от вашата компетентна помощ, защото не съм готов с план-програмата. Казвайте как да си разпределим дните, какво да видим и да не пропуснем, къде да планираме нощувките, какво ви е харесало и разочаровало при вашите пътувания.

Ще успеем ли да видим почти всичко, без сиянието.

Като за начало въпросите са насочени към програмата и разпределението на дните.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И нещо за вдъхновение, както казва Лили.

 

Това е Ландманалаугар, може би най-магнетичното място в Исландия, препоръчано ни и от бай Добри.

Време ще имаме . Дано и пътищата са в добро състояние и да се доберем до тук.

 

post-146-0-85049600-1436449624_thumb.jpg

Снимка Интернет

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

За по-дълъг престой в Исландия аз бих направил със сигурност едно от тези двете, ако не и двете.

 

1. Трека Laugavegur

Мисля, че това е, което е засегнато и в поста на Бай Добри. 55км, за 3-4 дни се прави, ако времето е с вас било нещо уникално!

 

2. Посещение на кратерите Laki, следите от най-голямото изригване в историята. 

 

Мнението ми не е базирано на лични посещения, а само на четене. За съжаление и при двете ми ходения нямах необходимото време и това са от нещата, които просто трябваше да пропусна. Обикновен 4х4 може и да не е достатъчен обаче, проучете добре, мисля, че до Лаки се стига само със Superjeep. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Оги, ще гледам идущата седмица да завърша пътеписа си за Исландия и да подскажа евентуално с идеи. За мен много ново беше катеренето по ледник, но предполагам ти като кален планинар си го правил. След лятна Исландия няма да искаш да ходиш другаде :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За Ландманалаугар - сега, принципно това е основно място за хайкинг след 15-20 юни. Обикновено смятат 17 юни - националния празник за начало на летните маршрути навътре. Основните два пътя до там са 225 и 208. Твърде възможно е пътят - F225 (през Хекла) и пътят F208, който има два подстъпа - от север (през пауър станцията) и от юг между Вик и Киркюбеярклаустур) да са все още затворени или да са отворили само единия. Трябва да следите. Случвало се е някои години отварянето да става около 8-ми или 10-ти, но повечето време е към 15-20-ти. Всяка година е различно. Това е нещо като прогнозата за цъфтенето на вишните в Япония. Няма точна дата, а се съобразяват нещата спрямо времето всяка година. Публикува се навсякъде и е общодостъпно от рано - но ще стане ясно чак догодина. Има трекинг турове с групи за Лаугавегур (може и 2-3 дни), а мисля че имаше и кончета. Трябва резервация за тях. Много са готини и уникални - вървят в специален ход - тьолт, и е абсолютно забранено да се изнасят, внасят или смесват с каквито и да е други жребци, катъри, мулета или кранти. Някои агенции предлагат и колела за там, но е доста тегаво и се изнемогва, освен ако не сте маунтин байкъри. Можете на място да си вземете фишинг лиценз, ако ви се лови риба. Тези цветове на планините, които гледате от красивата снимка се появяват едва през юли и август в пълния си блясък. Ранния юни са покрити половината със сняг и често пада гъста мъгла. Имайте предвид, че това са планини и сте навътре - силата на Гълфстрийм намалява, няма вече лесотундра, и студът си казва сериозно думата. Всеки навлязъл навътре в Исландия усеща това. Самото ходене до там принципно няма проблем с нормално 4x4 през Торсмьорк за разлика от маршрута до Лаки, където Георги е прав, че се изисква по серизоно средство, въпреки че и 4x4 са ходили, но предимно тип монстъртрак с доста по-високо окачване. Но ранния юни малко си играете на котка и мишка с времето и реките. Ако все пак стигнете там - има една хижа за около 75 души (естествено носете си чували) в Ландманалаугар, кемперер сайт, имаше май магазин, място за палатки и дървена пътечка до самите изворчета. Трябва ясно да се разбере обаче, че ходенето по-рано навътре крие сериозни опасности - хора се изгубват, има и смъртни случаи при безразсъдни действия на авантюристи. Това важи за всичките отбивки навътре от път 1 в ранен юни. Имаше преди няколко години някакви оплаквания, че в изворите се появили паразити, които засягат птиците, и можело да засегнат и човешкото тяло, но това не се доказа, и мисля че не трябва да ви притеснява. Е, сега, ако някой от вас е твърде алергичен е добре да внимава. Има доста редки минерали и всякакъв микроорганизмов живот. Тялото ви изведнъж отива в много различна химическа среда. Навсякъде мирише на сяра. Водата, с която ще се къпете на повечето места си мирише сериозно на развалени яйца и доста туристи не могат да свикнат с нея, въпреки че е много полезна и няма никакви основания за притеснение. Някой се опасяват от пиенето на вода от глациалните водопади и реки заради бактерии - ако не се прекалява - също не е никакъв проблем. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
Разбира се, има стотици други интересни места, които можете да включите в програмата. Вярвам, че главните забележителности от юг ала Златен кръг, водопади, Скогар и Йокутлсарлон няма да ви убягнат. Ще нахвърлям още някои полезни неща:

