Oshko Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Надявам се да стигна до Maho beach, въпреки, че ще имам само 10 часа на острова. Кажете какво може да се види за толкова кратко време на острова. Чел съм на Жоро пътеписа, но все пак ще ми е интересно да прочета още нещо за 'близките срещи с голям самолет' И технически подробности, от рода на забранено ли е или съвсем легално имаш достъп до оградата? Винаги ли излитат самолетите в тази посока от и към плажа или е въпрос на късмет? Опасно ли е? В смисъл не по 'техните' стандарти, а по 'авантюристичните'. Има ли реална опасност например някое паве да литне и да те свитне? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Ами с тия 10 часа, надявам се да са в активна част на денонощието Нищо не можеш да направиш освен малко обиколки из различни плажове. На практика може и цяла обиколка на острова да направиш, ако си вземеш кола под наем. Всъщност не е лоша идея - 2-3 часа за Махо и 5-6 часа за обиколка из острова. Ще видиш високо хълмче с добра видимост, ще видиш къщите на местните, които са като черупки. Освен Махо, Mullet Bay не е лош избор, Orient Beach е голям, но е малко пренаселен ако ще сте в пиков сезон. Ама препоръчвам освен на Махо, по обясними прични да не се задържате на други плажове, жалко че няма да имате време да се метнете до Ангуила. То може и да имате де, но трябва да пропуснеш Махо...макар че с 10 часа може и до там да се метне един тегел. Оф, много разхвърляно го написах, но в крайна сметка е важно, до колко искате да сте лежерни през тия 10 часа или по-активни Имаше една ферма за пеперуди също, на децата може и да им хареса. За Махо конкретно. 1. Не е забранено. Има предупредителни надписи, но никой не ги спазва, или поне ненормалниците които се хващат 2. Повечето пъти излитат точно в тази посока, от плажа, да речем в 90% от случаите, рядко заради някоя вятърна аномалия ще излетят в другата. 3. Не, по авантюристичните стандарти си е ок. Павета няма Проблем е пясъка, това което аз правих е като се хвана за оградата е да си забия очите в сгъвката на лакътя. Ще усетиш как горещите камъчета те бият, не е оферта това да те удрят в очите. Бях мернал хора с шнорхелски маски, но чак толкова няма нужда. Иначе веднъж на няколко години има подобен инцидент, нищо и няма на момичето: http://www.youtube.com/watch?v=eV21f1MZ5iU Просто трябва да стискаш мрежата колкото можеш по-силно, част от инстинкта ти казва да пуснеш и да се дръпнеш, но ще е грешка. Ако видиш че се изпускаш трябва да се обърнеш успоредно на струята за да я срещаш с по-малко повърхност, така и силата, която те блъска ще е по-малка. Без да се пускаш естествено. Краката на контра и нямаш проблеми. Малките самолети може да духат повече от големите, MD-80 беше по-мощен от 747 Като цяло трафика не е постоянен, и е добре преди тръгване да видиш в кой точно ден от седмицата си там и кога ще каца/излита нещо голямо. 747/340 са не повече от 1-2 пъти дневно. Другото са по-малки самолетчета - 757, 320 и черупките с перки, които прескачат между островите. 5 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Аз все се каня да питам, каква е идеята на тази "операция", щото доколкото разбирам нищо не виждаш, а просто доброволно се предлагаш на сериозна въздушна струя, която да те издуха на асфалтовия път, а алтернативата на цялото това удоволствие е да оцелееш в адски мъки "завързан" за оградата? 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Аз все се каня да питам, каква е идеята на тази "операция", щото доколкото разбирам нищо не виждаш, а просто доброволно се предлагаш на сериозна въздушна струя, която да те издуха на асфалтовия път, а алтернативата на цялото това удоволствие е да оцелееш в адски мъки "завързан" за оградата? Адреналин, зверски, нечовешки приток на адреналин. Шума от самолета дава доста ефект, размера на самолета също, абе я си представи да си на 30-ина метра зад 747, който засилва двигателите със свистене на максимум. След това целия си червен от жегата, може малко пребит с някое камъче тук-там, ухилен до ушите и нямаш търпение да дойде следващия самолет. От тия неща е, които попадат в категорията "не може да се преразкаже" 6 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Това малко ми напомня на епизода от Контролна кула Връзка към коментар
Duke Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Ааа, ясно, добих представа... Я, сега ти на свой ред си представи, че си в Джепето с "обичайните заподозрени" на биричка, мезенца и още нещо... 2 Връзка към коментар
BGLIFE Публикувано: 18 септември, 2013 Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Мартиника/Гваделупа част ли са от маршрута ти? 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 18 септември, 2013 Автор Сподели Публикувано: 18 септември, 2013 Мартиника/Гваделупа част ли са от маршрута ти? Не, маршрута е Puerto Rico, Virgin Islands, St. Lucia, Barbados, St. Kitts, St. Maarten. Мартиника/Гваделупа като че ли по-рядко ги засичах, май повече в круизите на MSC и Costa. Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 (редактирано) Хм, малко късничко за отговор, не знам дали вче не си заминал, но мен ме превъртя няколко пъти един излитащ 747 като реших да се пусна от оградата (за щастие без сериозни наранявания). Относно самото снимане на кацащи самолети си струва най-вече да се прави на големи (747/340), виждаш разписанието кога пристигат полетите от Париж или Амстердам, отиваш един час по-рано на Махо плаж, упражняваш се първо на по-малки кацащи самолети, вдигаш на висока скорост на затвора - 1/500 +, ако апарата ти има възможност да снима на "автоматична" един след друг кадри без да си вдигаш пръста от спусъка, го слагаш на такъв режим. Не приближаваш много със зум, защото е по-добре да имаш възможност при обработка на файловете да позиционираш самолета с празно пространсвто пред него, а не зад него, можеш винаги да кропваш и да го увеличиш. За мен най-голямото удовлоствие на острова е нудисткият курорт Club Orient (не е само плаж, гол си ходиш и в малкото супремаркетче), взели са най-добрият плаж от залива и няма навалица изобщо. Не е нужно да си отседнал в комплекса за да ходиш на плажа, само трябва да сте нудисти или поне да нямата проблем с това :) Редактирано 25 октомври, 2013 от FlyTraveler 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 Относно самото снимане на кацащи самолети си струва най-вече да се прави на големи (747/340), виждаш разписанието кога пристигат полетите от Париж или Амстердам, отиваш един час по-рано на Махо плаж, упражняваш се първо на по-малки кацащи самолети, вдигаш на висока скорост на затвора - 1/500 +, ако апарата ти има възможност да снима на "автоматична" един след друг кадри без да си вдигаш пръста от спусъка, го слагаш на такъв режим. Не приближаваш много със зум, защото е по-добре да имаш възможност при обработка на файловете да позиционираш самолета с празно пространсвто пред него, а не зад него, можеш винаги да кропваш и да го увеличиш. давай снимки Връзка към коментар
Duke Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 давай снимки От плажа или от пистата? 3 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 25 октомври, 2013 Автор Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 Това с превъртането е малко стряскащо, но не се отказвам, просто ще гледам децата да са по-далеч. За снимките- има ли шанс със сапунерка да се получат? Имам някакво ръчни настройки, но съм много на 'ти' и не може да снима бързо, ще имам само един шанс на самолет. От друга страна имам и видеокамера, не знам като филм колко би било впечатляващо, като снимки е мнооого! Връзка към коментар
Георги Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 ОК ще си и със сапунерка. Колкото за клипче или снимка...мен и двете ме кефят, но имах лукса да имам няколко дни да пробвам и снимки, и видео и всичко Ето клипче, което съм правил: За теб като имаш само един шанс, застани някъде около заведението за да хванеш самолета отстрани. Май като приклекнеш се получава по-добра композиция, самолета изглежда по-ниско, FlyTraveler сигурно може да даде по-професионален съвет. А ако искаш да се накефиш, застани под самолета при кацане, поне на мен емоцията ми беше най-силна тогава, но не се получават най-добрите снимки. 5 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 А, стават снимки със всякакъв апарат, просто по начина, който написах може да се увеличи шанса да станат добри. При всики случаи си направи проби с по-малки самолети, да свикнеш. Снинмки - ами аз съм ги правил през 1999 г. на диапозитив, мисля, че имам някои сканирани, не съм сигурен, че знам как да ги кача на този форум... Нещо не иска да ми качва файлове сайта (дава ми грешка IO), не е голям размер файла, не знам защо така... Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 25 октомври, 2013 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2013 давай снимки Тези са сканирани от диапозитив, правени са през 1999 г. 15 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 6 ноември, 2013 Автор Сподели Публикувано: 6 ноември, 2013 За съжаление няма да има 747 на нашата дата, но ще има А340, все е нещо. Също сериозно се замислям и за Anguilla, има хора които са го правили, но им е идвало в повече. Като стожим настрана 'събирането на печати', дали си струва за плажа? Явно са много красиви плажовете там, но толкова ли са различни от тези в St. Maarten? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 6 ноември, 2013 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2013 Ух, сигурно си ми прехвърлял пътеписа, там бях по-подробен. Аз поне останах О-Ч-А-Р-О-В-А-Н от Ангуила. Меко казано. Ангуила е просто уникалното спокойствие. Не знам дали е било, защото е извън сезон, но е брутално да имаш подобни плажове само за себе си. Без чадъри, без много заведения, без никакви други хора, просто светло синя водя и бял пясък. Сега, аз като фен на самолетите може би бих предпочел да прекарам единствения си ден на Махо...но с много малка преднина пред Ангуила, а това предполагам говори много. 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 7 ноември, 2013 Автор Сподели Публикувано: 7 ноември, 2013 Ух, сигурно си ми прехвърлял пътеписа, там бях по-подробен. Аз поне останах О-Ч-А-Р-О-В-А-Н от Ангуила. Меко казано. A колко струваше колата под наем? И тази временна книжка как се изкарва? Връзка към коментар
Георги Публикувано: 10 ноември, 2013 Сподели Публикувано: 10 ноември, 2013 A колко струваше колата под наем? И тази временна книжка как се изкарва? Мисля, че беше нещо от рода на 30 долара, а процедурата е елементарна. Няма офиси на Budget, Hertz и т.н., но има местни, които ти предлагат кола като слезнеш от ферито. Няма сканиране на кредитни карти, блокиране на сума и т.н. Най-вероятно и колата ще е с празен резервоар или не много пълен. Общо взето все едно взимаш колата на приятел и му плащаш малка такса . Временната книжка е също тривиална и се издава от човека, който ти дава колата. Попълваш кратък формуляр, взимат ти парите и получаваш един сувенир за в бъдеще, книжка от Ангуила Тези книжки са просто допълнителен източник на приходи за държавата, просто това е формата, който са избрали да таксуват допълнително туристите. Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 10 ноември, 2013 Сподели Публикувано: 10 ноември, 2013 Като сте заговорили за Карибите, преди малко ми попадна една оферта Corsair от Париж до Гваделупа и Мартиника за 388 евро през ноември и декември: http://www.corsair.fr/vol/offres-speciales/promotions-billet-avion. То как е климатът там по това време на годината? 1 Връзка към коментар
Бръмбар Публикувано: 11 ноември, 2013 Сподели Публикувано: 11 ноември, 2013 От средата на декември до април се води най-добрия сезон. Така че, декември би трябвало да е добре. Само за дайвинг с акули на Гваделупа е късно вече Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 7 април, 2014 Автор Сподели Публикувано: 7 април, 2014 Да сложа и аз 2 снимки от Махо 20 Връзка към коментар
Polina Публикувано: 7 април, 2014 Сподели Публикувано: 7 април, 2014 Супер!Много готско.. Почвате да ме амбицирате и аз да се организирам натам. А фланелката ти е трепач... 2 Връзка към коментар
Polina Публикувано: 7 април, 2014 Сподели Публикувано: 7 април, 2014 Всъщност жълти ли са ти банските? Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 7 април, 2014 Автор Сподели Публикувано: 7 април, 2014 Всъщност жълти ли са ти банските? Не бях забравил, че на Махо се ходи с жълти Дори си го мислех преди месец, два, ама ми е изфръкнало от главата, язък 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега