Прескочи до съдържание

Софийското метро


Препоръчани мнения

Не исках да започвам седмицата така, ама то не се издържа.

 

На път за работа, когато съм без кола, ми се налага да пресека Орлов мост и да взема метрото за една спирка:

 

1. Няма как да се премине през Орлов мост само през подлези. Трябва да си чакаш и светофар. Изобщо подземните/надземните транспортни коридори са непосилна задача за управниците от Столична община. Докато чакам на светофара (има/няма 10-12 мин) се разсъних и ги споменах всичките управници поотделно, както и техните майки. Други хора успяха да закусят, да си изпият кафето, да изпушат по цигара. Сетих се и за пешеходния тунел под Темза, почти срещу Гринуич. Ама къде ти, ние едно каналче не можем да преодолеем.

2. Добре-е, добрахме се до входа на подлеза, който отвежда до метрото. Там, както се знае, има бързи транспортни ленти. Обзаложихме се с жена ми, коя ще работи - лявата или дясната. НИКОГА не работят и двете - така де, софиянци трябва повече да спортуват/ходят. Е, греда, този път и двете не работеха.

3. За пореден път се издразних и на "гения", измислил че имаме две метро линии. Реално това е ЕДНА линия, тъй като си имаме две първи/последни спирки. А станцията в Обеля си е една обикновена, междинна спирка.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

 

Реално това е ЕДНА линия, тъй като си имаме две първи/последни спирки.

Всъщност, с разклонението към Бизнеспарка са три първи/последни спирки  ;) .

 

Иначе верно е леко объркващо това с определянето коя линия до къде е и със застъпването на двете линии. 

Съобразено с наличните дадености едни будни младежи ("Спаси София") се опитаха и направиха най-приличното възможно предложение за обозначаване, за схеми и табели в метрото. При това  доброволно. И естествено по-добро от това на платените чиновници на общината и метрополитена.  :biggrin:  Засега е изпълнено само на новата станция "Витоша", дано го приложат навсякъде. 

 

Ето тук повече по въпроса. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

Съобразено с наличните дадености едни будни младежи ("Спаси София") се опитаха и направиха най-приличното възможно предложение за обозначаване, за схеми и табели в метрото. 

 

Тези ги следя от доста време, но още малко и ще ги банна. Много политически го раздават напоследък и почват да ме дразнят...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Познавам двама от организацията. Та с единия доста често се виждаме. Такива неща ми разказва, че ми се иска направо да се махна от София. Схемите в столична община са навсякъде и са огромни. Общо взето от целия бюджет от 1 млрд. на година над 60% отиват по разни джобове, а останалите пари за некачествени ремонти, проекти и т.н. 

Иначе какво да си говорим за района около Орлов мост. Миналата година, около 3 месеца през лятото, когато има най-много хора посещаващи Борисовата градина, сменяха плочките до езерото Ариана, точно на входа на парка. Сега отново правят някакви ремонти точно в най-подходящото време да посетиш парка. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всъщност, с разклонението към Бизнеспарка са три първи/последни спирки  ;) .

 

Иначе верно е леко объркващо това с определянето коя линия до къде е и със застъпването на двете линии. 

Съобразено с наличните дадености едни будни младежи ("Спаси София") се опитаха и направиха най-приличното възможно предложение за обозначаване, за схеми и табели в метрото. При това безплатно и доброволно. И естествено по-добро от това на платените чиновници на общината и метрополитена.  :biggrin:  Засега е изпълнено само на новата станция "Витоша", дано го приложат навсякъде. 

 

Ето тук повече по въпроса. 

 

OK. Нямам нищо против разклоненията да ги броим по някакъв начин, но една линия, завита на фльонга и пресичаща сама себе си да я броим за две?!

 

А синтаксиса на Джеймс Баучер на английски? Дори в българските официалните източници е различен.

Ами необновените карти по витрините на станциите?

А различните места за check-in (на една станция - отгоре, на другата отпред, абе, ...)

А мотрисите - "Сделано в СССР"

 

А върха е т.е. направо се побърквам, чужденците като ми кажат "Ах, колко ви е хубаво метрото..."

 

 

И други работи ме дразнят, ама за тях не ми е виновна управата.

- На ескалаторите се стои от дясно - така че който бърза, да има възможност да си тича/изпреварва.

- Преди ползване на метрото е добре да се вземе душ - поне предишния ден!

- ...

:)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имам приятели, които живеят в Лондон от няколко години, а и попринцип не са от София. Та, те си бяха дошли преди няколко месеца и трябваше нещо да си свършат в София. Оплакваха ми се после, че им отнело около 30 мин да разберат коя линия на метрото къде отива, как да стигнат до определена спирка.... В Лондон, без да знаят език в началото, се оправили по-лесно

Връзка към коментар

Най-редовно разни чужденци попадат на централна гара, примерно, вместо на летището... 

Едни ме питаха сега през релсите ли трябва да отидат отсреща и ме втрещиха, та ги заведох лично зад гишето с билетчетата, че и това ме питаха - пак ли ще се таксуват за отсреща. Явно е объркващо, ние сме свикнали. За ескалаторите не ми се говори, обикновено бързам...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Очевидно е, че малко познавате лондонското метро, за брюкселското изобщо не коментирам.

 

Ами половината станции/спирки на лондонското метро изобщо нямат ескалатори, да не говорим за асансьори. Колко е ясно и колко не, може да говорим много, но не виждам причина да се жалим от софийското.

 

Както вече съм казвала в една друга тема, метростанцията Шуман в Брюксел беше в ремонт от 2012. Юни месец като ходих, вече видях че е приключил, т.е. ескалаторите най-накрая работят. Иначе, представете си как се катерите по тия стръмни стълби с куфар и бизнес облекло, щото отивате на работна среща или нещо подобно. Не чух там някой да мрънка - нито местни, нито евро-чиновници.

Но ние си обичаме да се оплакваме. От всичко и за всичко.

 

Това беше кратко лирично отклонение, за което моля да бъда извинена и ако не ви харесва позицията ми относно софийското метро  и свързаните с него, ще помоля модераторите да изтрият мнението ми, да не разваля пейзажа.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Интересно ми стана да го видя това софийско метро. Чак се чудя, какво толкова объркващо може да има в едно метро.

Следващия път, ако кацам в София, ще го пробвам задължително.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не се ядосвай, Lyubina. Нека всеки си каже мнението. Ние българите сме си известни с това, че сме все недоволни. Аз лично и за лондонското метро има какво да кажа :) Ясно е че пълно щастие няма, но понякога на човек му писва от някакви неща, които вижда всеки ден :)

Alexander, пробвай и после да кажеш :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И аз бях от тези, които катереха с куфарите в Брюксел, и не само това, ами билета ми от Завентем важеше 1 час, автобуса ни изяде 15 мин., като не тръгна от летището. После за метрото, като слязохме с всички куфари долу се оказа, че машинката за валидиране се намира горе и трябваше да се връщам, а времето яко напредваше. И накрая се качихме без да валидираме, имахме още една смяна после, каквото, такова.

Връзка към коментар

аз във никакъв случай не мисля, че нашето метро е най-зле, но когато се прави нещо ново е добре да се помислят и за някои елементарни изисквания ;) съмнявам се, че ако сега тръгнат да строят станция в Лондон или Брюксел ще пропуснат асансьори и ескалатори :)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Метрото в Ню Йорк е по-интересно и от това в Лондон - адски тесни входове - 1/2 тротоар на ширина, повечето спирки нямат нито ескалатори, нито асансьори, безкрайни тунели, смърди на.... лошо..., потънало е в боклуци, в станциите е задушно,...

Но не съм чул хората да се оплакват. Потни туристи влачат куфари по стръмните стълби и се радват, че са в града, който никога не спи :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Очевидно е, че малко познавате лондонското метро, за брюкселското изобщо не коментирам.

 

Ами половината станции/спирки на лондонското метро изобщо нямат ескалатори, да не говорим за асансьори. Колко е ясно и колко не, може да говорим много, но не виждам причина да се жалим от софийското.

 

 

Аз съм посочил само малка част от причините да се жаля от софийското метро. Точно и ясно.

Коя причина не е основателна?

 

Ама Лондонското метро нямало не знам какво си. А колко спирки има?

А не е ли по-добре, ако сравняваме метра - то да гледаме софийското, виенското, амстердамското, щото Виена и Амстердам са колкото София или по-малки.

 

Ако на някой му е интересно, мога още причини да посоча.

Например:

Станция Сердика - излаза на Борис.

Толкова е стръмно, че жените които не си държат с ръце полите им се виждат дупетата. Асансьор, ескаватор - айде сега глезотии. А какво пречеше изходът да е направо на Стамболийски?!

Връзка към коментар

Както вече съм казвала в една друга тема, метростанцията Шуман в Брюксел беше в ремонт от 2012. Юни месец като ходих, вече видях че е приключил, т.е. ескалаторите най-накрая работят. Иначе, представете си как се катерите по тия стръмни стълби с куфар и бизнес облекло, щото отивате на работна среща или нещо подобно. Не чух там някой да мрънка - нито местни, нито евро-чиновници.

Но ние си обичаме да се оплакваме. От всичко и за всичко.

 

 

 

Аз мога да помрънкам още. Отиваме 2007 на Граспоп и сме решили вечерен полет от България, киснем на гарата в Брюксел и хващаме местен влак сутринта. Отиваме и намираме цялата гара изтърбушена с мазилка и прахоляци, не само няма къде да застанеш, но и охраната ни изгони да не стоим вътре. Навън един дъжд, цяла нощ на гадни гироси, свити в една спирка на градския  транспорт. Преживяване един път беше. Оттогава ремонт на българска гара не може да ме притесни.  :lol:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Очевидно е, че малко познавате лондонското метро, за брюкселското изобщо не коментирам.

 

Ами половината станции/спирки на лондонското метро изобщо нямат ескалатори, да не говорим за асансьори. Колко е ясно и колко не, може да говорим много, но не виждам причина да се жалим от софийското.

 

...

 

Това беше кратко лирично отклонение, за което моля да бъда извинена и ако не ви харесва позицията ми относно софийското метро  и свързаните с него, ще помоля модераторите да изтрият мнението ми, да не разваля пейзажа.

 

За честта на истината, само станциите, строени основно преди 100 - 150 години, са без елементарни екстри и са специално отбелязани на метрокартата.

January 10, 1863 

Aз онемях, когато скоро му честваха годишнината.

Софийското знаем кога и аз намирам "мрънканията" за основателни. Срамота е... 

 

А това, че никъде няма идеално, е факт (ни най-малко не обожествявам чуждото). 

А това, че много мрънкаме по принцип, е факт. 

А това, че има защо, също :) (Проблемът е че нищо не правим...)

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Да де!

 

А в московското метро по някои станции лазят мутанти, стоките се заплащат с патрони и въобще е доста страшно...

 

m2033.gif

 

@AlexandraKo беше по оня край напоследък, тя ще ви каже!

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз не се дразня от временни затруднения, предизвикани от извънредни обстоятелства и/или ремонти.

А от трайни недомислици.

Ако софийската управа преди един или два века е била толкова тъпа и некадърна като сегашната ... бул. Мария Луиза щеше да е широк 2 метра - колкото да мине една каруца.

Всеки може да се убеди в уместностноста на сравнението като види изхода/входа на София в посока Драгоман. Излизаш от София по една, единсвена лента при това по обикновен двупосочен път т.е. има насрещно движение (разбира се, пак в една лента). Това е най-новия ни транспортен възел - гордостта ни, на три нива - Уау.

И щото обичам сравненията - в Амстердам се влиза по шест платна в едната посока.

Връзка към коментар

Как се обърквате в софийското метро не знам. Просто трябва да се чете малко и нищо повече.

А тия дето се оправили в Лондон от раз , ама тук се губели извинявай , ама типична родна емиграция . Предполагам вече говорят с акцент и трудно се сещат за някой думи на български ;)

Доста метра съм виждал и аз , и поне засега като е ново го намирам ОК.

Не е оплюто , омазано , задушаващо като повечето станции в Париж , Лондон или Рим например.

Как точно вместо на летището се озоваваш на ЦГ ? Голямо блеене е паднало , то и аз съм се обърквал някъде , но съм отчитал къде съм сгрешил.

Не съм му фен на бащицата или учителката , също подочувам , че адски мнооого се краде в тая община , което не мога да докажа , но има и добри неща като метрото.

За сведение много харесвам и новия вид на бул. "Витоша" с пешеходната зона и заведенията. Там също падна досга хейт.

Моите спомени са от началото на 90-те и сега е несравнимо по-добре.

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 15
Връзка към коментар

...

Не съм му фен на бащицата или учителката , също подочувам , че адски мнооого се краде в тая община , което не мога да докажа , но има и добри неща като метрото.

За сведение много харесвам и новия вид на бул. "Витоша" с пешеходната зона и заведенията. Там също падна досга хейт.

Моите спомени са от началото на 90-те и сега е несравнимо по-добре.

...

Има и добри неща като метрото - това сериозно ли. Коя година сме, колко станции имаме, с какъв темп строим. А как строим. За нас правенето на тунел е непосилна задача, ние предпочитаме да изкопаем дупка т.е.  цялата улица отгоре - виж Патриарха сега.

Да, Витошка стана добре, а не можеше ли да стане отлично. Ама за колко време, защо на части, а не наведнъж. А има ли еднакъв облик от патриарха до църквата т.е. май можеше и доста по-добре. Можеше.

Ама ние нали сме си тука задръстени, даже и не можем да се зарадваме на хубавите неща дето ни се строят. Само си хейтваме.

 

Дали се краде или не - не знам, не работя това. Но съм софиянец и искам нещо като се направи (с кадене, без крадене) да е както трябва, ама наистина както трябва

Редактирано от ven62
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Излез с името си , кандидатирай се , ако те изберат действай !

То отстрани е много лесно.

2016 - та е и ?

Ми доката пра- пра- пра дядовците на лондончани са строили метро , наште са си го местили от единия крачол в потурите към другия ...кво да се прави. Сега му дошло времето.

И Оксфорд стрийт можеше да е по-добре ма не е. Копаха там с години , че още все нещо копаят на пъпа на Лондон не можеш се разминеш ;)

Има недоволни и там.

От постоянните ремонти , от скапаното обществено здравеопазване и от какво ли не.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Мисля, че най-голямото търчане с куфар по стълби без ескалатори съм правил в метрото на Мадрид и Лондон. А миналата зима след атентатите при празен Париж, имах удовоствието да видя всички обитатели на метрото там, не беше приятна гледка.

Нашето не е хубаво, да, а и на всичкото отгоре не покрива доста квартали все още.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.