ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Не съм съвсем сигурен дали тази тема е най-подходящата за следните въпроси. Има ли някакъв смисъл от спасителните жилетки под седалката на всеки пътник? Има ли поне един случай тези жилетки да са спасили някои? Има ли някаква статистика по въпроса? Аз си мисля, че са някаква абсолютно ненужна инвестиция и винаги се сещам за това, като започне ония "театър" на стюардесите - как се слага, къде е свирката, ... Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Не съм съвсем сигурен дали тази тема е най-подходящата за следните въпроси. Има ли някакъв смисъл от спасителните жилетки под седалката на всеки пътник? Има ли поне един случай тези жилетки да са спасили някои? Има ли някаква статистика по въпроса? Аз си мисля, че са някаква абсолютно ненужна инвестиция и винаги се сещам за това, като започне ония "театър" на стюардесите - как се слага, къде е свирката, ... Преди няколко години самолет кацна в река Хъдзън в Ню-Йорк и всички пътници бяха спасени. В такива случаи определено е добре да имаш спасителна жилетка, особено ако кацането е в отдалечен район, където трябва да чакаш дълги часове или дни за помощ. 3 Връзка към коментар
traveler Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Не съм съвсем сигурен дали тази тема е най-подходящата за следните въпроси. Има ли някакъв смисъл от спасителните жилетки под седалката на всеки пътник? Има ли поне един случай тези жилетки да са спасили някои? Има ли някаква статистика по въпроса? Аз си мисля, че са някаква абсолютно ненужна инвестиция и винаги се сещам за това, като започне ония "театър" на стюардесите - как се слага, къде е свирката, ... Не съм специалист,но смятам че има смисъл,защо иначе ще товарят самолета,ще им търсят място и т.н. и т.н. И какво против имаш театъра,аз само за това пътувам. 3 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Преди няколко години самолет кацна в река Хъдзън в Ню-Йорк и всички пътници бяха спасени. В такива случаи определено е добре да имаш спасителна жилетка, особено ако кацането е в отдалечен район, където трябва да чакаш дълги часове или дни за помощ. Да, сетих се за този инцидент. Но и тук едва ли са използвани. Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 (редактирано) ..... И какво против имаш театъра,аз само за това пътувам. Ами... не знам. Много грозни актриси в последно време. Мани, и мъже има чат-пат Редактирано 12 април, 2016 от ven62 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Преди 2 години малък пътнически самолет пътуващ за Хонолулу също падна във водата и пътниците се спасиха със спасителни жилетки. Единият пътник дори си направи селфи за спомен Рядко има нужда от спасителните жилетки, но определено не са тетър и реално могат да ти спасят живота! 3 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 (редактирано) Не съм съвсем сигурен дали тази тема е най-подходящата за следните въпроси. Има ли някакъв смисъл от спасителните жилетки под седалката на всеки пътник? Има ли поне един случай тези жилетки да са спасили някои? Има ли някаква статистика по въпроса? Аз си мисля, че са някаква абсолютно ненужна инвестиция и винаги се сещам за това, като започне ония "театър" на стюардесите - как се слага, къде е свирката, ... Трябва ли да са ползвани за да се заключи, че има смисъл от тях? Нормално е една част от хората на самолет да не могат да плуват. Отделно, ако са ранени по един или друг начин при катастрофа, дори тези които могат, няма да успеят да трамбоват във водата докато дойде помощ. Редактирано 12 април, 2016 от П.Кръстев 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Да, сетих се за този инцидент. Но и тук едва ли са използвани. Не виждаш ли на снимката, че всеки пътник е с жилетка? Вярно е, че не са плували в реката, но причината за това е, че са имали късмет да кацнат в реката на оживен град, където след минути е дошла помощ. Ако бяха кацнали десеттина километра по далече вероятно трябваше първо да скочат във водата, защото самолетът бързо може да потъне. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Успешно приводняване на голям пътенически самолет е много сложна задача, но не невъзможна и примера от Хъдсън е класически. Така че жилетките са необходими и задължителни. Представяш ли си иначе пилота да успее да приводни самолета и пътниците да се издавят... 7 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Трябва ли да са ползвани за да се заключи, че има смисъл от тях? . Според мен отговорът е - Да, трябва. Иначе, да почнат да слагат въздушни възглавници в пода на всеки асансьор, защотото може да падне. Имам усещането, че са възникнали (изискват се) някак си лицемерно. Малко пиар ми идва - вижте как се грижим за вас. Ама какъв е шанса да кацне аварийно (успешно), колко от тези аварийни приземявания са във вода, колко от пътниците ще успеят да излязат от самолета, та да им се наложи да са с жилетки. Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Не виждаш ли на снимката, че всеки пътник е с жилетка? Вярно е, че не са плували в реката, но причината за това е, че са имали късмет да кацнат в реката на оживен град, където след минути е дошла помощ. Ако бяха кацнали десеттина километра по далече вероятно трябваше първо да скочат във водата, защото самолетът бързо може да потъне. Разбира се, че виждам. Но ако бяха кацнали в открития океан, а не в гьол, дали щяха да излязат, преди самолета да потъне. Не ме разбирайте криво. Не искам да доближа летенето със самолет до руска рулетка. Просто ме интересува дали има натрупана статистика, и ако да - каква е тя. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Трябва ли да са ползвани за да се заключи, че има смисъл от тях? Нормално е една част от хората на самолет да не могат да плуват. Отделно, ако са ранени по един или друг начин при катастрофа, дори тези които могат, няма да успеят да трамбоват във водата докато дойде помощ. Едно е да можеш да плуваш в басейн или на плажа, а друго е в открито море, при 4-5 метра вълни. Освен това само спортисти могат да плуват с часове без да се изморят. При кацане в средата на океана, може и дни да минат, докато дойде кораб да ви спаси. Когато си с жилетка обаче може и да спиш във водата без да се удавиш. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Ето ти статистика, приводнявания не са чак толкова редки: https://en.wikipedia.org/wiki/Water_landing 2 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Успешно приводняване на голям пътенически самолет е много сложна задача, но не невъзможна и примера от Хъдсън е класически. Така че жилетките са необходими и задължителни. Представяш ли си иначе пилота да успее да приводни самолета и пътниците да се издавят... Точно това имах предвид. Да представям си. Би било наистина много, много жалко. А не е ли жалко някой да се пребие в асансьора или да му падне тухла или висулка, щотото не е с каска. Звучи наистина много цинично, но аз не вярвам, че тия "хиени" инвестират в жилетките, за да може да спасят хората. Според мен причината е някаква друга. (но не я знам ) Иначе, защо например, не инвестират в съвременни колани по седалките, или пък в ейрбег, така че да не си разбиеш главата в предната седалка. Е такива въпроси ми се въртят. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 (редактирано) Разбира се, че виждам. Но ако бяха кацнали в открития океан, а не в гьол, дали щяха да излязат, преди самолета да потъне. Не ме разбирайте криво. Не искам да доближа летенето със самолет до руска рулетка. Просто ме интересува дали има натрупана статистика, и ако да - каква е тя. Какво точно щеше да им попречи на пътниците да скочат във водата в открития океан? В багажното отделение на самолета има въздух, който да задържи самолета временно над водата, дори и при отворени врати. Имаше случай обаче и покрай Коморските острови в Африка, когато самолетът се разцепи на парчета и пак доста пътници се спасиха. В такива случаи също може да помогне спасителната жилетка, защото дори да си в безсъзнание, може да те изстреля на повърхността. Редактирано 12 април, 2016 от Topfly 3 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 (редактирано) Звучи наистина много цинично, но аз не вярвам, че тия "хиени" инвестират в жилетките, за да може да спасят хората. Според мен причината е някаква друга. (но не я знам ) Иначе, защо например, не инвестират в съвременни колани по седалките, или пък в ейрбег, така че да не си разбиеш главата в предната седалка. Е такива въпроси ми се въртят. Е, ако вярваш в някаква конспирация едва ли някой може да те убеди в противното, това е силата на конспирациите, непоклатими са За ербеговете и коланите, случаят е съвсем различен и пак ще влезем в оная дискусия за парашутите Трябва много внимателно да се прецени при какви натоварвания може да помогне ербега и при какви е напълно излишен, при какви направо е вреден, и колко често се случват едните, и другите при самолетите. С жилетките не е така, там може да имаш абсолютно здрави приводнени пътници, които не могат да плуват. Редактирано 12 април, 2016 от Георги 3 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 А не е ли жалко някой да се пребие в асансьора... Примерът ти с асансьора и липсата на въздушна възглавница е лош. При такова ускорение (примерно падане от 8-ия етаж и повредени спирачки) и 5 възглавници да сложат, вътрешните разкъсвания ще доведат до смърт и възглавниците не само, че няма да помогнат, а дори напротив - могат да доведат до допълнителни наранявания. Неслучайно отварянето на въздушна възглавница е свързано със закопчан предпазен колан. Не е ли закопчан, възглавница не се отваря именно поради опасността да нанесе дори по-тежки поражения от самия удар. Ето ти нагледен пример с въздушна възглавница: 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Точно това имах предвид. Да представям си. Би било наистина много, много жалко. А не е ли жалко някой да се пребие в асансьора или да му падне тухла или висулка, щотото не е с каска. Звучи наистина много цинично, но аз не вярвам, че тия "хиени" инвестират в жилетките, за да може да спасят хората. Според мен причината е някаква друга. (но не я знам ) Иначе, защо например, не инвестират в съвременни колани по седалките, или пък в ейрбег, така че да не си разбиеш главата в предната седалка. Е такива въпроси ми се въртят. Ако чисто статистически гледаш нещата съм съгласен, че при други ситуации биха били по наложителни някакви предпазни мерки от колкото спасителните жилетки в самолета. Проблемът е обаче, че поради спецификата на функционирането на медиите и човешкия мозък, хората имат много по високи изисквания за сигурност към авиокомпаниите от колкото към бабичките държащи си цветята в саксии на перваза Летенето е нещо извънредно за повечето хора и наличието на спасителни жилетки определено действа положително на повечето пътници 1 Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Мене пък ме вълнува друг въпрос, дали наистина пренасянето на повече от 1 л. течности на борда (в опаковки от по 100 мл) може да е опасно или само се правим, че борим тероризъма 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Е, пренасянето на колкото искаш течност изобщо не е опасно, АКО ТЕЧНОСТТТА НЕ Е ЕКСПЛОЗИВ. Само че трябва да се проверява... 2 Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Е 10 шишенца с по 100 мл експлозив по-малко опасни ли ще са? Връзка към коментар
randi Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Ако машината е цяла при приводняването не би следвало да потъне. В крилата ще има гориво или ще се празни, и в двата случая това ще държи самолета над водата дори с отворени врати. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Ако машината е цяла при приводняването не би следвало да потъне. В крилата ще има гориво или ще се празни, и в двата случая това ще държи самолета над водата дори с отворени врати. И в крилата и в багажното отделение има въздух, който може да държи самолета на повърхността, но самолетът не е измислен да плава, вълните могат да строшат крилата и да обърнат самолета. Да не говорим, че през вратите може да почне да се пълни с вода и т.н. Докато се евакуират пътниците, самолетът ще издържи ако е цял, но аз не бих останал в един такъв самолет повече от минималното време нужно за евакуиране. 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 12 април, 2016 Автор Сподели Публикувано: 12 април, 2016 Е, ако вярваш в някаква конспирация едва ли някой може да те убеди в противното, това е силата на конспирациите, непоклатими са Не вярвам в конспирации, поне не и в този случай. Просто ми се струваше ... как да кажа ... несъотносимо. Ако чисто статистически гледаш нещата съм съгласен, че при други ситуации биха били по наложителни някакви предпазни мерки от колкото спасителните жилетки в самолета. Проблемът е обаче, че поради спецификата на функционирането на медиите и човешкия мозък, хората имат много по високи изисквания за сигурност към авиокомпаниите от колкото към бабичките държащи си цветята в саксии на перваза Летенето е нещо извънредно за повечето хора и наличието на спасителни жилетки определено действа положително на повечето пътници Може би истината е някъде тук. Почти ме убедихте да не се заглеждам където не трябва или да дрема , а да внимавам при демонстрациите как се нахлузва жилетката и коя точно връвчица се дърпа Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 12 април, 2016 Сподели Публикувано: 12 април, 2016 (редактирано) Е 10 шишенца с по 100 мл експлозив по-малко опасни ли ще са? В блога на TSA е дискутирано доста по този въпрос. Редактирано 12 април, 2016 от П.Кръстев Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега