Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

За отварянето на базата са тук. Пуснали и жалба до ЕК за неплатените такси към летищетж от Бгер. Ще им кривнат шапката. :lol:

 

 

Ryanair: Подадохме жалба срещу "България ер" в Еврокомисията
| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2016 в 17:5711494

Нискотарифната авиокомпания Ryanair, която е най-големият въздушен превозвач в Европа, е подала жалба срещу "България ер" в Европейската комисия. Това обяви главният търговски директор на на ирландската компания Дейвид О’Браян на пресконференция в София.

Той уточни и че "България ер" не само, че не плаща задълженията си към летището в столицата, но и ползва отстъпки в цените за вътрешните полети до аерогарите във Варна и Бургас, каквито други превозвачи не могат да получат.

"До нас достигна информация, че "България ер" не плаща задълженията си към Летище София, което е държавно. Така че ние го възприемаме като вид субсидия на държавата към тази авиокомпания. Ние си плащаме всичко навреме и искаме и конкурентите ни да го правят", каза шефът в Ryanair.

От Ryanair, която се чели в първото място по брой пътници от София още през първата година, в която стартира полети от българската столица, посъветваха българските власти да бъдат много внимателни когато отдават най-голямото ни летище на концесия.

"Доколкото чувам те са свързани", каза О’Браян.

Според него лошите примери за неправилно сключените концесионни договори за летища в Европа са страшно много. Като такива О’Браян посочи изрично отдаването на летища в Атина, в Албания, Кипър и Грузия.

"Смисленото е аерогарата да бъде дадена не на този, който извади най-много пари, а на онзи, който ще държи таксите за излитане и кацане най-ниски и по този начин ще привлече повече пътници и приходи", посочи главният търговски директор на на ирландската компания.

Мениджърът посъветва българските власти да потърсят летищен оператор като тези в Манчестър, лондонското "Станстед" или Дъблин, които са успели чрез атрактивни условия да увеличат многократно броя на пътниците, а оттам и на печалбите си.

Ryanair обяви днес и разписание за полетите си от и до София през лято 2017 г.

Компанията ще обслужва 19 нови летни дестинации – Атина, Баден-Баден, Барселона, Берлин, Бирмингам, Брюксел, Кастейон, Кьолн, Дъблин, Айндховен, Гласгоу, Хамбург, Ливърпул, Мадрид, Меминген, Милано, Рим, Стокхолм и Тревизо, както и повече полети до летище Станстед, Лондон – два пъти дневно.

Очаква се те да привлекат над 1,6 милиона клиенти годишно и да осигурят 1200 работни места на Летище София.

На 6-и септември Ryanair ще открие софийската си база, на която ще са базирани 3 самолета на обща стойност от 300 милиона долара.

 

"За да отпразнуваме нашето ново разписание София лято 2017 и откриването на новата ни база, пускаме за продажба 100 000 места в нашата европейска мрежа на цена от само 9.99 евро, които могат да бъдат резервирани до понеделник, 5 септември 2016 г.", каза още О’Браян.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За отварянето на базата са тук. Пуснали и жалба до ЕК за неплатените такси към летищетж от Бгер. Ще им кривнат шапката. :lol:

Не им ли писна?! Почнаха да се заяждат с България Ер откакто обявиха дестинациите си от София. Не защитавам по никакъв начин България Ер, която определено не е върха, но ми се струва прекалено. Чувал съм,че на Райън това им е практиката да правят скандали, където отидат. Плюс това не са определено най-добрата авиокомпания. Истината е,че ни чака тежка битка за Летище София и за съжаление е по-вероятно България Ер да бъде губещия в случая...

Връзка към коментар

Не им ли писна?! Почнаха да се заяждат с България Ер откакто обявиха дестинациите си от София. Не защитавам по никакъв начин България Ер, която определено не е върха, но ми се струва прекалено. Чувал съм,че на Райън това им е практиката да правят скандали, където отидат. Плюс това не са определено най-добрата авиокомпания. Истината е,че ни чака тежка битка за Летище София и за съжаление е по-вероятно България Ер да бъде губещия в случая...

 

Ryanair не се заяждат. Те са просто изключително агресивна компания, доставяща добри дивиденти на собствениците и акционерите си и ниски цени на клиентите си. И печелят пазари. Bulgaria Air трябва да стане по-конкурентна, а да не мрънка. Не съм акционер на Ryan - де да бях :) но ползвам с удоволствие резултатите от маркетинговата им политика. Както и всички тук. 

Връзка към коментар

Ryanair не се заяждат. Те са просто изключително агресивна компания, доставяща добри дивиденти на собствениците и акционерите си и ниски цени на клиентите си. И печелят пазари. Bulgaria Air трябва да стане по-конкурентна, а да не мрънка. Не съм акционер на Ryan - де да бях :) но ползвам с удоволствие резултатите от маркетинговата им политика. Както и всички тук. 

А естествено, че трябва да стане по-конкурентна, както в отношение на цените, така и в отношение на дестинациите( да съкрати някои безсмислени според мен като Виена,Франкфурт.. и да открие някои нови, които биха били по-печеливши). А що се отнася до Райън тяхното отива към подливане на вода на конкурентите с предлаганите под себестойността си 9,99 евро. Естествено никой няма против ниските цени, де  :lol:

Връзка към коментар

Е какво значи под себестойността си ?

Тя ще да е обща за полета или за определен период и т.н.

Щом накрая им излиза сметката явно добре знаят цената :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

"Чувал съм..." , я по сериозно :) На кой му пука за България еър ? Сравняваш кон с кокошка :)

На мен ми пука примерно. Предпочитам да имаме национален превозвач, колкото и да е калпав. Лично бих предпочел да ползвам тях отколкото Райън, ако цените им са горе-долу идентични.

Връзка към коментар

Не им ли писна?! Почнаха да се заяждат с България Ер откакто обявиха дестинациите си от София. Не защитавам по никакъв начин България Ер, която определено не е върха, но ми се струва прекалено. Чувал съм,че на Райън това им е практиката да правят скандали, където отидат. Плюс това не са определено най-добрата авиокомпания. Истината е,че ни чака тежка битка за Летище София и за съжаление е по-вероятно България Ер да бъде губещия в случая...

 

Заяждането може да е с нещо, което не е съществено! Забавеното плащане на летищните такси и тяхното разсрочване не е изобщо нещо несъществено! Ако ЕК определи, че това е непозволена държавна помощ, може да принуди летището да си изисква парите заедно с лихвите на веднъж, което ще фалира авиокомпанията ако собственикът не реши да се бръкне с 50-60 милиона лева. 2012 година подобна жалба подадена от Wizz air и Ryanair фалира унгарската авиокомпания Малев!

 

Последните години България ер постоянно трупа задължения спрямо летището и де факто не плаща летищни такси. Ако си върне парите с лихвите няма да е голям проблем, но ако фалира и задълженията не се покрият реално ще се окаже, че всички български данъкоплатци са субсидирали компанията години наред за да може тя да съществува. Това със сигурност няма да е коректно спрямо авиокомпаниите, които редовно си плащат летищните такси и не създават такъв финансов риск за българските данъкоплатци!

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

RYANAIR ОБЯВИ НОВОТО СИ РАЗПИСАНИЕ ЗА СОФИЯ ЛЯТО 2017,19 НОВИ ЛЕТНИ ДЕСТИНАЦИИ И ПОЛЕТИ ДО ЛОНДОН ДВА ПЪТИ ДНЕВНО БАЗАТА В СОФИЯ ОТВАРЯ ДВА МЕСЕЦА ПО-РАНО НА 6 СЕПТЕМВРИ 2016 Г.

31 Aug 2016

- See more at: http://corporate.ryanair.com/news/news/160831-ryanair-obavi-novoto-si-razpisanie-za-sofia-lato-2017/?market=bg#sthash.mvqh2dim.daQbkE1J.dpuf

... реално ще се окаже, че всички български данъкоплатци са субсидирали компанията години наред за да може тя да съществува. 

Дет има един лаф: "Сефте комендантски"  :huh:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На мен ми пука примерно. Предпочитам да имаме национален превозвач, колкото и да е калпав. Лично бих предпочел да ползвам тях отколкото Райън, ако цените им са горе-долу идентични.

 

Няма лошо да имаме национален превозвач, но нека да работи по правилата. Ако цените на националния превозвач са ниски, защото той е субсидиран от държавата, това не е работа по правилата.

Чехите, поляците или сърбите се опитват да създат пазарно работещ национален превозвач. Хубаво е и собственикът на нашия национален превозвач да се вземе в ръце и да измисли бизнес модел при който без държавна помощ да може да съществува на пазара.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не им ли писна?! Почнаха да се заяждат с България Ер откакто обявиха дестинациите си от София. Не защитавам по никакъв начин България Ер, която определено не е върха, но ми се струва прекалено. Чувал съм,че на Райън това им е практиката да правят скандали, където отидат. Плюс това не са определено най-добрата авиокомпания. Истината е,че ни чака тежка битка за Летище София и за съжаление е по-вероятно България Ер да бъде губещия в случая...

 

Внушаваш, че посочването на проблем, който държавата удобно избягва да разреши, като по този начин облагодетелства неоснователно играч на пазара, е заяждане?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

"Чувал съм..." , я по сериозно :) На кой му пука за България еър ? Сравняваш кон с кокошка :)

 

Е ако ,ама далеч не са. Има няма над 100-200 % по-скъпи са. А и какво им е националното, освен част от името, след като са си на ТИМ ?

 

 

 

Пиши в Гугъл кой храни златната кокошка до Брюксел  и ще си отговориш. :) О'xxxx си лае, а някои доплитат кошничката. :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

RYANAIR ОБЯВИ НОВОТО СИ РАЗПИСАНИЕ ЗА СОФИЯ ЛЯТО 2017,19 НОВИ ЛЕТНИ ДЕСТИНАЦИИ И ПОЛЕТИ ДО ЛОНДОН ДВА ПЪТИ ДНЕВНО БАЗАТА В СОФИЯ ОТВАРЯ ДВА МЕСЕЦА ПО-РАНО НА 6 СЕПТЕМВРИ 2016 Г.

31 Aug 2016

- See more at: http://corporate.ryanair.com/news/news/160831-ryanair-obavi-novoto-si-razpisanie-za-sofia-lato-2017/?market=bg#sthash.mvqh2dim.daQbkE1J.dpuf

 

 

 

 

Очаква се те да привлекат над 1,6 милиона клиенти годишно и да осигурят 1200* работни места на Летище София. Ryanair отбеляза увеличен трафик от и до София и ще отвори базата си в българската столица два месеца по-рано от планираното. - See more at: http://corporate.ryanair.com/news/news/160831-ryanair-obavi-novoto-si-razpisanie-za-sofia-lato-2017/?market=bg#sthash.mvqh2dim.9zzl8keo.dpuf

 

С 1,6 милиона пътници ще бият и Wizz air и България ер. Въпросът е как ще реагират особено по линиите където се дублират? Не ми се вярва пътниците от и до София да скокнат с толкова. Явно на някой ще се наложи драстично да намалява капацитета.

Връзка към коментар

Няма лошо да имаме национален превозвач, но нека да работи по правилата. Ако цените на националния превозвач са ниски, защото той е субсидиран от държавата, това не е работа по правилата.

Чехите, поляците или сърбите се опитват да създат пазарно работещ национален превозвач. Хубаво е и собственикът на нашия национален превозвач да се вземе в ръце и да измисли бизнес модел при който без държавна помощ да може да съществува на пазара.

Съгласен съм и мисля,че така трябва да се работи и в България ;)

 

Внушаваш, че посочването на проблем, който държавата удобно избягва да разреши, като по този начин облагодетелства неоснователно играч на пазара, е заяждане?

Заяждане е за мен, защото са от толкова скоро на бг пазара а вече почнаха. И другото ,което не ми е ясно, защо Луфтханза или Австрийските не са се обърнали към ЕК, а са от толкова време в България и то с голямо присъствие. :huh:

Връзка към коментар

А и какво им е националното, освен част от името, след като са си на ТИМ ?

 

Това че частен превозвач е определен за национален не означава, че той не може да бъде такъв. Националният превозвач има право да лети по междуправителствени спогодби, но при България ер подобни линии почти липсват. Вероятно само Москва и Бейрут са такива линии. Останалите им линии са към държави в споразумението “открито небе“, където не се изисква разрешение за да откриеш нова линия.

Заяждане е за мен, защото са от толкова скоро на бг пазара а вече почнаха. И другото ,което не ми е ясно, защо Луфтханза или Австрийските не са се обърнали към ЕК, а са от толкова време в България и то с голямо присъствие. :huh:

 

Луфтханза и Австрийците са с 2 и 1 дестинации от София, като България ер не им се меси много в бизнеса. Ryanair обаче има претенция да станат играч номер 1 в София, като навлезат не с 1-2 дестинации, а с 21 дестинации. Тях много повече ги бърка ако на пазара има един държавно субсидиран голям играч.

Обявявам 2017-та година за годината с най-много билети от 10 евро от и до София и за годината с най-много изненадващо анулирани полети поради търговски причини.

 

Резервирайте умната хотели, за да не останете неприятно изненадани!

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Разводняваме темата на Райън.

 

Те сами си я разводняват, като се занимават с конкурентите и навлизат толкова агресивно :) 1,6 милиона нови места на софийския пазар си е цифра, която няма как да не засегне конкурентите. От тази битка обаче не е сигурно, че Ryanair ще излезат печеливши. Очаквам България ер и Уиз ер също да покажат зъбки и по някои линии Ryanair да са тези които ще свият опашка и ще напуснат терена.

Според мен няма да има анулирани полети, аз например съм се возил на техен полет с 21 пътници на борда и полета не беше отменен. По-скоро цените ще стимулират по-често пътуване и ще раздвижат бизнеса на туристическите агенции.

 

В Будапеща след фалита на Малев Ryanair навлязоха доста агресивно, но след това закриха много линии. Не става дума за единични полети с малко пътници, а за трайно ниско търсене или търсене само на цени близки до минималните.

 

Ryanair са споделяли не веднъж, че тяхната тактика е не да проучват много задълбочено пазара, а да пускат много линии по принципа на пробата и грешката. Често поради ниските им цени трафик се образува и към доста изненадващи дестинации към които до тогава никога не е имало нормален търговски трафик.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Те сами си я разводняват, като се занимават с конкурентите и навлизат толкова агресивно :) 1,6 милиона нови места на софийския пазар си е цифра, която няма как да не засегне конкурентите. От тази битка обаче не е сигурно, че Ryanair ще излезат печеливши. Очаквам България ер и Уиз ер също да покажат зъбки и по някои линии Ryanair да са тези които ще свият опашка и ще напуснат терена.

 

 

 

+1 :)

Връзка към коментар

Wizz пътуваха с по 60-70 човека от Бергамо по времето на EasyJet ама ето оцеляха дори по тази отсечка  :)

 

Явно за тях е била по важна дестинацията от колкото за EasyJet, но въпросът е, че са ги отказали и някой си е намалил капацитата. При свръхкапацитет по определени линии от София няма как всички да издържат на конкуренцията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Wizz пътуваха с по 60-70 човека от Бергамо по времето на EasyJet ама ето оцеляха дори по тази отсечка  :)

 

Имаха и доста зор по линията. Дори не я изпълняваха всеки ден - имаха дупки в ден 2 и 6. :):biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

и аз помня полупразните самолети на Уиз, но вече не са така от много време

Ryan ако искат ще си направят бизнеса и тук, хората със сигурност ще изберат по-добрата цена

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.