 

1.При скалният нос Дирхолей на юг има 3 отбивки, а не само 1 или 2 каквито правят повечето туристи. а) Първата е отбивката от пътя за самата арка - ако искате да правите страхотни снимки при нея от скалите; там има и повече тъпоклюни кайри; б) втората е отбивката за лавовия плаж с базалтовите колони Рейнисдрангар. Тя е най-впечатляваща. Отгоре вляво виждате вкамененият тролски кораб с прочутите скали при Вик, а отдясно ви се пада арката Дирхолей с множество острови в океана. Долу на самият черен плаж, има пещера и най-малко 10 вида различно нацепени скали. в) третият подстъп е откъм самия Вик при плажа с Тролският кораб. 

 

2. Идете до вулкана Хекла. Вижда се от пътя, може да стане от Хелла или Хволсвьолур. Дълго време е считан за Вратата към Ада, дори Абрахам Ортелий го изобразява по старите си карти като самия пъкъл, докато 2-ма пияни датски студента не го изкачват през 1750 г. и разказват, че няма нищо страшно и всъщност е едно много готино място. Все пак имайте едно наум, че Хекла е най-често изригващия вулкан в Исландия, макр да няма застрашителна визия като повечето исландски вулкани. 

 

3. Като споменах вулкани в северна Исландия си заслужава едно качване до калдерата на Кверфятл (1,5 км.), който е целият в тефра и има няколко стръмни подстъпа. (хубави високи и здрави обувки задължително!) Но гледката на 360 градуса си заслужава напълно. Придружете го с разходка до Диммуборгир - "мрачните замъци" - мястото дало името на известната група. Там е образуванието "Катедралата от лава", а във фолклора - домът на Йоласвейнарите - исландските джуджета пакостници, които крадат овце, разливат кацата със скир, тропат по стъклата нощем и др. пакости. Тяхната майка е най-известният исландски трол Гирла. Преди 2000 години Кверфятл изригва мощно и образува огромно езеро от лава (Прочутото Lake of Fire), дълбоко 10 метра! След време лавата се оттича и изстива, но остават високи скални кули като антични руини. Пълно е със чудни форми - привижда ви се какво ли не, a по здрач направо си е като във филм на ужасите.

 

4.Лагуната Лон и трите върха като тризъбец при Вестурхорн в Източна Исландия не са изобщо за изпускане. Девствено чисти и нереални места от фантастичен филм. Обхваща ви безвремие. След като сте видели Йокутлсарлон с плаващите ледове, евентуално сте се пуснали по лодка през езерото, видели сте тюленчета, различни птици и обръщане на айсберги (нещо доста впечатляващо), този пейзаж ще ви довърши. В близкото селце Джупивогур има много хубави местенца за хапване, супермаркет, музей, пристанище, а и една жена от Силистра, омъжена за германец. 

 

5. За нищо на света не изпускайте стъпаловидните фиорди при Брейдалсвик, слизайте до оранжевите фарове при носовете на изток, и се отбийте на 20 км от пътя в северозападна Исландия до Сейдисфьордур. Там е толкова спокойно, тихо и красиво, че не е за вярване. Има много водопади, каньон, пристанище.. Пада температурата обаче с 10-тина градуса. Долу към Егитлщадир са си измислили чудовище в езерото, за да привличат туристи - казва се Лагерфьот. Въпреки това, единственото чудовищно нещо там са цените. Спал съм на палатка през август, нощта падна до 1 градус, умрях от студ. Градчето не е нищо особено. Кратерът Аскя е доста навътре - въпреки че е интересен, цветен и внушителен, ще ви трябва най-малко 1 ден още за него. Там са тренирали Бъз Олдрин и Нийл Армстронг преди да ходят на Луната. МЯстото е известно с това, че там са се крили много известни разбойници. Има цели разкази и епоси за тях.

 

6. Долината Йокснадалур в северна Исландия е изключително красива. Острите зъбери са просто магнетични, но и доста зловещи. От там е най-известната призрачна и хахава история в Исландия "Дяконът от мрачната река", в която един дякон се влюбва в момичето Гудрун. Той умира, но се разбира, че е станал призрак чак когато не може да произнесе името й, защото призраците не могат да произнасят божието име, а Гуд- от Гудрун на исландски е God. Затова й вика "Гарун, Гарун" - с което клише това място е доста известно.

 

7. За историците: Мястото на битката при Йорликщадир, 1238 г. е интересна местност с монумент. Малко преди нея ще минете Фермата на Гисур, а и мястото с последната екзекуция в Исландия 1830 г. Въобще места с екзекуции в Исландия дал господ. Ако на юг ходите по Златния кръг с отбивка до Скалхолт - там пък е мястото на екзекуцията на последния католически епископ Йон Арасон. А малко по-надолу в Киркюбеарклаустур е първата екзекуция - 1343 г. изгорена на клада е Катрин, която е обвинена че си е продала душата на дявола. Скалата Квитсеркур е известна забележителност - макар и цялата осеяна с бели птичи бомби :) е също много красива.

 

8. Ако влизате навътре към Кьолур и ледника Лангйокутл, отскоро исландците направиха нова забележителност - издълбаха ледена църква под Лангйокутл - леден олтар, ледени пейки. Сядаш и се молиш Богу под мегатонове от лед. Поинтересувайте се от агенциите от кой подстъп може да се влезе безопасно в ледена кухина или пещера - те са изключително красиви. Но и опасни. Както и самото катерене по ледник без водач, група и конкретни места. Ватнайокутл е най-добре разработен за това, но ви препоръчвам това да стане организирано а не самодейно. Там са най-много смъртните случай на пропадания от самоволно тръгнали по ледника туристи. Дори имам един познат от спасителна служба, който ми показа снимка как точно минава през едно място на ледника и след 10 метра зад него пропада и се отваря огромен синкхол (дълбока дупка). Просто си спаси живота за 30 секунди на късмет.

 

9.Задължително влезте в торфена къща, вижте бита, покъщнината, технологията. Мижавата, почти несъществуваща светлина вътре, прозорците от drift wood, поради липсата на скъпия дървен материал от Дания, тясното пространство в което са живели, местата където са се събирали да си разказват на децата Rimur - истории и саги по цяла вечер край огъня... Много, безкрайно много има в тази страна.
  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Оги, ние имахме точно 14 нощувки в Исландия, но нашето пътуване беше зимно и съответно забележителностите, които гледахме бяха съобразени със сезона. Обаче сега не съм в София и нямам информацията под ръка.

Връзка към коментар

За съжаление Росица е продала прочутият български ресторант Балканика в центъра на Рейкявик. Чух се с нея преди няколко дни. По нейните думи - вече няма сили да готви, иска да поживее жената. И напълно я разбирам. Но пък всяко зло за добро. Преориентира се. Съвсем скоро отваря нов гестхаус и вече ще има чудесно местенце с готина българска хазяйка за всички пътешественици в най-северната столица на света! 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

По  голямо настояване на ruwenzogy J

 и бързам да кажа ,че наистина не ме бива много в писането за което се извинявам.

 Исландия страшно много ми хареса ,наистина се  влюбих се в тази природа.

 Взех кола под наем от  http://sadcars.com/  колата ми беше нормална Тойота Корола с предно ,но си мисля ,че високо проходимо 4х4 е много  по добрe.По някой от пътищата на западните фиорди има наистина остри камъни които спокойно  късат гуми. Има също и доста  по високи от нивото на самия път , стърчащи  камъни, които пък спокойно  могат да ти цепнат картера ( имам точно такъв случай  в Норвегия ) но пък ,чат пат са боядисани в червено , уж да се забелязват и да се избягват от по ниски коли ,но трябва да се гледа и внимава  много .Имах случай да се изкачвам с колата  по един здрав баир,колата ми забуксува ,хвърля камъни, мята се на ляво на дясно  и не може повече спрях я, и тръгвах пеш. Добре, че имаше една готина американка с един джип,че ме качи  при нея . Мисля ,че е най добре за там е едно стабилно  4х4.

  Знай ,че времето  в началото на юни си е хладно, доста дъждовно помня,че имаше не малко  топящ се сняг на доста места по фиордите, който се стича на рекички , вечер температурите падаха до 2 градуса и замръзва . Вали почти постоянно,но затворени пътища наистина нямаше по това време.,или аз не съм достигал до тях с моята Тойота. Времето не е за подценяване реките са силни и буйни а има доста бурен и неприятен вятър.

Голяма част от пътищата на западните фиорди  са черни ,тоест не асфалтирани , и необезопасени с мантинели ,трудно достъпни са за обикновенния турист,безлюдни , някак изолирани , усещането ,че си на край света е съвсем реално ,но пък  шофирането е истинско удоволствие ,....стига колата ти да не се скапе ,си е много яко .... Шофира се по ръбове на фиорди, и високи скали,тясно е,...  адреналина e на ниво и опасноста си е налична,но това може би  е самият чар на Исландия, и си мисля ,че е по  добре ,че са ги оставили така ,неасфалтирали,  защото в противен случай ще стане твърде туристическо. Зареждайте с гориво до горе ,където видите бензиностанция повечето са N1 а и се зареждайте се и с храна и бира J но да знаете ,че  бирата на която аз попадах  беше само 2 % алкохол за съжаление.

  Не знам какъв ви е маршрута но има ферибот между FLOKALUNDUR to STYKKISHOLMUR  ,който аз не използвах и си мисля ,че сгреших ,спестява много път , а самата обикола която аз направих е доста тегава и самотна,но пак всичко зависи от нагласата ви ...

 Място за което си мисля ,че си струва да посетите е Latrabjarg това е най западната част на Европа и  по ръба на скалата гнездят стотици кайри който са толкова дружелюбни ,че ти позволяват да ги снимаш от 20см. / 30 см. Бях силно впечатлен .Самата форма на скалата е силно извита и гледката е наистина много добра .Ако пристигнете късно съвсем спокойно си мисля ,че можете да нощувате в селцето Brejdavik което е преди  Latrabjarg, на 10 км,12 км....в подножението, едно малко хотелче казва се Hotel Brejdavik тук не беше много скъпа нощувката около 140 лв.Чисто ,затоплено и приятно.Съвсем спокойно  можете и да разпънете и палатки там. Има  външни тоалетни и удобства за ядене и миене и пикник на една голяма зелена поляна ,точно пред океана. Приятно е,  стига да е слънчево и да не духа. Сетих се за нощувките по хотелите , правилно си забелязал цените наистина са ужасни .....дори и година напред както казваш ,определено ми направи впечетление ,че са от  170лв на горе за нощувка ..Рядко можеш да попаднеш на по ниска цена .Помислете за спални чували и палатки ,стига да не завали мисля ,че  може да се получи.  Навръщане от Latrabjarg  от другата страна на фиорда се вижда градчето  Patreksfjörður. Много приятно спокойно рибарско градче с малък пазар за риба където ти я пекът на огромен тиган с картофи и с моркови ..... има и минерален открит горещ басейн който е почти без пари ,ако сте намръзнали ,можете да се натоплите.

Не можах да отида до Rauðasandur beach води се плажът с червени пясъци ,бях чел за него , но времето беше ужасно и се отказах.

 Много красиво място също е  Dynjandi водопада трудно  достъпен поради дългото пътуване само по черни пътища,  но пък  става за кола като моята , само с предно предаване . Водопада е  с много каскади и е огромен. Можете  да се качите  до самия връх,гледката е незабравима.Мисля ,че цялата  му височина беше  около 100 метра.

Ísafjördur е най големия град на Западните фиорди .Спах в Hotel Edda Ísafjördur цената беще около 160 лв на нощувка Приятен хотел ,що годе на разумна цена . В Ísafjördur летището е точно до пътя и когато някой самолет каца си е много готина атракция . Дълго време се снижава и лети по ниско от планината ,прави обратен завой много ниско над водата  и  каца на доста  къса според мен писта ,и то е точно пред очите ти.

 Ако сте фенове пък  на каяка,можете да се пробвате   между онези високи скали  в студените води на  фиорда .Удоволствието е много яко за 3 часа беше към 60 евро.  Да опитате на въдица да уловите някоя хубава живееща в чисти  води  здрава риба , и лично да си я приговите след това ......

Силно препоръчвам и полуострова Snaefellsnes стига да имате време,черните плажове , цървата ....

Шофирането по западните фиорди беше огромно удоволствие за мен, интересното  е,че се изкачваш и слизаш по фиорда,изкачваш се и слизаш ,и пред очите ти се разкриват нови и невероятни гледки, излизаш от един фиорд и влизаш в друг от висока надморска височина...Абсолютно фантастични гледки ,наподобяващи на гледки от Гренландия и Антрактида , не че съм бил там , но от снимките от нета съдя за това .Усещането е за чиста девствена,непокътната изолирана природа.Пред очите ти са  високи заснежени  върхове с много странни и различни форми стигащи до бистрата ледена вода в фиорда,езера ,водопади бръснещ студен вятър......черен безлюден път, бира и хубава музика ,лично аз го усетих много силно....

Редактирано от Iceman
  • Харесвам 12
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте почитатели на Исландия.

Нашата групичка реши да пътува с палатки и да спим на къмпинги. Така се надяваме да избегнем предварителната почти едногодишна резервация на хотели и ферми и да се придвижваме свободно без да се ограничаваме в желанията си. Да решаваме на място какво ни харесва и колко време да останем на дадено място.

Ако някой може да сподели впечатления от къмпингите като условия, разположение, заетост, цени,  ще сме много благодарни.

И каквото се сетите друго. Наясно, че основния фактор - времето е въпрос на шанс, но сме готови да рискуваме в името на свободното и неангажиращо придвижване...

Напомням и датите на нашия трип -  24 май - 8 юни  2016 ( 14 пълни дни за голямата исландска обиколка)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Оги,пожелавам ви късмет с времето.Ние си тръгнахме на 22-ри май и през нощта температурата и то в Рейкявик беше под нулата.Ако прибавиш и евентуално проливен дъжд...

Връзка към коментар

Супер! Принципно всеки решава сам къде му е границата между удобство (разбирай хотел, ресторант, цивилизация) и авантюра и романтика, аз лично клоня повече към второто, без да ставам разбира се пълен битник, хванат от гората. Но Исландия е дестинацията, която най-много си заслужава да заложиш на близостта до природата. 

 

Има къмпинги бол - при почти всяко селище. Особено романтичен и любим ми е този при водопада Скогарфос, Скогар. Цяла нощ слушаш мантрата на водопада. Има прилична баня, WC, контакти, стаичка за хранене, пране и гладене. Лятото идва бая народ, който изрично избира спане под водопада, а не по хотелите и хостелите. Някъде по вашето време вече ще тряба да е функциониращ:

 

Втората и третата снимка са от къмпингите при Хьопн на изток и Егитлщадир на североизток - много китни местенца за къмпингуване. Един съвет - качествени палатки, възможно по-дебели шалтета и зимни чували за май/юни - нощем съвсем не е шега.

post-3680-0-35496100-1439800055_thumb.jpg

post-3680-0-45461700-1439800068_thumb.jpg

post-3680-0-97831100-1439800086_thumb.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Да, подготвяме се сериозно за студено време. Лошо ще е , ако яко се намокрим, вечер няма да има къде да се сушим, ама ще го измислим. Не изключваме и някоя нощувка на закрито.  Въпрос важен е дали има къде да зареждаме телефони, апарати, камери..

И някакви ориентировъчни цени?

И за колата плаща ли се, или само за хората ?

Редактирано от ruwenzogy
Връзка към коментар

За къмпинг не мога да бъда полезен.За зареждане на телефоните-или в колата или в някое кафе.Ние влизахме по два пъти на ден в някое кафе да се постоплим и поизсушим.Две кафета или какао или чай струваха 6-8лева.Мислих да се сушим денем в колата,но от влагата започна да става страшен конденз и даже се налагаше да карам на леко отворен прозорец.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Цените на къмпингите не са кой знае какво. Плаща се на платка с двама вътре и излиза към 25 евро, някъде може и 20 да искат, другаде 28-30, но средно варира около 25. Един пич минава и лепи бели бележки по въжетата. Има хитреци, които идват след 23 ч., когато оня си е легнал, разпъват, спят и напускат в 6 сутринта, преди оня да е станал. Сушенето на палатката си е казус, да. Ако почне да вали изведро става казус и за вас самите. Веднага след ставане оставяш палатката да съхне колкото може на едни въжета, разбира се ако не вали, и тогава я прибираш. Конденз ще има нощем и от мъгла и влага. Ако вали - сгъвате я така и в първия удобен момент спирате по крайбрежието, където винаги има по-силен вятър и за 10-15 минути сте готови.

 

Контакти си има нормални във всеки къмпинг, не се притеснявай. За колата не се плаща (разбирай сред природата), само не я паркирай на непокътнати, диви места, а само на обозначените, защото иначе глобяват солено. То няма как да се объркате, всички паркират или на едно място, или позволява колата да се вкара вътре в къмпинга и да е част от бивака като заслон от вятъра, до който да разпънеш.

Редактирано от Бай Добри
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Пропуснах да спомена две доста вълнуващи изживявания в Исландия, които си заслужават, обаче си вървят сериозно с цената. Не съм ги пробвал, но мои приятели изпадат във френетичен кеф, стане ли дума за тях, възможно е някой ден да ги опитам. За всеки случай, ако някой от вас реши:

 

1. Спускане на 120 метра в гърлото на вулкана Триунукагигур: https://insidethevolcano.com/

 

2. Скубадайвинг в синьозелените води на Силфра в процепа между континенталните плочи на Евразия и Северна Америка: http://www.dive.is/dive-sites/silfra/

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Вярно, че е цифра, но по моему ще го оставим за накрая и в зависимост от това колко и как дотогава , ще го мислим,  но определено много ме привлича едно такова изживяване...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Силфра мисля е само за опитни гмуркачи. И двете преживявания са оne of a time според мен.

Идеята за палатки е страхотна, независими във времето и мястото. Много са притеснителни обаче метеоролгичните условия. Зареждането на техника по бензиностанции и кафенета ми се струва излишна загуба на време. Може би да си резервирате няколко междинни нощувки на закрито естествено с безплатна отмяна до последния момент, може да размислите. Колата подкрепям да бъде 4х4, иначе обиколка само по главиния път, а за две седмици може я прекосите на Х.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да, то има и полети с малки самолети до източния бряг на Гренландия, предлагат ги в туистическия център в Рейкявик, но и те са бая цифра. Дори мисля че вариантът, който Матеев е направил е много по за предпочитане. Отделно някои взимат полети само до остров Гримси на север, за да стъпят точно на полярния кръг. Иначе на острова няма абсолютно нищо. Просто даваш едни пари, за да стоиш на полярната окръжност. Определено много по-интересни са Вестмановите острови на юг. Нaй-интересният, Хeймайей, има една гигантска слонска скала с потопен базалтов хобот в океана. И при последното изригване на вулкана там през 70-те години на 20 век хората буквално спират лавата сами с кофи вода пред праговете на къщите си. Няма политика, вражди, кавги, разногласия...всички дружно се организират против бедствието и всеки гаси и у съседа. Исландци. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Колата е ясно, че ще е 4*4, но това няма да ни помогне особено, понеже  Ф - пътищата ще бъдат затворени. Просто  пътуването трябваше да бъде 1 месец по-късно. Но каквото - такова. Да сме благодарни да го осъществим и да се надяваме на благосклонно време.  Вестмановите острови ще ги включим за еднодневен трип. Там просто има история....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.