Популярно мнение Mary Публикувано: 10 октомври, 2017 Популярно мнение Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Ще се опитам да поразкажа нещо и за това пътуване, защото няма много информация тук за Ливан. Да започна отдалеко - вероятно откакто се запознахме с @desislavna правим планове за Ливан. Е, почакахме няколко години, но идеята вече трябваше да се изпълни и след доста спорове вкъщи, накрая решихме - купуваме билети! Цените до там не са от най-приятните, затова избрахме да летим от Истанбул с МЕА. Аз си купих билета директно от сайта им, а Деси през някой от каяците. Времето, с което аз разполагах, беше малко ... много малко! Но винаги съм на мнение, че малко е по-добре от хич! Летяхме към Бейрут в петък, а обратно в понеделник следобед. За да стигнем до Истанбул, този път решихме да пробваме как е с влака. По-добре е отколкото с автобус, но гарата е доста отдалечена от центъра. Уж близо до летището, ама и до там не е съвсем близо. Няма и удобен транспорт, но ние бяхме решили в краен случай да вземем такси. Показвам нашето спално купе, което има всичко необходимо за една нощувка. Е, липсват вече чехлите, които преди са давали, но и без тях беше приемливо. Обслужващия вагона още при тръгването раздава вода, бисквити и сок. Неприятното е, че на границата се стига около 2 - 3 часа през нощта и съня не е пълноценен, но пак си легнал и краката почиват. Вече сме в околностите на мегаполиса: Влака позакъсня почти 40 - 50 минути при пристигането в Истанбул, но ние бяхме предвидили и това. Още на перона чакат хора, които напътстват пътуващите към шатъла, който отива до центъра на Истанбул - гара Sirkeci. Чувайки, че сме за летището започнаха да измислят вариант как да стигнем за най-ниската цена. Качиха ни е нас на шатъла и ни оставиха съвсем близо до летището, откъдето взехме такси за няколко лири. Докато пътувахме с шатъла имаше доста задръстване и ако човек бърза, трябва да си направи добре сметката. И вече сме на летището. Нямаше много хора на паспорт-контрол, но пак не минахме много бързо. Време беше за един от салоните на Ататурк, където доволно пийнахме кафе, закусихме спокойно и после се отправихме към самолета. На отиване към Бейрут бяхме си избрали да летим с МЕА, а връщането поверихме на Туркиш. Самолетът вече ни очаква: Пълен беше самолета, а до мен седяха странни екземпляри - като да не пътувах за Бейрут, а за Банкок! И ... готови ... тръгваме! Напускаме царството на Туркиш: И се "гмурваме" в облаците. Съвсем кратко погледче към предградията на Истанбул: Самолета беше удобен, комфортен, със степенки за краката. Яденето не беше нещо впечатляващо, но биваше: Полета е кратък и докато прелетяхме над част от Турция и над Кипър и беше време да кацаме. Кацането е успоредно на Бейрут и е препоръчително да вземете места А за да видите и вие това: От летището нямам снимки, че ме бавиха яко на проверките! И на влизане, и на излизане от Бейрут имах приятни разговори първо със служителя на гише, а после и с ръководител някакъв. Искаха ми неща, които няма как да имам в себе си - като да дам документ, че баща ми е еди кой си... Последвано от многократни въпроси била ли съм в Израел?!... И на влизане началника собственоръчно написа нещо на моята карта, която попълних за влизане в Ливан, та най-сетне ми дадоха път да продължа. Самолета закъсня, мен ме забавиха на паспорт-контрол и времето беше напреднало. Имахме резервиран трансфер от Cabforce за достатъчно време след полета, но ... излизайки от зала пристигащи, не видяхме нашия човек, който трябваше да ни чака с табела. Започна едно голямо обикаляне, първо вътре в летището, а после и отвън в търсене на колата. Тук кола, там кола - няма я, тук шофьор, там шофьор ... няма го! Времето вече доста напредваше и се притеснихме, че не можем да го открием. Накрая Деси погледна телефона си и видя съобщения, че ни чака еди кой си, с еди каква си кола и № на колата. Но и такава кола не виждаме... Тогава помолих един мъж да звънне на шофьора ни и да попита къде е. Много беше любезен човека, макар и да разбираше съвсем малко английски, веднага се обади и нашия човек дойде. Ето кой ни чакаше: Е, той дойде, ама започна с това, че курса ни вече е анулиран! Алоооо... как така анулиран? Ние си имаме час на заявката и още 75 минути след нея трябва да ни чака, ама нашия човек си бръщолевеше неговото. Накрая срещу някой долар постигнахме споразумение и ни закара до хотела. Сигурна съм, че ние бяхме прави, но разправията доста се проточи, та вместо да се разхождаме вече в Бейрут, ние се мотаем по летището. Надявам се, че Деси ще им пише нашите оплаквания. Нямаше задръствания по пътя и бързо стигнахме в хотела: Кратка отмора и вече сме по улиците на Бейрут. Тръгнахме към Американския университет, а още щом се огледаш в Бейрут, виждаш старото и новото, почти едно до друго: Американския университет е основан през 1866г., има красиви сгради и поддържана територия. В него учат всякакви младежи, с всякакви облекла. Територията е голяма, но ние разгледахме само близката до входа част. Интересни сгради има навсякъде в Бейрут: След това лека полека тръгнахме към Rouche Rocks: Където изчакахме залеза - прекрасно място е особено по залез! И се радвахме на прелитащите самолети: Време беше за вечеря е отидохме в обикновено заведение, където цените са прилични, а яденето вкусно: Вечерта завършихме с разходка из нощните улици на Бейрут. Снимки почти нямам, защото в тъмно и от движение ... резултата не е добър, но все пак ви показвам една колона от военни караули, които се срещаха и в Бейрут, и извън него: Тук ще сложа и два линка, които могат да са от полза на самостоятелно пътуващите:Автобуси Страница за транспорта във Фейсбук, където можете да задавате и въпроси. Ние не сме се възползвали и от двете, защото времето ни беше много ограничено и предварително си бяхме резервирали екскурзии с местна фирма. Следва... 58 6 Връзка към коментар
Ellena Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Страхотно, въодушевяващо и зарибяващо! Продължавай! 4 Връзка към коментар
desislavna Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Благодаря за разказа, Мари . Хубаво ми е да си спомням за това чудесно и така бленувано от нас пътешествие. А и ще мога да си го препрочитам по-нататък. Ох, защо качи снимки на храната още първия пост? Сега прегръщам жално...Толкова е вкусно там!!! 9 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 10 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 В момента, desislavna каза: Ох, защо качи снимки на храната още първия пост? Сега прегръщам жално...Толкова е вкусно там!!! За да започнем да правим нови планове за повече време и с повече похапване, че сега от бързане ядяхме само сутрин и вечер. 8 Връзка към коментар
Elena Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 още! още! още! 6 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Моля, когато се постват снимки на храна да се пише какво е. Така мога само да гадая. Изглежда много вкусно. Благодаря за разказа. Чудесно е, че споделяте пътуването с нас. 2 Връзка към коментар
desislavna Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 преди 1 час, mililia каза: Моля, когато се постват снимки на храна да се пише какво е. Така мога само да гадая. Изглежда много вкусно. Аз мога да кажа само за първия ред храна: 1. Хумус със зехтин и стръкове джоджен. 2. Прелестно табуле с настърган лимон, превъзходно овкусено. 3. Лебне - цедено кисело мляко със зехтин. Оределено най-вкусната арабска кухня е ливанска. 16 Връзка към коментар
Гост 45#2 Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 преди 10 минути , desislavna каза: Аз мога да кажа само за първия ред храна: 1. Хумус със зехтин и стръкове джоджен. 2. Прелестно табуле с настърган лимон, превъзходно овкусено. 3. Лебне - цедено кисело мляко със зехтин. Оределено най-вкусната арабска кухня е ливанска. С две ръце подкрепям. Затова винаги в Ларнака ходя точно в ливанския ресторант. Само мога да си мечтая (засега) какво е на място Връзка към коментар
Гост Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Хъх... Аз тихичко само четях, но тук не издържах! Връзка към коментар
Mary Публикувано: 10 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Продължавам със следващия ден. Станахме рано, закусихме в хотела - базова закуска, но ни беше напълно достатъчна. За 9 часа имахме резервиран тур с Lebanon tours - Jeita Grotto, Harissa and Byblos. За двама човека цената е доста висока, но тура продължава цял ден. Да кажа нещо за фирмата - положителното е, че бяха точни. Не ми хареса нашия шофьор + колата му. Той беше доста мълчалив, какъвто не бива да бъде работещия с туристи. За да слушаме ливанска музика, трябваше излишно да го помолим. И въпреки това отвреме-навреме си слушаше някакви техни предавания само с приказки. Най-големия + на тази фирма са местните екскурзоводи по различните обекти, с които работят. Те наистина си струват. Професионалисти, които дават всичко от себе си за да представят страната си по най-добрия начин. На място с пазарене, може да се постигне и по-добра цена за превоз/обиколки по тези места, но вероятно няма да има екскурзоводско обслужване. Като цяло плюсовете са повече, но за тази цена лично аз очаквах по-добри общи условия. Не се плаща предварително, а вечерта като ни оставяше в хотела. Сега ще дам малко информация от нета, която може да е от полза за някого, но подчертавам, че е само от нета - ние не сме се възползвали от градски транспорт. В посока Библос: Маршрутките или малки автобусчета тръгват от Daoura - по цялото кръгово има спирки и трябва да се потърси точния номер. А до там - предполагам с такси или друга такава маршрутка, но ние не разбрахме коя-накъде върви. Автобуси до Триполи и други райони на север, разбрах, че вървят от Charles Helou - цената на билета е около 5-6000 лири. Сайт на транспорта, който съм намерила, но пак подчертавам, че не сме ползвали - просто нямахме време. И карта с основните линии - преди да тръгнете да ги ползвате, моля попитайте на място дали все още са актуални. Тук давам събраната от мен информация, но непроверена. За автобуси, които вървят та юг, спирката е Cola - няма я точно спирката в Гугъл, затова избирам нещо в района. Четох, че има и още едно място, като автогара, откъдето тръгват автобуси, но за съжаление на съм записала нищо за него.. Това, което ми направи впечатление в Ливан е, че особено около брега няма ясно разграничение на градовете - просто всичко е застроено: След това отклонение, продължавам по нашия си план. Първа спирка за нас беше Пещерите Джейта Грото. Намират се на около 20-тина километра от Бейрут Това е комплекс от две пещери, които са разположени на различни нива. Първо е открита долната пещера, а години по-късно и горната. Долната пещера е заета от река и има дължина повече от 6000м. - тя е достъпна само с лодка. Горната пещера има огромни зали и скални образувания, сталактити и сталагмити с най-различни размери, форми и цветове. Тук се намира и най-големият сталактит в света, дълъг 8,20 м. Залите на Джейта са много внушителни с големи. Цената за вход беше около 6-7 долара. Тук ще отбележа, че е най-изгодно да се плаща в ливански лири, защото когато трябва да ти върнат от платена сума в долари, те си закръгляват както им е удобно. От мястото за купуване на билети има два начина да се отиде до пещерите - пеша или с лифт. Ние ползвахме лифта. Първо се отива в горната пещера. И в двете пещери е забранено да се снима, затова преди входа има поставени индивидуални шкафчета, където се оставят камери и телефони. Реално не те проверяват дали имаш друго средство за снимане, но в горната пещера има толкова много служители, които следят да не се снима. Аз си оставях само фотоапарата, но не и телефона. Горната пещера се прохожда пеша - много е красива и внушителна! След това се излиза навън и се слиза до долната пещера - начините да се стигне до там отново са два - пеша или в импровизирано влакче. Ние поради незнание се повозихме с влакчето, но реално разстоянията са съвсем малки. Влакчето спира ето тук: В долната пещера се повтаря същото с фотоапаратите и телефоните. Аз отново си влезнах с телефона. Щракнах и един забранен кадър, който не става за нищо, но ви го показвам: Там се влиза с лодки - пълни се лодката и тръгва. Ние имахме шанса да се возим най-отпред и се любувахме на прекрасната пещера. Не съм разбирач по пещерите, но лично на мен много ми хареса Джейта. Веднага след това, отново с колата и тръгнахме към Библос. В Ливан е познат като Jbeil - Жбейл. Тук е била създадена първата линейна азбука, предшественик на всички съвременни азбуки (включително гръцката и латинската): Хайде, пробвайте да си напишете имената! Разходихме се из сука: В един магазин за вкаменелости се отбихме: А преди да влезем в Цитаделата, потърсихме нашия шофьор, който кротко си подремваше на сянка: Библос е много древен град, а ливанците твърдят, че е най-стария непрекъснато населен град в света. Имахме много добър екскурзовод, който не разведе из Цитаделата и ни разказа интересни неща. Библос е бил е населяван от финикийци, перси, римляни, византийци, араби. От тук са минали Александър Велики и кръстоносците, а руините му представляват колекция от наследството, оставено от 17 различни култури. Могат да се видят жилища от Неолита и съвсем близо до тях римски театър, замък на кръстоносците, построен точно върху гробници от времето на египетските фараони. На места един пласт лежи върху друг, по-стар. За кратко разстояние можете да посетите кралска гробница на възраст от 4 000 години, реконструиран римски амфитеатър, откъдето се открива неповторима гледка към Средиземноморието, както и жилищни постройки от Неолита, датиращи на 5000 г. пр. Хр. След Цитаделата имахме малко свободно време, което прекарахме на брега на морето. А по пътя до там видяхме и култовото заведение PEPE, където само надзърнахме. Заведението е започнало дейността си като рибарски клуб, но в последствие е станало много актуално и е посещавано от много известни личности, чиито снимки и досега висят на стените. С един морски изглед, приключвам разказа си за Библос: Не ни остана време за други забележителности в Библос - църквата „Св. Йоан Кръстител”, джамията ... Следва... 32 4 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 10 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 И специален пост за @mililia 1. Хумус с тахан 2. Табуле 3. Лебне 4. Пълнени патладжани и лозови сърми с ориз 5. Къббе на фурна - представлява булгур, който вероятно е предварително обработен, а вътре има кайма с някакъв вид ядки. 6. Печено месо - пилешко и агнешко с гарнитура Както вече споменаха Деси и Боби, ливанската кухня трябва да се опита, че само от картинка не можеш да добиеш усещането за невероятния вкус на тези съвсем обикновени наглед продукти! 36 2 3 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Олигавих се... Връзка към коментар
Mary Публикувано: 10 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 преди 1 минута , Rainy каза: Олигавих се... Редно си е! Аз предвидливо вечерях преди да изровя снимките с храната. Като си дойдеш, ще направим посещение на някой ливански ресторант. 2 1 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Преди 1 час, Rainy каза: Олигавих се... И аз....само седя и преглъщам гладно-гладно. 3 1 Връзка към коментар
Desi75 Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Много хубаво разказваш, Мари! Благодаря за усилието да споделите пътуването с нас! 1 Връзка към коментар
Monika_Koko Публикувано: 10 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2017 Много впечетлявщо пътуване. И за няколко дни сте видяли толкова много неща .... и опитали куп вкусотии. Супер сте, момичета! 5 Връзка към коментар
Tanichkalein Публикувано: 11 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Много увлекателен разказ. С удоволствие се разходих с вас! ❤️ 2 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 11 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Продължавам с разходката из Ливан. Последното място включено в тура за деня, беше Harissa. До върха се стига с лифт - цена 6-7 долара: А от него се откриват чудни гледки към града: Направи ми впечатление в целия Ливан, че има много църкви и джамии. А доста от тях са с интересни архитектурни решения. Снимки нямам много, защото през прозореца на колата се снима трудно в движение. От лифта също се вижда колко плътно е застроено всичко: Като слязохме от лифта и обърнахме поглед назад ... чудна гледка! Седнахме да пием по кафе и да се насладим на чудесната панорама: На върха има модернистична църква, а пред нея статуя на Дева Мария Ливанска, под която също има параклис, а до статуята се изкачваха много хора, като повечето бяха боси и отправяха молитви. Поглед и от най-високото ниво: Тук не ни стигна времето за другата църква - Basilica of Saint Paul, но поне я снимах: Нашия шофьор ни беше дал около 40 минути за тук, но ... ние се позабавихме доста повече и пак не успяхме да видим всичко. Затова като препоръка към другите, които ще минат по нашия маршрут мога да кажа, че не била да се съгласяват с тези времена, дадени от шофьора, защото са недостатъчни! Нашия чичо се беше поизнервил докато слезем, но ... красотата иска жертви! До Бейрут стигнахме бързо и около 18 часа вече бяхме в хотела. Метнахме багажа и веднага тръгнахме към центъра на Бейрут. Разстоянието от хотела ни до Downtown Beirut е около 2,5 километра. Можеше и по-бързо до стигнем, ако не снимахме на всяка крачка. Но нали това са спомените... Бейрут е град на контрастите - стари до нови сгради, стари до нови коли, високи до ниски сгради ... Модерни магазини на световни марки до неприветливи на пръв поглед магазинчета: За @Ellena специално: Не пропуснахме да влезем в църкви - в случая това е Saint Elias Maronite: Където попаднахме по време на бракосъчетание: И да обърнем внимание на папарашките ми снимки на гостите: Прекрасно изглеждащи, прекрасно облечени и прекрасно гримирани жени! Жалкото е, че се опитвах да ги наснимам тайно, та снимките съвсем не са прилични, но ... Постояхме, погледахме, поснимахме ... не ни поканиха на тържеството и тръгнахме към центъра. Централната зона на Бейрут е с древна история, която с годините се е променяла, но и до сега има останали следи от всяка епоха. Запознавам ви с джамията Al Omari Mosque - тя е една от най-древните сгради на града - една от двете джамии от 13-ти век. Голямата джамия Ал-Омари е била старата църква "Св. Йоан Кръстител" , построена през 1150 г. над мястото на римските императорски бани . Джамията е сериозно повредена по време на гражданската война, ремонтирана и отворена отново през 2004 г. Под нея се съхранява древна цистерна с римски колони и каменни трезори. Джамията Mansour Assaf - Mosque, е построена от Емир Мансур Асаф между 1572 и 1580 г. на мястото на Византийската църква на Светия Спасител. Не можахме да влезем в нея, защото предстоеше празник и имаше непрекъснати молитви в нея: Продължихме към площад Nijmeh - може би най-интересния площад в Бейрут. Тук се намира Парламента, две църкви и други важни сгради: Влязохме в една от църквите: Saint George Greek Orthodox Cathedral - вече беше затворена, та бърз поглед и обратно навън. След църквата, ред беше и на джамия - най-голямата в случая: Mohammad Al-Amin Mosque, където също имаше вечерна молитва, но ни допуснаха да разгледаме под неодобрителните погледи на молещите се вътре мъже... Тази джамия и нова, построена е между 2002 и 2008г. върху останките на старо молитвено място. Първоначалното дарение е направено от Рафик Харири, който в последствие е убит наблизо, а гробницата му е на площада пред джамията. Непосредствено до джамията има ... разбира се - църква Saint Georges Maronite Cathedral - това е Бейрут, това е Ливан - смесено население и множество храмове и на двете религии. В топ-центъра на Бейрут по никакъв начин не можеш да познаеш, че си в Близкия Изток: Суковете: Тук доста обикаляхме за да намерим надписа I love Beirut, който така и не открихме, но се поизморихме здраво вече и ходене още 2-3 км. до хотела ни се виждаха трудни, затова решихме да пробваме бейрутските таксита. Там дори и само като вървиш по улицата ще ти свиркат и спират коли на всеки метър. А ние се изправихме до една стоянка и се започнааааа - бибипкане, викане, канене, оферти ... Първоначално ни искаха 10 долара за да ни закарат близо до хотела, а после започнаха сами да намаляват цената, като видяха, че се отказваме. Пазарлъка стигна до 3 долара, но ние отново отказахме. Накрая един младеж каза, че ще ни закара безплатно, защото отива в нашата посока. Познайте дали се качихме? М, дааа ... качихме се и този сладур, който не говореше почти никакъв английски, ни разходи из центъра, дори спираше, чакаше ни да снимаме, а после отново тръгвахме. Спряхме за малко на Zaitunay Bay - много хубаво място за разходки. Има много заведения, но в краткото ни време не ги посетихме. С малкото думи, които знаеше, успяхме да разберем, че е семеен, има три деца и живее добре. Да не помислите, че беше някой смотаняк? Неее - съвсем добро си беше момчето с нова и хубава кола. А дали ни беше страх? Първоначално ни беше, но следях на навигацията непрекъснато къде се намираме, прозорците на колата бяха широко отворени и най-важното - движехме се в нашата посока и колата си имаше всички обозначения на такси. Беше една от най-забавните ни случки в Бейрут! Отказахме му да пием кафе в заведение до хотела ни и с удоволствие му дадохме 5 долара за обиколката. Вече беше станало късничко, а ние още не сме вечеряли, затова в ресторант близо до хотела ни седнахме да вечеряме. Това избрахме: Почти същото, като предишната вечер: Къббе - пържено този път и беше с различни ядки Табуле Баба Гануш - това беше ново - представлява патладжан с тахан и подправки Туршия - много вкусна беше Хумус Доволно заситили глада си, изпълнение с невероятни гледки, история и усмивки, се отправихме по леглата. Следва... 32 3 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 11 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Много много благодаря на @Mary,че сподели това с нас.Все едно пътувах с Вас.Забравих за всичко докато го четя.А и да ти кажа написах си името по линейната азбука...Яко стана. 3 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 11 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 В момента, Иван Попов каза: А и да ти кажа написах си името по линейната азбука...Яко стана. Покажи как изглежда. 1 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 11 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Добре,като се прибера ще го пусна..Ама без да се смеете... 2 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 11 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Ето и обещаното от мен.Специално за @Mary и за @desislavna...,че ме предизвикаха да си кача снимката. Заповядайте ,аа нали ми знаете името да не си го пиша и него. 10 1 1 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 11 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2017 Браво, Иване! Чудно си го написал! 1 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 13 октомври, 2017 Автор Сподели Публикувано: 13 октомври, 2017 Продължавам със следващия ден. Със споменатата вече фирма имахме резервиран още един тур - Anjar, Baalbek and Ksara. Тръгнахме в 9 часа от хотела ни в Бейрут в посока изток. Посоката е към Сирия. Пътищата, обстановката и природата там са различни от тези покрай морето. За разлика от пренаселените територии покрай брега, тук градовете си имат разстояния помежду си, а по пътищата доста често има разположени военни постове. На всеки пост се намалява или направо спира. Нас не са ни проверявали щателно, но имаше и спрени коли за проверка. Района там не е само хълмист, а има обширни райони, с обработваеми земи и пасища за животни: Много бежански лагери видяхме, където условията на живот не приличат на нашите... Две ... "каляски" ... два живота ... два свята ... Единия за туристите, а другия за реалността: След толкова голяма увертюра, стигнахме до първия обект за деня- Umayyad City Ruins в близост да град Aanjar, който е на десетина километра от границата със Сирия по пътя и на около 4-5км. по пряка линия. За любителите на силни усещания, мога да кажа, че границата със Сирия е отворена и ежедневно около 2000 човека преминавали от там. И ние се замислихме, но ни спряха единствено визите, които нямахме... Та начина да се стигне от Бейрут до Дамаск е: с автобус до Chtoura и от там с маршрутка до Дамаск, като не пропускате необходимата виза. Та да се върна на разказа ми по същество - имахме уговорена среща с гид пред Umayyad City Ruins. Беше изключително попадение този гид - арменец, каквито са повечето жители на Анжар, който работи като археолог там. Много интересен и увлекателен разказ имахме за този обект. Анжар е разположен на много важен кръстопът - в едната посока Берйут - Дамаск и в другата Хомс - Тиберия. Тук е единствения обект от династията на Умаядите(Омаяди) на територията на Ливан. Просъществувал е много кратко време, като дори не е бил завършен напълно. Архитектурата на града съчетава елементи от римската, византийската и ориенталската. Площта на археологическата зона е 114 хиляди квадратни метра в почти квадратна форма. На главния вход на разкопките са запазени части от крепостната стена с порти и кули. На стените можете да видите древни надписи и рисунки, най-старият от които датира от 741 години. От крепостните стени се простира главната улица на града - Кардо-Максимус, широка 20 метра, украсена с каменни арки и колони. По тази улица е имало множество магазинчета. На мястото, където улицата "Кардо-Максимус" се пресича с друга улица "Декуманус Максимус", има т.нар. Тетрапол, в ъглите на който се издигат колони. Малко на юг има интересни останки от Великия дворец. Към днешна дата е запазила южната част на стената и няколко аркади. В близост до Големия дворец е имало джамия, а до нея и Малкия дворец. За горната снимка ни обясняваше гида, че на тези места до вратите са стояли гардове също като пред Бъкингамския дворец. Освен това в Анжара са открити обществени бани, чиято архитектура изцяло е заимствана от римляните. Дори ни показа на телефона си компютърна възстановка: Много интересни неща ни разказваше и за тоалетните, а особено се впечатлихме, че се е ходело на тоалетна групово. Накрая давам един по-общ поглед, за който ще кажа, че ако сами разглеждахме целия комплекс, нямаше да разберем и една десета от това, което ни разказа гида - беше не само увлекателно, но и изпълнено с конкретика - къде каква сграда, стая, коридор, баня и т.н. е имало. Пренасяме се на 40-тина километра на север в Баалбек. Днес Баалбек се смята за крепост на Хизбула, най-мощната шиитска въоръжена група в Ливан. Личеше си по многобройните постове в района. Завършвам този пост с красивата джамия в Баалбек Saieda Khaoula. Джамията е от изключителна важност за региона и жителите му. Интересна история има, но няма да навлизам в подробности, само ще кажа, че се смята, че там е погребана Saieda Khaoula. Джамията и сравнително нова, но е изградена на мястото на стара такава, която е била до гроба. Има легенда, че мястото на самия гроб е било отбелязано със забита в земята пръчка, от която след време е поникнал кипарис(вижда се на една от снимките), а той е оставен на оригиналното си място и проекта е съобразен с това. Дори и само по външния вид на джамията можете да познаете с какви пари е възстановена ... м,дааа ... пари от Иран! По време на религиозни празници там се стичат хора от цялата околия. Ние бяхме там в началото на най-големия им празник и сигурно затова шофьора и гида ни в Баалбек, бяха убедени, че нямаме никакъв шанс да влезем в джамията - още повече, че аз бях с къси панталони... Е, опровергахме ги - всички бяха изключително любезни, въпреки, че отдалеч си личеше, че дори нямаме представа къде сме. Намериха ни дрехи и ни поканиха в джамията. Пищна е не само отвън, но и отвътре: С Деси нямахме никаква идея къде точно се напъхваме, но не съжалявам - наистина е красива и си струва да се види джамията! Следва... 29 1 Връзка към коментар
Сосче! Публикувано: 13 октомври, 2017 Сподели Публикувано: 13 октомври, 2017 (редактирано) Благодаря ,Мари!Много увлекателно си го написала. Тъкмо хапвах печени кестени и чета за групоното ходене на т------а,та изводът-"Не се хранете пред компютъра,че да не ви секне апетитаът!" Редактирано 13 октомври, 2017 от Сосче! 2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега