Прескочи до съдържание

Ливан - разходете се с мен и desislavna


Mary

Препоръчани мнения

Публикувано:

Благодаря за разказа, Мари :wub:. Хубаво ми е да си спомням за това чудесно и така бленувано от нас пътешествие. А и ще мога да си го препрочитам по-нататък.

Ох, защо качи снимки на храната още първия пост? Сега прегръщам жално...:girlwacko:Толкова е вкусно там!!! 

  • Харесвам 9
Публикувано:
В момента, desislavna каза:

Ох, защо качи снимки на храната още първия пост? Сега прегръщам жално...:girlwacko:Толкова е вкусно там!!!

За да започнем да правим нови планове за повече време и с повече похапване, че сега от бързане ядяхме само сутрин и вечер. :lol: 

  • Харесвам 8
Публикувано:

Моля, когато се постват снимки на храна да се пише какво е. Така мога само да гадая. Изглежда много вкусно.:)

 

Благодаря за разказа. Чудесно е, че споделяте пътуването с нас.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 1 час, mililia каза:

Моля, когато се постват снимки на храна да се пише какво е. Така мога само да гадая. Изглежда много вкусно.:)

 

 

Аз мога да кажа само за първия ред храна:

1. Хумус със зехтин и стръкове джоджен.

2. Прелестно табуле с настърган лимон, превъзходно овкусено.

3. Лебне - цедено кисело мляко със зехтин.

 

Оределено най-вкусната арабска кухня е ливанска.

  • Харесвам 16
Публикувано:
преди 10 минути , desislavna каза:

Аз мога да кажа само за първия ред храна:

1. Хумус със зехтин и стръкове джоджен.

2. Прелестно табуле с настърган лимон, превъзходно овкусено.

3. Лебне - цедено кисело мляко със зехтин.

 

Оределено най-вкусната арабска кухня е ливанска.

С две ръце подкрепям. Затова винаги в Ларнака ходя точно в ливанския ресторант. Само мога да си мечтая (засега) какво е на място 

Публикувано:

Продължавам със следващия ден.

Станахме рано, закусихме в хотела - базова закуска, но ни беше напълно достатъчна.

За 9 часа имахме резервиран тур с Lebanon tours - Jeita Grotto, Harissa and Byblos.

За двама човека цената е доста висока, но тура продължава цял ден.

Да кажа нещо за фирмата - положителното е, че бяха точни.

Не ми хареса нашия шофьор + колата му. Той беше доста мълчалив, какъвто не бива да бъде работещия с туристи.

За да слушаме ливанска музика, трябваше излишно да го помолим. И въпреки това отвреме-навреме си слушаше някакви техни предавания само с приказки. :) 

Най-големия + на тази фирма са местните екскурзоводи по различните обекти, с които работят. Те наистина си струват. Професионалисти, които дават всичко от себе си за да представят страната си по най-добрия начин.

На място с пазарене, може да се постигне и по-добра цена за превоз/обиколки по тези места, но вероятно няма да има екскурзоводско обслужване.

Като цяло плюсовете са повече, но за тази цена лично аз очаквах по-добри общи условия.

Не се плаща предварително, а вечерта като ни оставяше в хотела.

 

Сега ще дам малко информация от нета, която може да е от полза за някого, но подчертавам, че е само от нета - ние не сме се възползвали от градски транспорт.

В посока Библос: 

Маршрутките или малки автобусчета тръгват от Daoura - по цялото кръгово има спирки и трябва да се потърси точния номер.

А до там - предполагам с такси или друга такава маршрутка, но ние не разбрахме коя-накъде върви.

 

Автобуси до Триполи и други райони на север, разбрах, че вървят от Charles Helou - цената на билета е около 5-6000 лири.

Сайт на транспорта, който съм намерила, но пак подчертавам, че не сме ползвали - просто нямахме време.

И карта с основните линии - преди да тръгнете да ги ползвате, моля попитайте на място дали все още са актуални. Тук давам събраната от мен информация, но непроверена.

 

За автобуси, които вървят та юг, спирката е Cola - няма я точно спирката в Гугъл, затова избирам нещо в района.

Четох, че има и още едно място, като автогара, откъдето тръгват автобуси, но за съжаление на съм записала нищо за него..

 

 

Това, което ми направи впечатление в Ливан е, че особено около брега няма ясно разграничение на градовете - просто всичко е застроено:

 

1-IMG_3891.JPG

 

След това отклонение, продължавам по нашия си план.

Първа спирка за нас беше Пещерите Джейта Грото.

Намират се на около 20-тина километра от Бейрут

Това е комплекс от две пещери, които са разположени на различни нива.

Първо е открита долната пещера, а години по-късно и горната.

Долната пещера е заета от река и има дължина повече от 6000м. - тя е достъпна само с лодка.

Горната пещера има огромни зали и скални образувания, сталактити и сталагмити с най-различни размери, форми и цветове.
Тук се намира и най-големият сталактит в света, дълъг 8,20 м.

Залите на Джейта са много внушителни с големи.

 

Цената за вход беше около 6-7 долара. Тук ще отбележа, че е най-изгодно да се плаща в ливански лири, защото когато трябва да ти върнат от платена сума в долари, те си закръгляват както им е удобно. :) 

 

От мястото за купуване на билети има два начина да се отиде до пещерите - пеша или с лифт.

Ние ползвахме лифта.

 

3-IMG_3906.JPG

 

Първо се отива в горната пещера.

И в двете пещери е забранено да се снима, затова преди входа има поставени индивидуални шкафчета, където се оставят камери и телефони.

Реално не те проверяват дали имаш друго средство за снимане, но в горната пещера има толкова много служители, които следят да не се снима.

Аз си оставях само фотоапарата, но не и телефона. :) 

 

Горната пещера се прохожда пеша - много е красива и внушителна!

След това се излиза навън и се слиза до долната пещера - начините да се стигне до там отново са два - пеша или в импровизирано влакче.

Ние поради незнание се повозихме с влакчето, но реално разстоянията са съвсем малки. Влакчето спира ето тук:

 

2-P9239910.JPG

 

В долната пещера се повтаря същото с фотоапаратите и телефоните. Аз отново си влезнах с телефона. Щракнах и един забранен кадър, който не става за нищо, но ви го показвам:

 

4-IMG_3928.jpg

 

Там се влиза с лодки - пълни се лодката и тръгва. Ние имахме шанса да се возим най-отпред и се любувахме на прекрасната пещера.

Не съм разбирач по пещерите, но лично на мен много ми хареса Джейта. :) 

 

Веднага след това, отново с колата и тръгнахме към Библос. В Ливан е познат като Jbeil - Жбейл.

 

Тук е била създадена първата линейна азбука, предшественик на всички съвременни азбуки (включително гръцката и латинската): Хайде, пробвайте да си напишете имената!

 

5-IMG_3934.JPG

 

Разходихме се из сука:

 

8-IMG_3951.JPG

 

7-IMG_3958.JPG

 

В един магазин за вкаменелости се отбихме:

 

6-IMG_3946.JPG

 

А преди да влезем в Цитаделата, потърсихме нашия шофьор, който кротко си подремваше на сянка:

 

9-IMG_3960.JPG

 

Библос е много древен град, а ливанците твърдят, че е най-стария непрекъснато населен град в света.

Имахме много добър екскурзовод, който не разведе из Цитаделата и ни разказа интересни неща.

Библос е бил е населяван от финикийци, перси, римляни, византийци, араби. От тук са минали Александър Велики и кръстоносците, а руините му представляват колекция от наследството, оставено от 17 различни култури. Могат да се видят жилища от Неолита и съвсем близо до тях римски театър, замък на кръстоносците, построен точно върху гробници  от времето на египетските фараони. На места един пласт лежи върху друг, по-стар. За кратко разстояние можете да посетите кралска гробница на възраст от 4 000 години, реконструиран римски амфитеатър, откъдето се открива неповторима гледка към Средиземноморието, както и жилищни постройки от Неолита, датиращи на 5000 г. пр. Хр. 

 

10-P9239936.JPG

 

11-IMG_4022.JPG

 

12-P9239926.JPG

 

13-P9239919.JPG

 

След Цитаделата имахме малко свободно време, което прекарахме на брега на морето. 

А по пътя до там видяхме и култовото заведение PEPE, където само надзърнахме. Заведението е започнало дейността си като рибарски клуб, но в последствие е станало много актуално и е посещавано от много известни личности, чиито снимки и досега висят на стените.

 

15-IMG_4095.JPG

 

С един морски изглед, приключвам разказа си за Библос:

 

14-IMG_4090.JPG

 

 

Не ни остана време за други забележителности в Библос - църквата „Св. Йоан Кръстител”, джамията ...

 

Следва...

  • Харесвам 32
  • Браво 4
Публикувано:

И специален пост за @mililia :)

1. Хумус с тахан

IMG_38091.JPG

 

2. Табуле

 

IMG_3815.JPG

 

3. Лебне

 

IMG_3811.JPG

 

4. Пълнени патладжани и лозови сърми с ориз

 

IMG_3810.JPG

 

5. Къббе на фурна - представлява булгур, който вероятно е предварително обработен, а вътре има кайма с някакъв вид ядки.

 

IMG_3818.JPG

 

6. Печено месо - пилешко и агнешко с гарнитура

 

IMG_3819.JPG

 

Както вече споменаха Деси и Боби, ливанската кухня трябва да се опита, че само от картинка не можеш да добиеш усещането за невероятния вкус на тези съвсем обикновени наглед продукти!

  • Харесвам 36
  • Благодаря 2
  • Браво 3
Публикувано:
преди 1 минута , Rainy каза:

Олигавих се... :blush:

Редно си е!

Аз предвидливо вечерях преди да изровя снимките с храната. :lol:

Като си дойдеш, ще направим посещение на някой ливански ресторант. :wub:

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:

Много впечетлявщо пътуване. И за няколко дни сте видяли толкова много неща .... и опитали куп вкусотии. Супер сте, момичета! 

  • Харесвам 5
Публикувано:

Продължавам с разходката из Ливан. :) 

Последното място включено в тура за деня, беше Harissa.

 

До върха се стига с лифт - цена 6-7 долара:

 

1-IMG_4101.JPG

 

А от него се откриват чудни гледки към града:

 

2-P9239961.JPG

 

Направи ми впечатление в целия Ливан, че има много църкви и джамии. А доста от тях са с интересни архитектурни решения. Снимки нямам много, защото през прозореца на колата се снима трудно в движение. От лифта също се вижда колко плътно е застроено всичко:

 

3-P9239969.JPG

 

Като слязохме от лифта и обърнахме поглед назад ... чудна гледка!

 

4-P9239972.JPG

 

Седнахме да пием по кафе и да се насладим на чудесната панорама:

 

5-IMG_4117.JPG

 

6-P9239976.JPG

 

На върха има модернистична църква, а пред нея статуя на Дева Мария Ливанска, под която също има параклис, а до статуята се изкачваха много хора, като повечето бяха боси и отправяха молитви.

 

8-P9239981.JPG

 

9-IMG_4154.JPG

 

7-P9239983.JPG

 

Поглед и от най-високото ниво:

 

10-IMG_4163.JPG

 

12-IMG_4150.JPG

 

Тук не ни стигна времето за другата църква - Basilica of Saint Paul, но поне я снимах:

 

11-P9239996.JPG

 

Нашия шофьор ни беше дал около 40 минути за тук, но ... ние се позабавихме доста повече и пак не успяхме да видим всичко.

Затова като препоръка към другите, които ще минат по нашия маршрут мога да кажа, че не била да се съгласяват с тези времена, дадени от шофьора, защото са недостатъчни! Нашия чичо се беше поизнервил докато слезем, но ... красотата иска жертви! :) 

 

До Бейрут стигнахме бързо и около 18 часа вече бяхме в хотела.

Метнахме багажа и веднага тръгнахме към центъра на Бейрут. Разстоянието от хотела ни до Downtown Beirut е около 2,5 километра.

Можеше и по-бързо до стигнем, ако не снимахме на всяка крачка. :) Но нали това са спомените...

Бейрут е град на контрастите - стари до нови сгради, стари до нови коли, високи до ниски сгради ...

 

14-IMG_4194.JPG

 

15-IMG_4197.JPG

 

16-IMG_4202.JPG

 

Модерни магазини на световни марки до неприветливи на пръв поглед магазинчета:

За @Ellena специално:

13-IMG_4192.JPG

 

IMG_4639.JPG

 

Не пропуснахме да влезем в църкви - в случая това е Saint Elias Maronite:

 

17-P9230015.JPG

 

Където попаднахме по време на бракосъчетание:

 

18-IMG_4204.JPG

 

И да обърнем внимание на папарашките ми снимки на гостите: Прекрасно изглеждащи, прекрасно облечени и прекрасно гримирани жени!

Жалкото е, че се опитвах да ги наснимам тайно, та снимките съвсем не са прилични, но ...

 

19-IMG_4211.JPG

 

20-IMG_4216.JPG

 

Постояхме, погледахме, поснимахме ... не ни поканиха на тържеството :) и тръгнахме към центъра.

 

Централната зона на Бейрут е с древна история, която с годините се е променяла, но и до сега има останали следи от всяка епоха.

 

Запознавам ви с джамията Al Omari Mosque - тя е една от най-древните сгради на града - една от двете джамии от 13-ти век. Голямата джамия Ал-Омари е била старата църква "Св. Йоан Кръстител" , построена през 1150 г. над мястото на римските императорски бани . Джамията е сериозно повредена по време на гражданската война, ремонтирана и отворена отново през 2004 г. Под нея се съхранява древна цистерна с римски колони и каменни трезори.

21-IMG_4230.JPG

 

Джамията Mansour Assaf - Mosque, е построена от Емир Мансур Асаф между 1572 и 1580 г. на мястото на Византийската църква на Светия Спасител. Не можахме да влезем в нея, защото предстоеше празник и имаше непрекъснати молитви в нея:

21-IMG_4234.JPG

 

Продължихме към площад Nijmeh - може би най-интересния площад в Бейрут. Тук се намира Парламента, две църкви и други важни сгради:

 

27-IMG_4290.JPG

 

Влязохме в една от църквите: Saint George Greek Orthodox Cathedral - вече беше затворена, та бърз поглед и обратно навън.

23-P9230063.JPG

 

24-IMG_4242.JPG

 

След църквата, ред беше и на джамия - най-голямата в случая: Mohammad Al-Amin Mosque, където също имаше вечерна молитва, но ни допуснаха да разгледаме под неодобрителните погледи на молещите се вътре мъже...

Тази джамия и нова, построена е между 2002 и 2008г. върху останките на старо молитвено място. Първоначалното дарение е направено от Рафик Харири, който в последствие е убит наблизо, а гробницата му е на площада пред джамията.

25-IMG_4307.JPG

 

26-IMG_4254.JPG

 

Непосредствено до джамията има ... разбира се - църква Saint Georges Maronite Cathedral - това е Бейрут, това е Ливан - смесено население и множество храмове и на двете религии.

 

32-P9230080.JPG

 

В топ-центъра на Бейрут по никакъв начин не можеш да познаеш, че си в Близкия Изток:

 

30-IMG_4285.JPG

 

31-P9230033.JPG

 

34-IMG_4308.JPG

 

Суковете:

 

33-P9230034.JPG

 

Тук доста обикаляхме за да намерим надписа I love Beirut, който така и не открихме, но се поизморихме здраво вече и ходене още 2-3 км. до хотела ни се виждаха трудни, затова решихме да пробваме бейрутските таксита.

Там дори и само като вървиш по улицата ще ти свиркат и спират коли на всеки метър. А ние се изправихме до една стоянка и се започнааааа - бибипкане, викане, канене, оферти ... Първоначално ни искаха 10 долара за да ни закарат близо до хотела, а после започнаха сами да намаляват цената, като видяха, че се отказваме. Пазарлъка стигна до 3 долара, но ние отново отказахме. :) Накрая един младеж каза, че ще ни закара безплатно, защото отива в нашата посока. Познайте дали се качихме? М, дааа ... качихме се и този сладур, който не говореше почти никакъв английски, ни разходи из центъра, дори спираше, чакаше ни да снимаме, а после отново тръгвахме.

Спряхме за малко на Zaitunay Bay - много хубаво място за разходки. Има много заведения, но в краткото ни време не ги посетихме.

35-P9230139.JPG

 

С малкото думи, които знаеше, успяхме да разберем, че е семеен, има три деца и живее добре. Да не помислите, че беше някой смотаняк? Неее - съвсем добро си беше момчето с нова и хубава кола. А дали ни беше страх? Първоначално ни беше, но следях на навигацията непрекъснато къде се намираме, прозорците на колата бяха широко отворени и най-важното - движехме се в нашата посока и колата си имаше всички обозначения на такси. Беше една от най-забавните ни случки в Бейрут!

Отказахме му да пием кафе в заведение до хотела ни и с удоволствие му дадохме 5 долара за обиколката. :)

 

Вече беше станало късничко, а ние още не сме вечеряли, затова в ресторант близо до хотела ни седнахме да вечеряме.

Това избрахме:

 

36-IMG_4276.JPG

 

Почти същото, като предишната вечер:

Къббе - пържено този път и беше с различни ядки

Табуле

Баба Гануш - това беше ново - представлява патладжан с тахан и подправки

Туршия - много вкусна беше

Хумус

 

Доволно заситили глада си, изпълнение с невероятни гледки, история и усмивки, се отправихме по леглата.

 

Следва... 

 

  • Харесвам 32
  • Браво 3
Публикувано:

Много много благодаря на @Mary,че сподели това с нас.:)Все едно пътувах с Вас:yahoo:.Забравих за всичко докато го четя.А и да ти кажа написах си името  по линейната азбука...Яко стана.:dancing:

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
В момента, Иван Попов каза:

А и да ти кажа написах си името  по линейната азбука...Яко стана.:dancing:

Покажи как изглежда. :) 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ето и обещаното от мен.Специално за @Mary и за @desislavna...,че ме предизвикаха да си кача снимката. :girlcrazy:Заповядайте ,аа нали  ми знаете името:rofl: да не си го пиша и него.:lol:

20171011_184151.jpg

  • Харесвам 10
  • Шок 1
  • Браво 1
  • Смея се 1
Публикувано:

Продължавам със следващия ден.

Със споменатата вече фирма имахме резервиран още един тур - Anjar, Baalbek and Ksara.

Тръгнахме в 9 часа от хотела ни в Бейрут в посока изток.

Посоката е към Сирия. Пътищата, обстановката и природата там са различни от тези покрай морето.

За разлика от пренаселените територии покрай брега, тук градовете си имат разстояния помежду си, а по пътищата доста често има разположени военни постове.

На всеки пост се намалява или направо спира. Нас не са ни проверявали щателно, но имаше и спрени коли за проверка.

 

1-IMG_4401.JPG

 

2-IMG_4332.JPG

 

3-EKJR2122.jpg

 

Района там не е само хълмист, а има обширни райони, с обработваеми земи и пасища за животни:

 

4-IMG_4339.JPG

 

5-IMG_4340.JPG

 

6-IMG_4397.JPG

 

Много бежански лагери видяхме, където условията на живот не приличат на нашите...

 

7-IMG_4364.JPG

 

Две ... "каляски" ... два живота ... два свята ... Единия за туристите, а другия за реалността:

 

8-IMG_4360.JPG

 

9-IMG_4375.JPG

 

След толкова голяма увертюра, стигнахме до първия обект за деня- Umayyad City Ruins в близост да град Aanjar, който е на десетина километра от границата със Сирия по пътя и на около 4-5км. по пряка линия.

За любителите на силни усещания, мога да кажа, че границата със Сирия е отворена и ежедневно около 2000 човека преминавали от там.

И ние се замислихме, но ни спряха единствено визите, които нямахме...

Та начина да се стигне от Бейрут до Дамаск е: с автобус до Chtoura и от там с маршрутка до Дамаск, като не пропускате необходимата виза.

 

Та да се върна на разказа ми по същество - имахме уговорена среща с гид пред Umayyad City Ruins.

Беше изключително попадение този гид - арменец, каквито са повечето жители на Анжар, който работи като археолог там.

Много интересен и увлекателен разказ имахме за този обект.

Анжар е разположен на много важен кръстопът - в едната посока Берйут - Дамаск и в другата Хомс - Тиберия.

Тук е единствения обект от династията на Умаядите(Омаяди) на територията на Ливан.

Просъществувал е много кратко време, като дори не е бил завършен напълно.

Архитектурата на града съчетава елементи от римската, византийската и ориенталската.

 

10-P9240145.JPG

 

Площта на археологическата зона е 114 хиляди квадратни метра в почти квадратна форма.

На главния вход на разкопките са запазени части от крепостната стена с порти и кули.

На стените можете да видите древни надписи и рисунки, най-старият от които датира от 741 години.

 

11-P9240144.JPG

 

От крепостните стени се простира главната улица на града - Кардо-Максимус, широка 20 метра, украсена с каменни арки и колони. 

 

12-P9240149.JPG

 

По тази улица е имало множество магазинчета. 

На мястото, където улицата "Кардо-Максимус" се пресича с друга улица "Декуманус Максимус",

 

12-P9240227.JPG

 

има т.нар. Тетрапол, в ъглите на който се издигат колони. 

 

13-P9240160.JPG

 

Малко на юг има интересни останки от Великия дворец. 

 

14-IMG_4564.JPG

 

 

Към днешна дата е запазила южната част на стената и няколко аркади. 

 

16-IMG_4574.JPG

 

15-P9240194.JPG

 

В близост до Големия дворец е имало джамия, а до нея и Малкия дворец. 

 

17-P9240210.JPG

 

За горната снимка ни обясняваше гида, че на тези места до вратите са стояли гардове също като пред Бъкингамския дворец. :) 

Освен това в Анжара са открити обществени бани, чиято архитектура изцяло е заимствана от римляните.

Дори ни показа на телефона си компютърна възстановка:

 

18-P9240257.JPG

 

19-IMG_4356.JPG

 

Много интересни неща ни разказваше и за тоалетните, а особено се впечатлихме, че се е ходело на тоалетна групово. :) 

 

Накрая давам един по-общ поглед, за който ще кажа, че ако сами разглеждахме целия комплекс, нямаше да разберем и една десета от това, което ни разказа гида - беше не само увлекателно, но и изпълнено с конкретика - къде каква сграда, стая, коридор, баня и т.н. е имало.

 

20-IMG_4580.JPG

 

Пренасяме се на 40-тина километра на север в Баалбек. Днес Баалбек се смята за крепост на Хизбула, най-мощната шиитска въоръжена група в Ливан.

Личеше си по многобройните постове в района.

Завършвам този пост с красивата джамия в Баалбек Saieda Khaoula.

Джамията е от изключителна важност за региона и жителите му.

Интересна история има, но няма да навлизам в подробности, само ще кажа, че се смята, че там е погребана Saieda Khaoula.

Джамията и сравнително нова, но е изградена на мястото на стара такава, която е била до гроба. Има легенда, че мястото на самия гроб е било отбелязано със забита в земята пръчка, от която след време е поникнал кипарис(вижда се на една от снимките), а той е оставен на оригиналното си място и проекта е съобразен с това.

Дори и само по външния вид на джамията можете да познаете с какви пари е възстановена ... м,дааа ... пари от Иран!

 

 

 

21-IMG_4436.JPG

 

22-P9240384.JPG

 

23-P9240385.JPG

 

По време на религиозни празници там се стичат хора от цялата околия.

Ние бяхме там в началото на най-големия им празник и сигурно затова шофьора и гида ни в Баалбек, бяха убедени, че нямаме никакъв шанс да влезем в джамията - още повече, че аз бях с къси панталони...

Е, опровергахме ги - всички бяха изключително любезни, въпреки, че отдалеч си личеше, че дори нямаме представа къде сме.

Намериха ни дрехи и ни поканиха в джамията.

Пищна е не само отвън, но и отвътре:

 

24-IMG_4447.JPG

 

25-IMG_4458.JPG

 

26-IMG_4441.JPG

 

С Деси нямахме никаква идея къде точно се напъхваме, но не съжалявам - наистина е красива и си струва да се види джамията!

 

Следва...

 

  • Харесвам 29
  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

Благодаря ,Мари!Много увлекателно си го написала.

Тъкмо хапвах печени кестени и чета за групоното  ходене на т------а,та изводът-"Не се хранете пред компютъра,че да не ви секне апетитаът!":lol:

Редактирано от Сосче!
  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.