Прескочи до съдържание

Български посредник за обезщетения при полети


Препоръчани мнения

Най-накрая тази зееща бездна на пазара има свое попълнение:

 

https://www.claimcompass.eu/bg/

 

Цените им са стандартни- 25% + 20% ДДС = 30% тотал.

Спечелили са някакво състезание за стартъпи, което ми е малко странно, т.като идеята нито е нова, нито уникална ... но нека. Съдържателите са младоци, но да се надяваме, че имат поне половината на нашата подготовка :)

 

Не са ми известни други, регистрирани в БГ, но ако знаете - споделете.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 18
Връзка към коментар

Това с ДДС-то, което го откриваш малко постфактум не ми хареса. В refund.me има ли ДДС, как се процедира там?

 

Иначе бях засичал статия за тях в Капитал преди време: http://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2015/10/14/2628782_kleimkompas_izdeistva_obezshteteniia_pri_zakusneli/

 

Аз като цяло съм малко скептичен, прекалено малък екип (8 човека общо барабар с кмета, даскала и попа) за разрешаване на сложните случаи, а и според мен всички тия услуги се опитват да решават проблем, който по принцип не би трябвало да съществува заради тъпата регулация. Ама хиените скачат точно на самолетните билети, че там компенсациите са сочни, комисионната сладка, а самата регулация супер объркваща. Защо не виждаме подобни да никнат за другите ни потребителски права - неизпълнени гаранции на електроуреди и т.н.?

 

Ще чакаме да видим, ще съм благодарен някой с наистина сложен казус да коментира как са му разрешили случая...а най-добре ще стане, когато регламента се изчисти перфектно и подобни услуги станат тотално излишни. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Защо не виждаме подобни да никнат за другите ни потребителски права - неизпълнени гаранции на електроуреди и т.н.?

 

 

Има, има. Като започнеш от КЗП, които извършват „пълна услуга“, та до разни консултанти (предимно страници в мрежата - някои от тях са доста читави всъщност)... Сега като се замисля, може би те покриват и тази ниша - със самолетните обезщетения.

Ще взема да разпитам, хм...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз няколко пъти споменавам, но е добре преди всичко да се замислим върху практическото приложение на подобни методи за решаване на спорове. Не искам да влизам в излишна юридическа терминология, но според мен всичко това е удачно като форма на натиск за извънсъдебно решаване на спорове (или в случай на неуспех за доброволно уреждане, евентуално съдебно решаване на спора) само по отношение на авиокомпании със седалище и адрес на управление в страната. Аз се сещам само за една, която да отговаря на посочените условия и да има отношение към тематиката на форума. Дали ще се справиш сам с въпросната или ще платиш на някой друг, за да се справи вместо теб и какъв (и кой) вариант на решаване на спора (получено обезщетение) е удовлетворителен при подобен спор е въпрос на лична преценка...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Всички медиатори  посредници слагат ДДС.

Т.като никъде в българското пространство не съм срещал такова количество информация по темата, колкото в този форум, интересно ми е дали и колко са почерпили от извора ни :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз няколко пъти споменавам, но е добре преди всичко да се замислим върху практическото приложение на подобни методи за решаване на спорове. Не искам да влизам в излишна юридическа терминология, но според мен всичко това е удачно като форма на натиск за извънсъдебно решаване на спорове (или в случай на неуспех за доброволно уреждане, евентуално съдебно решаване на спора) само по отношение на авиокомпании със седалище и адрес на управление в страната. Аз се сещам само за една, която да отговаря на посочените условия и да има отношение към тематиката на форума. Дали ще се справиш сам с въпросната или ще платиш на някой друг, за да се справи вместо теб и какъв (и кой) вариант на решаване на спора (получено обезщетение) е удовлетворителен при подобен спор е въпрос на лична преценка...

 

Интересно ми е дали в българското законодателство е прието (или легално) хонорарът да е процент от материалния интерес? Доколкото знам нашата правна система не го позволява, а се работи със специален "ценоразпис", но не съм сигурен. Интересно ми е как са го направили в това отношение.

Връзка към коментар

Просто - тук няма "съдебна услуга", има "медиаторска". Ако се стигне до съд - реално юридическата услуга ти се води "безплатна", и пак плащаш само медиаторската посредническата.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Интересно ми е дали в българското законодателство е прието (или легално) хонорарът да е процент от материалния интерес? Доколкото знам нашата правна система не го позволява, а се работи със специален "ценоразпис", но не съм сигурен. Интересно ми е как са го направили в това отношение.

 

Адвокатите би следвало да уговарят хонорарите си на база действащата Наредба за минималните размери на адвокатските възнаграждения, но като всеки нормативен акт у нас и въпросната наредба не може да се каже, че се спазва съвсем стриктно... ;)

Връзка към коментар

Всички медиатори слагат ДДС.

Т.като никъде в българското пространство не съм срещал такова количество информация по темата, колкото в този форум, интересно ми е дали и колко са почерпили от извора ни :)

 

С пуснатия линк, съм сигурен че е само въпрос на време да се появят тук сами да си кажат :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Просто - тук няма "съдебна услуга", има "медиаторска". Ако се стигне до съд - реално юридическата услуга ти се води "безплатна", и пак плащаш само медиаторската.

 

Това не е съвсем така. Има действаща Професионална асоциация на медиаторите в България, която е приела своя тарифа за таксите, но и тук важи правилото посочено от мен по-горе относно добрите намерения и различното приложение... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това не е съвсем така. Има действаща Професионална асоциация на медиаторите в България, която е приела своя тарифа за таксите, но и тук важи правилото посочено от мен по-горе относно добрите намерения и различното приложение... ;)

 

Аз неслучайно питам, защото имах идея за такъв сайт, и ме спря точно това. Че не мога да сложа 25% комисионна, освен ако не оперирам от чужда страна, която го позволява, иначе би била незаконна. Проучването ми съвсем не е изчерпателно и може би има и законен начин, затова ми беше любопитно тия пичове дали са го открили, или праскат през просото :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако не се лъжа, тарифите на въпросната асоциация са валидни ако членуваш в нея .. а тук идват в сила и кавичките в описанието ми: "медиаторска" или подругому "посредник". Никъде не твърдят, че са "професионални" такива :)

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Аз неслучайно питам, защото имах идея за такъв сайт, и ме спря точно това. Че не мога да сложа 25% комисионна, освен ако не оперирам от чужда страна, която го позволява, иначе би била незаконна. Проучването ми съвсем не е изчерпателно и може би има и законен начин, затова ми беше любопитно тия пичове дали са го открили, или праскат през просото :)

 

Не познавам конкретната материя, с услугите, за които говорите, но откъде вадите извод, че в България комисионните не могат да се уговарят в процент? Изискване има комисионната да е определена или поне определяема. Уговорените комисионни в процент попадат в категорията на определяемите.

И много от адвокатските възнаграждения се уговарят в процент от материалния интерес. Тарифата, за която се говори по-горе допуска извършването на определени услуги в процент от материалния интерес. Освен това тази тарифа посочва минималните адвокатски възнаграждения под чиито размер,  не следва да се пада, но не слага граница т.е. както се договорят страните.

В тарифите на съдия-изпълнителите и нотариусите също част от услугите се таксуват на база материалния интерес.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Виждам споменаване на Професионалната асоциация на медиаторите в България, на която съм член и учредител и се чувствам длъжна да се намеся, тъй като ми се струва, че има някакво смесване на понятията. Често "медиатор" и "посредник" се използват като синоними, но всъщност има съществена разлика. В случай тия пичове на са никакви медиатори, щом действат от името на клиента и обещават, че ще му издействат обезщетение, та ако ще и чрез съд. Медиацията е нещо различно - в нея медиаторът е трето неутрално лице, което помага на двете страни в спора сами да намерят взаимноприемливо решение. Медиаторът е по-скоро фасилитатор, който подпомага дискусиите между страните и намирането на алтернативи за решение /разбира се трява да притежава много специфични умения, за да го прави успешно/, но в никакъв случай не взема страна, не дава оценки и правни съвети и не налага решение. Никой медиатор /действащ като такъв/ не може да ви даде 100% гаранция за разрешаване на спора, а още по-малко - да обещае разрешаване на спора във ваша полза, тъй като в медиацията всички решения се вземат по взаимно съгласие на страните и се търси решение, което и двете страни искат. Услуга, в която лицето, което я предоставя действа от името на една от страните в спора, за да преговаря с другата и да я притиска, не е медиация. 

Относно таксите - тъй като няма нормативно определен размер на таксите за медиация, всеки доставчик на тази услуга ги определя индивидуално. До начисляване на ДДС ще се стигне в случай, че доставчикът е регистриран по ДДС.

Извинявам се ако звуча твърде надъхано, но темата ми е много близка и бих искала ако някога някой потърси услугата на истински медиатор, да не го прави с грешни очаквания.

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Промених заглавието да не ги нарича медиатори, след уместното включване от lyusi

 

За мен медиатор и посредник в разговорната реч са синоними, та затова и ги употребявам.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Никой медиатор /действащ като такъв/ не може да ви даде 100% гаранция за разрешаване на спора, а още по-малко - да обещае разрешаване на спора във ваша полза, тъй като в медиацията всички решения се вземат по взаимно съгласие на страните и се търси решение, което и двете страни искат. Услуга, в която лицето, което я предоставя действа от името на една от страните в спора, за да преговаря с другата и да я притиска, не е медиация. 

 

Благодаря за включването! Веднъж съм бил канен от страна, която представлявах, на среща организирана от медиатор, представляващ другата страна. Това беше преди десетина години, когато медиацията като форма за доброволно разрешаване на спорове, все още навлизаше в страната. Сега нямам идея докъде сте стигнали в интегритета. Тогава след серия разговори и двете страни достигнаха до извод, че все още не сме готови като общество да възприемем правилно ролята на медиатора в даден спор. Както и да е, отплеснах се, друго обаче ми прави впечатление в твоето мнение. Нямам идея какво точно влагаш в глагола "притискам", но искам да те уверя, че опитните юристи никога не притискат ответната страна, а обикновено с практиката се научават интуитивно да усещат къде свършва разумния компромис и откъде започват неразумните искания. В този смисъл не бих охарактеризирал "услугата", която предлагам на свои работодатели вече почти двадесет години, като услуга от мутренски тип. За да не остана неразбран, с това не искам да кажа, че съм засегнат от твоите думи, но държа на уточнението... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нямам идея какво точно влагаш в глагола "притискам", но искам да те уверя, че опитните юристи никога не притискат ответната страна, а обикновено с практиката се научават интуитивно да усещат къде свършва разумния компромис и откъде започват неразумните искания. В този смисъл не бих охарактеризирал "услугата", която предлагам на свои работодатели вече почти двадесет години, като услуга от мутренски тип. За да не остана неразбран, с това не искам да кажа, че съм засегнат от твоите думи, но държа на уточнението... ;)

О, Дюк, не си ме разбрал, а може би и аз не съм се изразила съвсем коректно. Ако е така, извини ме. Нямам предвид адвокатските услуги /твоите или на когото и да е друг, между другото аз освен медиатор също съм юрист и с това си вадя хляба/. Коментирах конкретната услуга от линка на macf1an и начинът, по който е представена в сайта им- цитирам:

Защо да изберете ClaimCompass?
cc-sm.jpg
Ако не успеем да осигурим обезщетението Ви, не трябва да заплащате за услугите ни.
cc-sm.jpg
Поемаме 100% от риска в борбата за обезщетението Ви. Ако се наложи, ще стигнем до съдебен процес срещу авиокомпанията, която отказва да плати.
cc-sm.jpg
Средният размер на обезщетение, което пътниците получават, е 750 лв. Ние ще направим всичко възможно, за да го получите!
 
 

С тези обещания явно заявят, че ще се борят от името и в интерес на клиента, което е чудесно, просто исках да кажа че при това положение услугата им не може да се окачестви като медиация, а по-скоро като посредническа или дори адвокатска /в смисъл на представителство, защита и съдействие на страна, която ги е наела/.

Естествено е, че когато действаш като адвокат в защита на интересите на клиента си, ролята ти е да действаш в негова полза и да се грижиш за неговите интереси. Аз също го правя, когато представлявам страна в спора в качеството си на неин правен съветник. В такава позиция обаче не си неутрален, тъй като играеш за единия отбор и гониш добър за него резултат.  

Когато действам като медиатор обаче, ролята ми е съвсем различна - тук целта не е да защитавам едната страна, а да помогна на двата отбора да намерят общо решение. Тази роля изисква от медиатора да е неутрален, да балансира противоречията, да се въздържа от оценки, съвети и да не налага решения. Идеята е, че медиацията може да бъде успешна само ако и двете страни имат доверие в медиатора и сами вземат решенията си, а това няма как да стане ако медиаторът действа като представител на една от страните /или дори ако остави впечатление за пристрастност у някоя от тях/.

Спирам, за да не става реклама. Надявам се, че изяснихме недоразумението и още веднъж моля да ме извиниш ако в предишния пост не съм се изразила коректно. :)    

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Ти пък, въобще не съм се обидил на професионална чест! Всичко е наред, няма причина да се извиняваш за нищо. Като цяло аз също съм скептично настроен към подобни услуги, но сигурно защото мога сам да се справя и да защита правата си. Стана ми интересно дали медиацията е навлязла по-смело на пазара или още сме прекалено скептично настроени към нея като обществена нагласа...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За смело навлизане /в смисъл на масово използване/ още не можем да говорим, но макар и бавно нещата се променят. В резултат на наш съвместен проект със СРС вече пета година работи център по медиация

към СРС и СГС, медиациите в него са безплатни за страните по дела пред тези съдилища и все повече съдии препращат. Извън това обаче пазарът е доста тегав. Ако ти е интересно можем да си поговорим по темата на коледната сбирка

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Най-накрая тази зееща бездна на пазара има свое попълнение:

 

https://www.claimcompass.eu/bg/

 

Цените им са стандартни- 25% + 20% ДДС = 30% тотал.

Спечелили са някакво състезание за стартъпи, което ми е малко странно, т.като идеята нито е нова, нито уникална ... но нека. Съдържателите са младоци, но да се надяваме, че имат поне половината на нашата подготовка :)

 

Не са ми известни други, регистрирани в БГ, но ако знаете - споделете.

 

Не познавам сайта и хората стоящи зад него, но не отхвърляй толкова лесно възможността за сериозна иновация в този сектор! Гугъл също е “просто една търсачка“, която е “копирала“ услугата търсене в интернет от Алтависта и т.н., но въпреки това направиха революция в сектора!

 

Полето за иновация в този сектор е да може услугата да се направи възможно най-автоматична и да може да извършва целият процес на рекламация без или с минимална намеса на човек.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не познавам сайта и хората стоящи зад него, но не отхвърляй толкова лесно възможността за сериозна иновация в този сектор! Гугъл също е “просто една търсачка“, която е “копирала“ услугата търсене в интернет от Алтависта и т.н., но въпреки това направиха революция в сектора!

 

Полето за иновация в този сектор е да може услугата да се направи възможно най-автоматична и да може да извършва целият процес на рекламация без или с минимална намеса на човек.

 

Без да обсъждаме, че всеки стартъп има потенциал да е следващия гугъл, в случая говорим за проблем, който не трябва да съществува въобще и всички такива организации по презумпция за лешоядски, колкото и да иновират и оптимизират в областта.

 

Истинската иновация ще е това кои закъснения са по вина на компанията и кои не да се контролира стриктно от ЕК, те да подават информация към авиокомпаниите директно - "ето за този полет дължите компенсация" и от там всичко да се разпределя автоматично към пътниците, без да е необходимо въобще да се запознават с въпросната регулация и течащите и като ръждясала лейка клаузи. Не е като да нямат платежна информация за повечето пътници така и така, а на които нямат може да става чрез агента. На това му викам автоматизация. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.