Прескочи до съдържание

За и против различните добавки при наемане на автомобил


Препоръчани мнения

@Фичо,

Мерси, ще ги разгледам - доста по-евтино е от стандартните застраховки. (37 паунда за 14 дена)

Трябва да видя по нета - кой какво казва за тях. Да не би, за да важи застраховката е трябвало да им се прати някое докуметче, или тук не си се подписал или тоя срок е ...  Просто дали няма подводни камъни.

Аз като типичен БГ - все си мисля, че някои прави бизнеса си, така че да ме прецака. :)

Връзка към коментар

@Duke,

Защо като мога да литна на майната си за 1 или 10 или 20 евро, там колата под наем, и то за един ден, да ми е по-скъпа от полета. :)

 

Нямам отговор на така зададения въпрос. Аз никога не съм летял за "1 или 10 или 20 евро". Летя когато ми се налага или когато искам, като цената е важна, но не и определяща при моите пътувания. Опитвам да намеря онзи точен баланс, който да поставя удоволствието при пътуването на първо място, вместо да го превръща в бреме и постоянни опити за "прецакване на системата". Този тип "консуматорско мислене" (казано в най-добрия смисъл на думата) ми е крайно чуждо и абсолютно непознато като чувство, но виждам, че става все по-масово и явно грешката е някъде в мен. Многократно в този форум съм споделял, че съм привърженик на английската сентенция "не съм толкова богат, за да купувам евтини неща". В конкретния случай ти имаш желание да наемеш чужда кола, като определената от теб цена "трябва да е под 10 евро на ден", а за застраховките е ясно, че си решил да не плащаш! Не знам какво точно очакваш да получиш насреща, но ти желая успех и се възхищавам на ентусиазма и проявената смелост...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Нямам отговор на така зададения въпрос. Аз никога не съм летял за "1 или 10 или 20 евро". Летя когато ми се налага или когато искам, като цената е важна, но не и определяща при моите пътувания. Опитвам да намеря онзи точен баланс, който да поставя удоволствието при пътуването на първо място, вместо да го превръща в бреме и постоянни опити за "прецакване на системата". Този тип "консуматорско мислене" (казано в най-добрия смисъл на думата) ми е крайно чуждо и абсолютно непознато като чувство, но виждам, че става все по-масово и явно грешката е някъде в мен. Многократно в този форум съм споделял, че съм привърженик на английската сентенция "не съм толкова богат, за да купувам евтини неща". В конкретния случай ти имаш желание да наемеш чужда кола, като определената от теб цена "трябва да е под 10 евро на ден", а за застраховките е ясно, че си решил да не плащаш! Не знам какво точно очакваш да получиш насреща, но ти желая успех и се възхищавам на ентусиазма и проявената смелост...

Абсолютно подкрепям тази гледна точка. Не, Дюк, не е грешката в теб, ами човек на грешките, които е направил казва "житейски опит" /според О.Уайлд/.Та, младежта има време да опита и това, и онова:)

И да установи, че евтиното наистина накрая излиза скъпо.

Пожелавам на младежа да намери каквото търси и да няма проблеми.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моля ви, като говорите стари клишета като "евтиното излиза скъпо", поне ги подкрепяйте с конкретни примери. Какво се получава срещу по-високата цена за да може "неопитната младеж" да разбере какво имате предвид? До какво води платеното повече - спокойствие, вътрешно удовлетворение, спестено време? Как точно излиза евтиното скъпо на десетките хора свалили цената през rumbo и т.н.? Как излиза евтиното скъпо на десетките хора запазили хотели през промоцията на makemytrip? Излезе ли евтиното скъпо на хилядите резервирали с "евтината" Луфтханза по време на стачките? Как точно се отнася сентенцията до конкретната ситуация и конкретния пример, който пак да напомня е наемане на кола в Испания от centerauto?

 

В противен случай е само някакво подхвърляне, което звучи крайно назидателно и отблъскващо. "Не искаме да ти обясним, ама сме по-опитни, някой ден ще разбереш, за сега все още не си ни на акъла за да обясним". 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Аз бях склонен да правя допълнителни застраховки, но след един случай преди години се отказах.

Взех кола от budget от Гатуик, беше резервирана чрез познатия ни сайт rentalcars, добавих си допълнителна застраховка понеже в Англия не се чувствам много комфортно...

Беше към 8 вечерта през зимата, тъмно и валеше леко, огледах я и пътя.

Изненадата дойде на следващата сутрин, когато видях че зад огледалото за задно виждане има пукнатина на стъклото от 6-7-8 см, без да има някакъв белег от удар. (След това ми казаха, че там обичали да поливат стъклата с гореща вода когато са заскрежени и заледени, та можело да е от това, но не знам колко е истина)

К колата беше на 500 мили и регистрирана 10-на дни, нова-нова!

Веднага звъннах на ренталкарс, няма да обяснявам колко време ми отне, както и колко  пари похарчих за разговори, но  накрая ми обявиха, че стъкла, гуми, огледала и под, не влизат в пълната им застраховка! Кеф!

 

След това звънях на budget и им разказах всичко и казаха, че уж нямало да има проблеми, щом съм звъннал да обява този проблем веднага. Не, че много се успокоих, но нямаше какво  повече да се направи.

 

Когато дойде време за връщане на колата, ме накараха писмено да опиша историята още веднъж и накрая ме пратиха при някаква по-главна жена в офиса им на летището. Тя чете, гледа и накрая каза, че няма да има  удръжки. След 10-на дни ми освободиха пълната сума, изкарах голям късмет.

От тогава си реших, че допълнителни застраховки няма да правя никога, а ще гледам обстойно и за сега нямам проблеми.

 

Всеки може да си прави застраховка или не,  на едно и също място една и съща кола може да е на двойна, че тройна цена, всеки може да си я вземе от където му е кеф. Никой не кара на сила другия.

 

Ще стане малко като, не летете с лоу кост, че те са по-евтини от нормалните АК, падат, нямат ревизии и излизат скъпо накрая.

Последното съм го чувал не един и два пъти.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моля ви, като говорите стари клишета като "евтиното излиза скъпо", поне ги подкрепяйте с конкретни примери. Какво се получава срещу по-високата цена за да може "неопитната младеж" да разбере какво имате предвид? До какво води платеното повече - спокойствие, вътрешно удовлетворение, спестено време? Как точно излиза евтиното скъпо на десетките хора свалили цената през rumbo и т.н.? Как излиза евтиното скъпо на десетките хора запазили хотели през промоцията на makemytrip? Излезе ли евтиното скъпо на хилядите резервирали с "евтината" Луфтханза по време на стачките? Как точно се отнася сентенцията до конкретната ситуация и конкретния пример, който пак да напомня е наемане на кола в Испания от centerauto?

 

В противен случай е само някакво подхвърляне, което звучи крайно назидателно и отблъскващо. "Не искаме да ти обясним, ама сме по-опитни, някой ден ще разбереш, за сега все още не си ни на акъла за да обясним".

Очевидно нищо от написаното от мен не си разбрал, което логично води до интерпретация и опит за вменяване на чувство за вина по повод последния абзац...

Връзка към коментар

Очевидно нищо от написаното от мен не си разбрал, което логично води до интерпретация и опит за вменяване на чувство за вина по повод последния абзац...

 

Очевидно не си разбрал, че последния абзац не е въобще насочен към теб, а директен отговор на намека за неопитните млади на AlexandraKo. Съжалявам за използването множествено число, просто се прелива отговора ми от към двамата, към само нея, без да сменя граматичната форма. 

 

Нямам против вашата гледна точка, наистина, ако забележиш в темата дори съм по-съгласен с теб. Отбелязах, че смятам 20 евро на ден за ОК цена като цяло за моят скорошен едноседмичен наем, компромиса със застраховката рядко го правя и аз. Но пък и напълно разбирам, ако на някой не му се дават, аз самият инцидент не съм имал, освен със служебната кола под наем в Ирландия, където я одрасках на един дувар...всичките тия пари за застраховки горе-долу съм ги дал нахалост. Ама и ще продължавам да ги давам, защото за мен тия пари са:

- спокойствие, че картата ми няма да цъфне чарджната с някаква сума месеци по-късно за драскотина направена от друг

- спокойствие, че разполагам с почти целия лимит на картата си, а не е блокиран в сума, която може да чакам доста време да се освободи. 

- спокойствие, че ако се случи нещо няма да прекарам остатъка от почивката в тревоги колко ли пари ще ми вземат сега и как ще се разправям. Последното го имаше малко в Исландия, когато не бях сигурен дали една драскотина е направена от мен и там нямаше как да сваля остатъка до 0. 

 

Като се взимат тези фактори предвид, съвсем не съм дал парите нахалост, купил съм си някакво спокоствие с тях. Сигурно мога да изброя и още неща, но на мен това ми дава допълнителната застраховка. Не твърдя, че всеки е съгласен с мен, пробвам да се аргументирам и до там. 

 

Има го и елемента, че наем с наем не си приличат. Ето, на ven62 наема е за две седмици, допълнителната застраховка ще струва близо 200 евро. Блокировката по картата хич не е малка, 950€, но дали има смисъл да дадеш 200 евро за да застраховаш риск от 950? Ако ven62 си знае, че шанса да удари колата е по-малък от 20% (доста обосновано предположение, дори супер джигитите не мисля че имат по-голям процент риск), то застраховката чисто математически не си заслужава. Едно е ако я наемаш за ден и застраховаш с 16€, сума от 950€, друго е, когато не са 16€, а 200€. И така, просто предпочитам и аз, а и предполагам за всички читатели ще е по-полезно, ако дискусията върви в такава по-практична посока. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

То застраховането е "заради страха" :) Някои хора са по-безстрашни, пък други имат повече възможности.

Така или иначе застрахователният и презастрахователен пазар са една тема безкрайна.

Както и допълнителните услуги (екстри и вариации на полицата) върху услугата (застраховка), която всъшност е придатък към това, което ни интересува по същество (автомобила) в конкретния случай под наем.

 

Моето наблюдение е, че всеки избира, а в "по-развитите" икономики му "напомнят" колко точно допълнителни неща биха били важни ако...

 

След това ако "продуктът" се разделя на компоненти и пакетира (събира) в някакви пакети от вида "Почти всичко включено".

 

Всъшност, ако се замислим за продуктите "Каско" и "Гражданска" на българския пазар, то той често включва "всичко" със следните съществени изключения:

- огледала (делими или не)

- делими части от автомобила (парктроници, предна решетка, допълнително прикачени светлини, табелки, антени, гуми и въобще всичко което може да се разкачи без разбиване).

- не може извън Евросъюза (за там пък има лимит на щетите за Гражданската). А защо? Ми рискът бил.... Т.е. допълнителното покритие, трябва да се договори и заплати допълнително.

- за първа щета, за втора щета и други допълнения, варианти ако си нямал щети

- застрахователните числа са различни, ако решиш да бъдеш таксиметров автомобил при същия застраховател

- за млад шофьор еди си какво

- за втори шофьор еди си що

- за жена шофьор (бъзикам се, тук май не съм виждал диференциране)

- за мъж шофьор (за сега нищо, догодина ще видим)

и така доста може да продължи човек...

 

Та, ако условията са написани ясно, то последващия избор е въпрос на виждане (винаги субективно) на конкретния потребител спрямо текущата ситуация. Убеждението дали да платиш или не дадена услуга няма как да бъде еднакво.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз се замислям друго - няма начин всички тези коли да не са застраховани така или иначе. Няма никаква гаранция, че няма някой да ги забърше на паркинга, откъдето се получават. Едва ли ще разчитат това да не се случи. Та, с тази допълнителна застраховка, не се ли получава двойна застраховка и съответно възможнист за получаване на двойно обезщетение, с което застрахователите много внимават, когато изплащат обезщетение? Или просто е източник на допълнителен доход за фирмите, които иначе предлагат low-cost автомобили под наем?

 

Аз лично съм наемал кола само веднъж и си доплатих 10 евро като застраховка за разбито стъкло и рязане на гуми. От друго нямаше нужда, защото колата си беше застрахована, по уверения на персонала. За протокола, това се случи на летището в Малага. Колата я върнах като пуснах ключа в пощенската кутия офиса на фирмата в Севиля, защото по заявка я връщах в извън работното им време. Друга подробност е, че я платих с дебитна Mastercard, от която не бяха блокирали суми, а и какво ми пречи да я държа само за парлама, а вътре да има стотинки.

 

Та дали тези застраховки не са нещо като priority boarding или голям багаж за Уиз?

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Или просто е източник на допълнителен доход за фирмите, които иначе предлагат low-cost автомобили под наем?

 

Бинго. И не само за лоу кост фирмите, а за всички в бранша. Не случайно по-големите ренталкар фирми си имат цели застрахователни звена към тях, не смеят да делят баницата с други :) Макар че съм говорил с приятел, който работи в ренталкар офис и ми каза, че от застраховките не се печели кой знае колко.

Връзка към коментар

В Испания съм наемал коли три пъти:

1, Летището на Валенсия /но преди 5-6 години/ - през http://en.aurigacrown.com/- тогава си имаха техен офис на летището, но за съжаление , като гледам сега по скоро само посредничат

2, Барселона - ето от тук https://uk.pepecar.com/, през easycars.com с тяхна застраховка за покрит excess, всичко беше точно /не е имало и застрахователно събитие де.../ цената беше поне два пъти по евтина от известните компании, но нямаше никакъв проблем.... нова кола с full-full policy без уловки за съжаление обаче поне в Аликанте нямат офис и пак се явяват посредници

3, Летщето на Севиля - този път Europcar с връщане в Малага... отново без грижи.

За Goldcar, които не съм ползвал а само съм чел за тях, евтината цена се компенсира от скъпа застраховка и разни скрити условия, от които трудно може да се откачиш - за това може да се ориентираш към някоя по скъпа оферта/компания, въпреки, че и при някои от тях пак не ги пишат цените на застраховките, а всичко е на място. Към двата локални доставчика забележки нямам и с и бяха ок, но за съжаление май не оперират пряко на летището в Аликанте.

Виж и тук http://www.aena.es/csee/Satellite/Aeropuerto-Alicante/es/Page/1237553495432//Oficinas-de-alquiler-de-coches.htmlтова са компаниите с офиси на това летище...

 

И при известните и при неизвестните локални фирми нямах проблем, но винаги съм наемал кола извън сезона, когато няма наплив и цените са супер. Чел съм, че в сезона стават големи опашки/масово, особено в Малага и района туристите идват , взимат си коли и отпрашват. Направи ми впечатление също, че като цяло в Испания рядко се вижда неударена кола и при предаването на колите не им обръщат внимание... но знае ли се - за това е застрахУловката, Безспорно продажбата на застраховки е основно приходно перо на рентакар компаниите, но ако все пак цената не е супер кожодерска си струва спокойствието което получаваш.  Това постоянно издебване и мислне, дали нещо ще стане на колата си има цена и може да ти провали почивката. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бинго. И не само за лоу кост фирмите, а за всички в бранша. Не случайно по-големите ренталкар фирми си имат цели застрахователни звена към тях, не смеят да делят баницата с други :) Макар че съм говорил с приятел, който работи в ренталкар офис и ми каза, че от застраховките не се печели кой знае колко.

Не подценявай застрахователните компании. Не съм убеден, че общата застраховка важи и по отношение на щети причинени от трети лица, тоест, клиентите на рент-а-кар компаниите. Прибави към това и общото правило, че колите са на лизинг, което означава собственост на различно юридическо лице от рентал компанията и нещата стават още по-сложни. Затова практиката ме е научила да не изразявам категорично мнение по такива дискусии без предварително да съм запознат с фактите...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Направих едно търсене. Най-добри цени за full-full ми дава през kayak.com ----> autoeurope.com . 11 долара на ден с някакви примерни дати. Не видях никъде да има някви екстра такси и тем подобни. (Има и за 8 долара, но нещо при мен ли се бъгва и не зарежда). През travelsupermarket намерих и по-евтино, но винаги е с full-empty Policy, което е много п*дерастко....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

мизерници - компании, които се опитват така да те извъртят с горивото, че да те натоварят в цената. За мен коректно отношение е пълно->пълно, без да е необходимо да се чудя за какво са тези 25€ и ония 40€. И какво означава partial refund на горивото и пълен refund на горивото. Общо взето това ми е дефиницията :)

Ето заради това. Човек трябва да си смята от -до горивото за да не го надцакат, което е издребняване ама какво да направим. Иначе пък си е набутвация. Full-full е най-ОК политиката по мое мнение.

Връзка към коментар

Очевидно не си разбрал, че последния абзац не е въобще насочен към теб, а директен отговор на намека за неопитните млади на AlexandraKo. Съжалявам за използването множествено число, просто се прелива отговора ми от към двамата, към само нея, без да сменя граматичната форма.

Жоооре, ма ти хич не оставяш човек да избие комплекс за възраст, като рече, че е придобил опит от грешките си. :blush:

 Сега ще обясня какво имам предвид:

Преди време наемаме кола през посредник, в Малага, много евтино. Не правим никаква застраховка. Офисът се оказва нейде си, / не на летището/ как да е, стигаме до там. Блокират по 800Е от двете карти, че вземаме 2 коли. Връщаме колите, всичко е наред.

Минава месец и установяваме, че парите не са блокирани, а изтеглени. Започвам да пиша гневни мейли на посредника, че той, докато реагира, че докато парите се върнат, мина още половин месец.

Ако не бях надала вой, не зная какво щеше да се случи. :blush:

На Сицилия наемаме кола, пак най-евтина, вече не помня през коя фирма . дават ни стара, очукана, още на първия завой спукахме гума. Добре, че наблизо имаше сервиз, та я направиха. Това с гумата може да се случи винаги, ама при стара и амортизирана кола е по- вероятно.

При друг случай ни счупиха стъклото, нямахме застраховка - разправии, удържаха около 200 ли, 300 , вече не помня.

Случвало се е, при такива евтини варианти после да се окаже, че имало такса за това, такса за онова и картинката е друга. И установявам като пристигне извлечението от кредитната карта.

След тези преживелици в чужбина си извадих следните изводи:

1. Вече не наемам през посредник, а директно от фирмата. Преди време исках да наема през Ренталкарс и линка във форума. Обадих им се по телефона, за да питам за застраховката - една мила дама ми обясни, че през тях не може пълно авто-каско, това се правело само на място. Така ли е или аз не съм разбрала? :unsure:

2. Предпочитам познати фирми, от които вече сме вземали и сме доволни. Натрупан опит имам с Europcar, Avis, Goldcar и Herz. От тези, които сме ползвали,  до сега не са ни дали стара кола - последната, дето я върнахме вчера беше на 500км.

3. Винаги правим пълно авто-каско, предпочитам да дам повече пари, но да имам спокойствие.

4. И само от такива, които имат офис на летището.

Но човек трябва да има много и различни случки, за да си състави мнение и това става на принципа проба-грешка.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не подценявай застрахователните компании. Не съм убеден, че общата застраховка важи и по отношение на щети причинени от трети лица, тоест, клиентите на рент-а-кар компаниите. Прибави към това и общото правило, че колите са на лизинг, което означава собственост на различно юридическо лице от рентал компанията и нещата стават още по-сложни. Затова практиката ме е научила да не изразявам категорично мнение по такива дискусии без предварително да съм запознат с фактите...

 

Хм, защо да ги подценявам? Сигурно пак не се сме се разбрали. Просто казвам, че допълнителната застраховка е сериозно перо в приходите и респективно, в печалбите ако има такива. Да, не съм перфектно изряден, ама ако тръгна да чета годишните финансови отчети преди да напиша всяко мнение в този форум няма да му се види края :) Просто се изказвам на базата на това, което съм чел и това, което ми звучи логично. Все пак застраховки за покриване на франшизата се продават от външни фирми на цени в пъти по-ниски от тези продавани от фирмите. Което ме кара да си мисля, че сериозна печалба идва от това перо, до степен да компенсира загуби при ниски цени на наема. Може и да не съм прав, ама честно казано не ми се четат годишните отчети за да проверявам :) 

 

За това, че компаниите си имат собствено звено за застраховките, да, не съм го проверявал изрично, но ми звучи логично с оглед на обемите, които минават през тях и ми е споделено от служител в техен офис. Доста често, когато има толкова големи приходи/разходи гледат да съкратят разходите като сами се занимават. Не знам дали им се получава. Delta например си имат собствена рафинерия за гориво. Чисто юридически не съм сигурен как стоят нещата с тази застраховка, може дори да е нещо като гаранцията на Уиз, която обсъждахме в съседна тема, а да не е застраховка в класическия смисъл. 

 

Жоооре, ма ти хич не оставяш човек да избие комплекс за възраст, като рече, че е придобил опит от грешките си. :blush:

 Сега ще обясня какво имам предвид:

Преди време наемаме кола през посредник, в Малага, много евтино. Не правим никаква застраховка. Офисът се оказва нейде си, / не на летището/ как да е, стигаме до там. Блокират по 800Е от двете карти, че вземаме 2 коли. Връщаме колите, всичко е наред.

Минава месец и установяваме, че парите не са блокирани, а изтеглени. Започвам да пиша гневни мейли на посредника, че той, докато реагира, че докато парите се върнат, мина още половин месец.

Ако не бях надала вой, не зная какво щеше да се случи. :blush:

На Сицилия наемаме кола, пак най-евтина, вече не помня през коя фирма . дават ни стара, очукана, още на първия завой спукахме гума. Добре, че наблизо имаше сервиз, та я направиха. Това с гумата може да се случи винаги, ама при стара и амортизирана кола е по- вероятно.

При друг случай ни счупиха стъклото, нямахме застраховка - разправии, удържаха около 200 ли, 300 , вече не помня.

Случвало се е, при такива евтини варианти после да се окаже, че имало такса за това, такса за онова и картинката е друга. И установявам като пристигне извлечението от кредитната карта.

След тези преживелици в чужбина си извадих следните изводи:

1. Вече не наемам през посредник, а директно от фирмата. Преди време исках да наема през Ренталкарс и линка във форума. Обадих им се по телефона, за да питам за застраховката - една мила дама ми обясни, че през тях не може пълно авто-каско, това се правело само на място. Така ли е или аз не съм разбрала? :unsure:

2. Предпочитам познати фирми, от които вече сме вземали и сме доволни. Натрупан опит имам с Europcar, Avis, Goldcar и Herz. От тези, които сме ползвали,  до сега не са ни дали стара кола - последната, дето я върнахме вчера беше на 500км.

3. Винаги правим пълно авто-каско, предпочитам да дам повече пари, но да имам спокойствие.

4. И само от такива, които имат офис на летището.

Но човек трябва да има много и различни случки, за да си състави мнение и това става на принципа проба-грешка.

 

Това е много по-различно и наистина човек може да почерпи опит от примерите и следствието на това, като не се купи застраховка. Доста по-различно е от "ти си млад, ама ще се научиш".

 

 

 

Обадих им се по телефона, за да питам за застраховката - една мила дама ми обясни, че през тях не може пълно авто-каско, това се правело само на място. Така ли е или аз не съм разбрала?  :unsure:

 

Така е. Никой брокер не продава пълно автокаско като това предлагано от фирмата. 

И кое по-точно е проблемът на това условие?

 

Че ти продават горивото на каквото си преценят те цена, като добавят и солидна такса за пълнене на резервоар. Каквото оставиш в резервоара при връщане също им е бонус.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моето мнение беше насочено към частта касаеща евентуално двойно застраховане, което не съм убеден, че се случва на практика или ако се случва е с известни условности. А това, че рент-а-кар компаниите имат надценка върху застрахователните полици, които предлагат, е нещо съвсем нормално в търговските отношения...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Че ти продават горивото на каквото си преценят те цена, като добавят и солидна такса за пълнене на резервоар. Каквото оставиш в резервоара при връщане също им е бонус.

 

Е те когато ти дават кола с пълен резервоар, какво им пречи да ти го продадат на каквато им скимне цена? А и нали не пълниш резервоара, т.е. този разход отпада. Изхождам от собствения си опит - взех пълен резервоар, върнах празен. Ако имаше условие за връщане на пълен, към общия разход следва да се добави и цената на пълен резервоар.

 

Съвсем отделен въпрос е, че фирмите най-вероятно не зареждат на цените за потребители на дребно.

Връзка към коментар

Това, което Георги има предвид е, че когато вземеш пълен резервоар и върнеш пълен резервоар, ти сам зареждаш изразхоиденото гориво и то по цени на бензиностанциите, които са ясни, а и можеш да си избереш. Когато рент-а-кар компанията го пълни, ти тарифират горивото на баснословни суми, като съм чела за абсурдни случаи, при които цената на галон (става дума за наем на кола в САЩ) е излязла над $9, при нормална цена от $3-4

Връзка към коментар

Taka-a-a, една нощ ме нямаше в темата и гледайте какво стана.

 

Хора, аз съм си написал в първия пост какво искам.

Млад, луд, малък, стиснат, неопитен, поговорки, сентенции ... и два-три полезни поста.

Тази тема не е за по принцип кой какво плаща, къде го плаща и какво получава в замяна.

Мога доста да се разпростя. Имам определено мнение и за сентенциите и поговорките.

Какво ще кажете за „По добре си легни гладен, отколкото уморен.“ Или „Учи мама, за да не работиш.“ или …

 

@Duke,

С доста от твоите съждения съм съгласен, с много други – категорично не. Особено с тъпата поговорка. Мързи ме сега да влизам в подробности.

@Aleksandra_Ko,

Благодаря, че ме смяташ за неопитен младеж. Имам самочувствието, че не съм „неопитен“, така че си харесвам - "младеж“. За съжаление не съм.

 

Моето поведение/политика към доста … как да кажа… сектори е напълно осъзнато и предумишлено.

Имам собствено поведение към банките (те са ми „любимите“), авиокомпаниите и особено правилата им за багаж, застрахователните компании, туристическите фирми, брокерите на недвижими имоти, големите хранителни вериги, малките квартални магазинчета, ресторантите, уличната търговия …  и разбира се, рентакар компаниите.

За съжаление, констатирам, че повечето хора нямат осъзнато отношение/поведение по тези въпроси, а и по много други.

Аз мисля, че всеки трябва да прави бизнеса си почтенно т.е. rent-a-car-ите рентват коли. Значи, да взимат пари за наема, а не да се опитват да печелят с търговски трикове – евтин наем, скъпа застраховка, а пък това с горивото в Испания - изби рибата.

Фрапиращ пример: Малта – наем на кола – 8 лева на ден, застраховка 2-3 пъти по-висока сума на ден. Е, гледайте си работата. Няма да ви плащам застраховката. Ако всеки постъпва като мен пазара ще се регулира и наема на кола ще стане реален, а не за смешните 8 лева на ден.

 

 

Георги е дал доста логичен отговор на някои въпроси. А и горе-долу и аз тази математика си направих.

 

 

. Ето, на ven62 наема е за две седмици, допълнителната застраховка ще струва близо 200 евро. Блокировката по картата хич не е малка, 950€, но дали има смисъл да дадеш 200 евро за да застраховаш риск от 950? Ако ven62 си знае, че шанса да удари колата е по-малък от 20% (доста обосновано предположение, дори супер джигитите не мисля че имат по-голям процент риск), то застраховката чисто математически не си заслужава. Едно е ако я наемаш за ден и застраховаш с 16€, сума от 950€, друго е, когато не са 16€, а 200€. И така, просто предпочитам и аз, а и предполагам за всички читатели ще е по-полезно, ако дискусията върви в такава по-практична посока. 

Наемам кола за 14 дена. Ще бъдем предимно в една вила. Колата ще я ползвам за да ходя вечер в някое близко заведение, на пазар, 2-3-4 пъти от вилата до Валенция, Аликанте и до някои други интересни места в околността. В Аликанте и Валенсия, естествено, ще паркирам колата и ще обикаляме и разглеждаме пеша т.е. колата я наемам за да ми е удобно, но не отивам в Испания през юни, за да си наема кола и да не слизам от нея.

Връзка към коментар

Според мен проблема не е в цената, че е евтина, нито в посредника, а в застрахваката. Аз винаги вземам от посредик, евтино, но правя застраховка на място от фирмата. Не сме имали проблеми, но като връщаме колата даже не я поглеждат.

ПС Писали сме едновременно.

Редактирано от slujitel
Връзка към коментар

Това, което Георги има предвид е, че когато вземеш пълен резервоар и върнеш пълен резервоар, ти сам зареждаш изразхоиденото гориво и то по цени на бензиностанциите, които са ясни, а и можеш да си избереш. Когато рент-а-кар компанията го пълни, ти тарифират горивото на баснословни суми, като съм чела за абсурдни случаи, при които цената на галон (става дума за наем на кола в САЩ) е излязла над $9, при нормална цена от $3-4

 

Може би аз не разбирам нещо, но кога го пълни? След колата е върната ли? На мен поне не ми удържаха сума за това пълнене и затова ми е непонятно защо тази политика се води прецакване.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.