Прескочи до съдържание

volvo s80


Препоръчани мнения

Темата, която отварям, май не е много за този форум, въпреки че има раздел Общи приказки :) Ако г-н Пенин смята, че такава тема няма място тук, моля да я изтрие :P Та харесал съм си едно Volvo S80, направо ме грабна! Старата колица /за протокола Ситроен Ксантия/ вече е на доизживяване и се оглеждам за ново возило. Колко ново да е - максимум 10-годишно :lol: Въпросът ми е има ли магеланци, които да имат опит с този модел на Волво - доволни ли са, недоволни ли са, поддръжка и т.н.? Благодаря предварително!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно дизел е, 2005г. 163 к.с., Д5, но е автоматик :blush: По този въпрос чета различни мнения, едни казват само ръчка, други само автоматик. Ясно е, че за втора употреба е късмет на какво ще попаднеш.

Връзка към коментар

Темата, която отварям, май не е много за този форум, въпреки че има раздел Общи приказки :) Ако г-н Пенин смята, че такава тема няма място тук, моля да я изтрие :P Та харесал съм си едно Volvo S80, направо ме грабна! Старата колица /за протокола Ситроен Ксантия/ вече е на доизживяване и се оглеждам за ново возило. Колко ново да е - максимум 10-годишно :lol: Въпросът ми е има ли магеланци, които да имат опит с този модел на Волво - доволни ли са, недоволни ли са, поддръжка и т.н.? Благодаря предварително!

 

За коя година става въпрос ?

 

Баща ми взе такова Волво през 2005 година (модел 2003) - Volvo S80 D5 163 к.с.  Купи го на 140 000км, кара го до 2012-13. От тогава до 2016 го карах аз, и тази година Януари го продадохме на ~340 000 км.

 

Колата е невероятна, не си споменал какъв двигател си набелязъл, но този дизел е страхотен. Абсолютно никакви забележки за тези 11 години от 2005 до 2016. Нещата, които са правени са по окачването, но това е нормално предвид нашите пътища и въпреки това не са били сериозни.

 

Ако е автоматик, провери скоростната кутия като караш колата дали се усещат някакви проблеми, вибрации при смяна на предавките и т.н.  - при нас се наложи да сменим скоростната кутия през първата година след като взехме колата. Така сме я били купили, но т.к. беше първия ни автоматик не сме разбрали за проблема. Взехме скоростна кутия втора ръка от Швеция за 1500 лв и това беше и най-големия разход за ремонт по колата, който реално можеше да бъде избегнат.

Държа да подчертая, че след като сменихме кутията през 2006 година докато я продадохме не сме имали абсолютно никакъв проблем. Просто трябва да се внимава при покупката.

 

Като недостатък мога да изтъкна само, че колата е много голяма и има голям радиус на завиване. Т.е. ако я караш предимно в София е малко кофти с паркиранете и карането в малките улички. За дълго пътуване обаче е супер - с него съм пътувал до Мюнхен, до Прага, до Атина, до Хърватия, доста пъти до нашето море и никога не ме е предавало. 

 

Много си го харесвах това Волво, но стана на 13 години вече и реших, че ако му се случи нещо сериозно ще е нерентабилно да се прави предвид пазарната му цена. Това, в комбинация с факта, че 90% от времето съм в София, а през останалото планирам да правя road trips в Италия или на някой гръцки остров, ме накара да я продам и да си взема хечбек. :)

 

Ако имаш някакви въпроси - питай :)

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Кръстев, благодаря за подробното инфо! Конкретният автомобил, който харесах, е май точно като вашия - 2005 г. 163 к.с. дизел Д5 автоматик. Специално автоматика ще го гледам сериозно, по-скоро не аз, а някой, който разбира, защото аз съм само любител :) Реално ще я ползвам 50% градско 50% междуградско, освен това обичам колата да е просторна и да има въздух в нея.

Връзка към коментар

Бягай от автоматици - завишен разход на гориво, скъпа поддръжка, както и повече шум в купето. :) Щом се мяташ на Волво, предполагам си приготвил и голяма кесия. Колко хора избягаха от марката, заради високите цени на частите. Успех!

 

ПП  Висок клас автомобил, но двигател с агренажен ремък.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бягай от автоматици - завишен разход на гориво, скъпа поддръжка, както и повече шум в купето. :) Щом се мяташ на Волво, предполагам си приготвил и голяма кесия. Колко хора избягаха от марката, заради високите цени на частите. Успех!

 

Не съм съгласен тук. Това с шума в купето е пълен мит, карам трети автоматик, карал съм и ръчни скорости, за мен не е вярно. Но това всеки може да си го прецени на тест драйв.

 

За разхода - при едно от пътуванията ни, София-Прага-Дрезден-Прага-София, грубо ~3000км средния разход като се върнахме в София беше 5,7л/100км. 

Градско в София колата ми даваше около 9-9,5/100, като се има предвид конете и купето на колата това е супер, така и не разбрах как го постигаше този разход. Дори да има леко завишение спрямо същата кола с ръчни скорости, удобството в града е несравнимо.

 

Частите със сигурност не са евтини като на Опел и VW, но не са и като на Ауди и Мерцедес. А и твърдя, че доста по-рядко се сменят части отколкото при тези с по-евтините такива. :)

 

Все пак, да отбележа, че всичко което казвам е през моята призма и опита, който съм имал (и баща ми) със същата кола в продължение на 11 години.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Изключителен фен съм на марката Volvo и се зарадвах, когато видях в любимия ми форум темата, която си пуснал.

Ако това може да улесни и стимулира твоя избор, ще споделя, че и аз като П.Кръстев вече от ~10 години съм с чудесни впечатления от моето Volvo, макар че не е S80, а V40 1,9TD. Добър и икономичен френски дизелов двигател на Рено, стабилно поведение на пътя, здравина и масивна изработка. Пътувам с него много и в страната, и на пътешествия в близки държави. Макар че вече наближава 300 000 км, все още имам голямо доверие на автомобила си.

Преди години тествах из града едно S80 автоматик - спомням си, че ми направи впечатление широкото купе и удобните седалки.

Дизел, 163 к.с., D5 по всеобщо мнение е много сполучлив двигател. Лично аз бих предпочел Volvo S60, ръчни скорости и с този двигател, може би най-вече поради по-компактния вид на автомобила.

 

Каквото и да решиш, пожелавам ти сполука в избора! А ще се радвам на още един почитател на марката Volvo.

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

rik4o, благодаря за поста! S60 също е ок, проблемът е обаче, че отзад е малко тесен и няма толкова място, както s80. Нашето семейство сме дългучи с дълги крака и все гледам големи коли :P Иначе си прав, компактен автомобил е и чета по форумите, че хората са много доволни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Чета възторжените отзиви за марката Volvo и ви се радвам искрено. Още по-искрено съжалявам да напиша, че от поне двадесет години Volvo вече не е онова Volvo. То вече SAAB не е това което беше, че какво остана за ширпотребата... :(

Връзка към коментар

Чета възторжените отзиви за марката Volvo и ви се радвам искрено. Още по-искрено съжалявам да напиша, че от поне двадесет години Volvo вече не е онова Volvo. То вече SAAB не е това което беше, че какво остана за ширпотребата... :(

 

Имаш ли лош опит с марката? То и Мерцедес не е онова, което е бил преди 20-30-40 години, но какво да се прави....

Иначе нещо по темата: Volvo promises deathproof cars by 2020

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Опит нямам, но е третата ми любима марка след Jaguar и SAAB. Навремето мой приятел-чужденец беше внесъл тук едно комби от класическите модели. Беше с хиксови номера и София, плюс още нещо, бяха наши. Страхотен автомобил, но онези модели от седемдесетте останаха в историята...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Десет години съм карал Волво и за мен марката е с класи над другите. Усещането, че се возиш по-стабилно от коли от други марки от същия клас, е задължително.

 

Това, че Волво не е било както преди Х години си има своето обяснение - марката е била на ръба на фалита, защото прави вечни коли, които не се развалят. Купуваш си веднъж и дотам. И все пак, скандинавците са консервативни и новостите там зе случват по-бавно. Никоя марка не е такава, каквато е била преди 50 години. Факт е, че пластмасата е повече, отколкото ни се иска, но при шведите тя е доста по-малко отколкото при италианци и франсета.

 

Голяма част от иновациите в автомобилния сектор идват точно от Волво и СААБ.

 

Хубавите огледала също лека полека остават в историята.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имам Volvo XC90 2006 автоматик.

За мен е престъпление в днешно време да се кара ръчка,освен ако не си състезател.Било шумно,по-висок разход-дрън-дрън.Последната ми кола с ръчка я продадох след като щях да се метна докато ядях ябълка,говорех по телефона и си настроивах радиото.Това разбира се не е самата истина,малко пресилено е.Но в днешно време,при този натоварен и интензивен живот,автоматикът си е едно улеснение и който може да не се чуди.Аз за мен съм се зарекъл никога да не си купя ръчка повече.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Така е, автомобилите не са това, което бяха :( Аз затова исках мнения на хора, които са ползвали конкретния модел на Волво, защото дори и в рамките на една марка има различни по качество и функционалност модели - някои модели са добри, други не толкова. И все пак досега конкретно за волво s60 повече хубави неща чета, отколкото лоши ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моите лични предпочитания към ръчните скорости не са свързани нито с някакъв шум, нито с цената на поддръжката или икономичността, а с едно единствено нещо - усещането за по-пряк контрол над това как се движи на автомобилът! 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.